Kontroverzní šéf českého zastoupení Hyundai Vošický končí
V čele třetí největší značky na českém trhu končí po sedmi letech Vladimír Vošický. Značku Hyundai dostal v některých letech
V čele třetí největší značky na českém trhu končí po sedmi letech Vladimír Vošický. Značku Hyundai dostal v některých letech na post české dvojky, jeho styl řízení vedl ale současně k odchodu velké části dealerů a zeštíhlení prodejní sítě.
Konec Vošického oznámila firma v krátkém tiskovém prohlášení. „Společnost Hyundai Motor Czech se dnes dohodla na ukončení vzájemné spolupráce s generálním ředitelem společnosti Vladimírem Vošickým. a dobu jeho působení v čele společnosti se dařilo značce Hyundai zvyšovat objem prodeje i tržního podílu na českém trhu,“ uvedla firma v prohlášení. Z prohlášení není jasné, zda Vošický skončil okamžitě nebo teprve odejde, podle zdrojů Zdopravy.cz ale skončil okamžitě. Vošickému současně automobilka poděkovala za odvedenou práci.
Hyundai byl loni třetí nejprodávanější značkou na českém trhu, prodal přes 20 tisíc vozidel. Firma bojovala s úbytkem dealerů, někteří prodejci odešli zcela dobrovolně kvůli chování Vladimíra Vošického. „Zdálo se mi, že smlouva byla příliš jednostranná a psaná tak, že Hyundai mohl vše a my nic. Chybí v ní například spojení „po dohodě“, které bývá ve smlouvách obvyklé. Nenašel jsem chuť a inspiraci tuto práci dál dělat. Tlak byl příliš velký, neměl jsem z toho žádné potěšení,“ popsal loni pro Zdopravy.cz jeden z končících dealerů Arnošt Koutek.
Za Vošického se firma začala výrazně vymezovat proti Škodě Auto, největší automobilku v zemi nazvala například ochotnickým spolkem z Pojizeří. Strategie útoku na domácí jedničku agresivním marketingem ale vedl k tomu, že Škoda Auto jen navýšila svůj tržní podíl. Hyundai se za vedení Vošického začal současně s končícími dealery soudit, spory zatím stále běží.
Personální změna nijak nesouvisí s výrobním závodem Hyundai Motor Manufacturing Czech v Nošovicích.