cargo

Konec nadějí. Předseda ÚOHS potvrdil zrušení dvoumiliardové zakázky na brněnský okruh

Vizualizace další etapy městského okruhu v Brně v Žabovřeské ulici. Foto: BrnoVizualizace další etapy městského okruhu v Brně v Žabovřeské ulici. Foto: Brno

Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj zřejmě definitivně zhatil naděje Ředitelství silnic a dálnic, že by letos mohla

Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj zřejmě definitivně zhatil naděje Ředitelství silnic a dálnic, že by letos mohla začít další stavba na velkém městském okruhu v Brně. Rafaj odmítl rozklad ŘSD a potvrdil prvoinstanční rozhodnutí svých úředníků, kteří v únoru zakázku s názvem VMO Žabovřeská – II. etapa zrušili. Na dotaz deníku Zdopravy.cz to uvedl mluvčí úřadu Martin Švanda.

„Předseda úřadu dnes zamítl podaný rozklad ve všech bodech a potvrdil rozhodnutí první instance,“ sdělil Švanda. Podrobnosti chce podle něj úřad zveřejnit ve středu poté, co bude rozhodnutí doručeno všem účastníkům. Rozhodnutí je pravomocné, čímž se termín zahájení stavby v letošním roce stal nereálným.

Trasa části Velkého brněnského okruhu v Žabovřeské. Foto: ŘSD

Trasa části Velkého brněnského okruhu v Žabovřeské. Foto: ŘSD

Důvodem pro zrušení je podle úřadu nadbytečný požadavek na doložení oprávnění ke zkouškám elektrických zařízení. Úřad rozhodoval na základě návrhu slovenské firmy Ing. Július Lapdavský Deštrukprojekt z Rožnavy. „Požadavek na předložení platného dokladu o oprávnění k podnikání v předmětu činnosti montáž, opravy, revize a zkoušky elektrických zařízení je nadbytečný a tedy nepřiměřený a vytvářející bezdůvodné překážky hospodářské soutěže,“ uvedl antimonopolní úřad už ve svém rozhodnutí z první instance.

O zakázku s odhadovanou cenou 1,59 miliardy korun bez DPH se v tendru ucházely dva subjekty. Nabídky podaly sdružení Eurovia, Hochtief a Subterra (1,948 miliardy) a firma Porr (2,214 miliardy).

Podle původních plánů měly práce začít v dubnu. Stavba zahrnuje přeložení tramvajové tratě do tunelu pod Wilsonovým lesem, což umožní rozšířit stávající dvoupruhovou silnici na směrově rozdělenou čtyřpruhovou komunikaci. Velký městský okruh je jedním ze strategických projektů města. Na Žabovřeské je dlouhodobým cílem odstranit dopravní špunt, který způsobuje dlouhé kolony.

Tagy I/42 VMO Žabovřeská Ředitelství silnice a dálnic Top ÚOHS
56 komentářů