Cestovní ruch Dopravci Infrastruktura Železnice Zprávy

KPT Rail chce vyjet na Kozí dráhu, podle Správy železnic by oprava stála přes sto milionů

Kozí dráha nedaleko Děčína. Autor: Phoenix CZE – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=65025077
Kozí dráha nedaleko Děčína. Autor: Phoenix CZE – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=65025077

Společnost KPT Rail chce oživit provoz na takzvané Kozí dráze, která vede z Děčína do Oldřichova u Duchcova. Podle vedoucího provozu Jaroslava Kuglera objednala firma na letní sezonu kapacitu pro 376 vlaků, které by vypravila na vlastní riziko. U Správy železnic (SŽ) neuspěla. Osud zchátralé tratě, kde byla pravidelná celoroční doprava ukončena v prosinci 2007, je přitom nejasný.

„Celé jsme to s kolegy prošli a není tam závada. Ta trať má největší turistický potenciál z celého Ústeckého kraje,“ řekl Kugler. Na letní jízdy o víkendech a svátcích (vždy čtyři páry vlaků) prý dopravce sehnal sponzory. Jezdil by motorovým vozem 811, který pořídil na Slovensku.

Správa železnic obnovu trati a provozu ale neplánuje. „V současné ani budoucí době se se zprovozněním trati nepočítá, s objednavatelem dopravy – Ústeckým krajem – jsme v častém kontaktu a řešíme požadavky kraje na železniční infrastrukturu. Požadavek na obnovení provozu ze strany kraje neregistrujeme,“ uvedl mluvčí SŽ Marek Illiaš. Doplnil, že hrubý odhad nákladů na zprovoznění dráhy v režimu D3 se pohybuje v řádech 100 až 150 milionů korun, včetně obnovy zabezpečení na přejezdech.

Kraj klade zodpovědnost na Správu železnic, uvítal by přitom definitivní verdikt, co s tratí bude dál. „O budoucnosti Kozí dráhy musí rozhodnout především stát, respektive Správa železnic. Vzhledem k jejímu budoucímu využití a případnému rozvoji by bylo nějaké rozhodnutí vítané, ať už by byla trať opravená a zprovozněná, prodaná, či definitivně zrušená,“ sdělila mluvčí kraje Magdalena Fraňková.
„Současná situace a nečinnost drží Ústecký kraj i okolní města v nejistotě. V případě zprovoznění trati by kraj uvažoval o objednávce dopravy v režimu turistické trati. Obdobně by se našlo využití pro koridor i v případě zrušení trati,“ doplnila.

Pravidelná (celoroční, každodenní) doprava byla na trati Děčín hl.n. – Oldřichov u Duchcova ukončena při změně grafikonu v prosinci 2007. Důvodem byla absence objednávky ze strany Ústeckého kraje z důvodu nízkého využití vlaků. Po ukončení pravidelné dopravy se vlaky na trať dostávaly zřídka a nepravidelně. Na úseku Děčín hl.n. – Telnice byl příležitostný provoz až do 26. října 2015. Pak Správa železnic zavedla dlouhodobou výluku s poukazem na nestabilní svah.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Daniel
Host
Daniel

Oprava celé dráhy za čtvrtinu ceny e-shopu na dálniční známky. To je zadarmo!

Macek
Host
Macek

Za studenty stát vyhodí půl miliardy měsíčně…!

Hen ten oný
Host
Hen ten oný

Děti jsou nadějí národa. 😃

Spravedlnost
Host
Spravedlnost

No narozdil od zbytecne Kozi drahy opravdu ano. Pokud treba chcete duchod.

Pepa z depa
Host
Pepa z depa

No, ti studenti jsou aspoň investice do budoucnosti a možná z nich nebudou nekritičtí obdivovatelé pomalých ztrátových lokálek, pokud se neučej aspoň základy ekonomiky.

HonzaEM
Host
HonzaEM

Zato oprava dráhy není investice do budoucnosti….

Franta Jouda
Host
Franta Jouda

Co to je 100 mega v dopravních stavbách? Naprosté drobné… Našly se peníze na žebračenky pro koblížky, tohle by nikoho nezabilo… Jenže tímhle si voliče nekoupíte, není to tedy zajímavé téma.

Zbyněk
Host
Zbyněk

Omluva, je to tím množstvím.

Karlos S.
Host
Karlos S.

Zapomíná se, proč tahle trať skončila doopravdy. Motoráky tu jezdívaly plné, jenže pozemky a případná stavba přivaděče byly větším lákadlem. Tady nešlo o dopravu a o lidi ale o vyčůranost, která se nedotáhla. A teď tu máme jen trať, kterou nikdo nechce dát dohromady i když by se tu zájemci o vlaky pro cestujících našli. Inu když si lidé zvolili tehdy do vedení kraje lidi, kterým nešlo o lidi, tak se pak nemůžeme divit.

