Dopravci Infrastruktura Železnice

Kvůli problémům trati podél Berounky se od pondělí mění jízdní řády, omezí se průjezdné linky Prahou

Jednotka City Elefant na lince S7 projíždí Radotínem v době opravy koridoru. Foto: FB stránky Radotína
Jednotka City Elefant na lince S7 projíždí Radotínem v době opravy koridoru. Foto: FB stránky Radotína
Opatření kvůli výlukám přinutí cestující častěji přestupovat. Důvodem je snaha omezit přenášení zpoždění na jiné vlaky.

České dráhy, Praha a Středočeský kraj změní od 31. srpna jízdní řády na linkách S7 a S1 mezi Prahou a Berounem a Prahou a Kolínem. Důvodem jsou problémy Správy železnic s dodržováním spolehlivosti provozu na trati z Prahy do Berouna. Drobné úpravy se týkají i linek z Prahy do Lysé nad Labem a Benešova.

Organizátor dopravy Ropid takové řešení naznačil už na začátku týdne, dnes na svých stránkách zveřejnil finální podobu jízdních řádů. Zjednodušeně řečeno skončí některé průjezdné linky napříč Prahou. Kompletní změny jsou popsány na stránkách Pražské integrované dopravy a Českých drah, kde jsou i výlukové jízdní řády

Ropid vysvětluje změnu rozsáhlou výlukovou činností, kvůli které se zpoždění z trati Praha – Beroun přenáší i na vlaky směrem na Kolín. Nově budou všechny vlaky linky S7 (trasa Praha – Beroun) začínat a končit v Praze na hlavním nádraží, nebudou pokračovat dál do Českého Brodu. Vlaky, které dříve pokračovaly z hlavního nádraží a naopak směrem na Kolín, budou nově začínat a končit na Masarykově nádraží.

Zhorší se tak výrazně cestování těm, kteří například jezdí vlakem z Radotína do Libně či dál na východ. Opatření bude platit nejméně do konce jízdního řádu v prosinci letošního roku. Celkem třináct osobních vlaků je zrušeno bez náhrady, část pojede mezi Radotínem a hlavním nádražím odklonem přes Krč. Dva osobní vlaky mezi Smíchovem a hlavním nádražím jsou zrušeny.

Kvůli výlukám na trati do Lysé nad Labem se ruší i některé průjezdné vlaky z Benešova do Lysé nad Labem, cestující budou muset přestoupit do jiné soupravy na hlavním nádraží.

Správa železnic už kvůli problémům na trati podél Berounky zakázala přes den provoz nákladních vlaků s elektrickou lokomotivou.

Cestující v Berouně čeká po příjezdu průchod staveništěm, Správa železnic dnes slavnostně zahájila velkou opravu nádražní budovy za 288 milionů korun.

 

Odebírat
Upozornit na
guest
75 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Přelepkář

Přelepky do KJŘ naleznete na http://prelepky.wz.cz

Otmar

Kde je teď bývalý primátor Bém? Ten který tvrdil a prosazoval zrušení Masarykova nádraží. Kdyby se mu to tenkrát opravdu podařilo tak dnes doprava v Praze zažívá totální kolaps. Takže díky železniční odboráři že jste tenkrát zabránili Bémovi toto realizovat.

Y.K.

Tomu zabránili odboráři? Ani bych neřekl.
Jinak Bém, ač je to figura značně problematická, byl naopak proti rušení Masaryčky. Rušit ji chtěli Jan Bürgermeister a Martin Langmajer a kolem roku 2008 to dávali jako hotovou věc a že stanici zastaví Sekyra Group.

Zrušení úplně odstavil až projekt Penty, který začleněnil stanici do budoucích budov, navrhl přemostění, zjevně (a konečně) se rozhodli využít potenciál procházejících.

