Dva pruhy pro auta nahradí prostor pro lidi na kolech. Bratislava zásadně mění dopravu podél Dunaje
Vizualizace nových cyklopruhů na nábřeží Dunaje v Bratislavě. Zdroj: Cyklokoalícia
Tři metry široké cyklopruhy budou fyzicky oddělené s červeným nátěrem.
Tak snad se tahle revoluce dostane i do Prahy.
Zatim odolavame ze zapadu, z jihu, ze severu. Snad z vychodu to povoli…
No tak jistě. Není se čemu divit když ČR je obklopena horami téměř ze všech stran. Ale z toho jihovýchodu od Blavy a Vídně by to přes Břeclav a Brno klapnout mohlo.
Snad ne
Jízda na jízdním kole je sezónní záležitost stejně tak jako na motocyklu. Bohužel jízdní kolo ve většině případů neumožňuje přepravu více než jednoho člověka nebo významnějšího objemu nákladu a není možné (možné možná ano, bezpečné však nikoliv) ho využít za všech povětrnostních podmínek. Tím chci říci, že prostor možná využitý v létě může chybět v zimě až se lidé z jízdních kol přesunou do aut a kdy tento prostor zůstaně nevyužitý. A když už se najde někdo kdo v zimě na kolo vyrazí tak snad bude mít město mimo techniky a lidí pro údržbu komunikací pro auta i techniku a… Číst vice »
Běžte to říct lidem do Dánska nebo do Finska. Ti chudáci tam tuhle poučku neslyšeli, a tak jezdí na kole celoročně, i ve sněhu.
Perfektní. Tak se podívejte ven z okna. Stačí, že je chladno a chčije a chčije a člověka na kole v našich zeměpisných šířkách abyste pohledal.
Tak hodně štěstí v chumelenici a v bouřce. Budu na vás rád koukat z auta
Napsal člověk, co neumí jezdit na kole. Na kole se dá bezpečně jezdit i v zimních obdobích. Bohuže, ta infrastruktura není udržována v zimě.
“ Na kole se dá bezpečně jezdit i v zimních obdobích. Bohuže, ta infrastruktura není udržována v zimě.“
Takže jste si odpověděl sám jestli je bezpečné jezdit na kole v zimě.
A umět jezdit neznamená jen šlápnout do pedálů, rozjet se a jet rovně. Dalko podstatnější je umět a mít možnost zatočit nebo zastavit.
Cele je to iba o tom ako spravit pre devlopera vsetko co si zela. Cize prepojit stare mesto cez planovene plato staromestska (kam mesto presmerovalo financie z ineho projektu ku ktoremu sa zaviazal developer pri zburani pko ) popri tieto skleníky kvoli ktortym odkrojili 12m z hradneho kopca az i riverparku ktory doteraz zival prazdnotou.
nakonec – ostatne jako vzdycky – rozhodnou lidi a vizualizovanou teorii nahradi realna praxe – budou zacpy nebo si ridici najdou nejakou lepsi objizdnou trasu? nechme se prekvapit……….pravdou je, ze paterni cyklotrasa Wien-Blava-HU vede na protejsim brehu dunaje a taktez si myslim, ze cyklopruh sirky 3,00 je zde zcela naddimenzovany nesmysl
Pravdou je, že páteřní silnicí je dálnice na druhém břehu Dunaje a autopruh široký …
Argumentuji vaším stylem správně?
Ľudia čo nikdy neboliv Bratislave sa vyjadrujú ako „odborníci“ na všetko. Ak by ste boli z Bratislavy, tak by ste vedeli, že máme 1. diaľnicu na druhej strane Dunaja, 2. Staromestkú, takže ubratie pruhu nikomu neuškodí, lebo pre autá nie je treba. Naopak cyklotrasu tam treba ako soľ, je to logická trasa, ak niekto chce ísť napríklad do Devína.
Cyklochodník na nábreží má slúžiť najmä lokálnej doprave, nie pumpičkárom v neopréne na 3-dňovej túre po Európe. Sám tadeto cestujem a najmä kvôli tomuto úseku som na bicykel rezignoval. Ak ideš 15 km trasu, tak obchádzať to cez Petržalku (a dva mosty kde to musíš vyšliapať do kopca) je v dennom živote nezmysel.
Dovolim si malou poznamku ohledne titulku. „A nahradi B“ je v cestine nejednoznacne, muze znamenat oboji. Viz treba Kryl, „Schůzku nahradíš schůzí …….. vůně piva a kvásku nahradí lásku, Boha a cit“ kde je to pouzito v obou smerech ve stejne vete. Vyznam lze vetsinou vycist ze sklonovani pouzitych podstatnych jmen (kdo/co nahradi koho/co/kym/cim) ale zde maji vsechna stejny 1. a 4. pad takze titulek je nejednoznacny.