Děčín
Host
Děčín

Než se v roce 2007 zkazil jízdní řád, tak lidé v úseku u Děčína vlakem jezdili, ve špičce se občas i v motoru stálo. Zde nevhodná aplikace taktového JŘ + zrušení spojů do práce vedla k velkému odlivu cestujících. Kraj nemusel být tak striktní a přísný, jinde projevil (a projevuje) více benevolence – třeba vlaky okolo Postoloprt toho vozí o dost méně než „Kozí dráha“ těsně před rokem 2007 a stále se s nimi počítá …

HonzaEM
Host
HonzaEM

V Postoloprtech asi není někdo vlivný, kdo má zájem trať zrušit.

pozorovatel
Host
pozorovatel

Navíc je to kraj obydlený do značné míry jinobarevným obyvatelstvem, takže by snahy zrušit jim vlaky mohly být označovány za dyzgryminaci, a tomu se každý opatrný politik bude snažit vyhýbat.

Pepa z depa
Host
Pepa z depa

„Celé jsme to s kolegy prošli a není tam závada. Ta trať má největší turistický potenciál z celého Ústeckého kraje,“ řekl Kugler. —- Tak nevím kdo je ten pán a jaké má vzdělání, ale pokud tam není závada, měl by si nejméně koupit brejle.
Šotoušci smiřte se s tím, pokud kdy bude na této trati provoz, tak na kolečkových bruslích a jízdních kolech, ta trať je už dávno po smrti a nikdo a nic ji už nedá dohromady. A vrážení státních peněz do ní, by nebylo ničím jiným, než plýtváním pro rozmar pár nekritických bláznů…

kakov
Host
kakov

pepíčku, smiř se s tím, žen ěkteří lidé mohou mít jiný názor než ty a není to nic zakázaného…..

Pepa z depa
Host
Pepa z depa

S názorem si můžete víte co? Názor je jen subjektivní pohled nějakého jedince, který se odvíjí od mnoha faktorů, mezi nimž je třeba inteligence, vzdělání, schopnost kritického a nezaujatého pohledu, základní ekonomická pravidla a další a další. A jen to co jsem vyjmenoval, každýmu šotouškovi chybí. Pokud se někdo projde po trati a bez jakéhokoliv měření jen pohledem zjistí, však je to v pořádku, žádná závada, zítra pojedou vlaky, je to nebezpečný magor, který by měl být izolován od lidí a nebo obžalován z pokusu o obecné ohrožení…

kakov
Host
kakov

mě zase připadá, že vy by jste si zasloužil ústavní léčbu, jsem toho názoru, že psát lze i bez zbytečně povýšeného a urážlivého tónu (např. výraz šotouškové), budete se divit, ale mezi fanoušky železnic je i řada chytrých lidí s velkým přehledem, možná mnohem větším, než autíčkáři, kteří by nejradši zrušili každý metr kolejí 😀

Kuba
Host
Kuba

MNě zase připadá, že Vy BYSTE si zasloužil kurz češtiny.

kakov
Host
kakov

má to vliv na dojivost nebo na přírůstky?

Vašek
Host
Vašek

To asi nééé. Ale vypadá to blbě.

Pepa z depa
Host
Pepa z depa

Tak hlupák, místo aby se zamyslel, se vždycky urazí i když píše mě ve 3. pádu. Nejsem autíčkář Joudo, jsem pouze příznivec účelného investování peněz do železnice, což nějaká klikatá dráha s Vmax 40 prostě není a je x dalších účelnějších věcí na železnici, do kterých je lépe ty peníze investovat. Co bych zrušil, jsou nablblé šotouši, kteří se považují za „znalce železnice“. V naprosté většině se vždy ukáže, že jsou to blbci, bez znalosti čehokoliv, reagující podle svých emocí (hezký motoráček v poli, Brýlovec s bleskama a pod motivy) Ekonomika čehokoliv je naprosto míjí a celá jejich argumentace se… Číst vice »

HonzaEM
Host
HonzaEM

Tak začněte u sebe s tím rušením.

Pepa z depa
Host
Pepa z depa

Přijdi a začnu u tebe šotoušku, huhuhuuhuuuuuuu ššššššš,

HonzaEM
Host
HonzaEM

Děkuju za potykání, ale s takovými hlupáky o to ani nestojím.

Ušatá
Host
Ušatá

Zdá se, že jste se dost dobře charakterizoval.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

„provoz, tak na kolečkových bruslích a jízdních kolech,“

A ta cyklostezka se postaví zadarmo?

Pepa z depa
Host
Pepa z depa

To jistě ne, ale nesežere desítky milionů na údržbě v dalších x letech…

Ušatá
Host
Ušatá

Ta trať byla v naprostém pořádku, když se tam násilně zastavil provoz. Doprava osobní byla silná, byla tam i nákladní doprava, vlečky. To se nesmyslně dostalo na silnice a platíme to všichni. O klimatu, zdraví lidí, krajině se jen kecá a toto je důkazem, jak se na to kašle. Prostě ta trať je potřebná a musí se zprovoznit a zaplatit to musí ten, který to dostal do nevyhovujícího stavu. Navíc, když si to skutečně projdete, není tam nic, co by se muselo opravovat za sto milionů. Prostě někdo nechce a nezapadá to do jeho záměrů, nehledě na to, že by… Číst vice »

HonzaEM
Host
HonzaEM

Asi tak.

