dkv-spojujeme

Konec koženek na českých kolejích. Dráhy chystají velké vyřazování

Vagon B s koženkovými sedadly, ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář.Vagon B s koženkovými sedadly, ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář.

Na několika rychlíkových linkách budou starší typy vozů nahrazeny klimatizovanými vozy dříve používanými ve vlacích EC/IC.

302 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hans

Tak tato informace je pro mne stejný blud jako všechny předchozí od ČD! Jediné správné odpovědi je že BUDOU BEZ VYJIMKY VSECHNY VOZY s KOŽENKOVÝM I POTAHY VYRAZENY a znehodnocený tak, ZE JE NEBUDE MOZNO použít ANI V ZALOZE!!! Jediné tak bude zaručeno, že nám je ČD nebude pořád vynucovat, tak jako ty svoje hnusné staré chcipaky 810. Naposledy jsem se o tom přesvědčil 22.9. před třemi dny na trase Domažlice – Bělá nad Rádbuzou. To nasadili starý Chcipak 810, ale druhý den na stejném spojí jela Regionova! Taktéž je jasné. Že ČD mají dostatek nových vozidel, jen je třeba… Číst vice »

medvěd

Nahradit vagon s 88 místy na sezení jiným s 66 místy na sezení…….a potom se divit, že je vlak s pár vagony narvaný ? Inu děláte vše pro to, aby lidi jezdili autem.

Leinad

Jak často těch 88 míst opravdu bývá obsazeno? Podle mých zkušeností, při 5-7 lidech v kupečku další stejně zůstávají na chodbě.

Hans

To už jsem taky psal, je jasné, že protivné malá a stísněná pidisedadla v Honeckery ho je možno osadit tak polovinou! Totéž platí o těch chcipakach 810 i po výměně sedadel, které jsou stejně stísněná! Brečet nad tím, že dosažením větších a pohodlnějších sedadel, jak to dělají představitelé ČD, dojde k OMEZENÍ POČTU tam, kde ve vozech jezdí ani ne polovina cestujících, je opravdu TRAPNÉ a SMĚŠNÉ!!!

Hans

Ano také jsem to už několikrát psal, připadá mi, jako by se ČD chtěly zabavovat svých cestujících, i mezi lidmi jsem to hodně slyšel: než takovým chcipaken, to raději pojedu autem.

Spravedlivě

Rušení otvíracích oken, aneb další důvod k jízdě autem. V něm mi nikdo nezakazuje si otevřít okno kdy chci i když mám klimatizaci.

Karek

To že nejde otevřít okno je spíš k vůli lidem. Kdyby se jen někdo podíval a zavřel ho tak se nic neděje. Jenže tak to nikdy nebude fungovat.

Karek

Excelsior do Košic. Kuřácké kupé, zatáhnout záclony, zhasnout, popelník u ruky a lehátka se mohla zahrabat. To byly časy. Jedno béčko na každém vlaku klidně zůstat může, nikdo vás nebude nutit do něj chodit. Jen to chce nové podvozky to je fakt.

Kluk z Pankráce

Hnus. Dávno měly být ve šrotu.

Vrabec na střeše

První co by měli vyházet jsou bee 272. Kvůli vyklápěcím oknům jsou v létě neobyvatelné a v zimě zase skoro netopí.

Bert

No, pak už budete mít sedadla 2+1 ve druhé třídě opravdu jen v pendolinu 🙂

adviser

„budou pokračovat dodávky jednotek RegioPanter na další linky, například Klatovy – Plzeň – Beroun a do dalších regionů (Jihočeský kraj).“
Taky je důležité aby tato výměna proběhla na počet míst 1:1. K čemu nová vozba. kde budu cestovat nastojáka u tyče. Co už vůbec nepochopím, je oddíl 1. tř. u RegioPanterů . Kdo si bude kupovat 1.tř. n krátkou vzdálenost? A v Panteru to je celý oddíl s 8 místy mezi nástupním prostorem a kabinou.

Greta

1.tridu si koupí určitě ten, kdo jede dálkovým spojem a přestoupí na pantera, zvlášť služební cestující.

Bonifác

Například já si vždy kupuju 1.třídu, co je na tom špatného? Při jízdě potřebuju klid a to mezi omladinou jedoucí do/ze školy fakt nemám (nic proti nim, taky jsem býval hlučný student). Spíš mi připadá, že počet míst 1.třídy je v nových vlacích málo, například v těch nových jednotkách pro Moravskoslezský kraj to je fakt minimum.

robert

Doufám, že zmizí co nejdřív. Vím, že těch vozů je hodně a obnova trvá dlouho, ale byly to jedny z nejhorších vozů, jakými jsem kdy jel. Preferuju velkoprostorové vozy, protože tam mám stůl a zásuvku a pracuju.
Takové retro patří už na historické jízdy, ne do roku 2021.

