Leo Express může jezdit až k běloruským hranicím, v Polsku získal další povolení
Společnost Leo Express získala v Polsku další povolení pro provoz svých vlaků na komerční riziko. Polský drážní úřad UTK povolil
Společnost Leo Express získala v Polsku další povolení pro provoz svých vlaků na komerční riziko. Polský drážní úřad UTK povolil provoz čtyři párů vlaků z Česka až do Terespolu na polsko-běloruské hranici.
Vyplývá to z rozhodnutí, které je dostupné na stránkách UTK. Pro Leo Express znamená, že získal povolení pro provoz vlaků například i v relaci Praha – Varšava.
Povolení má ale podobně jako v případě trasy z Česka do Medyky na polsko-ukrajinském pomezí jednu zásadní podmínku: licence platí jen pro případ, že dopravce vypraví požadované čtyři páry spojů, ne méně. Podmínka UTK je pro Leo Express v tuto chvíli nesplnitelná, s pěti jednotkami Stadler Flirt je nemožné zavést provoz v takovém rozsahu. „Jedná o jednou z polských linek, která je pro nás zajímavá. Případné rozšíření provozu však závisí na růstu vlakové flotily,“ řekl mluvčí Leo Express Emil Sedlařík.
Firma proto podle něj čeká na ukončení schvalovacího procesu na jednotkách Sirius od čínnského výrobce CRRC. Ty jsou schvalovány nejen pro Česko a Slovenskou, ale také pro provoz v Polsku. Pak bude mít k dispozici více souprav. I proto aktuálně neexistuje žádný termín, kdy vlak na novou linku vyjede. „Nyní se soustředíme na stávající spojení do polského Krakova a na nově spuštěnou linku do polské Vratislavi,“ dodal Sedlařík. Nová licence je na pět let.