Leo Express může jezdit až k běloruským hranicím, v Polsku získal další povolení
Jednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express. Foto: LE
Společnost Leo Express získala v Polsku další povolení pro provoz svých vlaků na komerční riziko. Polský drážní úřad UTK povolil
Je potěšitelné, jak se firma rozvíjí. Plánuje také nějakou linku do jižních Čech?
Dokud jsou k dispozici jen Flirty, jižní čechy nehrozí. Jsou pouze stejnosměrné.
Flix train NE. To je postrach Jančury😁
Nejcennějším aktivem LE začínají být tyto povolenky.
No. Pokud se LE soustředí mimo jiné i na linku do Wroclawi, tak je třeba se soustředit o hodně více…
Rád bych se dověděl, jak bude řešit LEO linku Praha – Wrocław, pár ráno do Wrocławi/večer návrat z Wrocławi. Současné řešení je naprosto nedostatečné, neefektivní. Aby bylo atraktivní pro jednodenní výlet do Vratislavi, musel by tento pár umožňovat nejméně 7- 7 1/2 hodiny pobytu v tomto městě (což se povedlo u páru Wrocław-Praha ráno/Praha – Wrocław večer – přes 7 hodin v Praze, což je dobré pro polské turisty do ĆR ale nikoliv pro ČR do Polska). Ale zpět k věci expanze do Polska: V případě realizace takového páru s dojezdem do Vratislavi (bez přestupu) by se jevil neekonomickým prostoj… Číst vice »
Dobrý den, bylo by možné se prosím dotázat v Leo Express jaká je souvislost mezi Leo Express Global a.s. (firma registrovaná v ČR) a Leo Express Polska Sp. z o.o. (firma registrovaná v Polsku)… chápu-li správně, tak lidé kteří zaplatí Leo express zálohu, tak v podstatě budou ručit i za polské aktivity této české firmy? Nebo jaký je důvod, proč česká firma má jezdit v polsku, když má v polsku dceřinnou společnost?
No, licence na pět let, aby za tu dobu stihl sehnat vlaky :-D.
Pokud de domluvi s nějakým polským dopravcem, s tím že dodá část vlaků, tak možnosti je. Další variantou je půjčení lokomotiv (ELL, Lokotrain) a nákup vagónů (v zahraničí, nějaké vagóny zbyli možná ČD po skončení provozu na části linek😉) a do roka může jezdit.
Ale Honza Paroubek(starší) u „paštikáře“ zaměstnán není, aby mu to rozjel, a sehnat někoho tak schopného není dnes tak jednoduché – stačí se podívat na problémy firmy ARRIVA vlaky, a to ji řídí ti, kdo o dopravě obecně a o železnici speciálně aspoň něco vědí.
Když přišel Pán Miklenda ,do domu tohoto a spatřil mzdu služebníků svých, skryl hlavu do dlaní a hořce zaplakal
Nedomluvi, protoze v Polsku takovy dopravce neexistuje.
Pak povoleni je na elektricke jednotky – ne na loko+vagony – proto i tak varianta neni realni.
Driv nez za 3 roky nevyjede.
Tak dle vyjádření zástupců LE jsou oba Siriusy na Velimi intenzivně testovány, dopravce si plánuje schválení ještě letos na jaře a LE pod smlouvou má celkem 33 jednotek (tři koupeny, 30 v opci)…
Přece taková pěkná flotila nebude stát někde v kopřivách, když může snadno vydělávat v Polsku, no ne?
Dopravce si může plánovat co chce, klidně dalších 5 let pokuď mu to vůbec někdy schválí. A 30 v opci 😉
Kdy budou schvalene, nevime. Maji zatim dva, domluvene dohromady 3. Opci take maji, ale nejdriv by museli ji vyuzit…
Do PL potrebuji minimalnie 12 jednotek a to bez zaloh a bez Vratislavi. I Cinane do 2-3 let tolik jednotek jim nedodaji. A jeste na to museji mit penize…
Tak pan Köhler se nebude muset zdržovat každodenním řízením firmy, takže to bude schválené co by dup…
OK, teď vážně 😉 Tiskovým zprávám LE myslím nevěří už ani pan Sedlařík. A pokud by schvalování jednotek Sirius bylo opravdu tak hladké, jak se nám LE snaží naznačit, tak by asi nic nebránilo, aby alespoň vybraní novináři měli možnost si ten vlak zevrubně prohlédnout.
Kdy bude další vlaková linka do Barcelony?????
Asi až získá jednotky s přestavitelným rozchodem …
Nebo jezdit po VRT, ty mají standardní evropský rozchod. A z Francie je to spojené.
Přesně po VRT přes Strasbourg a Paříž na gare de est tam zajede ten Flirt do hlaviho nádraží a pak to otočí přes Lyon do Barcelony… úžasná věc… hlavně bych tu linku provozoval kdy SNCF+TGV stávkují jinak by přes týden moc šťastní nebyly kdyby tam jel flirt
Velká škoda, že Leo Express nejezdí až do Moskvy. Aspoň k Baltu by mohl 🙂
Kuš ty funebráku.
„Mohli bychom vás dovést kamkoliv, ale nemáme čím – váš Leo Express“
Až tam? Tak tam bych se vozit nenechal.
Leo Express se za chvíli stane největší železniční dopravce v Evropě. Asi jen na papíře. 🙂
Celé mi to přijde, že Leo je jen sběratel licencí pro někoho a potom se to vše prodá… Že by pro Flix?
To mě taky napadlo . On nemá čím , tata taky ne a FlixTrain má za sebou neomezeně chechtáků . Možná , že mu tu bude jezdit i těch 300 číňanů než ta bublina splaskne .
Tak, proč si o licenci žádal, když to nemůže splnit?
Přijde na to konto, nějaká pokuta?
protože nejdřím musím mít povolení a pak pořídím vlak. Opačný postup vede ke krachu.
No kapacita kolejí taky není neomezená, a jako regulátor dopravy bych předpokládal, že když si někdo žádá o licenci, tak chce skutečně jezdit, ne že si ji bere jentak, s tím, že někdy v budoucnu možná vyjede. To je stejné, jakobych přišel na kraj s nabídkou, že budu provozovat 5 linek autobusů (i když vím, že mám autobusy pouze na 2 linky) a pak kraji říct, ale musíte počkat x let, zatím budu jezdit jen 2 trasy, až seženu zbytek autobusů.
No to by taková licence měla být podmíněná startem provozu v určené lhůtě.
Nejsem v tom taky moc zorientován, ale čekal bych, že získání licence na provozování linky se ještě nerovná přidělení kapacity dopravní cesty.
Proč by měla být nějaká pokuta? Polský stát si namastil kapsu při vyřizování licence, ta také nebyla zadarmo. Je to podobné jako když si dceřiné firmy ČD v zahraničí také vyřizují licence k provozu.