Kozí dráha: Drážní úřad nepřímo kárá Správu železnic, ta zpracuje záměr projektu
Kozí dráha nedaleko Děčína. Autor: Phoenix CZE – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=65025077
Záměr společnosti KPT Rail začít v létě provozovat vlaky na Kozí dráze (Děčín – Oldřichov u Duchcova) zaměstnal Drážní úřad
Docetl jsem se tu, ze pry jeden z argumentu proti SZDC u soudu bude modre zabradli. Hlasim tedy svuj zajem, prijit jako divak. Tohle si nechci nechat ujit. Moc rad bych zazil toto jedinecne soudni preliceni, kde jako jeden ze zasadnich argumentu zalujiciho zazni, ze SZDC svevolne namisto opravy Kozi lokalky, budovala jinde modra zabradli. Tohle bude lepsi nez TeleTele. 😀
jediný tele tele jsi tady Ty pokud tomu věříš ..je vidět tvoje inteligenční úroveň .. tohle totoiž není tvoje čistá provokace ale reálné uvažování ..u tebe věřím že máš modré i vlasy ..naštěstí nejsi kompetentní a nerozhoduješ o tom co bude s kozinou ..a tak se těším na to až tam budou vlaky zase jezdit a ty z toho zase zmodráš ..
Smysluplné jsou nejspíš 2 možnosti: a) úprava trati na příměstský S-bahn = zvýšení rychlosti, oprava či přesun zastávek, slušná zabezpečovací zařízení, případné zrušení některých přejzdů…a samozřejmě pravidelná osobní doprava denně, v rozumném taktu a provázaná v rámci fungujícího dopravního systému v dané oblasti b) zrušení trati či její prodej muzejnímu spolku, který se o ni bude starat – pokud se nějaký takový najde No a potom nesmyslná třetí možnost, o kterou se u nás často snažíme: c) úprava trati do sjízdného stavu a provozování pár vláčků za sezonu Železniční trať by všeobecně měla sloužit dopravě a mělo by po ní… Číst vice »
Argumentace ve smyslu špatných pražců je mylná většinou jsou betonové a výhybky jsou na železných pražcích. A ty jak známo vydrží hodně dlouho
Nech sa paci.
Mam dojem, ze toto vyzera ako vyhybka na drevenych prazcoch. A asi aj tej vyhybke nieco chyba. Nemala by byt moznost ju nejako prehodit ?
https://www.vlaky.net/galerie/5887/neradostna-soucasnost-„kozi-drahy“-v-oblasti-teplic/#lg=1&slide=2
Podla mna su toto tiez drevene pazce. A ten prazec druhy od spodu. To mozu byt v takom stave ?
https://www.vlaky.net/galerie/5887/neradostna-soucasnost-„kozi-drahy“-v-oblasti-teplic/#lg=1&slide=6
Nechyba nahodou niecoe co by tu kolajnicu k tomu prazcu malo drzat
https://www.vlaky.net/galerie/5887/neradostna-soucasnost-„kozi-drahy“-v-oblasti-teplic/#lg=1&slide=21
To je stav trate z roku 2014, ale mozno sa za tych 5 rokov ten stav zazracne upravil
Úsek Oldřichov – Teplice Lesní Brána je komplet na betonu a kolej je bezstyková. V celém úseku schází 6 ks upevňovacích šroubů (V Oldřichově jsou jich právě stovky na vyhození) Jinak Lesní Brána má vykradené pohyblivé části výměn (bylo použito traťovkou v minulosti na náhradní díly) . V současné době jsou jich zase v Oldřichově desítky demontovaných ,určených k dovozu do šrotu. Prostě si z národa dělá OŘ Ústí nad Labem prdel (omlouvám se za ten výraz). OŘ Ústí nad Labem je nejhorší v republice.
Vážení přátelé i nepřátelé železnice. Zde se píše o špatném stavu trati, o miliónech na opravu a jiných nesmyslech. Dnes jsem si prošel mezistaniční úsek Oldřichov – Teplice Lesní Brána. , udělal pàr fotek a zděsil se. Zděsil se těma miliónana do údajné opravy. Pro SŽ.s.o Ano dělat to firma pro kterou pracuji, tak je jisté že to budou stovky miliónů. Na rovinu dejte mě 7 chlapů, jednu MHS a 3 dny času. Cena na tomto úseku, soukromník si řekne cca do 120 000 a já ,protože se domluvím v Oldřichově ze stavbou , tak cca i s papírem 60… Číst vice »
Hlavně by ale potřebné, aby náklady na co nejrychlejší zprovoznění tratě nedělala SŽ, ale nezávislý odborný orgán, který by to měl spočítat bez jakýchkoliv vedlejších vlivů a tlaků. SŽ není v tomto objektivní, ale podjatá, protože oni zastávají názor, že je to drahé a neperspektivní. A také proto, že nesou odpovědnost za neprovozuschopnost tratě. Takže i prověřit kdo a proč trať neudržoval, proč nebyla snaha zajistit tam provoz, vyhovět dopravcům, zajistit vlečky, nákladiště atd. Možná je to i pro NKÚ a Polici ČR aj. A zejména prošetřit, proč je trať vůbec ve špatném stavu, kdo to zavinil a vyvodit odpovědnost… Číst vice »
Nejlépe aby to nezávisle posoudil nějaký šotovýbor
Anebo spíše šrotovýbor ze Sběrných surovin?
A kvůli čemu vylítli z ČD ti náměstci?
Město Děčín, pokud vím, o zprovoznění tratě nestojí. Raději by místo toho cyklostezku. Uvidíme, jak se to bude celé vyvíjet.
Ale nebylo by ani proti. Zřejmě.
Vazene sotoustvo… zadna povinnost statu udrzovat jakoukoli zeleznicni trat, nebo ji okamzite nabidnout k odkupu neexistuje. Stat si samozrejme muze nechat jakykoli majetek ci pozemek do rezervy a neudrzovat ho, ci s nim nalozit po svem, treba ho prodat tezari uhli, prerusit trat a prodat ji bez vyberka Jaguaru na stavbu tovarny nebo zbourat trat bez nahrady kvuli stavbe prehrady. Tady plati jedine – co vylozene nezakazuje evropske pravo, to je dovoleno. To by tak hralo, aby si postupne spekulanti a zeleznicni fanatici pockali a za tu 5, tu za 3, tu za 1,5 milionu skupovali neudrzovane trate a po… Číst vice »
Bohužel nemáte pravdu. V zákoně o dráhách je doslova napsáno, že provozovatel dráhy musí udržet tratě v provozuschopném stavu. Že to je věc trochu zastaralá, neřeším.
A jinde je zase napsano, ze je povinnosti SZDC radne hospodarit a to celkem logicky znamena investovat svereny objem penez do smysluplnejsich trati nez jsou nejake Kozi drahy. Bazirovat na provozuschopnem stavu kazde trate je uz z principu nevymahatelna pitomost. Aspon tedy do doby, nez bude povoleno otroctvi. SZDC je pouze povereny spravce, pokud mu majitel (stat) neda dost prostredku k udrzbe vsech trati, treba proto, ze o to sam majitel nestoji, tak ma SZDC poslat otrolky udrzovat ty trate zadarmo? Nebo za rezijku jen? A pokud dal vim tak neni nikde napsano, ze SZDC musi zajistit udrzbu vsech trati… Číst vice »
Právě proto je potřeba udělat vše pro převod přepravy na koleje a postupně utlumovat neekonomicku a nežádoucí silniční dopravu. A konečně najít odvahu začít tu ekonomiku, zejména právě na těch silnicích počítat, aby se ty lži ukázaly v plném světle. To je ten problém správných a odpovědných hospodářů. Nedělat, co se komu hodí nebo co si myslí, ale dát na stůl fakta. Jen mne ještě tak napadlo, jak vám při vašich názorech napadlo používat ten název Spravedlnost, když vaše názory se s tím pěkně rozcházejí.
Omyl modrých gum a šotoušků je ten, že zákon o řádném hospodaření je nadřazen zákonu o drahách. Není to pravda.
SŽ musí dodržet OBA zákony! Tzn. opravit trať, ale ne za předražené peníze, případně tam budovat nějaká zábradlí, jak je dnes bohužel zvykem.
Spíš musí správa železnic připravit projekt a zařadit jej na příslušné místo v pořadníku. A až se na něj dostane ředa ( = až se najdou peníze), začít okamžitě soutěžit a stavět…
Proc ne, duvody proc se to pristich 15 let nedostane na radu se uz najdou. 🙂 Ale jinak souhlas, toto je v zasade jedina vec, kterou si sotousi na SZDC muzou vyrvat – dostat se na nejake 238. misto v poradi, pricemz priority se aktualizuji podle momentalniho vyvoje a zajmu ministerstva dopravy, nikoli ze by se slo od jedne ke druhe. Takze z 238. se muzou casem propracovat na 295. misto v poradi. Zadny div totiz, ze na agresivni rvouny bez politickych konexi (zatim nedokazali vyrvat ani pravidelnou objednavku u kraje, protoze kraj ma rozum a vi, ze bus by… Číst vice »
A kdyz na to nema dost penez, tak ma omezit udrzbu nejake hlavni trati a napichat tam 50 rychlostniky, nebo na tu udrzbu ma nahnat sve zamestnanve, neplatit jim mzdu a pod vyhruzkou zastrelenim je donuti poridit si material a pracovni pomucky ze sveho? Nebo ma SZDC rozprodavat majetek? 😀 Chlape, vy snad nemate spetku soudnosti. Jakykoli svepravny soudce muze rozhodnout jen jednim zpusobem. SZDC ze zakona nemuze podnikat, aby si opatrila vlastni prostredky, ji tak staci prokazat, ze nemela penize, ze priority byly jinde. A soud zase nemuze z principu prikazat statu, aby SZDC poslal vice penez, protoze souce… Číst vice »
Koukám do diskuze a čím dál tím více jsem přesvědčen, že sebedestrukce tzv. přátel železnice má až chorobné rozměry. Ti tzv. přátelé nejsou schopni pochopit normální svět, vidí jen své zájmy, které kromě focení pod správným „násvitem a úhlem“ vidí jen něčí koníček a hračku. Naprosto nechápou, že i taková železnice je nástroj k podnikání, což třeba pochopili i pánové z KPT Rail, co by relativní nováčci. Víte, ono to není jen o nějaké té vaší nenáviděné 810, ono je to do budoucna třeba i o talentech a podobných vozidlech, ono je to i o nákladní dopravě. Rozhodně to není… Číst vice »
OK, talenty a podobná vozidla, nákladní doprava – jenže odkud kam právě na Kozině?
Nebylo by lepší peníze na opravu trati vynaložit někde, kde by „talenty a podobná vozidla, nákladní doprava“ dávaly dopravní smysl?