HonzaEM
Host
HonzaEM

Závada, kterou někdo uměle vytvořil tím, že nechal sundat pár metrů kolejnic?

pamětník
Host
pamětník

Hmm – tehdy se, tuším, mluvilo o jakémsi vrchním traťmistrovi snad z Mostu …

Pepa z depa
Host
Pepa z depa

Takže už ii šotoušek konspirátor :)))

Alibaba
Host
Alibaba

Víte já si třeba myslím, že neúdržba tratí je naopak maření minulých investic, které jsou řádově větší (ty investice) než údržba.

Jaaa
Host
Jaaa

Tak, a hup šup, správní žaloba už by měla ležet na soudě.

-TR-
Host
-TR-

Jedno po druhém – napřed je nutné zkusit všechna mimosoudní řešení, která jsou k dispozici. Pokud to nepůjde, pak je teprve třeba se obrátit na soud.

liposh
Host
liposh

No, vidíte to, ideální úsek na cyklostezku. Už se moc těším, až se tam projedu na kolečkových bruslích.

Daniel
Host
Daniel

Už se moc těším jak ty všechny pumpičkáře v lycře a bruslaře bude na přejezdech drtit Tatra se štěrkem. Sluhátka do uší a jedem, jsme přece na cyklostezce! Naši předci postavili dráhu, abychom nemuseli jezdit na kole. Ve jménu pokroku koleje vytrháme a zavedeme znovu bicykly.

Zbyněk
Host
Zbyněk

Kdy už konečně někdo z těch tam nahoře zasáhne, aby se neporušoval zákon! Vlaky vyjet musí, zajem je.

Brzdič zániku
Host
Brzdič zániku

Ujasněte si nejdřív pojmy provozovatel a vlastník dráhy, přečte si něco o financování Správy železnic a teprve blábolte, pane někde tam dole 😂
Vůbec ta diskuse tady je výživná, super zábava. A to jsem pro pro kdejakou lokálku leccos udělal, ale místní šotoušské orgie úplně nechápu.
Mimochodem – KPT Rail dělá strategicky strašné chyby a ničeho nedosáhne. Momentálně nasr…. snad úplně všechny rozhodující instituce a organizace… Já ti to říkal Jaromíre, nestrkej ty sirky zpátky.. 😂😂😂

-TR-
Host
-TR-

Vy ani neznáte křestní jméno ředitele firmy. Jaromír to rozhodně není.

Brzdič zániku
Host
Brzdič zániku

Nejenže znám, ja jsem s ním i mluvil. Že neznáte hlášky z filmů, není můj problém 😂😂😂

-TR-
Host
-TR-

Ale znám, jde o film Vesničko má středisková.

Brzdič zániku
Host
Brzdič zániku

Tak potom nechápu. Asi nemáte smysl pro humor. Polopaticky – způsob, jakým vede boj KPT Rail za zprovoznění Kozí dráhy, je tragický a kontraproduktivní. Frštenzí?

-TR-
Host
-TR-

KPT Rail postupuje tak, jak jí dovoluje zákon. A tento zákon by měla dodržovat i SŽ. Tečka.

Ušatá
Host
Ušatá

Ano, měli by být tvrdší a razantnější. SŽ není žádným orgánem, který bude rozhodovat, co ano a co ne. Oni měli za úkol tu trať udržovat v provozním stavu a nic tomu nebránilo, náklady by byly minimální. Porušili své povinnosti. A kdyby byli opravdu dobrými správci, snažili by se o její využití a ne o její likvidaci. Zvlášť když byly každou chvíli žádáni o povolení dopravy. Zejména té nákladní. Takže o co jde doopravdy?

Brzdič zániku
Host
Brzdič zániku

O to, že tam reálně NENÍ žádná poptávka po nákladní dopravě (viz můj příspěvek dole ) a bez ní CBA tratě je záporné. Bohužel.

xyz
Host
xyz

„a bez ní CBA tratě je záporné“
Analýza CBA se u běžné údržby neprovádí. Pouze u investic.

Ušatá
Host
Ušatá

Ale je. Asi o tom nevíte.

Brzdič zániku
Host
Brzdič zániku

Ne, není. Vím podrobnosti, tak neblábolte.

AAA
Host
AAA

asi nežere maso

Pepa z depa
Host
Pepa z depa

Bože vy jste vůůůůl :)) Víc hlouposti se nevidí ani v lese :))

Hen ten oný
Host
Hen ten oný

Ale je. Chlapi, blbnem, blbnem. Musíme koukat na poprsi. 😃

xyz
Host
xyz

„KPT Rail dělá strategicky strašné chyby a ničeho nedosáhne. Momentálně nasr…. snad úplně všechny rozhodující instituce a organizace… “
Z mého pohledu se její postup blíží postupu příslušného spolku poté, co SŽDC odmítla přidělit kapacitu pro sezónní spoje na trať do Malé Morávky s tím, že trať je (z tehdejšího pohledu) nově vyloučena z provozu a že zprovoznění by stálo 100 milionů.

Patřičná medializace ze strany tohoto spolku pak měla za následek, že cena za zprovoznění se najednou o jeden řád snížila a trať během pár týdnů uvedena do provozu byla.

Zbyněk
Host
Zbyněk

Jak jinak než zde upozornit, že se porušuje zákon? Vůbec Vás nechápu.

