Kutná Hora spustila provoz elektrobusů, jízdné lze platit kartou
Městská doprava v Kutné Hoře je ode dneška elektromobilní. Město poslalo do provozu svých pět nových elektrických autobusů a vyřadilo
Městská doprava v Kutné Hoře je ode dneška elektromobilní. Město poslalo do provozu svých pět nových elektrických autobusů a vyřadilo staré diesely. Ty zůstanou ve flotile jen ve dvou kusech jako záloha. Provozovatelem MHD v Kutné Hoře je Arriva Východní Čechy.
Pro elektrické autobusy vyrostla v areálu bývalé cihelny v městské části Sedlec nabíjecí stanice, která umožňuje nabíjet všechny vozy současně. Vedení města přitom původně uvažovalo i o vozech na zemní plyn (CNG), elektřina nakonec zvítězila i díky výhodnějším dotacím.
Flotila elektrobusů se skládá ze dvou typů. Tři jedenáctimetrová nízkopodlažní vozidla pocházejí od výrobce SOR Libchavy a nesou označení EBN 11. Cestujícím nabídnou 30 míst k sezení a dalších 57 ke stání. Kratší osmimetrová vozidla jsou od slovenského výrobce ROŠERO-P a mají označení FIRST FCLEI. Jejich kapacita je 18 míst k sezení a deset ke stání.
„Dojezd autobusů je přes 170 kilometrů. Pak je nutné připojit vozidla k nabíječce. Nabíjení bude probíhat nejčastěji v nočních hodinách, přes den v závislosti na oběhu vozidel,“ řekl ředitel společnosti Arriva Východní Čechy Jindřich Poláček.
Celkově autobusy denně najezdí více než 800 kilometrů. „V autobusech bude platit současný odbavovací systém a nově mají cestující možnost zaplatit jednotlivé jízdné také bankovní kartou,“ doplnil starosta města Josef Viktora (ANO 2011).
Dva menší autobusy se dostanou i do historické části města, tři větší jsou určené pro oblasti mimo centrum. Vozy jsou nízkopodlažní, klimatizované a vybavené zásuvkami na dobíjení drobné elektroniky. Celkem vyšly na 53,8 milionu korun, z toho 45,7 milionu přispěly evropské fondy.
Pro MHD bez nafty se nedávno rozhodl i Trutnov, když nasadil do provozu čtyři elektrobusy Škoda 26BB a tři autobusy SOR NBG 18 na zemní plyn (CNG).