Kvůli problémům trati podél Berounky se od pondělí mění jízdní řády, omezí se průjezdné linky Prahou
Jednotka City Elefant na lince S7 projíždí Radotínem v době opravy koridoru. Foto: FB stránky Radotína
Opatření kvůli výlukám přinutí cestující častěji přestupovat. Důvodem je snaha omezit přenášení zpoždění na jiné vlaky.
Přelepky do KJŘ naleznete na http://prelepky.wz.cz
Kde je teď bývalý primátor Bém? Ten který tvrdil a prosazoval zrušení Masarykova nádraží. Kdyby se mu to tenkrát opravdu podařilo tak dnes doprava v Praze zažívá totální kolaps. Takže díky železniční odboráři že jste tenkrát zabránili Bémovi toto realizovat.
Tomu zabránili odboráři? Ani bych neřekl.
Jinak Bém, ač je to figura značně problematická, byl naopak proti rušení Masaryčky. Rušit ji chtěli Jan Bürgermeister a Martin Langmajer a kolem roku 2008 to dávali jako hotovou věc a že stanici zastaví Sekyra Group.
Zrušení úplně odstavil až projekt Penty, který začleněnil stanici do budoucích budov, navrhl přemostění, zjevně (a konečně) se rozhodli využít potenciál procházejících.
Tohle rozhodnutí ale 171 nijak nepomůže. Tohle řeší jen následky…
Tak to s bude mejm kolegum z Radotina pracujicim v Sazce moc libit. Chlubili se tim, jak je to rychlejsi nez autem a ze nemusej resit zbytkac. Ted budou kocovinu rozbihat mezi Hlavakem a Masaryckou, to jim jedine prospeje:)
Stačí na hl.n. přestoupit, vlaků do Libně v rámci PID odtud jede habaděj.
Po změně vidím tak dva až tři za hodinu v těsném sledu po sobě.
Ovšem ne na litacku…tyto vlaky je potřeba platit zvlášť
Rychlíky jsou integrovány – takže i na tramvajenku, expresy a EC ne
Jak kdy a jak přesně???
Ja to tak jednou mel, neni to vubec daleko, 5-10min… nejhorsi byl prestup na S9, ktera odjizdela az ze 7 nastupiste,… ale S7 je v poho…
Cestou do práce neřeší zbytkáč? 😀
Dlouho váš podnik nebuzeroval inspektorát bezpečnosti práce, co? 😀 i když v kanclu to u svejch lidí taky neřeším.
Stačí aby zakopl o koberec a rozbil si nos, pak je zbytkáč na tapetě hned.
Dobrý den,
denní dojíždění do zaměstnání je v úpravě tras Os vlaků Český B. – Beroun do/z Žst. Masarykovo n. zcela nevhodné 1) v Libni není přestup Os/R směr hl. n. kolem 5:55! 2) trať do/z Masarykovo n. nebude stačit a bude docházet ke zpoždění. Jde o návrat 5 let zpět. 3) Konec linky na hl. n. by nikoho nezvedl ze židle, toto ano!
S dráhou navždy!
Pro cestující ve směru Český B. – Roudnice n. L se naopak přestupní vazby zas zlepší:) Já také nejsem nadšený z přesunu trasy vlaků linky S4 na Negreliho viadukt a tudíž jízdu mimo Praha-Holešovice. Kéž by všechny vlaky jezdily přes hl.n.
tak 5 let návrat zpět bych uvítal i já… jenž furt stárnu…
Souhlas s Vencou – převést S7 na Masaryčku je škoda z hlediska možnosti přijíždějících z východu alespoň ve špičkách přestupovat na jednom nádraží na dálkové vlaky kamkoliv, nakonec i na tu další regionálku, když S1 má další regionálku na Masně. A bojím se, co nastane v pondělí – jestli a jak zoběhovali S1 dohromady s S7, jak si to sedne, jestli bude emeritní S7 jednoešusová nebo se bude různě trhat… no, uvidíme!