Pepa z depa
Host
Pepa z depa

Vy jste jak soudruh z ústředí, MUSÍ, MUSÍ….. ale NEMUSÍ, NE – MU – SÍ :)) A taky na 100% nevyjedou na téhle trati

Marek
Host
Marek

„Na 100% nevyjedou na téhle trati“… Ty vypadá, jako by byl „Pepa z depa“ ten orgán, který o tom rozhoduje a přes něj to neprojde?

Pepa z depa
Host
Pepa z depa

Orgán jsi ty, pohlavní…

HonzaEM
Host
HonzaEM

Ano, jsi.

Ušatá
Host
Ušatá

Hlavně je nutné tam zpátky dostat tu nákladní dopravu a všechny ty záměry na zony dostat na koleje a ne na silnice, jak si to tam někdo plánuje. A hlavně obnovit všechny vlečky a začít je využívat. Bohužel, u nás k tomu schází zejména pořádné zpoplatnění silniční dopravy, aby se nápady s rušením kolejí přestaly někomu vyplácet. A jen tak mimochodem, požadavky na nákladní dopravu tam jsou a SŽ to (údajně) neustále zamítá. Takže kde je ta ekonomika a ekologie, natož zdraví lidí? Že by se na to kašlalo?

noerf
Host
noerf

Ušatá: dnes se řeší čas, když poslu kamion z Břeclavy, tak je za pět hodin v Plzni, za čtyři hodiny v Českých Budějovicích, když to dám na vlak, tak to tam musím přeložit a než se vypraví ucelená souprava, které dostane povolení k cestě, tak mi to příjde druhý den a stejně to budu muset přeložit z vlaku na kamion zpět.

Brzdič zániku
Host
Brzdič zániku

Nejsou. Bohužel. Zeptejte se u Chalupeckého, naivo. A celkově jste úplně mimoň. Takto se nákladní doprava nedá probudit.

Tomáš Záruba
Host
Tomáš Záruba

Tak spojení k lanovce v Krupce (která je sama o sobě sakra zajímavá) by to bylo zcela ideální, to je fakt.

projížděč NAD
Host
projížděč NAD

Však se to už jednu sezónu zkoušelo pomocí „přípojné NAD“ z Telnice a zpět v době, kdy tam víkendové letní vlaky jezdily …

Libor
Host
Libor

No vidím to jednoznačně….Kozinu jednoznačně zprovoznit…nejprve jako T2 a následně připojit dopravci AŽD Praha (ústecký kraj objedná každodenní provoz v závazku veřejné dopravy) ke trase Litoměřice- Lovosice-Most a dále po Kozině až do Děčína…

kakov
Host
kakov

zajímavý nápad, ale obávám se, že v podmínkách čr nereálné

Dominik
Host
Dominik

Ano objednává, ale na podnět/žádost AŽD, přeci nebudou jezdit za svoje.

Guláš
Host
Guláš

V turistické dopravě tu potenciál je a skalní zářez v Martíněvsi není tak špatný. Opět říkám pořád je to politická záležitost která nechce stratit tvář. Potom by někteří skončili za katrem.

Sandy
Host
Sandy

Docela s Vámi souhlasím. Někdo, kdo úmyslně sestavil jízdní řád tak, aby vlaky nenavazovaly na žádné přípoje, ani na ty pracovní nebo školní, by měl jít do tepláků. Protože jsem po Kozině v té době jezdil jako fíra, tak si to moc dobře pamatuji. První ranní vlak z Děčína jezdil ve složení motor – vlečňák – motor – vlečňák – motor. V Jílovém se přední motor odpojil a pokračoval do Litvínova. První motor s vlekem směrem k Děčínu vezl lidi do Děčína do práce, ale i na přípoj na rychlík do Prahy. Druhý zajišťoval to samé pro školáky. Oba spoje… Číst vice »

Ušatá
Host
Ušatá

Pamatuji, že v těch letech, kdy jsem na to podával stížnost, mně bylo mezi čtyřma očima sděleno, že nejsou tak hloupí a mají grafikon, který vyhovuje a který plní účel a lidi to chtějí. Jenže dotyční (či dotyčný) vzhledem, k tomu, že si stáli za svým měli být údajně ze svých míst odsunuti či snad raději odešli dobrovolně a nahradili je ti poslušní. Ale je to už hodně let, takže detaily se těžko dají dohromady.

HonzaEM
Host
HonzaEM

To není žádná novinka. Říká se tomu cílená likvidace. Začíná to právě tím nevhodným jízdním řádem.

Ušatá
Host
Ušatá

V tom to právě je!

Jiří
Host
Jiří

Současný problém hromadné dopravy – je nedostatečná. Dopravci nechcou vozit „vzduch“ a ubírají spoje. Když jezdí málo spojů, tak lidi užijí raději jiný způsob dopravy – kolo, elektroběžku, motorku, auto. A tak je to začarovaný kruh, protože čím méně lidí jezdí, tím více dopravce ubírá spojů pak jede zase méně lidí a končí to vždy stejně – zastavením provozu. Nejsou to jen vlaky, ale i autobusy a teprve vstupujeme tam, kde byla amerika už před desítkami let. Potenciál Koziny je obrovský – dopravní obsloužení mnoha obcí, několik sídlišť, mnoho turisticky zajímavých míst a začátků tras, příroda, přilehlé pohoří. Kdyby tam… Číst vice »

BoH
Host
BoH

Kdyby záleželo na dopravcích, tak určitě nebudou vozit „vzduch“, nicméně u nás je myslím velmi kvalitně objednávaná veřejná hromadná doprava. Problém této trati je, že v podstatě vede souběžně se silnicí, ale za obcemi. Proto se kraji vyplatí spíše objednávat autobus a ne vlak, protože ten autobus vám zastaví v podstatě u domu, je levnější a ani o moc pomalejší.