Os5600

Zde je příklad toho co jde udělat z Bdt279 a Bdt280. U nás se opět chystají vyřazovat vozy, když na spoustě vlaků je kapacita souprav nedostatečná, vlaky jezdí narvané k prasknutí a nedá se v nich sednout.

https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/SK/ZSSK_Bdteer-2270.php

Rakev

Takové Bdpee231

Bert

Ale narozdíl od nich jen na 120 km/h

Radim

Tak to už asi přestanu jezdit vlakem. Vlakem jezdím už jen z nostalgie. Koženky s mírně zapáchajícím salonem po zkvašených švestkách mi krásně zapadají do toho železničního skanzenu a tyto potahy nostalgický zážitek umocňují. Mohlo to být lákadlo na Asijské turisty, škoda…

robert

Fajn, bude víc místa pro mě. 🙂

Axel

Myslím, že lepší na den, na dva si to užít jako turista v echtovním vagonovém skanzenu…
https://brno.rozhlas.cz/z-uhric-do-cejce-znovu-vlakem-zeleznicni-nadsenci-chteji-obnovit-opustenou-trat-8135243

Než zažívat mix slušných a zašlých/starých vlaků v každodenním cestování

Pepola

Rychlíky Bouzov, aneb nostalgické jízdy několikrát denně. A na koridoru kravál jak v Gripenu…. 🙄

thegrid

Co bych za koženky dal v metru, kterým na rozdíl od vlaku jsem nucen jezdit. Ale zlaté staré karosy, co je měli. Teď si musím sedat do nechutných, věčně zašpiněných polstrovaných sedaček. Dopravce se o ně buď nestará, nebo nestíhá starat. Naprosto nehygienické.

Tomáš679.2

Přesně tak! Vyčistit pozvracenou koženkovou sedačku je daleko snazší, než čistit čalouněnou. Jenže tohle spousta lidí nepochopí. Pokud čalouněnou sedačku někdo promočí, tak nic pěkného a další cestující to možná pozná až ve chvíli, kdy ucítí vlhko. Po té koženkové to steče na podlahu a úklidové četě stačí kbelík a hadr. Jak na sedadlo, tak na podlahu. A o dalším nešvaru co bylo možné zažít v MHD ve spojení se sedačkami raději pomlčím. Pak možná někomu dojde, proč tramvaje měly sedadla plastová.

Bram

Pozdě, ale přece. Koženky měly zmizet tak před deseti lety a před pěti lety měly dojíždět v pravidelném provozu poslední humanizované vozy, které by dnes už byly jen jako záložní. To by byl reálný stav s ohledem na možnosti financování vozidel.

Rychlé Eso

A R12 Bouzov zase nic? To tam pořád budou jezdit ty dobytčáky s názvem Bd?

Martin

Měly by tam jezdit ABpee

Karel z HK

A ty ABpee přijdou asi z HK. U R10 se mluví také o náhradě BDs vozy Bbdgmee.

Anton

Teď sedim ve Vltavě na prahu , z benesova plno , teď 4 lidi v cupe a nohama se stejně nevejdeme , měli být pryč už dávno! Okenko nepipada v uvahu otevrit (ráno je lidem zima ) , vydychany vzduch , hnus!

axon

proto jezdím jen první třídou 🙂

soumar

Konečně! 🙂 Z pohledu cestujícího nejsou B nepoužitelná primárně kvůli koženkovitosti, ale kvůli uspořádání. Když jedu vlakem, z hlediska pohodlnosti vagonu mě na prvním místě zajímá, jestli se budu s protisedícím kopat do nohou, na druhém místě, zda je tam stoleček na ntb/čtení/psaní, na třetím místě místě klimatizace, na čtvrtém opěrky a šířka sedadla, abych se nemusel moc tulit a mačkat (pomíjím případy, kdy se tulit chci :-)) a na pátém zásuvky a slušné wc. B je nejhorší co lze: stoleček není, nohy si nenatáhnu, místo klimatizace táhne oknem, opěrku mám max. z jedné strany. Pravda, někdy je ve voze… Číst vice »

Gargy

V tom pendolinu na nohy na čtyřce taky moc místa není .lepší je bmz 2xx

Martin Ušatý

Jezdím vlakem už od dětství, takže jsem zažil různé žel.vozy. „Koženka“, dle mne sice nebyla v letním horku „cool“, ale byla maximálně pohodlná. Měla funkční hlavovou opěrku. Vždy jsem se mohl pohodlně opřít – takže pokud jsem usnul, tak mi hlava nelétala ze strany na stranu (co nato krční páteř). A když děti usnuly, tak se mohly pohodlně natáhnou. Pro mě nejsou sedačky v nových vozech pro delší cestování (hodinu a více) moc pohodlné.

všd

Záleží, ve kterých nových vozech. Bmz dobré, Interpanter děs.

Lesan

Sedačky z většiny Bmz (u nás všechny kromě indexu 241) jsou konstrukčně z podobné doby, jako koženkové lavice v B. V té době se na „zdravý posez“ ještě moc nedbalo, proto jsou tak pohodlné.

Jan D.

Já jsem jel kdysi do Olomouce a místo interpanteru jela lokomotiva řady 163 s nastalgickymi vozy a původními okny a sedackymi. A je to rozhodně lepší než novější vozy až nějaké výjimky.