Za Andreja Durkovskeho bola lepsia doprava a lepsie parkovanie.
s durkovskym to nic nema, cesty boli menej upchate a parkovalo sa lahsie, lebo bolo menej aut.
Byla to otázka času, kdy začnem z Prahy, alias skanzenu urbanistických omylů dvacátého století, závidět i Bratislavě.
Pořád vás v Praze může utěšovat, že tady v Brně je to ještě horší..
(i když teď jsme udělali obrovský krok kupředu – odřezali kousek nadbytečného zábradlí, jupí!)
Me to prijde tak nejak nastejno, Brno je dalsi cast toho skanzenu. Ostatne vlakove spojeni mezi nimi tam taky spada.
Já jim závidim jejich metro a propracovaný systém příměstských s-bahn linek. To v Praze opravdu nemáme.
Nevíte jestli už začali stavět třetí linku metra po linkách Janíkov Dvor – Gaštanový Hájik a Ružinov – Dúbravka? To jim teprve budu závidět!
Silno maločeská reakcia, človek čo síce reálne vie 💩, ale vyjadrí sa 😂
Jako ano o metru v Bratislavě toho opravdu moc nevím, protože se mi dodnes nepodařilo najít ani jizdní řád. Klidně hoďte odkaz.
A koho zajímá nějaké pražské metro? Běžte se chlubit někam jinam… 😉
:)))))
Praha je urbanisticky nikoliv ve stoleti dvacatem (kez by aspon to!), nybrz ve stoletim devatenactem, alespon co se oblasti sirsiho centra tyka. Dostat se aspon do urovne stoleti dvacateho, ne tak jeste aktualniho, by zahrnovalo extremni mnozstvi demolic. Jsem ted na azurovem pobrezi ve Francii, predstavte si to, auta jezdi, motorky a skutry jezdi klidne i vedle aut, proste si tu na punk klickuji, bicykly jezdi, ceny parkovani primo u plazi jsou naprosta lidovka i na nase pomery (cca ctvrtinova uroven navstevnickeho parkovani v hipsterskem Karline, kde ovsem nic uzitecneho vlastne neni), kruhace si tu existuji tak nejak samovolne v… Číst vice »
To co popisujete z ní jako z Indie… 😉
Skvelé je, že to stavajú pre v podstate neexistujúcu cyklodopravu. Pruh začína v prdeli a končí v prdeli. Popri tom po nábreží vedie široká promenáda pre peších na ktorej by sa dal vybudovať plnohodnotný obojsmerný cyklopruh a ešte by ostalo aj chodcom miesto. A idú to stavať bez akejkoľvek verejnej diskusie.
Hlavně aby autům nikdo pruhy neubíral. A chodci se mohou mačkat na metrovém chodníku.
Oni se tam snad nevejdou?
„Frekventovaný úsek mezi mostem SNP a Šafárikovým náměstím“ nebo „Sdílený chodník se však údajně stává čím dál nebezpečnější.“ jste se ve článku všimnul?
Dneska jsem náhovou jel v Praze kolem oddělené páteřní cyklostezky, počet cyklistů na ní 0, slovy nula. Nějak nechápu proč, když přece všichni chtějí jezdit na kole.
A viel jste pocasi? Chtel jsem vyrazit na silničku, ale nechtelo se mi vracet zmachany, tak jsem take radeji sedl do auta, jako Vy.
myslite, ze se cyklopruhy a cyklostezky buduji pro cyklisty, kteri se navlecou do plne elasticke polni, na nohy kopyta a rekreacne si „vyrazi na silnicku“? nemela by se ta infrastruktura budovat predevsim pro uzitkovou cyklistiku, kdy by se lidi mohli na kole dopravit do prace, na nakup atd. a tim realne snizili mnozstvi aut na mestskych silnicich? myslite si, ze vsechna mesta u nas maji vhodne terenni vlastnosti, aby lide dojeli do prace, aniz by byli zrali na sprchu a prevlect se tak, jak je tomu v NL a DK, ze kterych si patrne bereme priklad? jste patrne z Prahy,… Číst vice »
No a? Vždyť přece správný cyklista se obleče, takhle tu planetu nezachráníme.
Nebo, v noci mnoha ulicemi projíždí jen málo aut, často žádná. Nemělo by větší smysl ty auta přesměrovat do jiných ulic, a ty nevyužité uzavřít?
Všichni chtějí jezdit ke kancelářím, obchodům apod., ale když se tam jde člověk podívat v noci, tak světe div se, nikde nikdo.
…někdo nechápe sarkasmus.
Já bych dálniční síť nezačínal stavět – začínala by v prdeli a končila tamtéž.
