dkv-spojujeme

Správa železnic omezila nákladní vlaky podél Berounky, na trať s elektrickou lokomotivou přes den nesmí

CityElefant na lince S7 v Dobřichovicích. Foto: Jan SůraCityElefant na lince S7 v Dobřichovicích. Foto: Jan Sůra

Nákladní vlaky směrem na západ nemohou z Prahy s elektrickou lokomotivou přes Beroun ani přes Chomutov.

(aktualizováno 14:51 o vyjádření ŽESNAD.cz) Krize s napájením a celkovým technickým stavem trati 171 mezi Prahou a Berounem přinutila Správu železnic omezit provoz nákladních vlaků. Nově nesmí na trať s elektrickou lokomotivou v čase od 5 hodin ráno až do 19 hodin večer.

Vyplývá to z oznámení, které má deník Zdopravy.cz od několika dopravců k dispozici. Omezení začalo platit dnes, až do 3. října. Týká se úseku Praha–Smíchov – Karlštejn a Zahradní Město- Praha Krč – odb. závodiště, a to v obou směrech jízdu nákladních vlaků pouze nezávislou trakcí. „Důvodem je omezená proudová kapacita napájecích stanic po poruše trakční měnírny Chuchle v těchto úsecích,“ uvedla Správa železnic v depeši, kterou má redakce k dispozici.

Pro nákladní dopravce jde při cestách směrem na západ o zásadní komplikaci, pokud nemají k dispozici dieselovou lokomotivu. Objízdná trasa přes Ústí nad Labem a Chomutov do Chebu je aktuálně také nepoužitelná, mohou jedině přes České Budějovice do Plzně a dál na Cheb.

„Přistavování dieselových hnacích vozidel představuje pro nákladní dopravce značné vícenáklady, které při promítnutí do cen zásadně snižují konkurenceschopnost železniční nákladní dopravy na přepravním trhu, a je v zásadním rozporu s cíly snižování emisí v dopravě.  ŽESNAD.CZ již od svého založení upozorňuje na poddimenzování stejnosměrné soustavy 3 kV, která pro své příliš nízké napětí není schopna přenést pro nákladní dopravu požadované výkony na vzdálenosti nad 3,5 km od měnírny, pro současný rozsah provozu a požaduje postupný přechod na výkonnou střídavou soustavu 25 kV 50 Hz,“ uvedl Oldřich Sládek, výkonný ředitel ŽESNAD.cz  Podle něj pro udržitelnost železniční nákladní dopravy a její možný další rozvoj potřebují železniční nákladní dopravci spolehlivost infrastruktury včetně napájení elektrickou energií po 365 dní v roce, aby mohli zákazníkům nabídnout konkurenceschopné služby vůči silniční dopravě.

Kromě problémů s výlukami provoz na trati výrazně komplikuje v posledních dnech porucha měnírny v Chuchli, kvůli které je na trati nedostatečné napětí.

Tagy omezení nákladní železniční dopravy Správa železnic trakční měnírna Trať 171 Trať 171 Praha - Beroun
348 komentářů