Radim Škultéty

No sláva. Sice se tohle mělo stát už tak před 20 lety, ale lepší pozdě než nikdy.

Vašek

Konec vlků v Čechách?

dan Žatecký

Je zajímavé, jak se koženky ve dvojce vehementně vyřazují, ačkoliv oproti čalounění jsou podstatně jednodušší na údržbu, a také hyhieničtějsí.
A v první třídě se koženky naopak instalují ve velkém, viz pendolino, railjety, Amz138, Ampz143 nebo ABmz346.

Dost paradox.

Jiří Kocurek

https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/201801/IMG_20180327_122833.jpg
Sedadla v Amz. Možná se pletu, ale není to pravá kůže?

Gargy

Není koženka jako koženka.

Martin Všetula

Warťas

Martin

ČD používají kůži všude

Radim Škultéty

Tak asi jde těžko srovnávat 40 let staré smradlavé Bčko s moderním klimatizovaným vozem s uzavřeným okruhem toalet a 6 křesly v kupé, byť materiál sedaček může být podobný.

Zbyněk

Rychlíky Labe nebo Vysočina? Ty se asi novějších vagonů nedočkají, nanejvýš zapáchajících ojetit ze zahraničí.

dan Žatecký

Asi jste v životě v zahraničí nebyl, když tak hodnotíte vlaky, které ani pořádně neznáte. Kniha se líp soudí podle oblau, než obsahu.

Rakev

Jako lepší vozy na R9 a R20 by to chtělo ale odsuzovat všechny Bmz

Bonifác

K těm rychlíkům Labe – je paradoxní, že na trati Praha-Děčín už asi 10 let nabízí mnohem lepší kvalitu osobní vlaky než rychlíky. Skutečně by mě zajímalo, proč má cestující v rychlíku horší podmínky než cestující na stejné trati v osobáku?

zdydy

to psaly už před 20 lety že končí s koženkama

Ondra L.

Dyt jo, kozenku precalounili na plys 🙂

Doctor

Tak že by nám slunce definitivně zapadlo za řadou vozů B ?
Vida, a to svého času jezdili i do Paříže !
Stýskat se mi nebude, dnešní cestování a požadavky na standart jsou opravdu někde jinde.
Ale pokud ta možnost při nějaké nostalgií bude, rád se v něm svezu, nasaji jeho odér, provětrám hlavu z okna a nakonec odlepím p…l od koženky.
Sbohem věrní služebníci !

Jiří 3

Úplný konec to není. Budou se v nich vozit fanoušci fotbalových týmů, jako je Baník Ostrava, či Sparta Praha.

zesp

Zůstávám zcela v klidu. To už se psalo tolikrát, a tolikrát se už dle těchto informací vyřazovalo, že jich stále jezdí tak mnoho a na tak mnoha tratích, že to zas bude jen kapka v moři… O víkendu vesele drandily i na Ec a Ex mezi Prahou a Ostravou, co taková linka Brno – Šumperk, nebo Brno – Plzeň, přes Vysočinu nemluvě, do Děčína atd, atp. Myslím, že se s nimi budeme mnohde na kmenových soupravách vlaků setkávat řadu let, v tomto jsou ČD, co se týče kultury cestování, zcela rezistentní. Pomohla by jedině konkurence, jako na Brno – Přerov,… Číst vice »

Rakev

R12 se budou od 2023 Bdmz, na R9 budou nové vozy 2024 třeba budou 1-2 vozy z Chebu, R11 nevím, R20 taky ne.

všd

Na R9 přibývá vozů Bee238, postupně by snad měly nahradit zbývající B. Na R20 jezdí Bee272 a ne původní B. R11 zřejmě přejdou další uvolněné vozy.

Očekávám, že v letech 2023-25 se začnou vyřazovat i vozy Bee272 a 273 a nahrazovat právě uvolněnými staršími klimatizovanými vozy.

Bonifác

Jenže Bee272 je ještě horší než původní B. Někdo s velkou hlavou v nich totiž vymyslel neotvíratelná okna a zároveň do nich nedal klimatizaci. Takové myšlenkové pochody opravdu nechápu. Jako byste měl auto bez otevíracích oken a zároveň bez klimatizace. Při teplotách nad 27°C je v cestování v těchto vagónech skutečně výživné, zejména s náhubkem.

HonzaEM

Mnoho?

dan Žatecký

Zajímavé, že spousta lidí rádo vzpomíná na zlaté časy komunismu, kdy tyhle ypsilony jezdily prakticky všude, a nikoho to netrápilo, a najednou byste chtěli TGV. Zvlášť, když si před hodnocením kultury a srovnáváním před a po 20 letech ani nezjistíte všechna fakta!

Tobias Trenz

Jezdí jich 11 s koženkama takže šance je potkat je nulová

T2zdopravy

To s tím čekali tak dlouho, až se pročekali do doby šedého moru, kdy některé „moderní“ návrhy interiérů vlaků jsou oproti koženkám totálně podřadné, zatímco koženkové interiéry stárnou do dávné elegance. V těchto kupé se také dalo hezky natáhnout a spát.

