Dopravci Železnice Železniční průmysl Zprávy

Koronavirus zachraňuje zpožděnou českou legislativu. Unie posunula 4. balíček

Stavba vagonů ve vídeňském závodě Siemensu. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Stavba vagonů ve vídeňském závodě Siemensu, ilustrační foto. Autor: Jan Šindelář

Česká republika se zatím nedostane na seznam eurounijních hříšníků, kteří nestihli překlopit do svého práva takzvaný 4. železniční balíček. Evropská komise posunula kvůli koronaviru poslední možný termín na 31. října. Původně měla být transpozice hotova do 16. června, což by Češi nestihli.

„My tento drobný posun vítáme, protože poskytne větší prostor pro přípravu legislativního prostředí,“ uvedl mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka. Novela zákona o dráhách, která transpozici 4. železničního balíčku do české legislativy zajišťuje, je podle něj nyní na legislativní radě vlády.

Jak jednotlivé země stíhají zavést 4. železniční balíček. Pramen: Drážní úřad

Takzvaný 4. železniční balíček má za cíl mimo jiné zlepšit konkurenceschopnost a zvýšit výkonnost železničních služeb v Evropské unii. Posílí například pravomoci Agentury Evropské unie pro železnice (ERA) v oblasti schvalování vozidel a v oblasti vydávání osvědčení bezpečnosti železničním podnikům. Agentura bude nově schvalovat také traťovou část ERTMS, což je evropský systém řízení železniční dopravy, který se skládá z komunikačního systému GSM-R a z evropského vlakového zabezpečovacího systému ETCS.

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ušatá

Což raději celý ten balíček zrušit. To by bylo rozumnější. Systém dopravy, preferování silniční dopravy a rozumně řešení pro železnici to stejně není.

Jiří Kocurek

Už bylo na čase, mít možnost schvalovat vozidla celoevropsky. Podobně jako je tomu na silnici – jedna homologace pro celou EU (vyjma Anglie, tam mají volant vlevo). Drážní úřad v každém pidistátu (Lucembursko, Lichtenštejsko) je fakt anachronismus z doby, kdy lokomotiva ujela max 200 km a přepřahalo se. V té době byl konkurencí zvířecí potah, který se na tuhle vzdálenost přepřahal 10x, mělo-li se jet rychle.

Jouda

Ježíš vy jste blbec…..

Jiří Kocurek

Tak celou dobu se tady kvičí, jak to má železnice složité, jak se jí ubližuje… Ale pro cestu od Jadranu k Baltu je lepší mít 7 různých schválení, kdyby se náhodou jelo přes Maďarsko.
Jenom blbec by na to chtěl mít jedny papíry, nemám pravdu?

ušatá

Ono stačí, že se nesmí vyrábět lehké motoráky pro vedlejší tratě a menší výkony!

Jiří 24

A co to má společného s vozy od konsorcia Siemens-Škoda Transportation? 🤔

Supidio

„ilustrační foto“ 🙂 … Hold nic lepšího k článku o nesmyslném nařízení(novele, či co to vlastně je?) EU asi najít nešlo

Greta

Vy jste ho četl? Co konkrétně je v něm nesmyslné?

Mirek

Což je poměrně smysluplný a zásadní posun vpřed oproti minulosti.

Jerry

To se uvidí , protože jak je tam byrokracie ..se to sere

Vasek

Nojo, v jeskyni bylo nejlíp.

Kubrt

Jasně, dneska to schvalování byrokracie vůbec není.