PetrS

Tohle rozhodnutí ale 171 nijak nepomůže. Tohle řeší jen následky…

Moudry Cynik

Tak to s bude mejm kolegum z Radotina pracujicim v Sazce moc libit. Chlubili se tim, jak je to rychlejsi nez autem a ze nemusej resit zbytkac. Ted budou kocovinu rozbihat mezi Hlavakem a Masaryckou, to jim jedine prospeje:)

Kalina

Stačí na hl.n. přestoupit, vlaků do Libně v rámci PID odtud jede habaděj.

Josef J.

Po změně vidím tak dva až tři za hodinu v těsném sledu po sobě.

Frank

Ovšem ne na litacku…tyto vlaky je potřeba platit zvlášť

Přelepkář

Rychlíky jsou integrovány – takže i na tramvajenku, expresy a EC ne

Venca

Jak kdy a jak přesně???

Martin

Ja to tak jednou mel, neni to vubec daleko, 5-10min… nejhorsi byl prestup na S9, ktera odjizdela az ze 7 nastupiste,… ale S7 je v poho…

Leinad

Cestou do práce neřeší zbytkáč? 😀
Dlouho váš podnik nebuzeroval inspektorát bezpečnosti práce, co? 😀 i když v kanclu to u svejch lidí taky neřeším.

Petr

Stačí aby zakopl o koberec a rozbil si nos, pak je zbytkáč na tapetě hned.

Venca

Dobrý den,
denní dojíždění do zaměstnání je v úpravě tras Os vlaků Český B. – Beroun do/z Žst. Masarykovo n. zcela nevhodné 1) v Libni není přestup Os/R směr hl. n. kolem 5:55! 2) trať do/z Masarykovo n. nebude stačit a bude docházet ke zpoždění. Jde o návrat 5 let zpět. 3) Konec linky na hl. n. by nikoho nezvedl ze židle, toto ano!

S dráhou navždy!

Kalina

Pro cestující ve směru Český B. – Roudnice n. L se naopak přestupní vazby zas zlepší:) Já také nejsem nadšený z přesunu trasy vlaků linky S4 na Negreliho viadukt a tudíž jízdu mimo Praha-Holešovice. Kéž by všechny vlaky jezdily přes hl.n.

Dalibor

tak 5 let návrat zpět bych uvítal i já… jenž furt stárnu…

Savik

Souhlas s Vencou – převést S7 na Masaryčku je škoda z hlediska možnosti přijíždějících z východu alespoň ve špičkách přestupovat na jednom nádraží na dálkové vlaky kamkoliv, nakonec i na tu další regionálku, když S1 má další regionálku na Masně. A bojím se, co nastane v pondělí – jestli a jak zoběhovali S1 dohromady s S7, jak si to sedne, jestli bude emeritní S7 jednoešusová nebo se bude různě trhat… no, uvidíme!

Kraaaj

5:55 Praha-Libeň směr Praha Hl.n R 876

nowas

Beroun je druhá nejvytíženější stanice středočeského kraje. Proto k ní vedou zdaleka nejhnusnější dvoukoleje ve středočeském kraji.

dopravák

A čím je, prosím, druhá nejvytíženější – ve srovnání třeba s Kolínem nebo i „pouhým“ s Nymburkem?

XXXD

No, co se týče vizualizací opravené nádražní budovy, tak to vypadá docela dobře, takže doufám, že to pak tak bude vypadat i v reálu, určitě lepší než to, co je v Kolíně.

Romanero

Tak tady, si myslím, může Dobrá správa s Ropidem podat ruce. Jeden neumí říct „to se nezvládne“ a druhý se nechce vzdát svých snů a hrotí to stylem „to vyjde“.
Btw. ať mi Ropid netvrdí, že teď v době postkoronní se nedalo oželet ten 10-min takt hned a předejít téhle extrémní situaci.

XXXD

Jak přesně by zrušení 10 min. taktu, který byl mimochodem z důvodu samotné probíhající rekonstrukce zrušen, předešlo současné situaci?