Petr

To neni dobou, jen zvolenej designer je proste lempl.

HonzaEM

Já myslím, že je to dobou. Není to jen u vagónů. Dneska se většina krásných nádražních budov „modernizuje“ z krásných barevných, zdobených, na šedivé hnusy s plastovými okny, samým sklem, betonem, nerezem. Je to ostuda. Podchody a podobné věci se dělají jen z betonu, takže to furt vypadá jak nedodělané, je to špinavé, flekaté, strašný.

Jiří Kocurek

Zatímco dřív se podchody roubily ze dřeva.

Tomáš

🙂

abc123

Tak je fakt že v 90. letech se vše natíralo podle toho jak moc byly barvy exotické, či jak nejvíc jich tam mohli být. Osobně jsem rád, že jsem už v době, která rychle chyby musí opravovat.

Adam Žalmánek

Konečně už se bude jezdit na R19 tak jak by to mělo být ve 21. stol

Rakev

No zrovna na R19 jezdí dobre soupravy panteři a slovacky express

kakov

no nevím jak teď, ale předloni bylo zvykem, že panter byl výjimkou a jezdilo v B+BDs

Rakev

Občas jezdí za panter Bčka tak jednou do týdne

MRC

Od doby, kdy ten jeden obrat jezdí 380 s vozama, tak naprosto minimálně

Cestujici

Konečně ! Rychlíky Vltava -luznice jezdím takřka denně na všech z tábora, a tohle je už neudrzitelné , stejně tak opravdu koženkové os ..

HonzaEM

To je pravda, že v době, kdy se mílovými kroky rozes..á všechno, co na železnici leta dobře fongovalo, se ještě takovou dobu drží pohodlné vozy s otevíracími okny. To se musí urychleně změnit, aby zkáza železnic byla dokončena.

Herold

Kolik lidí preferuje koženky a kolik klimatizované velkoprostorové vozy, ty zkázo?

Jarda Š.

Osobně preferuji koženku před velkoprostory. Velkoprostor byl tradičně považován za nižší komfort cestování a využíván jen v nejnižší třídě.

Herold

Je vás ale výrazná menšina, což je vidět i ve vlacích. Velkoprostorová jednička je o dvě třídy pohodlnější než kupéčková jednička.

Tobias Trenz

Souhlasím

mimochodem

Vozy s velkoprostorovym usporadanim maji jednu kardinalni vadu: Neplati v nich defaultne pravidla jako v „tichem oddilu“. V dobe, kdy ma kazdej, kdyby dvacatej, matlafoun ci notebook s urvanym chrchlackem (protoze sluchatka nejsou dost cool), je to fakt zazitek. Kdyz uz nic, tak v kupecku clovek aspon neslysi telefonistu z opacnyho konce vagonu… I kdyz jsem mel jet vlakem na sluzebku, specielne jsem zadal kolegy, at mi tam nedavaji 1. tridu (velkoprostor), ale at mi to daji radsi o vagon vedle do kupecka, i kdyz je to dvojka. [nebrat vazne] Ostatne soudim, ze pro zapnuty bluetooth reprak by mela platit… Číst vice »

axon

modernizace ano, ale to že zmizí otevírací okna se mi také nelíbí, už jsem zažil v největším hicu nefungující klima a to nepřeju zažít ani nepříteli.

Vasek

Nikdo soudný by takový vagon do provozu nepustil, ale naši ajznboňáci, to je jiná třída. Opravdu není řešením vyhýbat se cca 100let starým technickým řešením jen pro to, ze na naši železnici děla lina chamraď.

Twix

Otevírací okno při 140 km/h je prakticky totéž co nefungující klima.

Klondajk

Místenka= vaše místo je tady, pane, nemůžete jít jinam! 40°? Vono to snad zapne…
V Chocni jsem vylezl a počkal na neklimatizovaný osobák. (A zaplatil další lístek)
Nefunkční klima by mělo znamenat uzavření vagónu a řešení ihned. Ne že si mohu později stěžovat (marně, neměl jsem sebou certifikovaný teploměr a notáře, který by to dosvědčil).
Jinak velkoprostorové vagóny mi nevadí. Schytat v kupé rozeřvaná děcka nebo přítulné alkoholiky je mnohem horší

Vasek

Řešením je nejezdit vlakem, dokud nekrachnou, tak jim nikdo nevysvětli, ze v práci se má pracovat.

Jan

Romantismus už je dávno pryč a c.k. první třída bohužel taky dávno nejezdí, že? Kupte si dva koně a vůz, a raději jezděte s nimi.

Jedine vlaky

No, koženky se vyskytují celkem často na lince R9 z Prahy do Brna přes Havlíčkův Brod. Plánuje se i na této lince od prosince změna v nasazovaní vozů? Něco jsem slyšel. Dále u R11 má dojít ke změně za 3 roky. Vypadá to, že poslední rychlíkovou linkou, kde zůstanou „béčka“, bude R12.

HonzaEM

Tam najít normální Béčko je celkem umění, to člověk vždycky proleze celý vlak a nakonec stejně jde do BDs.