5:55 Praha-Libeň směr Praha Hl.n R 876
Beroun je druhá nejvytíženější stanice středočeského kraje. Proto k ní vedou zdaleka nejhnusnější dvoukoleje ve středočeském kraji.
A čím je, prosím, druhá nejvytíženější – ve srovnání třeba s Kolínem nebo i „pouhým“ s Nymburkem?
No, co se týče vizualizací opravené nádražní budovy, tak to vypadá docela dobře, takže doufám, že to pak tak bude vypadat i v reálu, určitě lepší než to, co je v Kolíně.
Tak tady, si myslím, může Dobrá správa s Ropidem podat ruce. Jeden neumí říct „to se nezvládne“ a druhý se nechce vzdát svých snů a hrotí to stylem „to vyjde“.
Btw. ať mi Ropid netvrdí, že teď v době postkoronní se nedalo oželet ten 10-min takt hned a předejít téhle extrémní situaci.
Jak přesně by zrušení 10 min. taktu, který byl mimochodem z důvodu samotné probíhající rekonstrukce zrušen, předešlo současné situaci?
Kapacita, potažmo odběry proudu a náklady. Ještě minulý týden se jezdilo po 10-ti minutách. Bylo to nutné držet zejména v době prázdnin?
To by současné situaci nijak nepředešlo. Jinak by mě zajímalo, kdy přesně se minulý týden jezdilo v 10 min. taktu, když již několikátý týden po sobě je výluka 1 koleji mezi Závodištěm a Barrandovem.
Jezdí se sice po 10 minutách, 6 spojů za hodinu, ale 2 z nich jsou R/Ex, které se na obsluze území od Berouna po Prahu nijak nepodílí. Os jezdí 4x za hodinu, 2x do Berouna, 2x do Řevnic, Os do Radotína jsou dávno zrušené.
R/Ex není možné poslat jinudy. 4 Os za hodinu jsou možná o prázdninách nad kapacitou, ale od září budou potřeba.
Dle jízdního řádu jsou intervaly Os vlaků i 12 min. Stačí zadat do IDOS trasu Radotín-Praha hl.n. (odjezdy 8:09, 8:21, 8:39, 8:51 atp.)
12 min jsou asi posuny v GVD. Do Řevnic jezdí 4 Os za hodinu, interval 12/18/12/18 min. Sám to máte ve svém výpisu.
…. R/Ex není možné poslat jinudy. 4 Os za hodinu jsou možná o prázdninách nad kapacitou, ale od září budou potřeba.
Pokud by se chtělo a nemyslelo se jen po železničářsku (což se neděje), tak by to i šlo. V Berouně bych před to dal Brejlovce ne Baču a šup přes Rudnou, ale to je moc práce a přemýšlení.
A máte ověřeno, že přes Rudnou to nenabere více než 15 minut zpoždění? Asi nebude lepší dojet později a ještě propálit fůru nafty.
Po 10 minutách Os nejezdí.
Rozlomení linky Beroun – Český Brod je logické, protože málokdy kdy dojel vlak až do Brodu. Ani obraty již Libni nebyli úplně výjimečné. Jen nevím na masarycče přes víkend přibude kolej? Nebo jak se podaří nacpat ve špičce dalších 4 vlaky (2+2) resp. minimálně dalších 40 minut z hodiny obsadit kolej.
PID na ksichtoknize píše, že prováže oběhy „dlouhé S1“ a „odklonů.“
Na papíře vyjde všechno. Realita je mnohdy horší
Ropid vymyslel blbosti a nyní to opravuje, kdo by to byl čekal. To by si lékař dovolit nemohl. Proto blbec není lékař, ale šel dělat na ropid.
Jsem lékař, znám spoustu dalších lékařů a i mezi nimi jsou občas blbci. 🙂
Zato vy jste nějaký rozumbrada.
Jakou blbost ROPID vymyslel? Že když dopravce dostane nějaké trasy (v úplně jiné časy, než žádá), tak ty trasy taky SŽ někdy poskytne a třeba i s nasmlouvanou elektřinou?