-TR-
Host
-TR-

Opakuji – kraj tam dopravu neobjednává, protože nechce objednávat NAD. Dosud stále není opraven úsek Radejčín – Lovosice, kde NAD dosud jezdí. Jak tedy SŽ může garantovat kraji, že trať opraví, pokud si tam vlaky kraj opravdu objedná?

kakov
Host
kakov

vy píšete o trati Lovosice-Teplice, ale článek píše o trati Děčín-Oldřichov

-TR-
Host
-TR-

A vy jste zase nepochopil smysl mého příspěvku, proč si Ústecký kraj neobjednal vlaky na Kozí dráze – a tím důvodem je liknavost SŽDC. Přečtěte si to ještě jednou.

Jiri
Host
Jiri

on mysli nefunkcnost szdc v tomto regionu celkove. Kdyz nejsou schopni uvest do provozu radejcin, tak nebude v provozu ani kozina ikdyz tam nekdo dopravu objedna.

dopravák
Host
dopravák

To spolu přece vůbec nesouvisí …

-TR-
Host
-TR-

Ale souvisí. Stejný objednatel na jedné straně, stejný provozovatel dráhy na druhé straně. To jen modré gumy, šotouši a rozpočtově odpovědní politruci nedokážou pochopit.

Ušatá
Host
Ušatá

Je tam hlavně jeden rozdíl. Ta trať z Lovosic nefunguje protože tam někdo nerespektoval přírodní zákony a způsobil havárii. Takže tam to má SŽDC okamžitě opravit a peníze požadovat po tom, kdo to tam zavinil. Takže tady se na peníze nemohou vymlouvat. Tady mají bez odkladu činit!

Pepa z depa
Host
Pepa z depa

Ty jsi těžkej fanatik :)) No, tihle ultras co si dělají nicky lokomotiv jsou nejhorší paka…

Ušatá
Host
Ušatá

A co je špatně? Není pravda, že někdo špatně projektoval a postavil dálnici a v důsledku toho ujela i trať a že ten někdo tedy nese odpovědnost za škodu? A že by to tedy měl zaplatit a SŽ by to měl opravit ihned? To o tom tak málo víte nebo děláte, že nevíte? Otázkou by pak i bylo, proč!

Pepa z depa
Host
Pepa z depa

Tyhle věci se prostě při stavbách stávají, aniž by za to musel nutně být někdo odpovědný. Viz propad ve Stromovce při stavbě tunelu Blanka, viz propad tunelu v Mostech u Jablunkova a pod. Abyste mohl po někomu vymáhat škodu, musel by někdo (soud) jasně říct, že tato škoda vznikla v důsledku jeho chování a potom by někdo další, kdo měl na tom koleje, mohl vymáhat nápravu anebo finanční kompenzaci. Nic z toho se však nestalo a prostě tak jak vy si představujete ve vašem jednoduchém světě šotoušků, tak to v normálním světě nechodí…

Ušatá
Host
Ušatá

Pokud byste něco o tom věděl, ale hlavně chtěl vědět, taky byste věděl, že od počátku na tyto problémy a nebezpečí sesuvu a nevhodnost této trasy bylo upozorňováno. Ale nehodilo se to, takže i posudky byly podle toho. Takže není o čem diskutovat. Jde o škodu v řádu několika miliard. Takže to soudní řízení už dávno mělo být a na základě celkového posouzení všech faktů a i názorů odborníků v uplynulých letech. Jenže to by nastalo zemětřesení! To by se sesunulo celé Středohoří.

Pepa z depa
Host
Pepa z depa

Jojo, já jsem zapoměl, na všehoschopné šotoušky s titulem Bc, co posoudí stav tratě pohledem…

HonzaEM
Host
HonzaEM

Fajn, zrušme pochůzkáře, zrušme geotechniky, všeználek Pepa z depa to všechno udělá za ně a ušetříme milióny.

HonzaEM
Host
HonzaEM

A že se to stalo zrovna tam, kde se to dlouho dopředu očekávalo a vědělo, že svah je nestabilní a silně se nedoporučovalo tuto variantu stavět, že?

dopravák
Host
dopravák

-TR-: Vy opravdu nechápete rozdíl mezi skutečnou fyzickou nesjízdností trati kvůli do hloubky sesunutému náspu v délce několika stovek metrů a normální nepoškozenou tratí v úseku Děčín – Telnice, po níž i teď občas i fakticky projede „MUVka“? A proč by se Komínek jako známý „autobusofil“ měl „obávat“, že dopravce po dohodě s „krajem“ bude muset objednávat NAD? Jistě, za Telnicí už by opětovní zprovoznění té trati vyžadovalo vynaložení mnohem více práce i nákladů, ale mezi Děčínem a Telnicí stačí pro začátek vlastně jen odstranit „nálety“ a případně nějaké nánosy v koleji a vyčistit odvodnění, a taková základní jednoduchá „oprava“… Číst vice »

-TR-
Host
-TR-

Samozřejmě, že ten rozdíl chápu. Ovšem určití konkrétní lidé v řadách SŽ blokují obnovení provozu na Kozí dráze v rozporu se zákonem, a tento stav trvá už roky. Dopravce KPT Rail pouze na tento stav upozornil.