Lesan

Podle toho to tam taky vypadá. BDs je na R9 často nejhorší vůz (nejede-li koženkové B), ale lidi jsou tak nějak naučení, že je na hlaváku nejblíž k podchodu, takže se do něj narvou po >6 v kupé, zatímco první B/Bee za mašinou má v kupé tak 2-3 lidi.

Gargy

Hlavně do bds se vejde dost kol.

Dušan

Na R9 budou úplně nové vozy – informovalo o tom MD ČR.

Rakev

Kdy?

Jedine vlaky

To až od GVD 2024/2025. Já se ptal na období od letošního prosince.

Rakev

R 12 bude nahrazena od 2023 Bdmz

okk

Co se má měnit na R11?

Lesan

Nic.

všd

Na R9 budou v mezidobí před dodáním nových vozů klimatizované vozy Bee238 a obdobné.

Jinak hlavně čekám, kdy bude bezúvraťové napojení KH města, nemožnost přímého spojení na Prahu je mnohem větší problém.

HonzaEM

Tak už ani z Prahy do Budějovic se nebude dát pohodlně cestovat 🙁

Kajman

Jděte se vycpat. Já tím jezdím denně a těším se na cokoli jiného.

HonzaEM

Jsou to nejpohodlnější vozy a mají otevírací okna, na rozdíl od všech těch nepohodlných paskvilů.

PetrN

Boha jeho, co je na tom pohodlného? Jel jsem tím v neděli že Žďáru do Prahy, v kupe 8 lidi.. To už je pomalu pohodlnější stát v uličce.Absence zásuvek je při pohledu na kalendář a zjištění, že už je sakra rok 2021 taky velmi smutná, zvlášť při cenách tarifu tr 10. Oteviratelne okno potřebujete konkrétně na co? Moderní vozy mají klimatizaci.. Tyhle vozy jsou fajn jako posily ve špičce, když nic jiného není, na nic dalšího, jmenovitě pravidelný provoz, se už víc jak 10 let nehodí

kakov

Vy jezdíte za TR10? :-O

PetrN

A za co jiného se s „národním dopravcem české dráhy, akciovou spolecnosti“, dá jezdit? 😀

zesp

On se divil tomu, že nemáte režijku…

Ivan

Na režijku. 😀

kakov

možná si nerozumíme, ale tr10 chápu jako klasický kilometrický tarif (vím, že ten předpis obsahuje veškeré jízdné)

většinou jezdím na Flexi jízdenku, která mezi městy vychází dost jinak

HonzaEM

Otevírací okno na co? Překvapivě na koukání z okna. Taková jedna z nejčastějších věcí, co se ve vlaku dělá. Zásuvky potřebujete na co?

Ivan

A zbytečně to ofukuje ostatní cestující, co to zrovna nechtějí. Krom toho, od kdy je povoleno mít vystrcenou hlavu z okna ven?
Vozy Y, které neprošly větší modernizací prostě na koleje už dávno nepatří.

Renata Klánová

A klimatizace, která mi direktivně určuje, jestli je mi horko nebo zima je na co? Jen fouká a není před ní úniku nikam.

roman

Vozy bez klimatizace direktivně určují že je mi horko. A v letních měsících se pravidelně mění v rozpálenou pec. V zimě buď přetopenou troubu a nebo promrzlou mrazničku.

CHODECzJIHU

To je poněkud přehnané. Bohužel je to naopak.
Většinu dní v roce je neklimatizovaných vozech příjemně, což se o mnohých klimatizovaných říci nedá.

Karek

Nemít vystrčenou hlavu za jízdy z okna je od kdy zakazano?

Daniel Jablonecký

Nemít vystrčenou hlavu za jízdy z okna je v pořádku.

PetrN

Jel jste někdy v posledních cca 10 letech vlakem? Asi ne… Lidé cestu využívají k práci, ke sledování filmů, poslouchání hudby, chatování, k zábavě… A přesně na to je dobrá zásuvka k dobíjení elektroniky…. Z okna celou 3 a více hodinovou cestu zvlášť, když ji jezdí pravidelně, kouká opravdu málokdo… Nicméně pokud chcete koukat z okna, to bez oteviratelneho okna nejde? Tuhle logiku mi teda vysvětlete, prosím.

Martin

A to si nemůžete číst knihu ? Tam opravdu zásuvky nepotřebujete.

PetrN

Jste normální? Až budu chtít číst knihu, tak budu číst knihu 🤦‍♀️.. Já nevím, některé příspěvky zdejších CD zaměstnanců a fanoušků mi přijdou jak z jiného světa.Pak se divíte, že si z vás každý dělá akorát srandu, lidi jako vy se zasekl někde v minulém tisicileti. Nechci číst knihu, chci při cestě pracovat, učit se, koukat na zprávy…

Axel

Nevím, ale některé ty hejty mi připadají, jako kdyby RGJ si najal pár fanatiků, kteří předstírají, že jsou zaměstnanci ČD… některé ty hlody jsou až tak pitomé, že to normálního člověka nenapadne.