Romanero

Kapacita, potažmo odběry proudu a náklady. Ještě minulý týden se jezdilo po 10-ti minutách. Bylo to nutné držet zejména v době prázdnin?

XXXD

To by současné situaci nijak nepředešlo. Jinak by mě zajímalo, kdy přesně se minulý týden jezdilo v 10 min. taktu, když již několikátý týden po sobě je výluka 1 koleji mezi Závodištěm a Barrandovem.

MartinS.

Jezdí se sice po 10 minutách, 6 spojů za hodinu, ale 2 z nich jsou R/Ex, které se na obsluze území od Berouna po Prahu nijak nepodílí. Os jezdí 4x za hodinu, 2x do Berouna, 2x do Řevnic, Os do Radotína jsou dávno zrušené.
R/Ex není možné poslat jinudy. 4 Os za hodinu jsou možná o prázdninách nad kapacitou, ale od září budou potřeba.

Kalina

Dle jízdního řádu jsou intervaly Os vlaků i 12 min. Stačí zadat do IDOS trasu Radotín-Praha hl.n. (odjezdy 8:09, 8:21, 8:39, 8:51 atp.)

Y.K.

12 min jsou asi posuny v GVD. Do Řevnic jezdí 4 Os za hodinu, interval 12/18/12/18 min. Sám to máte ve svém výpisu.

TomikV

…. R/Ex není možné poslat jinudy. 4 Os za hodinu jsou možná o prázdninách nad kapacitou, ale od září budou potřeba.
Pokud by se chtělo a nemyslelo se jen po železničářsku (což se neděje), tak by to i šlo. V Berouně bych před to dal Brejlovce ne Baču a šup přes Rudnou, ale to je moc práce a přemýšlení.

Jiří Kocurek

A máte ověřeno, že přes Rudnou to nenabere více než 15 minut zpoždění? Asi nebude lepší dojet později a ještě propálit fůru nafty.

Y.K.

Po 10 minutách Os nejezdí.

CDP

Rozlomení linky Beroun – Český Brod je logické, protože málokdy kdy dojel vlak až do Brodu. Ani obraty již Libni nebyli úplně výjimečné. Jen nevím na masarycče přes víkend přibude kolej? Nebo jak se podaří nacpat ve špičce dalších 4 vlaky (2+2) resp. minimálně dalších 40 minut z hodiny obsadit kolej.

Leinad

PID na ksichtoknize píše, že prováže oběhy „dlouhé S1“ a „odklonů.“

Otmar

Na papíře vyjde všechno. Realita je mnohdy horší

kolecko

Ropid vymyslel blbosti a nyní to opravuje, kdo by to byl čekal. To by si lékař dovolit nemohl. Proto blbec není lékař, ale šel dělat na ropid.

MaT

Jsem lékař, znám spoustu dalších lékařů a i mezi nimi jsou občas blbci. 🙂

XXXD

Zato vy jste nějaký rozumbrada.

Leinad

Jakou blbost ROPID vymyslel? Že když dopravce dostane nějaké trasy (v úplně jiné časy, než žádá), tak ty trasy taky SŽ někdy poskytne a třeba i s nasmlouvanou elektřinou?

Jiří Kocurek

A proto moudrý líékař operaci odloží. Jelikož ví, že mu během operace vypadne osvětlení. A tak má Ropid má vědět, že uhodí blesk do měnírny v Chuchli a pro jistotu nebojednat vlaky.

Dalibor

Konečně nekomu došlo, že při tomto rozsahu prací tímto úzkým hrdlem prostě tolik vlaků neprocpe?

Leinad

Ve chvíli, kdy to nejde vyjezdit, měla SŽ začít stavět výlukový GVD.
Mimochodem kdyby do Chuchle už došlo pár vynálezů (třeba bleskojistky) možná nebylo potřeba zakazovat nákladku.