Prečo by sa to malo robiť na úkor promenády, keď je tam nadbytočný jazdný pruh? Je rozhodne viac žiadúce mať v centre menej áut, než tam mať menej ľudí. (A kým sa spýtate kto rozhodol o tom čo je viac žiadúce: Ľudia vo voľbách, ktorí si už druhýkrát s výrazným náskokom zvolili primátora ktorý sa orientuje na pešiu, cyklistickú a verejnú dopravu, oproti kandidátom ktorí sľúbili návrat k tradícii Autoslavy.)
A co chcete, když se tu minulý náměstek zodpovědný za dopravu chlubil, jak za něj se začalo nejvíc staveb a přitom zarazil náhradu mostů, nechal nakreslit cykloznačky i tam, kde vedle vede výškově oddělený pruh (zdravím do Bohdalce) a když to tu člověk zkritizuje, tak to schytá, že byl opravdu nejlepší. A Hřib v tom pokračuje. Místo zdražení kuponu na MHD a vylepšení tramvají, aby v nich nebylo milion stupňů, tak se z toho nechává doprava pro socky a všichni se diví, proč se jezdí auty.
To, že byl zdaleka nejlepší, se nijak nevylučuje s tím, že v některých případech šlápnul vedle.
Na zdražení kuponu by musela být poněkud větší shoda v zastupitelstvu, to si nerozhoduje Hřib… A ODS je proti, pravicové chudině by se to nelíbilo.
Ta personifikace do jedné osoby mne fascinuje. Jako za Vůdce ve 30. letech.
Nechává doprava pro socky?
Přiznám se, že mě tohle hanění pražské MHD už opravdu nebaví. Co ještě očekáváte? Welcome drink a nahřívané froté ručníky?
Ano, i já si dovedu představit méně narvané tramvaje, ale tam to stojí a padá s výstavbou, a víme jak to je – kdekoliv by na to mělo padnout byť i jedno parkovací místo, přiběhne ODS a zakáže to (viz Praha 4).
Nejsou to jen tramvaje, ale i autobusy a metro třeba o víkendech. Tam to není o technologických omezeních, ale čistě o penězích.
Welcome drink a frote rucniky nepotrebuju, ale chtel bych funkcni tangenty. Ale to se v prazske MHD spis dockam tech rucniku a drinku.
Tak už i Preßburg…
Tak Bratislava dlouhodobě Praze utíká, nejenom v moderní dopravě ale i ve stavebním rozvoji města. Systém městských částí by se měl rozpustit a město by se mělo řídit pouze na základě buďto 10 obvodů, nebo ještě méně pokud možno, anebo jsem z jednoho úřadu, magistrátu a ve čtvrtích by se jednalo jen o místní kulturní a společenské komise. Na nic jiného ty MČ nepotřebujeme.
Tohle je zajímavá věc. Zatímco v Dánsku mají v celé zemi 98 obcí, jen Praha má 57 radnic.
Hlavně to Bratislavské metro, to je zázrak! To je metro co svět ještě neviděl! Ale za to je dodnes kvůli jeho výstavbě provirozně zúžena část Pajštúnský ulice v Petržalke.
Jinak se Bratislava samozřejmě na obvody člení a dokonce se člení i na 4 okresy s vlastními okresními úřady.
Ja by som povedal, že na 5 okresov. Iba, že by som potom býval v nejakom neexistujúcom okrese.
Dovolím si zde malou osvětu pro „tolerantní“ řidiče. Rozdíl mezi cyklostezkou a společnou stezkou pro chodce a cyklisty a kdy má cyklista takovou stezku povinnost použít…
https://www.beck-online.cz/bo/chapterview-document.seam?documentId=nrptembsgjpxa4s7grpxgxzrgmzq&groupIndex=1&rowIndex=0
Díky
Návratnost této investice je jaká? To mi v článku chybí, u článků o letištích tam jsou hejty na návratnost skoro všude.
Návratnost u nové silnice je jaká? To mi v článku chybí, u článků o cyklopruzích tam jsou hejty na návratnost skoro všude.
Zkuste si představit, že se do obchodu musí nosit veškeré zbožív batohu, protože silnice k němu nevede a příjezd autem možný není.
Jak asi takový obchod bude fungovat? Nebo si založíte firmu, budete vyrábět, jenom se k ní nebude dát dostat po silnici. Hmm?
Nebo si zkuste představit stavbu cyklostezky bez použití silniční dopravy. Jaké materiály se použijí, jak se přivezou na místo, jak se zpracují, jak postavíte most pro cyklisty bez použití silnice.
Hmm? Někde se dokonce ke vlaku nedá dostat jinak, než chůzí po silnici, hmm?
A zkuste jen tak myšlnekově odříznout od sinice nemocnici. Kolik asi tak přibude zemřelých?