Martin

No mě spíš přijdou nenormální lidé, kteří celou cestu šmejdí prstíkem po dotykovém displayi a skáčou z jednoho na druhé jako ta včelka z kvítku na kvítek … Takové skupinové ADHD je to.

PetrN

A proč by nesmejdili? Používat telefon je trapné? Ale otevírat okno a fotit si protijedouci vlak je v pohodě? Nechápu vaší sotouskou logiku, fakt ne

Martin

Ať si šmejdi, ale kdo má poslouchat ty nářky že nefunguje WiFi nebo nelze dobít baterií, to se pak zhroutí svět. A učit se dá z učebnic či tištěných pdf či co já vím.

PetrN

U soukromého dopravce nikdo nenarika, neb tyto věci fungují tak nějak přirozeně.. To, že CD a její zaměstnanci nechytaji moderní trendy je věc druhá, ostatně je to vidět i tu na těch komentářích „na co moderní vůz se zásuvkou, stačí ti kniha, učebnice koženka a otevřené okno 🤦‍♀️

Tobias Trenz

k čemu mi je elektronika stačí kniha a pohled do koženky a ne do nejakých prochcaných textilnich potahů a otevírací okna sou základ

axon

Já koukám z okýnka skoro furt, pokud to jde 🙂

Potulný wechtr

Jezdím 3x týdně Olomouc – Praha už několik roků.
Od cca páté jízdy nekoukám z okna.

Axel

Přesně.

A úplně nejvíc, je ráno na straně kam svítí sluníčko … v rozjetém vlaku, když „problikává“ mezi stromy … skoro jak diskotékový stroboskop

Zapa

Ve 140 to jistě všichni ocení. 🤔

Jiří Kocurek

Jistě, stejně jako naklápěcí rychlostníky na 200 km/h.

Adam Žalmánek

Z toho okna se můžete koukat i tak. Stejně to okno slouží na klimatizaci v létě, a alespoň už tam nebude mokro z toho jak někdo potřebuje koukat při dešti z vlaku.

abc123

Tak myslím že na koukání se dá použít i neotevíratelné okno…

CHODECzJIHU

Otevíratelným oknem se dá dobře vyvětrat, ale při vyšších rychlostech to už moc příjemné není. S dobře větrajícími klimatizovanými vozidly se, bohužel, setkávám vzácně – často chladí, ale mizerně větrají.

okk

Maximálně do počtu 4 lidi na kupé, pak se okamžitě mění na nejnepohodlnější.

Tobias Trenz

Si tu jedinný normální člověk naprosto s tebou souhlasím.

M@trixX

Ja som cakal ze toto bude jazdit este na VRT.

medical examiner

A jak když u nás žádná nebude – a na Slovensku tuplem?

Ondra

Povidej se na to, v čem jezdíte tam u vás na východě a pak si rýpej do našich drah a naší železnice🙏!.. Ta vaše a naše jako dva rozdílný světy, srovnání nesrovnatelného :)..

Miky

No jo závist, metro nemaj a VRTéčka taky mít nebudou. Jen ty hory a ty jim tam nejspíš stejně postavili Maďaři : )

Richard R

Jo ty hory jsme tam stavěli v roce 1963 v rámci akce Z, byla to mezinárodní akce protože tam makali Poláci, my a Maďaři jen Slováci nedělali nic a jenom chlastali.

Miroslav Macek

To budou jezdit ale na tý vaší a to bude až tak za 50 let. A stejně ta trasa povede jen z Blavy do Kút tak na to ta koženka stačí.

robert

To tě jako Slováka fakt nemusí zajímat. 🙂

Martin

Máte naprostou pravdu….nevím proč vás tady (nejspíše zaměstnanci ČD) tak urážejí…… A mimochodem dva rozdílné světy – to je svět ČD a pak úplně všechno ostatní okolo…:-D:-D

Axel

Škoda, že firma ČD si nezaplatí reklamu, aby srozumitelně popsala, jaký interiér čeká cestující v konkrétních vlacích… Myslím, např. to co má web RegioJet (panoramatické fotky interiéru vagonů) dosud firma ČD nezvládla dát na svůj web… Jestli ČD furt inzerujou zejména v MFDnes/Lidovky (bo musí „políbit prsten“), tak mají smůlu, bo to nečtu… Vysvětlím: Je mi příjemnější trochu nižší kvalita, pokud je ustálená, na rozdíl od výkyvů v nabídce vagonů na téže lince, v tom konkrétní vlaku (nemluvím o tom, že v pátek či v neděli jedou mimořádně nějaké extra vagony, které se liší od zbytku vlaku) … Tj. jestli… Číst vice »

Lada

Myslíte, ale myslíte špatně, ČD mají k virtuálním prohlídkám celý web: http://bluetrains.cz

Axel

Moc Vám děkuji. Doporučím známým, když ze mě tahají jak „na cestování vlakem“

Lada

Není zač, dá se na to proklikat z hlavního menu webu ČD (stránka Naše vlaky), kde jsou fotky a popisy i dalších vozů

Axel

Moc díky… Ještě by to chtělo figaranta/figurantu na sedačce…

Myslím např. jak ve Světě Motorů fotili na sedačkách testovaných auto, furt jednu a tu samou takovou tu brunetku (obvykle s krátkou sukní) – aby bylo vidět skutečný prostor v interiéru, když si člověk sedne.

