Konečná pro kontroverzní křižovatku u Bratislavy, napojování dálnic D1 a D4 začalo

Neexistující křižovatka dálnic D1 a D4 u Bratislavy. Foto: NDSNeexistující křižovatka dálnic D1 a D4 u Bratislavy. Foto: NDS

I s rekonstrukcí úseku dálnice D1 v úseku Bratislava – Triblavina bude hotovo za tři roky.

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda

To je podobne jak nase D48xD56 Z Ostravy smer Pribor a z Priboru smer Ostrava

Vojta_7

Vtipné, když někdo tvrdí, že je unikátní křížení dálnic bez možnosti přímého odbočení. Takových křížení je ve světě poměrně dost a tady je to jen dočasný problém z důvodu rozšiřování D1..
Mě tedy více unikátní připadá „práce“ na dálnicích okolo Prahy, kdy se bude po pěti letech předělávat D0 na východě nebo se budou bourat nové mosty na D10…

Petr Jetelina

Výstavba dálnic na Slovensku je ještě větší bizár než v České republice. A to je co říct.

Nagymarosznik

Slováci by místo jejich náhodných výkřicích o politice EU meli poradě investovat. Prostředky mají, ale 13. důchod či peníze důchodcům na vánoce mají přednost než rozpadající se infrastruktura. Bohužel tohle uvažování tam funguje léta a i proto jim utíkáme i přes naše problémy extrémním tempem.

asdf

A v ČR je to jinak?

Nagymarosznik

Ano je. Nebo my snad neinvestujeme přes 100 mld. ročně do železnic a dálnic? My tenhle rok dáme důchodcům na vánoce peníze? Ne

JiriP

Je to tak. Ne, ze by to u nás bylo na pochvalu, ale Slováci jsou na tom ještě dost hůř.

Konečně

Bratislava prostě Praze dávno utekla, mají kašnu, cyklostezku a teď budou mít i dálniční křižovatku, kde se dá sjet z jedné dálnice na druhou.

autobusik2

V čom konkrétne Bratislava Prahe utiekla??? – budeme mať 2/3 obchvatu, posledná tretina, kde je potreba stavať 12km dlhý tunel nikdy nebude, lebo ju nie je z čoho zaplatiť… – a to ten obchvat bude funkčný až keď s hanbou dokončíme túto križovatku, teraz máme svetový unikát, dve križujúce sa diaľnice, ktoré nemajú križovatku, takže sa môžete z jednej na druhú akurát tak pozerať… ďalej: – električková (tramvajová) sieť, ktorú mesto dávno prerástlo a nestačí, potrebovala by aspoň zdvojnásobiť, ale staviame s veľkou slávou len jednu trať do Petržalky, viac ako 30 rokov po funuse a stavba navyše mešká, nedodržala… Číst vice »

Nagymarosznik

A nejsmutnější na tom je to, že i přes tyhle problémy je to stále výrazný náskok oproti zbytku Slovenska.

Jiří Kocurek

Kraje na Slovensku nekecají do osobáků na tratích. Když se neobjedná osobák Vsetín-Púchov, tak se neobjedná osobák Vsetín-Půchov a nech sa Zlínský kraj treba po–rie!

A o tom to je, na Slovensku se nemusí rušit kraje, železnice je nadále nástrojem vlády a pomsty…

Nagymarosznik

Ano, a když náhodou ministerstvo financí nedá na železnice tolik peněz kolik potřebují, zruší se ⅓ vlaků a cestující si můžou třeba (…).

vojta.tydli

Chápu vaše rozhořčení. V Praze jsme na tom možná lépe, jenže do civilizovaného světa máme také daleko. Prodloužení tramvajových (električkových 🙂 ) tratí proběhlo v omezené míře jen díky čtyřletém období náměstka Scheinherra. Co nepřipravil, to už se nepohne. Stejně tak vnitřní okruh – připravili DUP a sleepy Bohoušek a jeho parta s tím dále nehne. Vnějšímu okruhu chybí k dokončení polovina (tuším 40km?) a budeme rádi když se z toho 12km začne stavět 2025. Dopravní zácpy všemi směry jsou na denním pořádku, snaha o civilizaci města žádná – malujeme parkovací místa na chodníku. Praha 1 se pokusila o noční… Číst vice »

Průvodce původní Aleš

V Athénách už postavili nové nádraží? 🙂 Proti tomu vypadalo to Vaše vždy jako z opravdového velkoměsta.