Dalibor

Tak ani ty „bleskojistky“ (svodiče přepětí) nejsou všespásný. Už ním párkrát do rozvodny „břinklo“ bleskojistky v tahu na první dobrou a svou činností spolehlivě signalizovaly, že i regulkace za nima je v tahu. Bleskojistky chytí je určitou „energii“ pokud je vlna (blesk, přepetí) větší, než se čekalo jdou okamžitě někam a to co měly chránit šlo taky někam. většinou tam, kam šly ty bleskojistky. Nevím jestli tam měli nebo nemeli svodiče a jak dimenzovaný… ono to není všespásný zařízení.

Leinad

Tak samozřejmě, vždycky můžou vedle trati přistávat mimozemšťané a talířem zavadit o trolej, což kromě mechanického pádu troleje způsobí i to, že ochranný systém talíře „kopne“ několik miliard voltů.
Ale s tím, že do troleje občas praští bouřkový blesk, bych počítal.

Dalibor

ony i ty bouřkový blesky jsou různě „výživný“ tja majel to vydrží, větší to vydrží alw shodá to ochrany no apokud tam švihne blesk 200kA nebo vejš pak jde všechno někam, páč proti takovému se bránit účinně neumíme.

Jiří Kocurek

Ani bleskosvod s pořádným uzeměním nepomůže?

Otmar

Ale ono to vyjezdit šlo ale úplně na krev bez vat. V okamžiku kdy se něco posere tak pak už nastane průser. Viz Chuchle. Ale tento stav na krev je všude na příměstských linkách do Prahy.

dopravák

Všude sice ani zdaleka není, ale „vaty“ potřebné pro kvalitnější zvládání současného stavu minimálně na něktrých tratích dostatek není, a podle toho to potom logicky dopadá. A když ta „vata“ užnení ani v počtech provozní funkcí, tak je logické, že v těch zbývajících se už ani nikdo nebude snažit se „přetrhnout“ a iniciativně snižovat zpoždění aktivnějšímvýkonem své práce – proč by to kdo dělal?

Leinad

Proč by kvalitněji odváděl svou práci?
Protože kdyby mu zaměstnavatel prokázal obstrukce/neefektivitu, tak nedostane prémie. Protože chce přestávku delší než zákonnou (což bude mít pokud vlak přiveze dřív než v čase odjezdu dalšího) a nechce přesčas(závisející z velké části na zpoždění posledního vlaku).
Mimochodem v devítivozovce elefanta mají ČD 3 proškolené vlakvedoucí, v úkonech před odjezdem na sebe mávají. RegioJet v devítivozovce XMZ a dalších má jednoho vlakoše který zavře všechny dveře a mává na fíru, ostatní stewardi mají jenom informativní školení bez testu.

Leinad

Chuchle je podle mě důvod k vylukovemu jízdnímu řadu, ale ten má iniciovat a vytvářet hlavně SŽ.

ABC

Jsou vlaky, jsou problémy. Nejsou vlaky, nejsou problémy!

Robert

Velmi levné a ekologické řešení je chodit pěšky, ale to se pražákům nechce.

Herold

Co mají s touhle linkou společného pražáci?

kolecko

Tak přípražáci… to je podobné.

MaT

A mají podle Vás pěšky chodit Pražáci do Berouna, nebo Berouňáci do Prahy?

Dalibor

já bych to střídal. lichý datim Pražáci do Berouna, sudý datum Berouňáci do Prahy.

Frantisek

Většina těch lidí nejede až z Berouna, i z dobře známých důvodů, bohužel. A navíc tady patrně byl myšlen jen ten přestup nebo přechod kus pěšky v Praze, ne cesta do ní.

Vašek

Roberte, trochu se proberte.

Robert

Ale Václave, to byla legrace a pokus to trochu odlehčit. I když je pravda, že jsem při tom koštoval kališek výtečné rybízové pálenky.