Proč by měl Komínek objednávat NAD, když v úseku Děčín – Libouchec jezdí dostatek regionálních autobusů DÚK již nyní? V takovém případě dává smysl pouze objednávka vlaků jako spojů navíc k autobusům.

Jinak souhlasím s tím, že oprava trati z Telnice dál není takový problém, jak SŽ tvrdí.

Jiří
Host
Jiří

Jenže tu máme klasický problém zaměstnanců státu. Místo aby makali, tak budou vyvíjet úsilí hledáním výmluv proč něco nejde. Jiní státní zaměstnanci je neženou k zodpovědnosti, aby náhodou nerozvířili kolem sebe prach. Tak jen koukáme, jak jde postupně, pomalu ale jistě všechno do kelu :-/

Miloš
Host
Miloš

Udělejte si tam výlet,jistě změníte názor.Vezměte si s sebou výkonnou motorovou pilu!

Víťa
Host
Víťa

Můžete vyjmenovat nějaké firmy, které by tam jezdily? S výjimkou Lesy ČR.

Ušatá
Host
Ušatá

Tak proč to ti lidé tak využívali a když tam byl z donucení aspoň ten víkendový provoz, tak byly vlaky plné? Něco je nějak jinak či hodně špatně. Možná by víc věděl p. Šulc nebo Franc.

Flajsa
Host
Flajsa

Z Velkého března do Zubrnic taky horko těžko zprovoznili trať jezdí jen o víkendu a je vlak narvaný já už jsem tam jel 3x a až se jim povede zprovoznit další úsek do Lovečkovic pojedu zas. Myslím že i na kozině by i víkendové jízdy nalákali.

Sandy
Host
Sandy

Všechna čest ZMŽ. Kolik let trať nebyla v provozu a tudíž naprosto v dezolátním stavu. Přesto jí dobrovolníci dávají do provozuschopného stavu a to hlavně asi z dotací. Proti tomu je stav Koziny v naprosto perfektním stavu. Když si někdo ale postaví hlavu, tak to prostě nejde.

Pepa z depa
Host
Pepa z depa

Ano, v Zubrnicích to dělají ze svého, svou prací, žádají o dotace atd. Nenutí aby to spravoval nějakým způsobem stát, protože podle jebnutýho šotouška to dělat musí, i kdyby tam 100 let nic nejelo. Takže ať se všichni tihle vyjebaní šotoušci co tu dávají disliky k mým příspěvkům seberou, rozbijou prasátko, založej společnost, od státu to koupěj a pak uvidíme ty jejich úspechy, když přece „by tam určitě jezdili lidi a všem to chybí jezdit čtyřicítkou po lese“ tak se není čeho bát. Ale ve skutečnosti, plný huby kvikotu, ale pokud by šlo o činy, tak se zjistí, že šotoušek… Číst vice »

Ušatá
Host
Ušatá

Máte nejen zajímavou (ne)logiku, ale také vyjadřování. Natož přiznat, že to, co píšete jsou nesmysly. nebo je v tom nějaký záměr a účel?

HonzaEM
Host
HonzaEM

Spíš to druhý.

Dominik
Host
Dominik

Tak ať si danou trať koupí třeba obce nebo KPT a zprovozní, jako v případě Zubrnic.
Když o to tak stojí, ale vyrážet prachy do trati, která bude jezdit jen sezónně o víkend a to ještě možná, opravdu moc ekonomické není.

Víťa
Host
Víťa

Vy jste místní nebo z daleka?

Guláš
Host
Guláš

Za ten to stav může pan Šulc a jeho pohuňci, kteří před ukončením provozu objednavali autobusovou a vlakovou dopravu tak aby jezdili současné. A pak chtěli nakoupit pozemky kolem tratě a následně prosadit stavbu dálničního přivaděče v tělese dráhy a tím vydělat spekulacema s pozemky. A pořád to mnoho těchto likvidatorů tratí v ústeckém kraji politicky nevzdávají. Tato politická sebranka má na svém kontě vícero tratí.

Kuba
Host
Kuba

Objednali obojí a lidi si vybrali. Co se vám na tom nezdá?

Walty
Host
Walty

Objednali, ale tak aby to nikomu nevyhovovalo. Tak aby se s tím nedalo jet do práce, do školy o víkendu na výlet. Naprosto geniální tah k tomu, aby se pak dalo psát, jak s tím nikdo nechtěl jezdit. Vždyť to vidíte, všichni raději přelezli na autobusy.

Zdeněk
Host
Zdeněk

Gulaši, bohužel, máš pravdu. Největší vinu má Šulc, i s těma pozemkama je to pravda. Bydlím 50 m od této trati, něco sem se tady jako fíra najezdil, teď tudy občas projede traťovka, nejspíš pouze do Chvojna.