To, že vy to nevíte, ještě neznamená, že to neví někdo jiný …
jo to on každej ví nejlíp co s cizíma penězma
O nákladní dopravu má zájem několik firem v Dubí, které jsou připojeny vlečkou na nádraží Lesní Brána. Pro ně by stačilo zprovoznit alespoň úsek Lesní Brána – Oldřichov, ale ani to SŽ doposud neudělala.
Můžete mi je konkrétně jmenovat? A není mezi nimi společnost Autodoprava Chalupecký, že ne?
Sám jste nic nepochopil.
Tak něco ano, no.
Tak at podnikaji za svoje. At si tu trat koupi za treba 80 milionu a pak at si to za svoje udrzuji. Podnikatelu s dotacemi uz tu mame az az. Je naprosta hovadina, aby jim tu trat strelil za dejme tomu 5 mega a nasledne pak musely obce budovat cyklostezku jinudy a stala je tech 80 mega, kdyz stat teleso v te hodnote uz mel a prodal ho pod cenou nejakym vykukum. Vy si z nas delate srandu. Soucasny zakon o rozprodavani trati vykukum je sileny paskvil a z mych informaci vim, ze uz se jedna o urcite zmene, aby… Číst vice »
a co ty komu chceš říkat co má a nebo nemá dělat ? jsi ty snad majitelem té dráhy ? o čem ty chceš rozhodovat a proč ? jakým právem je ten tvůj primitivní názor ten kterým by se měl někdo řídit ? pokud máš komplexy jdi si je léčit ne začneš psát do diskuze takové hovadiny uplakané… cyklostezek máš na okolo dost ne ? tak co zde se zdržuješ nasedni na kolo a jdi se vyvětrat ..to ti prospěje..a ideálně by si měl platit mýtné za to používání cyklostezky když není tvoje..já si nepřeju třeba aby nějaká byla a… Číst vice »
Mam zcela stejne pravo, jako danovy poplatnik, podporit cyklostezku, jako vy mate pravo podporit zeleznici. Zadne dalsi pravo ve hre neni. Ta trat je verejnym majetkem v tuto chvili a kazdy se smi vyjadrit k tomu, jak s ni nalozit a mym pravem je i pozadovat klidne takove absurdnosti, jako vysazet v jeji trase alej tresni. A mam pravo jit za tu alej lobovat k politikum a mam pravo mit firmu pestujici sazenice stromku tresni k zasazeni a prihlasit se s nimi do tendru, vyhrat ho diky nejnizsi cene a skutecne vam vysazet krasne a chutne tresnicky od Decina az… Číst vice »
Infrastruktura je a vždy bude strategickou celostátní záležitostí ( a to i kupodivu u těch místních tratí) a tedy i ta železniční trat do toho patří, i když vám se to nezdá a považujete ji za zbytečnou. Za určitých okolností může být i tati kolejová trasa důležitá a pokud zde již je, je potřeba ji zachovat a co nejvíce využít a nikoliv likvidovat. A současně pokorně naším předkům poděkovat. A to tu lze, bez jakýchkoli diskusí. A ani vy, se svými laickými názory to nezměníte. Pokud jde o to sázení stromů, v tom vám fandím a doufám, že s tím… Číst vice »
Proč by někdo měl kupovat něco za desítky milionů, když je to zdevastované a nepoužitelné? Proč by za někoho měl platit jím vzniklou škodu? Pak ať to dostanou za korunu, nahradí jim škodu za nápravu stavu a oni už si pak s provozem poradí. Proč by měli platit za něčí destrukční činnost? A proč by se tam vůbec měla budovat cyklostezka? Ona je tam za desítky milionů tak potřebná? Přitom když se podaří konečně na silnicích snižovat provoz, zejména nákladní dopravy a požadovat po uživatelích silnic skutečné náklady a úhrady škod, pak na těch silnicích bude dost místa i pro… Číst vice »
Spravedlnost alias Souprava alias Marek Matiášek je profláklý troll.
Zákon o drahách hovoří jasně. Pokud si někdo chce ověřit, že paragrafy uvedené níže jsou falešné, nechť si jejich text zkopíruje do Googlu a dostane se k originálu ze Sbírky zákonů. § 20 Povinnosti vlastníka dráhy (1) Vlastník dráhy je povinen zajistit údržbu a opravu dráhy v rozsahu nezbytném pro její provozuschopnost a umožnit styk dráhy s jinými dráhami. (2) Vlastník dráhy celostátní a dráhy regionální je dále povinen pečovat o rozvoj a modernizaci dráhy v rozsahu nezbytném pro zajištění dopravních potřeb státu a dopravní obslužnosti území kraje. … § 21 (1) Vlastník dráhy je povinen zajistit provozování dráhy. Není-li… Číst vice »
už jste podal trestní oznamení?
To se zeptejte zástupců dopravce KPT Rail, jimž je upíráno právo na užívání infrastruktury. Předpokládám, že mají dobré právníky.
Citaci z tohoto zákona vložil na K-Report jeden známý diskutér, tak jsem to od něj pouze zkopíroval, aby všichni viděli, že SŽ porušuje zákon.
Tak teď už to všichni vědí …. ale co bude dál? Ištván, Šlachta, Bradáčová??? Už stojí komando s beranidlem za dveřma? Milióny v hotovosti a kilogramy zlata ulité za neúdržbu Kozí dráhy? 🙂
Nechte se překvapit. Vše se dozvíte v nejbližších dnech, týdnech a měsících.
nemůžu se dočkat
čímž odvolávám předchozí gratulaci ke Googlení – ani to 🙁
Ale mohl byste si zjistit, kdo je ten legendární diskutér. Jeho iniciály jsou T. H. 😀
odvolal jsem gratulaci VÁM – ani tohle nechápete?
Vy neznáte T. H., diskuzní legendu na K-Reportu? No to je ale ostuda.
známe se osobně cca 20 let – ještě nějaký problém?
Že T. H. má poněkud jiný názor na danou věc než Vy, zhruba se shoduje s tím mým. Můžete si navzájem vjet do vlasů.
Důkaz: https://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=4160272
Lovec šotoušků z K-reportu? 😀
Ano, ten 😀
Googlit umíte, gratuluji 🙂
Zbývá už jen maličkost – pochopit, že Zákon o drahách není jedinou právní normou v ČR.
Myslím si, že vzhledem k jednání SŽ to bude již brzy posuzovat soud. Verdikt může být v mnohém přelomový.
Je rovněž otázka, zda jednání SŽ není v rozporu jen s českou, ale i s evropskou legislativou.
o hospodárném nakládání se svěřenými prostředky?
Ne, o přístup k dopravní infrastruktuře, který má být svobodný za splnění zákonných podmínek, v tomto případě licence k provozování drážní dopravy.
Stejne tak ale plati, ze SZDC ma povinnost radne hospodarit a tim se urcite nemysli udrzba nepouzivaneho majetku na ukor vyuzivaneho, pro pripad, ze si nejaci vyukove vzpomenou a na truc si tam chteji objednat par vlacku za rok. Aktualni zakony jsou v tomhle bohuzel znacne nejasne, bude fajn, kdyz se to vyjasni. A pevne verim, ze vetsina poslancu ma dost rozumu a nebude trvat na udrzbe zbytnych veci z verejnych penez za kazdou cenu. Aktualni moznost udrzovat mebo prodat je absolutni hovadina. Aby stat musel ihned prodat majetek, ktery se mu nevyplati aktualne vyuzivat a udrzovat a nesmel si… Číst vice »
Jste úplně mimo a jen doufám, že lidé vašeho typu nemohou nic ovlivnit, protože vzniklé škody by byly víc než neúnosné.
Spravedlnost: K hospodaření SŽDC se ani nemá cenu vyjadřovat…
Úřad rozhodl. To, že je rozhodnutí špatné, to na věci nic nezmění. Teď bude úřad kopat kolem sebe, aby všem dokázal, že jakékoliv úřední rozhodnuté je správné, ikdyž se úřad rozhodl (svévolně) nedodržovat zákon. A samozřejmě je za svini ten, kdo chce neudržovanou dopravní cestu využívat. Narozdíl od Dobrého Správce, který na údržbu celé roky kašle, a teď se vymlouvá a lže. Sedlák by si od státu rád pronajal pole, zasadil tam obilí. A tak se Polní úřad rozhodl, že raději pole zneúrodní, než aby na něm nájemník sklízel úrodu. Polní úřad přece musí zastávat pozici dobrého hospodáře a tak… Číst vice »
jasně, sedlák by si rád pronajal pole za pár stovek ročně a úřad mu proto musí jako dobrý hospodář nově vyasfaltovat cestu za milión.
Zločin proti lidskosti. 😃
Vy máte stále v puse jen peníze.. nic víc Vás nezajímá.. vezmete si je do hrobu ? ..co Vy jste za člověka nechutného..
Pánové, já vás tady poslouchám a nestačím se divit. Všichni jste stejný. Včera taky: řídicí učitel Sýkora z Liberce, takový rozumný, až osvícený člověk, se vším smířený, nezlobil, ale pořád jestli si s sebou může vzít knihovnu, že tam má slovníky. Já mu povídám, pane řídicí, co tam s tím, a on: tak aspoň sbírku brouků. Já mu říkám, tam si užijete brouků… A ve dveřích, dělám to nerad, jsem ho tak zběžně prošacoval, a co myslíte, že měl v kapse? Spořitelní knížku. Prej že je cestovní. Pánové, uvědomte si to všichni, jak jste tady, to se netýká jen pana… Číst vice »
Snad se to opraví, moc rád bych se po ní projel.
Projel, nebo tam budete jezdit pravidelně? Já bych se také rád projel, ale zároveň bych byl rád, aby se v tom neutopily prachy, které pak budou chybět třeba jinde.
Jsem z druhého konce republiky. Nemůžu pravidelně jezdit na tratích, které se mi líbí. Ale souhlasím, že se může objevit místo, kde budou tyhle peníze chybět víc. Jenže do té trati se neinvestovalo vůbec nic, i když byla v provozu. Jak říká Holzmann, SŽDC to tehdy udržovala v chátrání. A takových tratí je víc.
Tak ja bydlim 300m od trati ( usek TP- Telnice). Zabezpečovací zarizeni rozkradene. Naletu az hruza. Navic paralerne s touto trati ve vzdalenosti 2km vede hlacni trat 130.
Snad opravit se da cokoliv, ale proc by se tam pravidelne jezdilo, kdyz na 130 je plne elektrifikovany provoz rychlosti 125kmh? Max jako vikendova akce? Ale pekne draha.
Jedine najid druhe AŽD
Nevím, kde přesně bydlíte, ale třeba v Krupce má Kozí dráha význam. Vede totiž úplně jinými částmi města než hlavní trať.
a v nich teď někdo ještě žije, když tam 13 let nic nejezdí?