Dalibor

na druhou stranu je tam několik firem co pronajímá koloběžky, takže NKD (náhradní koloběžková doprava) je nasnadě. Ještě any LIME začal akceptovat lítačku.

Jiří Kocurek

A režijky! Nezapomínejte na režijky! 😀

Hynek

Čekali jsme až napíše takový idiot. Gratuluji, zhostil jste se tě role dokonale.

Hynek

*té

TomikV

Hmm kolik zrovna Pražáků tento vlak na cestu po Praze používá netuším, ale jako běžný cestující, těmito vlaky jezdím i já, když zrovna nejede nebo má zpoždění R z Berouna. A fakt bych to denně nechtěl chodit pěšky a pochybuji, že vy rovněž tak. 🙃

J.L.

Trochu mi to připomíná hysterii s Covidem. Když se přestane testovat, nebudou nové případy.

nowas

Tohle Stalin dotáhl až na úroveň človka. Tak pozor. 🙂

Peter

To bude zas nasr…ch lidi. Ale chápu nutnost tehle úprav. Jen si myslím, že meli nastat trochu drive.

Robert

To musí být prdel, přijdeš na vlak kterým jsi jel včera a on …… není….

TomikV

No musíš sledovat bulletin a hned jsi v obraze 😉, ale pokud jste jak já, tak se po příchodu na vlak, nestačíte ani moc divit, co SŽ(DC) dokáže přes noc vypotit. A konkrétně v Berouně je to normální. 🙃

Leinad

Rozříznutí vlaků do Českého Brodu nepovažuji za nutné.

Sirokko

Otázka je, zda je nutné považovat to nutné to, co vy.

Savik

Od počátku výluky v Radotíně prakticky S7 do Brodu nikdy nedojela, čili rozseknutí je logická věc. Proč na Masaryčku, to už je otázkou… prý tedy oběhů, ale za mě chyba – to mělo zůstat na Wilsoňák.

watslaw

Ano, přestupy z „hlavákových“ linek na „Masaryčkovské“ jsou pitomé. Ale hádám, že důvodem k odklonu je nedostatek volných kolejí na Wilsoňáku (i když na Masaryčce jich taky není přebytek).

Savik

Já nevím. Za prvý na Masaryčce je rozhodně těsno už teď. A za druhý, já bych se rád někdy někde dozvěděl, jak je to na Wilsonu doopravdy s tou zahlceností. Za mě jako skoro každodenního uživatele Wilsonu je to nádraží volné, tím myslím jako že hran a peronů je dostatek. Určitě je tam prostor pro to, aby zde končila jako dosud S7 od Brodu (nově S1), to jsou dvě půlhrany. Samozřejmě se mohu mýlit a nestačí to z důvodu plných traťových kolejí na Vítkov, Vršovice a Smíchov. Tam bych viděl možná kapacitní problémy ve směru do Vinohradských tunelů, Vítkov mi… Číst vice »

dopravák

Já jsem to sice nezkoumal, ale soudím, že důvodem asi vůbec nebude problém kapacity hlavního nádraží ani příjezdových / odjezdových tratí, ale především nedostatek souprav, kterých je při rozdělení dlouhých ramen na dílčí kratší části potřeba téměř vždy víc – a pokud obraty na Masarykovu nádraží na „lince S1“ lze zkrátit tak, aby se tím dala pokrýt i ta část původního provozu „linky S7“, na kterou by jejím zkrácením jen do trasy Beroun – Praha náležitosti chyběly, tak zkrátka „není domobrany“, protože „kde není, ani smrt nebere“. Navíc to má ještě vedlejší a v určitém smyslu vlastně i trochu pozitivní… Číst vice »

Leinad

Já bych považoval za logické prodloužení jízdních dob. A to na nějaké nekolizní trasy. Případně prodloužení pobytu v ČB, aby šlo dojet i když je zpoždění.