Ondra
Host
Ondra

opět výmluvy SŽDC. Ta firma stojí za vyližp….

Martin z Moravy
Host
Martin z Moravy

SŽ = Spalničky železnice.

Jiří 2
Host
Jiří 2

To se přezdívky našly celkem rychle 🙂 ale jo, sedí

Hen ten oný
Host
Hen ten oný

Vtipné přirovnání. Nebyl bychale tak příkrý. Zkuste nějaké jiné. 🤡

Štít
Host
Štít

Sabotáž železnice

Honza
Host
Honza

Odhad SŽDC na opravu je 100 mega… takže reálně se to dá rozchodit za 4 až 5 miliónů.

Jiří 2
Host
Jiří 2

Když to prodají soukromému investorovi, tak je to i možné. Proto to pokud možno prodávat nechtějí a raději to rovnou zruší, protože na fyzickém zlikvidování vydělají spřátelené firmy a papírově zrušenou trať už nikdo nikdy neobnoví, natož za ty peníze.

Víťa
Host
Víťa

V jakém úseku? Podívejte se na ty mosty přes I/8 mezi TP a Dubím. Jsou na zbourání, pokud do pár let nespadnou sami, jak na to sypače hází sůl. Padá z toho beton.

Kuba
Host
Kuba

Tady je průšvih v tom, že česká legislativa nezná Stilllegung, čili trať smí být jenom provozovaná nebo zrušená. To je na první pohled nesmysl, jsou tratě, a Kozina k nim patří, kde v tuhle chvíli není po přepravě poptávka, aby stálo za to ji udržovat (ne, to opravdu není pár sezónních vlaků), ale taky není dost dobrý důvod ji definitivně rušit. Myslím, že bychom se měli inspirovat německým modelem místo zdejšího odezdikezdismu (nejdřív kolem milénia všechno zrušit, teď zas všechno udržovat sjízdné) konzervovat tratě pro případné budoucí využití. Obávám se, že takovéhle nátlakové akce několika šotoušů ve jméne „ani metr… Číst vice »

Krušnohorec
Host
Krušnohorec

Tomu nerozumím. Vlaky z Chemnitz jezdí pouze do Grünthalu, nikoliv do až Neuhausenu (Erzgebirge). Trať je udržována až do Neuhausenu, ale k jízdě až na konečnou by bylo nutné přidat další motorák aby byl zajištěn takt. Trať zrušená není, provozována též není.

Kuba
Host
Kuba

Výjimka potvrzující pravidlo.

Dominik
Host
Dominik

A není tam provozována nákladní doprava.

xyz
Host
xyz

„Doplnil, že hrubý odhad nákladů na zprovoznění dráhy v režimu D3 se pohybuje v řádech 100 až 150 milionů korun, včetně obnovy zabezpečení na přejezdech.“ Připomenu v této věci, že: – Bez zabezpečení přejezdů (zneplatněné výstražníky; dopravní značky upozorňující na nefunkčnost přejezdového zab. zař.) se na Kozí dráze jezdilo již o těch letních víkendech 2015 + jemu předcházejících letech, tzn. obnova tohoto zabezpečení by neměla být nevyhnutelnou podmínkou ke sjízdnosti (byť za cenu rychlostních omezení přes přejezdy). – Ve stejném režimu se po několik let (až do doby, než byla funkčnost přejezdových zab. zař. obnovena opravami provedenými novým majitelem tratě)… Číst vice »

xyz
Host
xyz

Navíc, přejezdové zab. zař. na tratí bez pravidelného provozu bývalo záměrně vypínáno (či přinejmenším pro silniční dopravu upomínáno značkami na nefunkčnost zab. zař.) z důvodu, že při pouze nepravidelném provozu, nemusí dojít ke spuštění výstrahy průjezdem přes spouštěcí bod.

Tzn. při pouze občasných (sezónních/víkendových) jízdách na Kozině, mohlo by se klidně stát, že (byť obnovené = „vstupující do výše údajných nákladů na obnovení provozuschopnosti tratě) zab. zař. by nadále bylo buď mimo provoz, anebo sice potenciálně v provozu, přesto pro jistotu s osazením značek „zab. zař. není v provozu“ pro silniční dopravu poblíž přejezdu.

HonzaEM
Host
HonzaEM

Tak zaprve, to PZZ na Kozí a Švestkové dráze „nefungovalo“ už během pravidelného provozu, protože nebyly indikace (byly v neobsazených stanicích) a předělávat to na přejezdníky asi něbylo finančně výhodné.

A za druhé, nové PZZ se už nedělá na kolejové obvody, ale na počítače náprav, takže jak často se po trati jezdí, už nehraje roli.

xyz
Host
xyz

O. K., děkuji za upřesnění; svůj dovětek k mému původnímu komentáři tedy beru do této míry zpět a ponechávám v platnosti pouze ten původní komentář.

Alibaba
Host
Alibaba

Tak mě napadlo, jestli tou částkou co SŽ inzeruje nemyslí právě to předělání přejezdů na kontrolu pomocí přejezdníků?