Průvodce původní Aleš

Mimochodem, ve Vídni dokončili vnější okruh před pár lety. Mnichov jej nemá dodnes (sice to je hlavní město „jen“ Bavorska a ne suverénní země, ale…)

PetrN

Prosím? Viden má dokončený vnější okruh? Toho jsem si jaksi nevšiml… Pripravu a Realizaci posledního a vcelku zásadního úseku ze Schwechatu přes Dunaj zrušili

SYN

Taktak, po desetiletí příprav „práce“ mi(ni)stryně Geweslerové… pod argumentem indukce, ale kdepak přece by neřekli pravdu, že zelení považují auto za nepřítele lidstva… to by se totiž mohlo taky stát že by jim (jako už v některých dobách bylo) zůstalo jen pár skutečně „skalních“ voličů a najednou by zase byli mimo parlament a prakticky neměli do čeho mluvit.

Průvodce původní Aleš

Mea culpa, na východ jsem zapomněl 🙂

JiriP

Neberte život tak vážně… Konečně jen trochu trolloval a vy jste mu naskocil na špek 😉

Nagymarosznik

Ano Bratislava je 2,5x menší jak Praha, chudší jak o 100 tis. obyvatel menší Brno a dokonce má rozpadající se železniční uzel s naprosto otřesnou stanicí. Ono obecně Slovensko které nemá ani dokončenou tu jejich verzi D1 je dost bídný a tenhle humor o tom že Bratislava utekla Praze není vůbec vtipný.

Konečně

Soudruhu, takhle bysme si nerozuměly!

Přečtěte si diskuzi zde z odborného webu, pak se propleskněte a napište sebekritiku. Závěr z diskuze zní, že Bratislava Praze utekla:

https://zdopravy.cz/dva-pruhy-pro-auta-nahradi-prostor-pro-lidi-na-kolech-bratislava-zasadne-meni-dopravu-podel-dunaje-170627/?comments=1#comments

Nagymarosznik

A? Natřeli silnice na červeno aby tam mohli jezdit kola. To je ten vyraznej posun? Já nevím ale třeba u nás ve městě se také natřeli silnice na červeno aby tam mohli jezdit kola a kvalitu života to nezlepšilo. Takže propleskni sám sebe frajere za šíření naprosto otřeseného mýtu. Sám primátor Bratislavy tvrdí, že se ani nemůže porovnávat s Brnem protože je zkrátka nedofinancovane. Primátor také řekl, že Bratislava je 2. nejchudší město v Evropě. Utekla nám tedy v tom, že je chudá? Nebo podle čeho soudíte?

marek hudec

pozde ale prece…

Martin Lér

Za podobnou rozestavěnou nedokončenou stavbou musí být nějaký hluboký příběh, známe ho?

Romino

Známe🙂

Lysimachia

HLPéčko. 😉

Jan z Rokycan

Zaujalo mne, že tam Slováci plánují osmipruh (kategorie D40/120 nebo něco podobného). A k tomu ještě rozšiřovat souběžnou I/61…

https://ndsas.sk/stavby/vystavba/d1-bratislava-triblavina-rozsirenie

Juraj

D1 v tomto úseku vede nejen tranzit do ČR, Rakouska a Maďarska, ale i obrovskou dojezdovou frekvenci kvůli mizerné příměstské dopravě. Tranzitu křižovatka pomůže, ale dojezdu ten osmipruh nepomůže nijak.

Jiří Kocurek

Ano, Bratislava-Dunajská Streda by potřebovala druhou kolej jako Praha-Benešov. Už tehdy 🙁

Nagymarosznik

Cože? 😂

Jan

Tato absurdita sice potvrzuje, že v plánování dopravních staveb nejsme nejhorší v okolí, ale příliš mě to neuklidňuje…

Jiří Kocurek

Tady na Moravě je to jen ten kruháč u Olomouce a mosty na hitlerově dálnici.

Martas

Se tu pořád opakuji, novinářský dosah je z pár zemí a zatímco z Číny si na Novinkách přečtete, že někdo spadnul z kola, tak 80% světa je kompletně nepokryta. A nemusí se jednat jen o země třetího světa, co jste si naposledy přečetl o Japonsku, Novém Zélandě?

Jiří Kocurek

Konečně, tak snad už ta ostuda zmizí a křižovatka bude fungovat.