Koridor u Soběslavi postaví Eurovia a Strabag, nabídly 3,9 miliardy

Míjení s rychlíkem na staré trati Soběslav - Doubí. Po modernizaci povede koridor v jiné stopě. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářMíjení s rychlíkem na staré trati Soběslav - Doubí. Po modernizaci povede koridor v jiné stopě. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Správa železniční dopravní cesty už má vítěze tendru na stavbu části 4. koridoru mezi Soběslaví a Doubím u Tábora. S

Správa železniční dopravní cesty už má vítěze tendru na stavbu části 4. koridoru mezi Soběslaví a Doubím u Tábora. S nejnižší cenou přišlo konsorcium firem Eurovia, Strabag a Metrostav, které nabídlo 3,865 miliardy korun. Deníku Zdopravy.cz to sdělil generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.

Jde o další soutěž, která ukazuje, že doba podkopávání cen skončila. Předpokládaná cena při vypisování tendru činila 3,531 miliardy. Stavba by měla začít v září, práce potrvají tři roky. Aktuálně probíhají administrativní úkony směřující k podpisu smlouvy. Lhůta pro odvolání ostatních účastníků už uplynula.

Trať mezi Soběslaví a Doubím u Tábora už je z obou stran obklopena modernizovanými úseky. Trať povede v nové stopě a díky přestavbě se výrazně narovná. Její součástí bude nový 370 metrů dlouhý tunel, který nese pracovní název Zvěrotický. Vznikne šest železničních mostů a stejný počet silničních mostů, zmizí úrovňové přejezdy.

„Zahajujeme modernizaci jednoho z posledních úseků čtvrtého železničního koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi. Po jejím dokončení se jízdní doba expresu z Českých Budějovic do Prahy přiblíží hranici hodiny a tři čtvrtě. Poté bude zbývat už jen přestavba úseku ze Ševětína do Nemanic, na jejíž přípravě intenzivně pracujeme,“ uvedl Svoboda.

Součástí akce je i snesení kolejového roštu, odtěžení náspů a zavezení zářezů na stávající trati přes železniční stanici Roudná. Nová trať bude stavěná na rychlost 160 kilometrů v hodině. Její délka činí téměř devět kilometrů (výkres zde).

Když pomineme složité zaústění koridoru do Českých Budějovic v úseku Ševětín – Nemanice, kde mají vzniknout dva několikakilometrové tunely, je úsek Soběslav – Doubí posledním jednokolejným úzkým hrdlem na čtvrtém koridoru, kde se dosud nekoplo. V plném proudu jsou práce mezi Sudoměřicemi a Voticemi a také v Praze od Hostivaře k Vršovicím.

Tagy 4. koridor eurovia Soběslav - Doubí Strabag SŽDC Top
72 komentářů