LOT_PRAGA_X-2021---WWW---III_728x90_new

Správa železnic opraví sesutou trať u Lovosic, připravuje úspornější řešení

Sesuv tratě u Litochovic.Autor: Juandev – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=33995932Sesuv tratě u Litochovic.Autor: Juandev – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=33995932

Trať Lovosice – Teplice se snad nakonec přece jen dočká opravy v místě šest let starého sesuvu v Českém středohoří.

Trať Lovosice – Teplice se snad nakonec přece jen dočká opravy v místě šest let starého sesuvu v Českém středohoří. Správa železniční dopravní cesty připravuje nízkonákladovou variantu nápravy, která by byla výrazně levnější než před rokem uváděných 800 milionů korun. Vyzbrojeno tímto údajem ministerstvo dopravy loni na jaře jakoukoliv obnovu trati odpískalo.

„V současné době je v rámci naší organizace projednáváno nové zadání záměru projektu stavby ‚Zajištění provozních parametrů trati Řetenice – Lovosice‘. Oproti předchozí dokumentaci, kterou ministerstvo dopravy neschválilo, se uvažuje s menším rozsahem stavby,“ uvedl mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

Hlavním motivem pro obnovu trati je podle něj tlak Ústeckého kraje, který stále chce obnovit provoz v celé délce trati a zásadně nesouhlasí s jejím zrušením. Záměr ministerstva ponechat trať na smetišti dějin označil loni radní pro dopravu Ústeckého kraje Jaroslav Komínek za prasárnu.

„Stavba bude obsahovat obnovení části trati zasažené sesuvem v parametrech zajišťujících bezpečnost a eliminujících riziko opětovného poškození trati v tomto úseku. Dále uvažujeme se s převedením řízení provozu trati na řízení podle předpisu D3, tedy zjednodušené řízení, a to z důvodu minimalizace potřebných finančních prostředků na celou akci tak, abychom byli schopni obhájit obnovu provozu na traťovém úseku s ohledem na jeho poměrně malé zatížení,“ doplnil Illiaš. Jinými slovy, SŽDC se obejde bez velkorysé přestavby tratě s novými přejezdy a mostem. Odhady nákladů zatím nemá, měly by ale být výrazně nižší než původních 800 milionů.

Sesuv postihl trať mezi Chotiměří a Radejčínem v délce zhruba 200 metrů v červnu 2013. Trať se „svezla“ spolu s rozestavěnou dálnicí D8. Z Lovosic byla zavedena náhradní autobusová doprava, osobní vlaky končí jízdu v Radejčíně. SŽDC na dotaz neuvedla žádné termíny obnovy tratě.

Tagy sesuv SŽDC Top trať 097 Lovosice - Teplice
110 komentářů