Zavolal jsem na Vás doc. Chocholouška, za hodinu k Vašemu baráku přijede sanitka s oběma Arnošty 😛
měl jsem podezření, že se s těmi třemi důvěrně znáte 🙂
Víte, dal mi na ně kontakt pan Karfík z Mototechny 😛
ne – tam všichni vymřeli …
A kam s ni pojedeme? Po Krupce mozna. Ale jet na Lesni branu, kde nic neni, nebo do Chlumce, kde je nadrazi 500m od nejblizsiho baraku?
Za Telnici nevim, ale jet z Oldrichova do Telnice – max na vylet. Na pravidelnou to fakt neni.
Ale treba se to opravit za 50 mil da a pak by to jit
přece na lanovku, ne. Potenciál!!!
Co se týče turistického ruchu, Kozí dráha má význam především ve směru od Děčína, pro návštěvníky Krupky. To je totiž hlavní cíl na trase, mimochodem dnes již zapsaný na seznamu UNESCO.
Turistický ruch by mohl Krupku pozvednout, pokud by byla intenzivní snaha jej rozvíjet.
Jo, všechny davy Číňanů začnou místo do Krumlova jezdit do Krupky. Šukafonem. Potenciál!!!
Číňané nyní do Evropy jaksi nejezdí, kvůli koronaviru. Je vidět, že nečtete noviny.
to přejde. on ten šukafon taky hned zejtra nepojede.
jo jinak aspoň si všichni vyzkouší jaký to bez těch jednodenních tůristů kteří vlastně ani nikde nic neutratí bude….
Za tu dobu nez byste to objel pres Decin, tam dojdu z Bohosudova pesky 2x. Ale tak jasne. 😀
Já vím 500 metrů je strašná vzdálenost. Zhruba 5 minut chůze. Přitom doktoři doporučují pro zdraví denně alespoň 15 minut rychlejší chůze pro posílení kardiovaskulárního oběhu.
Vám to stáří upřimně přeji – možná se pak ve lbi rozsvítí 🙁
Jenže ony ty domy jsou tam podstatně blíž.
Na Kozí dráze se jezdilo podle předpisu D3 jestli Vám to něco říká. Zjednodušená doprava se zajišťovala telefonicky z dopraven s dirigujícím dispečerem. Ten vlastně centrálně řídil dopravu na celé trati, po které se jezdilo max. rychlostí 50km/h. V době mobilnich telefonů, nebo radiostanic není problém domlouvat vše tímto způsobem. Jaké jiné zabezpečovací zařízení máte na mysli. Přejezdy byly z 90% jen výstražné kříže, případně doplněné dopravní značkou STOP, před frekventovanými přejezdy snížení rychlosti na 10km/h. No a těch pár světelných, případně se závorou by neměl být problém. Když ale někdo chce, aby něco nešlo, tak bude hledat všemožné výmluvy.… Číst vice »
o bezpečnosti dopravy víte kulové, o technické stránce ZZ totéž
Máte smůlu. Já jsem na té trati jezdil jako fíra a to zrovna v době, když se úmyslně postavil grafikon tak, aby vlaky v Děčíně přijely až po odjezdu přípojových vlaků jak na Prahu, tak i do Č. Lípy.
samosebou když se chce tak to jde ale jde jen a čistě o lobby ..prostě za tím jsou jiné zájmy jistých lidí..jinak by to fungovalo dávno.. a pořád jak je vše drahé ..to jsou kecy .. viz e shop na dálniční známky za víkend skoro zadara.. jenže to se nehodí těm kdo v tom vidí zase jen a jen prachy pro sebe a své lidi že ano..
Jasne – e-shop zadarmo. Hodinu po tom ako povedali ze je to hotove a dali ho na pristup verejnosti im z neho stiahli osobne udaje, lebo tam bolo nulove zabezpecenie. Ten espop zadarmo bol postaveny na komercnej platforme, kde najlacnejsi rocny prenajom sa pohybuje na urovni 0.5 mil Kc. Ze zaplatit tych 60 ludi, ktori by to tie 2 dni programovalo, by stalo mozno tak 4 mil. Kc. Ze stat si vymyslel call centrum 24/7 a ocakava na jednej smene okolo 20-25 ludi a to call centrum ma by schopne komunikovat v 3 jazykoch. Ze stat si dal do zmluvy,… Číst vice »
Ani jedno z toho neospravedlňuje cenu 400 mil., ale cenu 10x nižší.
Myslíte dluh 2 biliony korun, které nasekali novodobí političtí vůdci během 30 let vlády neviditelné ruky trhu?
neviditelnou ruku trhu zdejší levicové voličstvo nikdy ani nepustilo do akce – zatím tu šmátraly jen ruce státně-stranicko direktivní
to je vtip ne? že zrovna tady se furt řeší peníze ?! na kozině která je trnem v oku ..víte kde všude se utápí peníze a nikdo to neřeší a mělo by se..že tohle neřešíte ..a kolik tratí v čr je vydělečných ? znáte vůbec obsazenost lokálek kam se sypou peníze jak na údržbu tak provoz a je to ztrátové a jezdí tam pár lidí..co proti té kozině všichni máte to je nějaká moda snad ..achjo
A co kdybyste si pripustil, ze nekteri se tam chteji projet na kole a mysli si, ze je to super i pro radu dalsich lidi a realne to udela radost vice lidem nez nejaka turisticka linka cislo 9, protoze tech je v kraji uz dost? Ze to take bude pro stat o hodne levnejsi je jen prijemny bonus navic. A ze usijuji o tu cyklostezku intenzivne? Tak ne kazdemu je 3 roky, nekomu je 60 a rad by se ji jeste dozil, pekne si pujcil na nadrazi v Decine od CD elektrokolo, projel si to az do Teplic, kde uhne… Číst vice »
Měřil jste si dnes teplotu ? A konzultaci jste už dnes také měl? Prostě vaše názory jsou neskutečné. A právě naprosto neekonomické a odtažené od reality.
Tam jde samozřejmě o to, obnovit plnohodnotný provoz a dostat tam z celého okolí co nejvíc nákladní dopravy a povolit ty průmyslové zony jen na této trati s využitím kolejí pro dopravu. A zájem je, ale není to zájem některých subjektů, kterým jsou ukradeni lidé, krajina i ekonomika této země.
dotaz: krátce po uzavření armáda brblala, že potřebuje jezdit do nějakého prostoru u tisé (jestli si dobře vzpomínám, tak tam byl nějaký výcvikový prostor protichemického vojska), dokonce kratší část tratě měla tehdy SŽDC údajně zprovoznit pro vojáky, nevíte někdo aktuální stav? zda armáda stále po trati touží?
to je určitě tajný 🙂 nicméně, pochybuju, dneska všude jezdí po silnici (taková kolona Pandurů na I/6 je fakt radost)
Nejezdí vojenská technika jezdí právě proto po silnici a překáží, když rozpočtově odpovědný dobrý správce jim znemožní využívat jinou dopravní cestu? Proč proboha tzv přátelé železnice nechápou, že skutečná železnice tady není na hraní, ale pro potřeby uvolnění kapacity na dnes přetížených silnicích? Nechte prosím jezdit neatraktivní vlaky po ošklivých tratích, abyste se mohli o to lépe přesunovat na skvělé fotofleky s vašimi fotoštafličkami …
dopravních cest maj do Doupova dost.
jo a mimochodem spektakulární americké konvoje taky zabírají dálnice a překáží proto že jim rozpočtově odpovědný dobrý správce znemožnil využít železnici mezi Plzni Prahou Brnem a nevím kam dále?
Ty americké konvoje nejezdí vlakem proto, aby se mohly natřásat, jak jsou skvělí a chřestit přitom zbraněma směrem k Rusku. Když tu byli rusové, nebo cvičení Varšavské smlouvy,tak byly přesuny prováděny zásadně po železnici. Jenom se nejezdilo na východní hranici, ale na západní. To, že vojenská technika na ten asfalt není zrovna to nejlepší nemá cenu ani zmiňovat.
vy tu dobu asi moc nepamatujete, že?
Po silnici se jezdilo taky – jen ta technika delší přesun po ose většinou nezvládla bez seberozpadu.
tak to se musí při pohledu na přesun po D1 královsky bavit
Ten přesun není nic jiného než cvičení. Připravit techniku, logisticky i fyzicky to zvládnout. Zhodnotit nedostatky a přijmout opatření. Armáda musí být přesunu po vlastní ose schopna.
Tréninkovou železnici měli na staré Tišnovce, zbavili se jí.
Jinak si teda můžou hrát na vlečce do vojenského prostoru u Vyškova anebo z kadaňského Rohozce do bývalého Doupova. To těleso dráhy jim patří.
nešlo o trénink železniční, ale tehdy armáda uváděla, že do toho prostoru potřebuje po železnici přepravovat tecniku z jiných částí země, tj. šlo o to, aby vlak vezoucí bojovou techniku, která nijak nesouvicí se železnicí dojel na místo určení, tj. z hlediska železnice o běžnou nákladní přepravu
Já si myslím, že nikdo pořádně neví, co dělat. SŽ tam trochu zneužila statut „výluka“, čímž si sama doplnila chybějící pasáž v zákoně. A ÚPDI zase podmiňuje kapacitu aktuální výlukou. Takže když třeba v červenci bude výluka na trati Děčín – Benešov, tak SŽ bude oprávněná nepřijímat v tomto období žádosti o kapacitu dráhy třeba na příští rok?
Statusu „výluka“ zneužila SŽDC již na Švestkové dráze, kdy po ní jezdil Chemopetrol – Doprava s prázdnými kotly do Záluží. Hybaj přes Úpořiny, aspoň zaplatíš víc.
Protože zatím nijak nelze zakonzervovat trať, na které nikdo neobjednává dopravu.
Anebo další varianta je, že pokud tedy je to státní tak stát holt sam rozhodne, úředně zruší, koleje se vyškubou a bude po dohadech co je a není povinost státu.
I proti tomuto rozhodnutí se lze právně bránit, pane „experte“. Třeba Bohumil Augusta z KŽC s tím má bohaté zkušenosti.
Bránit se můžete jak chcete, ale pokud stat rozprodáva nepotřebný majetek, tak buď si najde kupce anebo v tomto případě se dopravni teleso zruší ( tady asi ona cyklostezka, ci rozprodej na pozemky).
Jsem si jist, že pokud by stát nabídl celou trať za přijatelnou cenu, tak by se kupec našel. Cena by ale měla brát ohled na zanedbávání údržby ze strany SŽ.
ZA chvíli už nebude rozprodávat … všecko už je v háji experte.