A proto moudrý líékař operaci odloží. Jelikož ví, že mu během operace vypadne osvětlení. A tak má Ropid má vědět, že uhodí blesk do měnírny v Chuchli a pro jistotu nebojednat vlaky.
Konečně nekomu došlo, že při tomto rozsahu prací tímto úzkým hrdlem prostě tolik vlaků neprocpe?
Ve chvíli, kdy to nejde vyjezdit, měla SŽ začít stavět výlukový GVD.
Mimochodem kdyby do Chuchle už došlo pár vynálezů (třeba bleskojistky) možná nebylo potřeba zakazovat nákladku.
Tak ani ty „bleskojistky“ (svodiče přepětí) nejsou všespásný. Už ním párkrát do rozvodny „břinklo“ bleskojistky v tahu na první dobrou a svou činností spolehlivě signalizovaly, že i regulkace za nima je v tahu. Bleskojistky chytí je určitou „energii“ pokud je vlna (blesk, přepetí) větší, než se čekalo jdou okamžitě někam a to co měly chránit šlo taky někam. většinou tam, kam šly ty bleskojistky. Nevím jestli tam měli nebo nemeli svodiče a jak dimenzovaný… ono to není všespásný zařízení.
Tak samozřejmě, vždycky můžou vedle trati přistávat mimozemšťané a talířem zavadit o trolej, což kromě mechanického pádu troleje způsobí i to, že ochranný systém talíře „kopne“ několik miliard voltů.
Ale s tím, že do troleje občas praští bouřkový blesk, bych počítal.
ony i ty bouřkový blesky jsou různě „výživný“ tja majel to vydrží, větší to vydrží alw shodá to ochrany no apokud tam švihne blesk 200kA nebo vejš pak jde všechno někam, páč proti takovému se bránit účinně neumíme.
Ani bleskosvod s pořádným uzeměním nepomůže?
Ale ono to vyjezdit šlo ale úplně na krev bez vat. V okamžiku kdy se něco posere tak pak už nastane průser. Viz Chuchle. Ale tento stav na krev je všude na příměstských linkách do Prahy.
Všude sice ani zdaleka není, ale „vaty“ potřebné pro kvalitnější zvládání současného stavu minimálně na něktrých tratích dostatek není, a podle toho to potom logicky dopadá. A když ta „vata“ užnení ani v počtech provozní funkcí, tak je logické, že v těch zbývajících se už ani nikdo nebude snažit se „přetrhnout“ a iniciativně snižovat zpoždění aktivnějšímvýkonem své práce – proč by to kdo dělal?
Proč by kvalitněji odváděl svou práci?
Protože kdyby mu zaměstnavatel prokázal obstrukce/neefektivitu, tak nedostane prémie. Protože chce přestávku delší než zákonnou (což bude mít pokud vlak přiveze dřív než v čase odjezdu dalšího) a nechce přesčas(závisející z velké části na zpoždění posledního vlaku).
Mimochodem v devítivozovce elefanta mají ČD 3 proškolené vlakvedoucí, v úkonech před odjezdem na sebe mávají. RegioJet v devítivozovce XMZ a dalších má jednoho vlakoše který zavře všechny dveře a mává na fíru, ostatní stewardi mají jenom informativní školení bez testu.
Chuchle je podle mě důvod k vylukovemu jízdnímu řadu, ale ten má iniciovat a vytvářet hlavně SŽ.
Jsou vlaky, jsou problémy. Nejsou vlaky, nejsou problémy!
Velmi levné a ekologické řešení je chodit pěšky, ale to se pražákům nechce.
Co mají s touhle linkou společného pražáci?
Tak přípražáci… to je podobné.
A mají podle Vás pěšky chodit Pražáci do Berouna, nebo Berouňáci do Prahy?
já bych to střídal. lichý datim Pražáci do Berouna, sudý datum Berouňáci do Prahy.