Gargy

Vše se dá najít https://www.vagonweb.cz/razeni/

Axel

I Vám moc děkuji.

medical examiner

To ano. Ale ne dříve než s platností nového GVD.

kakov

pokud se chcete podívat, jak vypadá konkrétní vagon, tj. foto interiéru, tak je přeci jedno, z jakého GVD…..

klidně z loňského

medical examiner

To ano – ale vagonweb přidává nové řazení až v prosinci.
Nebo dokonce vůbec, hlavně u Os.

Jezevec

Alles klar, jen s tim vyrazovanim bych byl opatrny, aby to pak v lete nedopadlo tak, ze neni s cim jezdit (posily, nefunkcni klima). Jiste, humanizovane B neni porad vozidlo 21.stoleti, ale lepsi, nez stat na chodbicce v Bmz, idealne s nefunkcni/nedostatecne funkcni klimou.

medical examiner

No…být to Bmz234… 😀

Jenda

Ty Béčka jsou jako vagóny otřesný, ale v těch křeslech si člověk sedí jak pán. Takhle měkoučké sedačky už člověk ve vlaku asi nikdy nenajde.

MartinS.

To „křeslo“ je pro dva. Pak už to tak pohodlné není, když se člověk mačká s jiným pánem 😉

MHD

Furt lepší se mačkat v osmi, než stát na chodbičce.

medical examiner
Jan

Ale jako rodinné kupé to je ideální 🙂

Kalanis

Historické Bai?

jadris

Jestli ta rekonstrukce dopadne jak GTW pro ČD v Olomouckém kraji, tak se máme na co těšit. Hozené na špalkách hnijí za depem… https://www.instagram.com/p/CTSZ3cHII0b/

Gargy

Jeden GTW se koupil na náhradní díly.

Jadris

A ten druhý za ním na fotografii?

Gargy

Tak něco si depo zprovozňovalo samo.aktualne jsou 4 ks v zosce zvolen na modernizaci.

mirek

Nj, tak trochu škoda. Kde jsou ty časy, kdy si člověk mohl otevřít okno a koukat na pěknou českou krajinu a mohl dýchat čerstvý vzduch zvenčí. Zatáhnout si záclonky, nebo si nedejbože lehnout, když vlak byl prázdný mimo špičku, to je dnes už skoro scifi. Nebo si třeba vypnout osvětlení když jste jeli večer a nechtěli být jak ve výkladní skříni. Taky vás nikdo neprudil co 15 minut nějakým otravným hlášením a bylo na vás, aby jste si pohlídali kde jste. Dnes to všem natelí rozhlas a lidi jsou už jak slepice. Ucpané Wc ve všech moderních typech vozů jsou… Číst vice »

Lemmy

Jediná podnětná věc je to hlášení, opravdu by se na ten akustický smog mohli vykašlat. Všude jsou digitální transparenty, hlášení opravdu netřeba.

Aaabbb

Neříkal bych netřeba, ale optimalizovat by ho ještě šlo no. To samé něco udělat s tou intenzitou osvětlení.

Jakluk

Nevidomí by vám jistě poděkovali.

původní Jakub P bez tečky

Pro ty by tam mohlo být hlášení na vyžádání, jako to minimálně někde maj tramvaje. Stačí zmáčknout tlačítko na vysílačce (která může být zabudovaná v bílý holi) a tramvaj řekne, co je za linku a kam jede. Vlak by ohlásil třeba směr, aktuální/příští zastávku a odhad příjezdu na ni.

Jiří Kocurek

To by šlo. Ale to znamená do těch skvělých vagonů zamontovat elektroniku, která navíc nebude pro všechny a šotouš to nebude moct použít ani s kličkou v kapse. Takže budou proti.

Jan

Zajímavé že v MHD to už funguje desítky let, aspoň v Praze je to standardní vybavení všech vozů a stanic metra. Stačí když se přiblíží slepec se svoji vysílačkou a vůz automaticky hlásí kam jede, stanice hlásí ve vestibulu jaké eskalátory jsou v provozu atd. Pokud je to tak náročné, tak ať těch pár lidí odbaví průvodčí osobně, ostatně mají svůj oddíl na konci vozu, tak je nemusí hledta po celém vlaku.

M19

Lidé s poruchami zraky nemají co jezdit vlakem, viďte…

Petr

Jasne, jedte autem. Tam se pekne natahnete a vyspite…

Vasek

Přispí si ve vlastní posteli

Jan

Dokud nebude autonomní řízení tak těžko.

medical examiner

Hmm…

https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=SD&cislo=170-192&nazev=&rok=scifi

Tak tak. S tím hlášením je to problém – jak jich je hodně, tak je pomalu nikdo nevnímá.
Nebylo by špatné se chopit toho hezkého švýcarského zvyku hlásit jen zpoždění a jiné změny. A příjezdy nehlásit vůbec.