Ono to není tak jednoduché. Politici pouze spravují majetek nás všech a mají se o něj starat s péčí dobrého hospodáře. Tady se hospodář dle zákonů stará, ale vykonavatel práva SŽ nerespektuje zákon. To rozhodnutí co s tratí není na úřednících, ale na dodržování zákonů a na nás voličích.
Souhlas, jen doplním, že nejen na voličích, ale na těch, co věcem i technicky rozumí a co vidí trochu dopředu a dokáží předvídat, co může nastat, co se a proč může hodit. Můj názor je, že nikdy nelze u takovýchto zařízení říct, že nebudou potřeba. Už se toho zničilo dost a je pak těžké zjišťovat, že to bylo špatně. Určitě nám to pak ty Spravedlnosti a Hanzové a další nezaplatí, ale zase budou náramně chytří.
Co to je nepotřebný majetek? Kde jsou objektivní analýzy odpoutané od něčích zájmů? Už se toho rozkradlo a zničilo dost a je potřeba s tím skončit.
A ten podle předsedy Pavla Kodyma dospěl k závěru, že kapacita na trati kvůli zchátralosti skutečně není. „Jet se tam nedá,“ doplnil Kodym. Zase se tu říká nepravda. Jet se tam dá nejmíň do Telnice. Už v roce 2015, kdy se tam jezdilo naposled nefungovalo žádné zabezpečení a šlo to. A teď najednou je to problém? Proč pořád hledají důvody proč to nejde. A v současnosti platí, že údržba je při zájmu dopravce povinná. A už mluvčí porušuje zákon tím, že vydává stanoviska typu „Opravy a údržba jsou prováděny prioritně na tratích s celoroční objednávkou osobní dopravy nebo na tratích… Číst vice »
Každý, kdo kolem trati se alespoň párkrát šel ví, že tudy pákrát loni projela i drezína.
Moc o tom nepište, nebo tam přestane jezdit.
jenže těch zákonů je víc jak jeden jediný – přičemž ty jiné ustanovení o hospodárnosti obsahují a SŽ je dodržovat taky musí.
Samozdřejmě, dává to smysl, ale nikde jsem to tam nenašel.
Ono pak stačí se potichu dohodnout, že nebudeme objednávat dopravu, nebudeme umožňovat nákladní dopravu a nebudeme udržovat a hned máme důvody neefektivnosti a potřeby rušení a likvidace. Jak prosté Watsone.
Jelikož tady Souprava pod různými inkarnacemi opět trolluje a neustále předkládá polopravdy až nepravdy, tak se chtě nechtěně musím trochu opakovat. Švýcarsko (a asijské Japonsko) jsou asi nejlepším příkladem logické a výborné koexistence všech druhů dopravy včetně lokální a regionální železnice.V jejich dopravním modelu nedošlo ani k nijak rozsáhlému rušení lokálek. Logický a zodpovědný systém jednoduchého typu – tam kde vede železnice regionální/lokální tak funguje jako sběrač osob z busů, minibusů, postbusů i cyklodopravy. Je to o obyčejné logice, taky trochu o moudrosti, pokoře a úctě. Je ale zřejmé, že i v jiných zemích, kde v minulosti došlo k mohutnému… Číst vice »
Já jenom malinko doplním. Podle mne, žádná trať nemusí být prodělečná. Musí se ale najít důvody, proč jí navštívit, nebo proč jí využívat. Těch důvodů je na této trati několik. Odlehčením postupně se přeplňujících komunikací počínaje, nabídkou levné pracovní dopravy do zaměstnání a do školy, až po turistické využití. V příspěvcích se vyskytuje Telnice, nebo Komáří Vížka. Ono je těch památek kolem tratě víc a mnohdy o nich ani domorodci nevědí. V Libouchci např. zámeček, nebo výšlap do Tisé a do skal, v Krupce zřícenina hradu a mohl bych pokračovat. Hlavně to je na propagaci co se v okolí nachází… Číst vice »
jo a rekonstrukce i provoz se zaplatí z jízdného těch davů do zámečku v Libouchci či výšlapníku do Tisé a do skal….
železniční doprava je proti silniční násobně investičně i provozně dražší – takže aby mohla existovat, musí ve vlaku pravidelně/opakovaně (nikoli jednou-dvakrát týdně) jet podstatně více lidí, než by pobral autobus – což zrovna tady nehrozí.
Není!!!!!!!!!!!!!!
Velmi objektivně napsáno. Navíc mám také dojem, že se nám ta Souprava stále transformuje a možná k ní se transformují další, možná dva lidé. Stále nám chtějí dokazovat, jak mají pravdu a nepřiznají, že odborně jsou na bodu mrazu a to asi způsobuje pak i ty určité pocity nedocenění a to naštve. To jsou ty záhady života. Jen jednu poznámku k jedné trati. Ta trať Straškov – Zlonice. Ta má smůlu, že se o ni nikdo po dobu její existence vůbec nikdo nestaral, natož aby ji zmodernizoval a upravil. Pokud pominu nějaké přeložky, pak jde hlavně o umístění zastávek do… Číst vice »
Jaký mají cyklostezky potenciál? Kolik cyklistů jezdí na cyklostezce Kamenický Šenov (Prácheň) – Manušice – Česká Lípa? Kolik cyklistů jezdí na cyklostezce Krasíkov – Tatenice? To jsou také tratě (nebo přeložky tratí) kde je dnes asfalt.
Po té prácheňské železnici jsem onehdá kus šel. Trochu nějaký provoz tam byl. Ale takové zvláštní …. jako je nudné jet autem po dálnici, tak je zvláštní, nudné, pěšky nebo na kole po železniční trati-cyklostezce.
Jediný kdo je fakt ,,Frajer,, jsou kluci ze Zubrnic. Na své náklady ve svém volném čase dělají to co je bavi. Tihle ostatní rádobypodnikatelé, kteří jdou cestou ,,daňový poplatniku zaplať ať mám kšefty,, jsou jen obyčejní paraziti. Asi si u nás na vsi otevřu hospodu, požádám o dotace a nazvu to ,,kulturnim přínosem pro obec,, aby to mělo nějaký veřejný zájem, kterým se to zde neustále hemží.
Požádat o dotaci můžete, to je legální. Problém nastane, pokud porušíte podmínky dotace.
To ano, to mohu, ale už vidim úředníka jak mi schvaluje dotace na provoz hostince jen pro to , že jsem vytvořil jakýsi plán o kterém si myslím že má tutove potenciál.
To už je potom zodpovědnost toho úředníka, který Vám tu dotaci přiklepne. Pokud to bude v rozporu se zákonem, může jít na pár let do kriminálu.
Však taky kvůli zákazu kouření už na vsi neotevřete komerční hospodu, ale „neziskový“ klub a od toho je cesta k dotaci (např. na rozvoj místní komunity) snadná a krátká. Když budete hodně šikovný, tak si ještě vaši štamgasti můžou svojí útratu uplatnit v ročním zúčtování jako daňově odpočitatelnou položku a stát jim z ní vrátí 15%
🙂
V poslední době se potkávám dost často s názory, že tu i onu regionální trať by bylo výhodné nahradit cyklostezkou. Téma je to natolik oblíbené, že stojí zato se na něj určitě podívat podrobněji. Co mně dost výrazně zaráží, možná i jistým způsobem baví, je vášnivá obhajoba „drážních cyklostezek“ ze strany některých železničních odborníků, či „rádoby – odborníků“. Rád se jich potom ptám, nakolik sami na kole jezdí, jakou mají zkušenost s cyklistickou dopravu a proč jsou si tak jistí, že zrovna cyklostezka místo trati je tou stavbou, kterou cyklisté potřebují? Co když za stejné peníze, které by stála „drážní… Číst vice »
Hezká analýza, jen dva postřehy:
1) Tržby dráhy jsou řádově nižší než náklady na provoz, proto je taky železniční doprava objednávána. Vypuštěním těchto nákladů z výpočtu tak vznikne nesmysl (asi proto, že chcete, aby to tak vyšlo?).
2) V konkrétním případě Koziny lze přepokládat, že těch denních cyklodojížděčů by bylo víc než u nějaké průměrné bývalé lokálky na venkově, protože nyní se na kole dojíždět moc nedá (rušná silnice), zato po cyklostezce až do centra by to bylo jiné kafe. I díky tomu, že ráno by to bylo z kopce (=nepřijedu do práce zpocený).
cyklostezky se navrhují jako kompromis – zachovávají traťový spodek, který by jinak při zrušení tratě musel/měl být zlikvidován (snesení mostů, zahrnování zářezů, rozhrnování náspů)
Nebo by prostě zůstal jak je.
Já zase trochu zaprovokuji. Protože mám i něco do činění s medicinou, tak jeden malý fakt. Ona ta cyklistika není tak úplně bezpečná a žádoucí, zejména pro pány. Při častém a delším ježdění jde o negativní dopady na prostatu. Takže berme v úvahu i takovéto záležitosti, o kterým se moc neví a nemluví. A poškození tohoto orgánu je docela problém a těžko řešítelný.
Díky za to nekouření. Konečně se dá někde sedět. A budete se divit, kdykoliv a kdekoliv jsem, tak ty hospody bez kouření jsou nějaké plné. Čím to bude? Že by to začalo vyhovovat i těm kuřákům?
KPT Rail chce jezdit na své podnikatelské riziko.
To ano, to se zde tvrdi, to je fakt. Ale v pozadi KPT je kdo? Rozpočtové organizace, takže jednoduše daňový poplatnik.
Tak nech si opravi aj trat. Dajme tomu ze sa trat opravi za 1 mil. KPT Rail to zabali po 6 mesiacoch, lebo sponzorske dojde. No co povie sa milionik sem, milionik tam. Co tam po tom.
KPT Rail ze sponzorských peněz provozuje sezónní dopravu do Týna nad Vltavou a Netolic. Letos vyjedou podruhé. Tak jak můžete tvrdit, že to zabalí po půl roce? 😀
Protože každý skoukromník sebere prachy, nalije to do něčeho a pak jde do švestek od válu, protože má nahrabáno. Takhle se to přece učí v hodinách ekonomie u pátého rumu.
Vás asi štve, že ve vlacích KPT Rail neplatí režijky, že? To chápu.
Za 1 mil? Vyse zminovana Svestka stala 300mil dle AZD
nechtějte po ultrašotouších, aby znali cenu peněz – jim stačí, že nejsou jejich osobně
Ale podívejte se, co se tam za ty peníze udělalo. Ta trať je prakticky jako znovu postavená. Tu Kozinu stačí zprovoznit ve stavu, v jakém byla v době zastavení provozu. Ta trať byla ve výborném stavu!!!! Někdo tedy způsobil škodu a měl by se za to zodpovídat. Když to nechtěl udržovat, měl to tedy někomu svěřit za symbolickou korunu a on už by si s tí někdo poradil.
