Koronavirus zachraňuje zpožděnou českou legislativu. Unie posunula 4. balíček
Stavba vagonů ve vídeňském závodě Siemensu. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Česká republika se zatím nedostane na seznam eurounijních hříšníků, kteří nestihli překlopit do svého práva takzvaný 4. železniční balíček. Evropská
Což raději celý ten balíček zrušit. To by bylo rozumnější. Systém dopravy, preferování silniční dopravy a rozumně řešení pro železnici to stejně není.
Už bylo na čase, mít možnost schvalovat vozidla celoevropsky. Podobně jako je tomu na silnici – jedna homologace pro celou EU (vyjma Anglie, tam mají volant vlevo). Drážní úřad v každém pidistátu (Lucembursko, Lichtenštejsko) je fakt anachronismus z doby, kdy lokomotiva ujela max 200 km a přepřahalo se. V té době byl konkurencí zvířecí potah, který se na tuhle vzdálenost přepřahal 10x, mělo-li se jet rychle.
Ježíš vy jste blbec…..
Tak celou dobu se tady kvičí, jak to má železnice složité, jak se jí ubližuje… Ale pro cestu od Jadranu k Baltu je lepší mít 7 různých schválení, kdyby se náhodou jelo přes Maďarsko.
Jenom blbec by na to chtěl mít jedny papíry, nemám pravdu?
Ono stačí, že se nesmí vyrábět lehké motoráky pro vedlejší tratě a menší výkony!
A co to má společného s vozy od konsorcia Siemens-Škoda Transportation? 🤔
„ilustrační foto“ 🙂 … Hold nic lepšího k článku o nesmyslném nařízení(novele, či co to vlastně je?) EU asi najít nešlo
Vy jste ho četl? Co konkrétně je v něm nesmyslné?
To nejsou vozy od konsorcia Siemens-Škoda, jde o výrobu Railjetů ve Vídni. Je to ilustrační fotka k tomu, že nově nebudou nová vozidla schvalovat národní DÚ, nýbrž ERA.
Což je poměrně smysluplný a zásadní posun vpřed oproti minulosti.
To se uvidí , protože jak je tam byrokracie ..se to sere
Nojo, v jeskyni bylo nejlíp.
Jasně, dneska to schvalování byrokracie vůbec není.