HonzaEM
Host
HonzaEM

To by se muselo udělat komplet nové, jsou tam VÚDčka, která mají leta propadlé „technické“, navíc některá komplntně rozkradená a rozbitá od vandalů. A taky si myslím, že do té částky to je zehrnutu, ostatně to tam i píšou.

xyz
Host
xyz

Mimochodem, také to znamená, že SŽDC nebyla schopna mít řádně v provozu (resp. co si pamatuji, tak na té Švestkové to zab. zař. reálně v roce 2007 v provozu bylo, nicméně vlaky jezdily přes přejezdy tak jako tak pomalu právě kvůli chybějící indikaci) přejezdové zab. zař. ani v době pravidelného provozu; a ani ten celoroční pravidelný provoz tehdy nestačil k tomu, aby tam učinila opatření, aby takové zab. zař. bylo v provozu nejen „de facto“, ale i „de iure“. Nyní se ale ta samá organizace odvolává na údajnou drahotu opravy, do které započítá i to, co není nutné provést (mít… Číst vice »

HonzaEM
Host
HonzaEM

Vždyť to píšu.

Pepa z depa
Host
Pepa z depa

tzn. i v této věci existuje precedens, že obnova přejezdových zab. zař. není podmínkou k provozuschopnosti tratě. — Ano, samozřejmě, můžete tam jezdit 10km/hod a houkat jako při nefunkčnosti přejezdu a každej to jistě rád ocení a i z hlediska bezpečnosti je takový přejezd opravdu lahůdka…

HonzaEM
Host
HonzaEM

Tak jako byl xy let před tím.

abc
Host
abc

Tohle nechápu. Pořád se mele o tom, jak se má silniční doprava převádět na železnici, jak se má podporovat veřejná doprava, atd. atd. V případě zrušení té trati však jaksi tu preferenci železniční dopravy postrádám. Nemusíme chodit daleko, trať Lovosice – Řetenice. Kvůli výstavbě dálnice byla trať poškozena a do dneška (to jest za 6,5 roku) nebyla uvedena do původního stavu, přestože tam objednávka dopravy stále trvá a je tam zavedena NAD. Podél Kozí dráhy jsou velké obce, kde vlak nestaví daleko od centra. (Krupka, Libouchec, Jílové, Telnice). Navíc v Krupce to je k lanovce na Komáří vížku asi 100… Číst vice »

Blacklist
Host
Blacklist

Nevím jakou dobu myslíte, a na hlavní se co já pamatuji jezdilo ze západu pouze úvratí.

Alibaba
Host
Alibaba

Spojka v Podmoklech fungovala maximálně do konce druhé světové války. Jestli byla vybombardovaná nebo snesená „dobrovolně“ nevím. Na historických mapách z padesátých let je už bez mostů. Měla příšerné směrové poměry, odhadoval bych to na poloměr okolo 150m, a proto se domnívám, že k její obnově nedošlo, nikomu se do toho nechtělo, ač dopravně byla vhodná.

Martin
Host
Martin

Někde jsem četl, že tam docházelo k častému vykolejení vagónů, tak proto byla zrušena a začalo se jezdit úvratí přes západ.

Ušatá
Host
Ušatá

To vše je dnes řešitelné, ale musí se chtít. Vím, že se o tom zcela vážně diskutovalo, ale velmi rychle se řeči a nápady kolem toho zatrhly. Bylo to někdy v 90. letech.

dopravák
Host
dopravák

Ono by ani nebylo nutné zapojovat tu kolej do kolejiště žst. Děčín hlavní nádraží – pro tamní provoz by bohatě stačil (obdobně jako i v mnoha jiných podobných případech, kdy se do stanice musí zajíždět úvratí = například Neratovice, apod.) jen jednoduchý „šturc“ s krátkým peronem ukončený třeba „kolmo“ (resp. v nějakém úhlu) ke kolejišti stanice, protože přejít několik metrů navíc je rozhodně rychlejší, než vlakem zajíždět do nějaké úvrati. Ale bohužel nejsme v dostatečně „železničně civilizované“ zemi, kde by takové řešení už dávno existovalo, a teď už v Podmoklech nikdo nic takového budovat nebude, ačkoli právě tam by to… Číst vice »

Alibaba
Host
Alibaba

Bohužel, že se tento váš nápad v minulosti nerealizoval, dneska do toho by už asi nikdo nechtěl.

Hen ten oný
Host
Hen ten oný

Co se této této dráhy týče, Murphy praví: „Může-li se něco pokazit, pokazí se to. Nemůže-li se něco pokazit, pokazí se to taky.“ Jsme Češi, známe to. A slovo pokazit se dá dobře nahradit jiným, případnějším. 😃

xyz
Host
xyz

Stejně tak aspekt „po mnoho let již celoroční osobní dopravy, mezitím jen jednotlivé jízdy několikrát do roka“ se do roku 2015 (včetně) týkal i tratě Račiněves – Libochovice, přesto jej SŽDC zvládla (v souladu s tím, co jí zákon ukládá) udržovat v provozním stavu; následně v tomto úseku byla Ústeckým krajem od roku 2016 objednána jedna z Turistických linek; od té doby zde vlaky jezdí v nepracovních dnech po 7 měsíců v roce (tzn. stejný stav, který byl Ústeckým krajem předpokládán i pro úsek Děčín – Telnice; pro tamní turistickou linku bylo – jak jsem již zmiňoval – vyhrazeno označení… Číst vice »