Proč by opravovali za své něco, co oni nezničili??????
podnikatelské riziko „náklady zaplatí stát, tržby budou naše“?
Náklady na opravu zaplatí stát, jelikož je to jeho povinnost. KPT Rail zaplatí poplatek za dopravní cestu.
Samotný provoz vlaků pak má být na komerční riziko, resp. z peněz soukromých sponzorů
aneb privatizace zisků, socializace ztrát
Kdyby SŽ nezanedbávala údržbu a jednala v souladu se zákonem, žádná ztráta by nevznikla.
Kdyby SŽ nezanedbávala údržbu, tak ta ztráta vzniká kontinuálně.
Nikdy by ztráta nedosáhla takové výše, jako současné náklady na opravu (které stejně bude muset SŽ vynaložit, aby byl dodržen zákon).
nebude muset vynaložit, neb platí i jiné zákony než ten jeden Drážní
Omyl modrých gum je ten, že jejich pravda je údajně zákonům nadřazena.
Zákonům jsou nadřazeny výhradně dokumenty jako Ústava ČR nebo Listina základních práv a svobod. Jinak mají všechny zákony stejnou právní hodnotu.
alespoň něco si o tom právu nastudujte 🙂
Stát vlastní ifrastrukturu. Musí ji udržovat. Někdo tam jezdí na vlastní riziko a musí platit poplatky za ošoupávání státního majetku (ježdění po dráze není zadarmo). Stát může klidně infrastrukturu prodat, když ho nebaví, ale do toho se mu nechce. Pak opravy pochopitelně bude platit majitel.
Cyklostesky se staví většinově také jen pokud na ně dostanou dotaci. A kilometr mnohdy stojí obdobnou částku jako kilometr silnice pro auta. https://www.tyden.cz/rubriky/domaci/praha-ma-nejdrazsi-cyklostezku-v-evrope-za-150-milionu_157173.html
Zajímavostí je, že člověk ze ZMŽ sedí na oblastním ředitelství Správy železnic.
Prý už ze ZMŽ odešel, protože tam vznikalo podezření na střet zájmů.
Copak? Diagnóza tunelóza? Že by páni chtěli na kozině vytěžit koleje pro svojí hurvínkodráhu?
teď už možná chápu, proč dobrá správa brojí proti zkratce SŽ, bojí se, že budou žalování Slovinskými železnicemi za poškození dobrého jména, pokud by si Slovinské železnice někdo spletl s takovou …. organizací, jakou je bývalá SŽDC 😀
SŽ by nějakou tu pokutičku potřebovala jako prase drbání…Místo toho, aby řešila podstatné věci( například to, aby udrželi provozuschopnou trať, když za to dostávají od státu peníze), tak řeší to, zda novináři smí používat zktratku SŽ či jak baravné budou uniformy neschopných dispečerů…
Pevne verim, ze zvitezi nakonec zdravy rozum a nebudou se lit penize do naproste blaznivosti. At si to fanatici koupi a opravuji za svoje. A at cena zhodnoti usly spolecensky prinos, pokud nevznikne cyklostezka. Prece neni mozne, aby se tu skupiny vlakofanatiku dostavaly levne, za pouhe jednotky milionu, ke statnim pozemkum a blokovaly tim obcim stavbu cyklostezek. Zajmy nejakych radobynadsencu nemuzou byt nadrazeny verejnym zajmum. Ze si nejaka parta za 2-3 miliony koupi nefunkcni trat a pak se bavi tim, ze zablokovala obcim stavbu cyklostezky, rozsireni silnice, stavbu novych domu v obci (typicky tam, kde bylo nadrazi), je neprijatelne. Tohle… Číst vice »
V tomhle případě souhlasím s tím, že cyklostezka po stávajícím tělese by měla větší turistický potenciál, než pár turistických vlaků v sezoně.
Kozí dráhu zlikvidoval hejtman Šulc. Do té doby byla slušně využívána a rozhodně má nejen turistický potenciál. Svého času na ni chtěl jezdit i Jančura. Spojuje dvě 50tis. města. Její provoz byl ukončen uměle. Na tohle se rádo zapomíná. Takže řeči o tom, jak byla neužitá nebo že nemá potenciál apod. nejsou podle mě zcela na místě.
Jančura se na ní chtěl akorát zviditelnit, stejně jako Arriva přes Vlárský průsmyk.
Jestli to druhé padesátitisícové město mají být Teplice, tak ty tahle trať neobsluhuje. Jejich katastru se dotýká pouze okrajově a použitelná pro jejich obyvatele nebo dojíždějící není.
1. Tím druhým městem mohl být míněn Most.
2. I pro Teplice samozřejmě trať je použitelná.
No jestli už máme být opravdu přesní, tak je třeba říct, že Děčín má o něco málo méně obyvatel než 50 000.
51623.
51623, rok 2018.
pořiďte si mapu, ve které je i něco jiného než stylizované schéma železničních tratí
Samozřejmě: v Novosedlicích jezdí autobusy přímo okolo železniční zastávky a nemůže být problémem zřídit (resp. vlastně obnovit) tam i zastávku.autobusů jezdících do města (Teplic) – a existují přece i parciální trolejbusy, takže už by tam klidně mohl zase zajíždět i trolejbus (který tam, pokud vím, kdysi končil).
Z Krupky do Teplic jezdí hromada přímých autobusů. Proč by to někdo absolvoval vlakem s přestupem na trolejbus za mnohem delší dobu?
Např. linka 483 do Vrchoslavi (západní městská část Krupky) jezdí v hodinovém intervalu, o víkendu dokonce ve dvouhodinovém intervalu. Spojení vlakem a trolejbusem s přestupem v Novosedlicích by mohlo toto spojení doplnit. O tom píšu už jinde. Z některých částí měst se vyplatí vlak a z jiných autobus. Tak je to např. i při cestování z Krupky do Ústí nad Labem. Vlak na dolní trati (č. 130) je daleko, ale ze západních částí města (stará Krupka, Vrchoslav, Bohosudov) se ho vyplatí použít. Naopak z východních částí (Maršov, Unčín) se už vyplatí použít autobus. Z Unčína je to totiž dokonce blíž… Číst vice »
…..asi bych zapremyslel, proc DUK jezdi s hodinovym intervalem…..ze by vozil jinak fakt jen vzduch?
Tak autobusů do Krupky jezdí opravdu hodně, ale do jiných čtvrtí. Nejvíc jich jezdí do Maršova a Unčína. Do staré Krupky a do Vrchoslavi nejezdí autobusů tolik.
Protože chce dále pokračovat lanovkou na Komárku. Je to pohodlnější než stoupat z bohosudovského náměstí až k lanovce.
Doplním jen, že se nemusí vždy jednat o 50 000 města. Několik tisíc obyvatel je v Jílovém, Libouchci, Krupce. Napojení na Oldřichov u Duchcova přípoj na Litvínov, Most a centrum Teplic.
z těch několika tisíc obyvatel se najde dost cestujících pro kapacitu autobusu, nikoli vlaku.
Tak proč tam jezdily přeplněné třívozové soupravy? Alespoň v době, kdy to ještě pamatuji, tedy i začátkem 90. let.
Duchcov, Teplice, Krupka, Bohosudov, Telnice, Jílové, Děčín. Vše napojeno slušně, i když třeba z jiné strany a k tomu i další menší místa a rekreační cíle, včetně chalup a chat. A dále zdroj nákladní dopravy a plochy pro podnikání a zóny.
Za přispění radního pro dopravu France (též ODS). Použili „Římanovu metodu“. Nejdříve změníme jízdní řád tak, aby vlaky téměř nikdo nejezdil. Dále to už jde samospádem.
já tu trať pamatuji již v 80. letech – tehdy tam byly vlaky prázdné kvůli Francovi nebo Římanovi?
copak, šotofanatici si myslí, že mínusováním přepíší historii ?
🙂
Je stve, ze nemuzou zabranit psani jinych nazoru. Tak maji minusy jako cenu utechy. 😀
To byly ale ty odstavené na nádraží, ne? nepleťte si to.
Protože jsem na trati jezdil jako fíra, tak si na to úmyslné nenavazování přípojů moc dobře pamatuji.
Postav si postav cyklostezku skrz Prahu odborníku! I nějaká sklárna kousek od trati měla zájem vozit náklad, ale SŽ jim to odmítla, protože je trať v dezolátním stavu. Tady by vůbec nešlo o pouhou osobní dopavu k turistice. Ta vaše vyklostezka se využije sotva půl roku (no pokud nejezdíte i ve svěhu, v dešti)
Jaké blokovaní výstavby cyklostezek?! Copak cyklostezka se nedá postavit někde jinde? Tudy prostě vede železnice, nikde není napsáno, že tam musí cyklostezka být. A zkuste se zeptat těch, kteří bydlí okolo, velká část z nich by obnovení provozu uvítala a s nějakou cyklostezkou místo tratě by vás poslali do háje.
Kdo bydlí okolo té trati? Obyvatelé nádražních budov?
Zapomněl jste např. na městskou část Horní Jílové, která má blíž k nádraží.
Těmi 50tis. městy jsem měl na mysli Teplice a Děčín. Vlak by pak pokračoval do Mostu, což je dalších cca 65 tis. Ano, je pravda, že nevede do centra Teplic, ale v Novosedlicích (část Teplic) je poblíž zastávka busu a asi by nebyl problém tam poslat bateriové trolejbusy (troleje jsou kousek). To vše je řešitelné a myslím i uživatelsky přívětivé. Jen by se muselo chtít.
Já myslím, že přímý autobus je pořád uživatelsky přívětivější.
K lanovce je určitě lepší vlak než bus.
No a kolik lidí (v průměru za celý rok) generuje lanovka v poměru k počtu, který generuje Krupka jako město?
No to určitě. Rachotit se z Teplic až do Děčína šukafonem je pro normálního cestujícího (ne šotouše) naprosto přívětivé.
Proč šukafonem? To je přesně ten problém, u řady lidí pořad platí tato rovnice: lokálka = 810ka nebo regionova. Pokud nasadíte na trať nová vozidla nebo aspoň second hand Desidera, tak už máte kvalitu cestování úplně jinde.
A cenu taky.
KPT RAIL chce jazdit cez vikedny a chce tam jazdit 810. Cela trat sa ma opravovat koli 7 parom vlakov cez vikend a sviatok.
Ruku na srdce. Co se vám nelíbí na rekonstruované 810 ce? Dobrá sedadla, otevíravá okna, poměrně tichý a klidný chod, WC, voda, možnost vézt kola, kočárky, zavazadla, rychlost až 80km/hod. Proto je asi lepší autobus, že? Pravdou je , že by bylo lepší kdyby byl čtyřnápravový, ale to je otázka nové výroby a přehodnocení nesmyslu nových TSI, které neumožňují opět výrobu levných motorových vozů.