Většina těch lidí nejede až z Berouna, i z dobře známých důvodů, bohužel. A navíc tady patrně byl myšlen jen ten přestup nebo přechod kus pěšky v Praze, ne cesta do ní.
Roberte, trochu se proberte.
Ale Václave, to byla legrace a pokus to trochu odlehčit. I když je pravda, že jsem při tom koštoval kališek výtečné rybízové pálenky.
na druhou stranu je tam několik firem co pronajímá koloběžky, takže NKD (náhradní koloběžková doprava) je nasnadě. Ještě any LIME začal akceptovat lítačku.
A režijky! Nezapomínejte na režijky! 😀
Čekali jsme až napíše takový idiot. Gratuluji, zhostil jste se tě role dokonale.
*té
Hmm kolik zrovna Pražáků tento vlak na cestu po Praze používá netuším, ale jako běžný cestující, těmito vlaky jezdím i já, když zrovna nejede nebo má zpoždění R z Berouna. A fakt bych to denně nechtěl chodit pěšky a pochybuji, že vy rovněž tak. 🙃
Trochu mi to připomíná hysterii s Covidem. Když se přestane testovat, nebudou nové případy.
Tohle Stalin dotáhl až na úroveň človka. Tak pozor. 🙂
To bude zas nasr…ch lidi. Ale chápu nutnost tehle úprav. Jen si myslím, že meli nastat trochu drive.
To musí být prdel, přijdeš na vlak kterým jsi jel včera a on …… není….
No musíš sledovat bulletin a hned jsi v obraze 😉, ale pokud jste jak já, tak se po příchodu na vlak, nestačíte ani moc divit, co SŽ(DC) dokáže přes noc vypotit. A konkrétně v Berouně je to normální. 🙃
Rozříznutí vlaků do Českého Brodu nepovažuji za nutné.
Otázka je, zda je nutné považovat to nutné to, co vy.
Od počátku výluky v Radotíně prakticky S7 do Brodu nikdy nedojela, čili rozseknutí je logická věc. Proč na Masaryčku, to už je otázkou… prý tedy oběhů, ale za mě chyba – to mělo zůstat na Wilsoňák.
Ano, přestupy z „hlavákových“ linek na „Masaryčkovské“ jsou pitomé. Ale hádám, že důvodem k odklonu je nedostatek volných kolejí na Wilsoňáku (i když na Masaryčce jich taky není přebytek).
Já nevím. Za prvý na Masaryčce je rozhodně těsno už teď. A za druhý, já bych se rád někdy někde dozvěděl, jak je to na Wilsonu doopravdy s tou zahlceností. Za mě jako skoro každodenního uživatele Wilsonu je to nádraží volné, tím myslím jako že hran a peronů je dostatek. Určitě je tam prostor pro to, aby zde končila jako dosud S7 od Brodu (nově S1), to jsou dvě půlhrany. Samozřejmě se mohu mýlit a nestačí to z důvodu plných traťových kolejí na Vítkov, Vršovice a Smíchov. Tam bych viděl možná kapacitní problémy ve směru do Vinohradských tunelů, Vítkov mi… Číst vice »
Já jsem to sice nezkoumal, ale soudím, že důvodem asi vůbec nebude problém kapacity hlavního nádraží ani příjezdových / odjezdových tratí, ale především nedostatek souprav, kterých je při rozdělení dlouhých ramen na dílčí kratší části potřeba téměř vždy víc – a pokud obraty na Masarykovu nádraží na „lince S1“ lze zkrátit tak, aby se tím dala pokrýt i ta část původního provozu „linky S7“, na kterou by jejím zkrácením jen do trasy Beroun – Praha náležitosti chyběly, tak zkrátka „není domobrany“, protože „kde není, ani smrt nebere“. Navíc to má ještě vedlejší a v určitém smyslu vlastně i trochu pozitivní… Číst vice »
Já bych považoval za logické prodloužení jízdních dob. A to na nějaké nekolizní trasy. Případně prodloužení pobytu v ČB, aby šlo dojet i když je zpoždění.