LOT 3a leaderboard

Leo Express získal povolení jezdit v Polsku až na ukrajinské hranice

Jednotka Stadler Flirt. Foto: Leo ExpressJednotka Stadler Flirt. Foto: Leo Express

Polský drážní úřad UTK udělil společnosti Leo Express Global povolení provozovat vlaky z Prahy do obce Medyka na polsko-ukrajinské hranici.

Polský drážní úřad UTK udělil společnosti Leo Express Global povolení provozovat vlaky z Prahy do obce Medyka na polsko-ukrajinské hranici. Podle povolení může jezdit čtyřikrát denně. Firma zatím neví přesně, kdy na trasu vstoupí.

Vyplývá to z rozhodnutí, které UTK zveřejnil na svých stránkách.  „Od úřadu jsme žádali přidělení většího množství taktů, jelikož schvalování mohlo trvat i v řádu několika let a nemohli jsme se tedy spoléhat na jízdní řády aktuální v roce 2018 na české i polské straně,“ řekl mluvčí Leo Express Emil Sedlařík.

Podle něj proto teď budou hledat volné časy pro jízdy, které ovšem nemusejí souhlasit s původně přidělenými. „Následně vyjedeme podle možností, které z GVD 2020 vyplynou. V rámci GVD 2021 následně nastavíme optimální jízdní režim,“ řekl dodal Sedlařík. Leo Express podal žádost o vstup na trasu letos v lednu. Polská strana povolila provoz do stanice Medyka na hranicích s Ukrajinou, odkud pokračuje trať s rozchodem 1435 mm do ukrajinské obce Mostyska.

Podle textu rozhodnutí je povolení platné na 5 let a musí být dodržena povolená frekvence 4 vlaků denně.  To by při současném počtu jednotek znamenalo,  že  by mohl dopravce jezdit pouze na této trase.

Leo Express získal povolení pro provoz celkem čtyř párů vlaků denně, vlak má jet z Prahy na ukrajinské hranice zhruba deset hodin. Trasa povede přes Katovice a Krakov a dál přes města Bohnia, Tarnow, Řešov a Přemyšl.

Noční vlak na polsko-ukrajinskou hranici zavést od příštího roku i RegioJet.

Tagy LEO Express Top UTK železniční spojení na Ukrajinu
33 komentářů