Proč jezdit s přestupem trolejbusem, když mezi Teplicemi a Děčínem jezdí přímé vlaky?
Mmch., vlaková doprava má místo jen u kapacity násobně vyšší, než je kapacita trolejbusu.
Samozřejmě, že z Teplic do Děčína takové spojení význam nemá. Ale může mít např. z Teplic do Vrchoslavi (městská část Krupky), kam jezdí autobus jen jednou za hodinu. Může to být doplněk k těmto autobusům.
I s ohledem na nákupní zónu na severu Teplic, která je hned vedle Novosedlic (Albert – býv. Interspar, Lidl). Tu zase neobsluhují autobusy z Krupky.
jo, do nákupní zóny se typicky jezdí šukafonem
A nebudete tomu věřit, ale v Ústí nad Labem vede k nákupní zóně dokonce trolejbusová linka 62! 😀
tož zkuste popřemýšlet (chápu, není čím) jaký je rozdíl mezi kapacitou autobusu/trolejbusu a ekonomicky zdůvodnitelného vlaku – to ty potřebné lidi budete nabírat inzeráty „hledáme cestující na hlavní pracovní poměr“?
ano do většiny nákupních zón nějaká MHD vede, ale vlak to fakt není
A to je špatně. Třeba by to bylo dobré v Hradci Králové, kde se s tím i uvažovalo. A pak je také záhodno, aby tyto Hypernesmysly byly zásobovány po železnici. Když to jde v zahraniční, musí to jít i u nás, ale to se musí chtít a nestavět všude za každou cenu silnice a dálnice a tvrdit, že bez kamionů to nejde. Prostě nutná změna dopravní politiky a chápaní celé ekonomiky.
Protože je to kratší a to i proto, protože obsluhují jiná místa
Doporucuji si vyzkouset tuto cestu z Decina kozinou do Novosedlic a pak s prestupem doTeplic. Zpet pak si sednout na trat 130 + 090….
Jako z phy do chebu muzu jet pres usti taky….
Ale jakou to ma logiku?
drážní = vedou tam koleje 🙂
Nikdo jistě nebude jezdit z Děčína přes Novosedlice do Teplic. Ale z Teplic přes Novosedlice k lanovce v Krupce jsem běžně jezdil a stejně dost dalších. Význam trati je hlavně turistický.
Škoda že zrovna v tomto místě není v podstatě možné cyklostezku vybudovat jinde.. a myslím že spousta těch co bydlí okolo této trati by uvítala cyklostezku aby se dalo dostat na kole nebo i pěšky bezpečně do Děčína a okolí a nemuseli mít strach o život na Teplické ulici mezi auty nebo nepřizpůsobivými obyvateli. Ať už byla doprava zde zrušena účelově nebo ne, dnes by obnova byla dle mého už jen plýtvání penězi na to, aby si tam soukromník chvilku honil triko jak je dobrej že všechny převezl a pak šel zase do háje že se mu to nevyplatí… A… Číst vice »
Však soukromník to nebude jezdit na vlastní náklady, provoz zafinancují sponzoři, kteří si na tom udělají reklamu.
Být vámi, tak se jich na názor opravdu zeptám. 🙂
Nevím nikdy jsem po té trati nejel a asi ani hned tak nepojedu, když je to na opačném konci republiky. Ale je škoda každé tratě, kterou zruší. Raději bych četl články, že jsou staré tratě opraveny a je na nich obnovený provoz. Podle oblasti kterou trať vede, by to mohlo být pro turisty moc zajímavé.
Neni to skoda. Skoda by to byla, kdyby ta trat statu neco generovala, bud zisk, nebo aspon vyrazny spolecensky prinos. Nic z toho se o teto trati poslednich 90 let rict neda, az do zastaveni provozu a omezeni udrzby generovala pouze vysokou ztratu. Cim vice takovychto trati v CR mame, tim vice penez pak chybi na uzitecne a potrebne veci, napr. na skolky, obchvaty, autobusy do regionu, platy ucitelu a dalsi a dalsi. Nejaka lokalka na svahu neni Karlstejn.
Společenský přínos byl třeba v tom, že tam buď přímo na pomalu každé zastávce nebo v jejím blízkém okolí fungovaly prosperující hospody, z nichž velká část po zastavení osobní dopravy postupně zanikla, protože tím ztratila zákazníky, kteří si museli najít jiné cesty.
patrně jste si spletl trať (a století k tomu)
Totéž můžete prohlásit o Metru D. Nikdo tím nejezdí. Co na tom, že ještě nebylo zprovozněno. Tahle trať taky není zprovozněná. Jo a za těch vašich 90 let se toho docela dost změnilo. Most už zase patří do České Republiky a ne do III. Říše.
Jednak doprava se taky dá modelovat, nemusí se to nutně zkoušet, jednak tady ta doprava fungovala do roku 2007, od kteréhožto roku se toho zas tolik nezměnilo.
Právě že může, ale pro vás je to nepochopitelné, bohužel.
Co jsem slyšel, dopravce KPT Rail má na případný provoz na Kozí dráze zajištěné soukromé sponzory, kteří si na tom udělají reklamu. Podmínkou pro vyplacení peněz je tedy nejspíš to, že vlaky reálně vyjedou. Ale protože se jedná o soukromé subjekty, tak jejich smlouvy nejsou veřejné, nemůžu do nich nahlédnout.
V každém případě ale hrozí to, že by se dopravce mohl soudit se SŽ o náhradu škody.
Demagogie a blafovani. Z toho co jste napsal plyne, ze kdokoli muze ukazat prstem na nejakou rozpadou, ale uredne nezrusenou trat, napr. z Mladotic do Kralovic a vymyslet si na ni podnikatelsky zamer a pokud mu ji SZDC neopravi, tak se domahat usleho zisku. Kdyb to slo, davno se toho chytli ruzni spekulanti ze zahranici. Ale jen si klidne zahravejte, aspon urychlite vznik zakona o zklidnene draze a pak uz si opravdu budete moct jen stezovat v diskuzi. Kdo chce kam…
Opravdu je vidět jak někteří zainteresovaní v cyklosrezkách absolutně nesnesou pomyšlení, že jejich plány se jim zhatí. Z ověřených zdrojů vím, že obce tento záměr podporují a krom města Děčína všechny vlaky na Kozí dráze chtějí. 😉 Dopravce má od nás velký dík a podporu.
Spekulanti ze zahraničí se toho jen tak nechytnou. Získat licenci k provozování drážní dopravy v ČR je poměrně složité. A pokud ji společnost nezíská, tak nemá ze zákona právo po SŽ požadovat kapacitu.
A docela máte pravdu, protože pokud má někdo záměr a chce to využít v souladu s posláním dané stavby, je to v pořádku. A protože to někdo měl na starosti a měl to udržovat nebo hledat dopravu, tržby apod., mělo by to být bez problému. A protože tak nečinil, mělo by ho to něco stát a postihnout odpovědné osoby, pokud se to nedaří. Zaplatit to pak musí stát a škodu vymáhat po vinících.
Poobobný příklad jak to s majetkem prováděli komunisti – zabavit (zabrat, zkonfiskovat, zdegradovat) a nechat chátrat. To je mi pěkný přístup!
však taky SŽ(DC) je vyloženě komunistická organizace, když jsem četl dopis, který poslaly provozovateli choceňTV, tak jeho obsah vypadal, jako vytažený ze spisů STB, někdy se divím, že SŽ(DC) s takovým přístupem nepodává hromadné žaloby na fotografy se železniční tématikou…..
jak si může stát zkonfiskovat svůj vlastní majetek?
Zestátněné to bylo už dávno, jde o to nechání zchátrat.
Tu dráhu postavila soukromá společnost. V tom je jádro pudla.
Ale zestátněna nebyla proto, že by ji nějaký zlý stát zkonfiskoval, ale proto, že už tehdy v roce 1884 byl její provoz neufinancovatelný provar, a to jí pro místní obsluhu konkurkovaly tehdy akorát koňské povozy. Od té doby se ta prodělečnost s rozvojem automobilové dopravy i „konkurenční“ trati přes Ústí jen a jen zvětšovala.
V kontextu současné doby a problémů se naopak ukazuje, že provoz takových tratí je žádoucí. Jen ti ekonomové, kteří tomu rozumí a umí spočítat, nějak scházejí. Možná i proto, že se nehledají a nechtějí, aby byli slyšeni.
Mě by zajímalo, co si představují pod pojmem „zakonzervování trati“…
To je jednoduché. SŽ nechce plnit povinnost danou zákonem, podle které má udržovat trať ve sjízdném stavu.
SŽ má povinnosti dané více než jedním zákonem – mezi tyto povinnosti patří i hospodárnost, což zahrnuje neplýtvání penězi na samoúčelné nesmysly. V případě konfliktu povinností v různých zákonech platí ta podstatnější, což je v daném případě (k ničemu nepotřebná trať bez pravidelné dopravy) HOSPODÁRNOST.
Komu se to nelíbí, nechť si to zaplatí ze svého, nikoli „po soudružsku“ z cizího.
V rozporu s hospodárností není sjízdnost trati (která je vyžadována jiným zákonem), ale bizarní stavby typu zábradlí nebo podchody ve stanicích s minimálním provozem.
Kdyby SŽ navrhla vybudovat např. podchod na nádraží v Jílovém u Děčína, to by byla jasná ukázka plýtvání penězi. Jenže na SŽ sedí takoví ynteligenti, že by to klidně byli schopni zahrnout do nákladů na opravu tratě.
Které jsou ty stanice s podchodem s minimálním provozem?
Byla snaha vybudovat podchod ve stanici Malá Skála, dokonce to bylo medializováno, obec byla ostře proti. V případě této stanice je podchod akorát tunel na peníze, protože tam staví v průměru jeden vlak za hodinu každým směrem (na střídačku Os a R).
Stejně tak byl záměr vybudovat podchod ve stanici Čachovice.
Aha, takže žádná není.
Nebylo to realizováno, ale byla snaha to prosadit. Už jen ta snaha je podle mě zvrácená.
Nejste náhodou ten stejný člověk, jako diskutér Hroch na K-Reportu?
Nejsem.
Jinak důvodem, proč měly být realizovány podchody bylo, že normy nově nedovolují na celostátních drahách modernizovat stanici, aniž by byl zabezpečen pohyb slepců po ní, a v době přípravy ještě nebylo schváleno žádné výstražné zařízení, které by umožnilo zabezpečit přechod přes koleje ve stanici. Malá Skála nakonec zůstala ve stavu bez projektu, možná bude časem řešená tím zabezpečeným přechodem, model Čachovice podle mě není z provozního hlediska nic moc.
No vida, nemáme na to papír, tak to bude 100x dráž. 😀
nabídl bych Chrastavu, Hrádek nad Nisou nebo České Velenice – ale za to SŽ(DC) opravdu nemůže 🙂
Jasně, tam je to dané historicky.
