Koronavirus zachraňuje zpožděnou českou legislativu. Unie posunula 4. balíček

Stavba vagonů ve vídeňském závodě Siemensu. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářStavba vagonů ve vídeňském závodě Siemensu. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Česká republika se zatím nedostane na seznam eurounijních hříšníků, kteří nestihli překlopit do svého práva takzvaný 4. železniční balíček. Evropská

Česká republika se zatím nedostane na seznam eurounijních hříšníků, kteří nestihli překlopit do svého práva takzvaný 4. železniční balíček. Evropská komise posunula kvůli koronaviru poslední možný termín na 31. října. Původně měla být transpozice hotova do 16. června, což by Češi nestihli.

„My tento drobný posun vítáme, protože poskytne větší prostor pro přípravu legislativního prostředí,“ uvedl mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka. Novela zákona o dráhách, která transpozici 4. železničního balíčku do české legislativy zajišťuje, je podle něj nyní na legislativní radě vlády.

Jak jednotlivé země stíhají zavést 4. železniční balíček. Pramen: Drážní úřad

Takzvaný 4. železniční balíček má za cíl mimo jiné zlepšit konkurenceschopnost a zvýšit výkonnost železničních služeb v Evropské unii. Posílí například pravomoci Agentury Evropské unie pro železnice (ERA) v oblasti schvalování vozidel a v oblasti vydávání osvědčení bezpečnosti železničním podnikům. Agentura bude nově schvalovat také traťovou část ERTMS, což je evropský systém řízení železniční dopravy, který se skládá z komunikačního systému GSM-R a z evropského vlakového zabezpečovacího systému ETCS.

Tagy 4. železniční balíček Ministerstvo dopravy
13 komentářů