Pokud je totiž samotná existence silnice bez jakýkoliv benefitů, tak to s tou nemocnicí musí fungovat!
Jdou do háje kocourek. To samozřejmě byla sarkastická otázka v reakci na pitomou otázku anonymního cestujícího. Nové silnice, které vytváří spojení, které dosud neexistuje, se moc nestaví, že? Skoro vše to jsou dálnice tam, kde dosud byla silnice první třídy, přeložky, obchvaty.
Nejdřív se zde píše o návratnosti investice města, pak vy o nedosažitelnosti obchodu autem, jeden slaměný panák vedle druhého.
Pro vás: když ze dvou jízdních pruhů pro auta udělám jeden, ke kterému obchodu „nepovede silnice“, prosím?
(plus tedy ona silnice fakt nemusí vést ke každému obchodu, ale nechce se mi dohledávat články na téma „IKEA otevřela obchod bez parkování pro auta“ a další).
Ptal jste: „Návratnost u nové silnice je jaká?“
Takže nepodsouvejte zůžení stávající silnice.
A speciálně pro vás: Když i ten obchod bude novostavba, bez napojení na silnice v okolí, jelikož se staví nové sídliště, tak aby tam mohli chodit pěšky.
Tímto jen uakzujete, jak je celá diskuze off topic.
V článku se totiž o žádné nové silnici vůbec nepíše..
Když už tak zúžit, kocoure, zúžit!
Váš trolling má své meze.
Je to mudrlant rozumejici absolutně všemu
Před výstavbou např. dálnice nebo obchvatu se samozřejmě návratnost počítá, než se to pustí vůbec do záměru EIA, atd.
Copak to jde z Vašich peněz, že Vás to tak zajímá?
Konkrétní návratnost tu vypočítána nebyla, ale snad Vám budou stačit obecné výpočty z této studie:
Results suggest that each kilometer driven by car incurs an external cost of €0.11, while cycling and walking represent benefits of €0.18 and €0.37 per kilometer. Extrapolated to the total number of passenger kilometers driven, cycled or walked in the European Union, the cost of automobility is about €500 billion per year. Due to positive health effects, cycling is an external benefit worth €24 billion per year and walking €66 billion per year.
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0921800918308097
Bavíme se o konkrétní investici, někdo to musel zaplatit a kdy se to vrátí, nějaké obecné fráze jsou k ničemu.
Reagujete na příspěvek, který explicitně říká, že návratnost u této konkrétní akce nebyla vypočítána, ale že obecně ..
Někdo zde slušně napsal informaci, se kterou můžete pracovat. Jakkoliv. Ale vy ne, vy místo toho začnete hejtit.
Calm down, please.
To se vyčisluje špatně. Správně by do toho bylo třeba započítat i pozitivní vliv na zdraví, ovzduší, jako možnost rekreace i zlepšení image města. A to jsou věci, co se počítají dost špatně.
Samozřejmě, že každá investice se dá vyčíslit a BC buďto vejde nebo ne. Jinak pro zlepšení image by nejvíc udělali, kdyby konečně dostavěli křižovatku D1xD4, protože ta blamáž kterou ta slavná stavba skončila je mezinárodní ostuda, které se směje půlka Evropy.
Takže dokud nebude propojena D1 a D4, tak se v Blavě nesmí stavět nic?
To je stejně hloupý argument, jako pražský „nic nesmíme měnit, dokud nebude okruh“.
Asi milionkrát vyšší než u Letiště České Budějovice. Ale špatně se u toho fotí a rozdávají dotace Čedoku.
Zásah, potopená!
S letištěm ČB máte samozřejmě pravdu, na druhou stranu nové vedení kraje už s tím nic moc dělat nemohlo, buťo to dodělat, nebo nechat ty prachy vyhozené z okna.
Jinak Slovensko letos očekává schodech 8,3 mld Eur (cca 200 mld našich Kč), v zemi s jejich ekonomikou je to ještě šílenější než u nás, takže za něco takového si fakt nemůžou dovolit vyhazovat.
Nebo zavřít, prodat a nesypat další desítky milionů. A pohnat k zodpovědnosti Zimolu a spol, který si to vymyslel.
Porovnávat zábor pruhu pro auta se stavbou letiště, to chce velkou odvahu.
Buďto dodělat, nebo nechat prachy vyhozené z okna – tomu se říká sunken cost fallacy a je to častá chyba našeho myšlení.
I v Bratislavě, hlavním městě státu, kde vyrobí na hlavu nejvíce aut na světě, to jde. Jen u nás by i zrušení pár parkovacích míst vyvolalo div ne revoluci… achjo. Praha jako dopravní skanzen.
Já ti nevím, když budu chtít odbočit do ulice vlevo, tak bych raději bez toho rantlu.