Vy už tu o zákonech prosím nepište, když ani nevíte jak se řeší kolize více různých právních norem. No ale protože mám dobrou náladu a protože nemám čas tak vám rovnou poradím „lex specialis derogat generali“.
naštěstí už i u soudu (někdy) vítězí smysl nad čirým formalismem
Můžete vysvětlit, proč by vaše názory a domněnky (a to i těch, kteří bez důkazů zastávají obdobné názory) měly být brány v potaz?
SŽ by se o dráhu nemusela starat a zároveň by neprobíhalo řízení o jejím zrušení. „Konzervovalo“ by se těleso, stopa v krajině, pro pripadne využití.
To by bylo idealni. Neni neco takoveho v Nemecku?
Ví někdo, zda SŽ(DC) pobírá na Kozinu příspěvky od státu ? Myšleno zda její kilometry vykazuje mezi ostatními tratěmi co jsou fakticky provozované a opravované ?
Dobrá otázka. Mnoho lidí říká, že tomu tak je. I na toto téma by zde mohl vyjít článek, jak SŽ „hospodaří“ s našimi penězi.
Správa železnic to mněla a má na háku je třeba je občas klepnout přes prsty.Berou přece peníze na udržbu tratě tak ji mají udržovat pokud není zrušená… A nevede to z horní do dolní ale do Děčína který má 49tis. obyvatel.Správa železnic to vyhovuje neudržovata brát na to peníze.
Nač tolik mínusů? Kdyby trať zrušili, pak proti jejímu aktuálnímu stavu nelze nic namítat. Když zrušená není, měla by být sjízdná, za což odpovídá SŽ. Co na tom kdo nechápe?
To víte, na Dlážděné mají dnes ráno pohotovost 😀
Uvidime, kdo se bude smat nakonec. 🙂
Hurá zrušili jsme železnici, raduje se Dobrá správa. Nikdo po ní nehctěl jezdit! Teď teda ještě zlikvidovat důkazy, že „nehctěl jezdit“ je lež.
vede sice do Děčína, ale „odnikud“ (civilizaci míjí v uctivé vzdálenosti, neb byla postavena pro svážení uhlí a nikoli lidí)
Názvy měst Krupka a Teplice vám zjevně nic neříkají, že …
Vám zase asi nic neříkají pojmy „docházková vzdálenost“ a „jízdní doba“.
Tak se tam někdy podívejte a možná vás překvapí, jak je tam okolo trati hustá a využitá zástavba. Je vidět, že jste tam nikdy nechodil a nejezdil.
Dal bych plus, ale za to slovo MNĚLA to nejde…
Fascinujeme ta snaha řešit tratě pro provoz 810 s průměrnou rychlostí cca 20 km/hod, kde již historicky kraj neobjednává dopravu. Místo invest do potencionálně zajímavějších regionálních tratí, kde by byla přepravní kapacita významně větší, pokud by došlo k nové trase, či úpravě traťové rychlosti, aby byla rychlejší než autobus.
Ústecký kraj ji v tomto případě neobjednává pouze kvůli přístupu SŽ. Objednávka vlaků krajem by v praxi znamenala, že by jezdily náhradní autobusy. A proč by kraj objednával NAD, když tam už nyní jezdí linkový autobus DÚK?
Dopravce KPT Rail upozornil na porušení zákona, a Drážní úřad to potvrdil.
Spíš se tady obnažila nedotaženost zákona, který nepředpokládá takovéhle tratě, které je z celospolečenského hlediska nesmysl udržovat provozuschopné za veřejné peníze.
Ale tuto konkrétní trať má smysl udržovat provozuschopnou. Nejen kvůli podpoře cestovního ruchu (centrum Krupky bylo nedávno zařazeno na seznam UNESCO v rámci hornické krajiny Krušnohoří), ale i kvůli odlehčení přetížené silnice I/13 v okolí Děčína.
Kdo nevěří, že silnice je přetížená, nechť se podívá na oficiální statistiky ŘSD: http://scitani2016.rsd.cz/pages/informations/default.aspx
Ale tím, že tam bude jezdit šukafon, který na řadě usecích nepojede ani těch 80 km/h se to nevyřeší. Takhle lidi z aut do VHD nedostanete.
A kdo říká, že tam musí jezdit šukafon? Děláte, jako by se nedařilo pořídit jiná vozidla (v Německu by se ojetiny určitě našly)
A čím jiným by tam asi tak KPT Rail jezdila? Jinak pochybuji, že by se našel dostatek lidí, kteří by tím dojížděli. Autobus i auto by byli rychlejší i pohodlnější, navíc není třeba chodit na nádraží. Ta úvrať v Děčíně, aby se vlak dostal na hlavní, tomu taky na atraktiviě moc nepřidává.
KPT Rail vyhlasil, ze tam planuje jazdit 811 kupenou na Slovensku
https://zdopravy.cz/kpt-rail-chce-vyjet-na-kozi-drahu-podle-spravy-zeleznic-by-oprava-stala-pres-sto-milionu-40328/
Jasně, zrušením trati a převedením na cyklostezku ty lidi z aut do VHD dostanete. Logika dluohodobého uživatele previtinu.
pořád lepší než předváděná „logika“ ultrašotouše-komunisty 🙁
No jo, už došlo na argumenty ideologické, když to fakty a argumenty odbornými nejde, že?.
Jakou skupinu uživatelů I/13 by osobní vlaky Děčín- Oldřichov stáhly? Ty co pokračují na D8 ne, nakladni auta jedouci mezi libereckym krajem a mosteckem/chebské ne, lidi mezi libereckem a mosteckem/chebskem mají rychlíky přes ústí, místní dojíždění do Děčína je luxusně pokryté autobusy (zkuste místním navrhnout, že jim místo nich zavedete vlak v polovičním intervalu). Takže zbývají cestující z Krupky/Telmicr do Děčína, kteří to dnes maji s přestupem. Kolik % aut na I/13 to činí?
Autobusy pokrývají pouze zlomek poptávky po dojíždění z Libouchce a Jílového do Děčína, která je v drtivé většině pokryta auty.
Pokud by se zavedl vlak, samozřejmě by zůstaly na trase i autobusy. Oba druhy dopravy se můžou vzájemně doplňovat.
Jako že ten vlak by natáhl lidi, co teď jezděj auty? A čím by je oslovil?
Rychlostí, pohodlím, nadstandardními službami (zásuvky, Wi-Fi – to je dnes v módě). Samozřejmě jen za předpokladu, že by byla nasazena moderní souprava, 810 to nevytrhne.
Rychlostí? S traťovou 50 km/h a šíbováním po Děčíně?
Pohodlím? Že místo od baráku pojedou z kopce nad městem?
Zásuvkami? Kolika lidem nevydrží zařízení hodinu bez sítě? Zásuvku můžou mít i v autě.
1) Lepší jet stabilně 50 km/h, než čekat v dopravní zácpě.
2) Jak kdo. Ze sídliště v Jílovém je to blíž na autobus, ale třeba z části Horní Jílové je to blíž na vlak.
3) To máte pravdu, ale Wi-Fi v autě nemáte 😀 A ani nemá smysl, musíte se věnovat řízení.
1) Pak by bylo vhodné nějak vyřešit ty zácpy, protože obnovení vlaku s nimi nijak zvlášť nezahýbá. Co třeba konečně tou plánovanou silnicí ve stopě trati :-)?
2) Z Horního Jílového je to na vlak blíž asi o 80 metrů, přičemž se jedná v porovnání s „Dolním“ Jílovým o pár baráků
3) V autobuse může být WiFi taky.
1) Tím to nevyřešíte, protože cíl této dopravy je v Děčíně. Kdyby se jednalo o tranzitní dopravu, nebyl by to problém odvést, ale když se podíváte do statistik ŘSD, na které odkazuji, tak uvidíte, že o tranzit se nejedná.
2) A těch 80 metrů používají ostatní šotoušci jako argument, že je to „daleko“.
3) Neumíte číst psaný text, protože já neříkám vlak nebo autobus. Já říkám vlak i autobus. Mezi spojkami „i“ a „nebo“ je významový rozdíl. Jestli to nechápete, vraťte se na ZŠ a zeptejte se na to své češtinářky.
1) Trať vede do centra, takže silnice v její stopě by taky vedla do centra.
2) Horní Jílové je pár baráků ve srovnání s „Dolním“ Jílovým, Libouchcem a dalšími obcemi po trase a samo o sobě (dobře, spolu s Telnicí) vlak nenaplní.
3) Píšete, že by vlak byl atraktivnější proti autu díky WiFi. Pokud by se člověk rozhodoval mezi autem a VHD podle WiFi, tak k tomu, aby jel VHD není potřeba vlak.
1) Ale na té nové silnici budou vznikat dopravní zácpy tak jako tak.
2) Kdyby tam jela klasická souprava tažená lokomotivou, tak by se vlak pochopitelně nenaplnil, to máte pravdu 😀
3) Nejenom. To jsem napsal, protože dnes je to v módě.
Cíl dopravy je v Děčíně, ALE nikoli na tamním nádraží. Přičemž jen cesta VHD v Děčíně z nádraží tam, kam lidi skutečně jedou je delší, než cesta autem už z Jílového.
a že auto nejede jen jednou za dvě hodiny (tam a co je horší i zpátky), to už nepoberete vůbec
A ony tam nejsou další zastávky, další přípoje?
Řešení zácp znamená další zatížení měst, obcí a krajiny další silniční dopravou a ohřívání prostoru dalšími stavbami. To už skutečně nelze připouštět. Začněte uvažovat aspoň selským rozumem a hledejte fakta o možnostech krajiny, její únosnosti a požadavky na zachování života, krajiny, ale i dalších živočichů, protože na tom všem jsme závislí. Nikoliv na ve své podstatě často zbytné dopravě. Proto doprava musí být taková ,která zabírá co nejméně ploch, co nejvíc převeze atd. Tedy ta silniční už jen minimálně. Proto nutný ten rozvoj kolejové a to i v místních úrovních a vymyslet to tak, aby to bylo co nejlepší.
Jenže ta trať je schopná zde mít podstatně vyšší rychlost a v Děčíně lze vybudovat i spojku bez úvratě.
U té nákladní dopravy jde o to, aby byl zcela jiný koncept přeprav nákladů v republice. A ne tedy jen nějaké dílčí trasy vámi uváděné. Je nutné tu mít nákladiště, vlečky, fabriky a od toho vyčistit volnou krajinu (na této trase to existuje-ale nevyužívané). Dále začít řádně zpoplatňovat silniční nákladní dopravu, zastavit zábory zemědělské půdy a volné krajiny, za zábory nasadit trvalé mastné poplatky za její znehodnocování atd. A budete se divit, jak skutečný trh začne fungovat. Ne ten zmršený a zmanipulovaný, který se tu předvádí a podporuje.
