LOT 3a leaderboard

Kus A319 ČSA skončil jako suvenýr. Firma prodává kus trupu v limitované edici za 25 eur

Airbus A319 OK-MEL s polepem SK Slavia Praha. Foto: archiv ČSAAirbus A319 OK-MEL s polepem SK Slavia Praha. Foto: archiv ČSA

Airbus registrace OK-MEL létal pro ČSA třináct let.

Jeden z prvních airbusů Českých aerolinií, který skončil ve šrotu, můžete mít doma v podobě malého kousku plechu.

Společnost Aviation Tag, která se zabývá prodejem pamětních kousků šrotovaných letadel, poprvé nabídla do prodeje i zbytek letadla Českých aerolinií. Jde o takzvaný tag, tedy přívěšek vyrobený z kusu vyřazeného letadla. Jde o letadlo s pozoruhodnou historií, které mělo jít původně do šrotu dříve, ale jeho konec nastal až loni. Airbus A319 registrace OK-MEL létal pod názvem Vysočina od roku 2007. Firma kousek plechu prodává za 25 euro.

Letoun OK-MEL nakonec udržely o rok déle ve vzduchu problémy s uzemněním letadel Boeing 737 MAX. Kvůli nedostatku letadel si ho v roce 2019 ještě pronajala skupina Smartwings na doplnění kapacity.

Jde o letadlo, které od dubna 2007 létalo v barvách ČSA, v roce 2015 ho krátce půjčily indickému SpiceJetu. Když měl letos na jaře skončit jeho leasing, ČSA se na jeho prodloužení nedohodly. Původně patřilo společnosti B. Aircraft, kterou v roce 2012 účelově založilo Letiště Praha kvůli záchraně Českých aerolinií. Nově založená firma si od ČSA letadla koupila a stroje pronajímala ČSA. Po návratu do flotily v roce 2019 se letoun objevil ještě i ve speciálním polepu fotbalové Slavie.

Letadlo bylo rozebráno v prosinci 2020 na britském letišti Cotswolds.

Tagy A319 Airbus A319 Aviationtag České aerolinie ČSA konec airbusů A319 v ČSA OK-MEL seznam
6 komentářů