Kolik řidičů z přetížené I/13 jede z Krupky do Děčína? Nebo snad všichni (povinně) zaparkují v Krupce a potom šukafonem? 😀
Prokázal jste neznalost místních poměrů, rovněž si ani nechcete ověřit informace ze statistik ŘSD.
Největší intenzity dopravy jsou v úseku Jílové – Děčín, což jasně ukazuje na příměstskou dojížďku.
jasně, všechna ty auta jedou jen od nádraží v Jílovém na nádraží v Děčíně
Klasická demagogie, na kterou nemá smysl reagovat. Přečtěte si i moje ostatní příspěvky, třeba to pochopíte. Vypisovat to znovu nebudu, nebaví mě to.
Pokuste se alespoň pochopit, že ti lidé v autech nejedou z nádraží na nádraží – tedy cesta vlakem by pro ně znamenala navíc cestu na nádraží a cestu z nádraží – což samo o sobě zabere víc času, než kolik nyní stráví v autě (Jílové – Děčín).
Zapomínáte, že např. z části Horní Jílové na jihu města je to blíž na vlak.
Každý dopravní mód (vlak, autobus, auto) má mírně odlišnou cílovou skupinu. Samozřejmě, že ne všichni cestující přesednou do vlaku, to je omyl. Ale železnice může pokrýt určitou část poptávky a ulevit tak silnici.
Vlak navíc k autobusu nemá pro lidi ŽÁDNOU výhodu navíc, kterou by byl LEPŠÍ, než cesta autem.
Patrně auto nemáte, takže netušíte o čem plácáte 🙁
Poprosim vysvetlit, ako ulavy pretazenej ceste 4 pary vlakov, cez letnu sezonu a len cez vikendy. Takze vlak kazde 3 hodiny a len v sobotu a nedelu pocas 3-4 mesiacov z roka. To bude obrovska ulava pretazenej ceste. Najme ked tam bude jazdit 811, ktoru tam planuje prevadzkovat KPT Rail
Opět demagogicky překrucujete. Mluvím tady o tom, jak by bylo možné Kozí dráhu využít.
Sezónní provoz je pouze začátek, odněkud se začít musí.
TR = vyhybna Dluhonice alias Tomas Tuzin? 🙂 Sloh zcela odpovida, argumentace neberouci v potaz vazne protiargumenty oponenta take (ignorovani namitky oponenta, ze nekde, kde to neni daleko ke vlaku, je jen par domku) a po neschopnosti vyhrat debatu roste i agresivnost. Ano, tohle je jasny Tomas Tuzin, vlakosilene vydavajici trat Cejc-Hodonin za regionalni pater. 😀 😀
Že byste to nechal na těch lidech? Třeba by vás překvapili. Ale musí dostat dobrou nabídku. A oni už si vyberou. Tak jako v jiných místech v ČR, kde se chtělo rušit a třeba i kapacita vlaků najednou nestačí.
Poprosim ako odlahci pretazenej ceste vikendova preprava pocas letnej sezony, ktoru tam chce prevadzkovat KPT rail.
není to o smyslu a nesmyslu tratě, ale o přístupu SŽ(DC) a nedotaženosti jejího počínání
Myslím, že zaměňujete příčinu a následek. Úpadek trati je pouze důsledkem neobjednání dopravy krajem. I SŽ připouští, že pokud by měla na trati celoroční objednávku, bude jejich přístup k údržbě jiný – ostatně na žádné trati v ÚK nebyl zastaven provoz z důvodu nesjízdnosti.
ostatně na žádné trati v ÚK nebyl zastaven provoz z důvodu nesjízdnosti.
Já bych řekl, že byl.
A na které? (přeložky nepočítám)
Sesuv.
OK, měl jsem napsat zchátralosti svršku. Tohle tak úplně není vina správce infrastruktury.
Ale tam je to v důsledku nevhodně projektované dálnice a někdo toto zavinil.
Radejčín – Lovosice.
Lžete. Úsek Radejčín – Lovosice stále není v provozu. Ústecký kraj tam dopravu objednává, ale kvůli neschopnosti státních institucí dodržet zákon jezdí náhradní autobusy.
To je fakt trestuhodná neschopnost, že ten ujetý svah neumějí nahrnout zpátky, aby tam držel. Běžte jim to poradit.
Mimochodem, když ujel svah při budování Plzeňsko-Březenské dráhy (a vzniklo tak Mladotické jezírko), tak tu trať radši postavili po druhé straně údolí. Ono to fakt nebude taková sranda.
Projekty na opravu jsou již zpracovány, můžete si to zjistit v oficiálních zdrojích. Zatím akorát nedošlo k realizaci, ke které správně už dávno mělo dojít!
Ano, za peníze v Praze dům. Ministerstvo rozhodlo, že za ty prachy to nestojí za to. Na rozdíl třeba od Mšenky se tady nejedná o svévolné rozhodnutí správce infrastruktury, ale politické rozhodnutí volených zástupců. To mi přijde naprosto legitimní. Pokud s tím nesouhlasíte, máte možnost to reflektovat při rozhodování, komu dáte ve volbách svůj hlas.
Opět lžete, protože oprava je v plánu (nicméně je zdržována pro průtahy, jak jinak): https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-opravi-sesutou-trat-u-lovosic-pripravuje-uspornejsi-reseni-30186/
Tak uvidíme, kdo se směje naposled, ten se směje nejlíp. A to, že ministerstvo rozhodlo, že se trať opravovat nebude, je pravda, potvrzuje to i ten vámi odkazovaný článek. Ten zároveň píše, že SŽDC připravuje obnovu, ne, že obnova byla schválena. Za vše mluví poslední věta: „SŽDC na dotaz neuvedla žádné termíny obnovy tratě.“
No a to je právě to porušování zákona o drahách, na které správně poukazuje Drážní úřad. Na úseku Radejčín – Lovosice si Ústecký kraj objednal provoz vlaků, přesto SŽ trať zatím neopravila a jezdí náhradní autobusy.
Ústecký kraj nechce opakovat stejný scénář na Kozí dráze, proto tam vlaky zatím neobjednal.
Zase o tom nic nevíte. Skutečně objektivní náklady podle druhu varianty jsou minimální, v řádu pár desítek milionů korun, ale když se to nechce přiznat, že? Jenže toto nebude platit stát, ale viník špatně navržené stavby. A pokud byste o tom věděl víc, toto řešení dálnice bylo zpochybňováno dokonce již v 60. a 70. letech, právě z důvodu možných sesuvů. Zajímavé, že? Proto také byla i ze strany ekologů a geologů navrhována tunelová varianta, který b y dnes byla hotová a bylo by to vše o pár miliard levnější a i pro krajinu a lidi zde bydlící únosnější a trať… Číst vice »
Co kdybyste psal o tom, čemu rozumíte? To se skutečně nedá číst!
nikoli neschopnosti, ale úmyslu – protože se nikdo neodváží v tom svahu hrabat do trati (nota bene už 60 let k ničemu nepotřebné) a riskovat, že spustí další sesuv.
To je jen výmluva.
…namátkou Lovosice – Radejčín.
To je v podstatě pravda ,až na to ,že první v roce 2007 to byl kraj ,kdo neobjednal na trati dopravu a hejtman jasně prohlásil ,že prostě trat patří mezi ty, kde se to ekonomicky nevyplatí.Že je SŽ lempl a nedělá údržbu ,když trat není zrušená je pravda,ale první kdo vyhnal lidi z vlaku ,byl kraj a nikdo jiný.A když již to takhle dopadlo,tak se mě bohužel jeví jako blbost tu trat obnovovat pro soukromníčka co chce jezdit na komerční riziko.Bude to stát desítky milionů a soukromníček po měsíci řekne ,že mu utekl sponzor,nebo mu nejede šrotorák,nemá na naftu ,nebo… Číst vice »
jenže ta trať k žádné dopravě potřeba není – pro lidi je lepší autobus projíždějící obcí než vlak někde na kopci – což se projevilo v prázdnotě vlaků – to právě pochopili na kraji a zcela zbytečné vlaky přestali objednávat a platit.
Proto pak musím od toho autobusu do kopce domů.Taky logika.
A kde berete tu jistotu, že zprovoznění tratě nevybudí „kraj“ k tomu, aby tam neobjednal pravidelnou dopravu? Lotr Šulc, který to vše původně se svými „kamarády“ způsobil, už je naštěstí „mimo hru“, jeho „výkonný pochop“ Jeřábek, který to zastavení osobní dopravy tenkrát „zúřadoval“, sice na „kraji“ funguje dál, ale v mnohém už stačil obrátit, a dokonce platí i ty „turistické linky“, které vznikly právě jako „zdokonalení“ původního mnohem omezenějšího letního sezónního víkendového provozu, který teď chce „KPT rail“ na „Kozině“ obnovit, a jak nakonec dopadla původně především díky Mikoláškovi podobně provozovaná „Švestková dráha“, o tom se může přesvědčit každý sám… Číst vice »
Jenomže takhle svět nefunguje. SŽ nebude zprovozňovat trať, co kdyby to náhodou kraj vybudilo k objednání dopravy. Pokud se kraj předem zaváže, že dopravu na nějakou dobu objedná, SŽ trať beze všeho obnoví. Mimochodem, nezasekávají se vám na klávesnici uvozovky?
SŽ nemá trať zprovozňovat, SŽ ji má ze zákona povinnost udržet provozní. O tom je celý ten spor.
Však už se taky připravuje změna toho zákona, viz poslední věta článku.
SŽ se snaží tyto změny navrhnout, ale taková změna zákona musí samozřejmě projít schvalováním v parlamentu.
Vzhledem k tomu, že KPT Rail má přátelské vztahy s vládnoucí stranou (konference v Týně nad Vltavou se konala pod záštitou dnes již bývalého ministra dopravy), lze očekávat, že ANO pro tento návrh nebude hlasovat. Proti bude zřejmě i KSČM, která železniční dopravu všestranně podporuje, a i řada členů ČSSD (určitě Jaroslav Foldyna, který podporuje provoz na Kozí dráze jako obyvatel Děčína).
Opoziční strany zřejmě neseženou dost hlasů na to, aby to prosadily.
řekněme že prátelské vztahy se současnou vladnoucí stranou jsou takové …. vrtkavé
což nemá nic společného s vrt 🙂
Kdyz myslis, Tomasi Tuzine. 🙂
Jaké desítky milionů? Vy máte rozpočet založený na faktech? Sem s tím, rád si to prostuduji.
Jak jste přišel na tu průměrnou rychlost? Ta je daná vždy stavem trati. Ten motoráček jezdí docela svižně a rychlost umí také slušnou.