Místo těch dlouhých řečí říct jen: Rychlík číslo 184 ve směru Nymburk, Hradec Králové, Jaroměř, a Trutnov odjede ze třetího nástupiště páté koleje ve 12 hodin 0 minut.

Rakev

Neví někdo co bude s R9?

orky

Pravděpodobně nic, vozy z Chebu pokryjí tak akorát R17. Musíte si počkat po další dodávce nových vozů nebo na výběrko za 4 roky.

medical examiner

A jsou někde k dispozici všechny plánované změny?

orky

Pokud jde o nasazení vozů od příštího GVD, tak určitě u plánovačů na ČD. 🙂 Z mé strany jde o odhad. A pokud jde o plán výběrek, tak ten je někde tady v archivu.

Jakub

Jsem zvědav co od prosince nasadí na linku R9… Obávám se, že to žádné velké zlepšení nebude. A to jedno Bee238 co nám tu v každé soupravě jezdí to opravdu nezachrání. Mě bohatě stačila poslední zkušenost když jsem jel na konci srpna z Prahy do HB v Bee273… Venku bylo okolo 30C a to že tam nebyla klima nebylo pro mě žádné překvapení, ale ona nám nešla otevřít v celém vagonu ani okna. Což bylo v kombinaci s respirátorem opravdu něco nesnesitelného. Hlavně pro ty starší lidi co tam pomalu kolabovali.

Aaabbb

Nešlo říct průvodčímu, aby je otevřel? 🙂

Jakub

Ano říkali jsme mu to. On se je také snažil otevřít a pak jen řekl že jsou asi zamčené a odešel. Celá souprava byla narvaná k prasknutí, tak měl dost své práce než otevírat všechna okna. Jinak může mi prosím někdo vysvětlit proč se ta okna v létě zamykají?

Vasek

Tak to u CD fungovalo vždy, v létě topí topení, v zimě se samy otevírají okna apod.

medical examiner

To nevím, když se nejedná o klimatizovaný vůz…

Jiří Kocurek

Protože na depu si myslí, že ten vagon má klimatizaci a tak to okno zavařili. Alespoň takové info jsem dostal před několika lety od průvodčího ohledně oken v Beer. Asi kvalitní oddíl.

Rakev

2 h takt je na R9 dávno překonán

Jedine vlaky

A to jediné Bee238 často ani nejede 🙂

Lesan

Poslední dobou už jezdí dost, ale zpočátku to byla tragédie, to byly Béčka místo všeho..

Rakev

Bee 238 jsou turnousovany na R9 od 4.1.2021
Ale že začátku hodně nejezdili

Miky

Další klasický potížista, co nemá rád Národního dopravce. V létě si stěžuje, že je ve vlaku hic, v zimě že tam je zima. Když nejde okno otevřít, tak si stěžuje, když nejde zavřít, tak si taky stěžuje. Prostě se mu nezavděčíte.

zdenek

Má to v kovidu jednu zlatou věc. Otevíratelné okno. A nemá to naopak cirkulační klimatizační okruh.

Lemmy

Už vidím, jak otevírám okno v kupé v ranním vlaku, kde se na těch lavicích sedí po osmi. Asi si dejte mokrej hadr na hlavu.

medical examiner

Trochu studeného, ale čistého vzduchu…

zdenek

Proč, já s tím jel obvykle v sestavě, kdy to bylo naháknuté vzadu. Všichni se cpali do velkoprostorů a podobně:-) Ideál:-)

Herold

Což pěkně vyvrací základní šototezi, že všichni chtějí jezdit v kupéčkách s větráním otevřeným oknem. Nechtějí, většina lidí dává přednost klimatizovanému velkoprostoru.

Lesan

Většina lidí nastoupí do toho, co otevře dveře přesně před nimi. Když bude vlak v řazení Bdpee + 5x B + Bdpee a hlouček 20 cestujících bude stát uprostřed peronu, tak jich naprostá většina nastoupí do prostředního B a také v něm už zůstane.

Richard R

Vám vadí čerstvý vzduch? To budete z Ostravy.

Krušnohorec

Vyřazené vozy promptně nakoupí soukromí dopravci a vyhrají všechny soutěže, protože to bude LEVNÉ.

Ivan

Kdybyste jednou v životě viděl alespoň desky, ve kterých je nějaké výběrko, pak byste věděl, že cena už dávno není jediným kritériem.
Nemáte zač.

medical examiner

Ale často to tak nevypadá…

Jan

Jediným ne, ale stále tím hlavním. Spíš už jsou požadavky na moderní vozidla přímo v tom výběrku. Akorát se ne vždy dodržují a když je to blbě napsané tak se dopravci vyplatí platit sankce než kupovat nové soupravy.

Lemmy

O tom psali v Obzoru, nebo jste na to přišel sám, takhle zrána?

Zapa

Můžu vědět kde se tak stalo? To s čím jezdí Jančura z těchto zdrojů fakt není.

Axel

Tak pán asi myslí např. firmy typu: https://zdopravy.cz/jan-satava-osmsetdesitky-dosly-23893/

Nejvíc mě zaujalo v jiném článku (z roku 2017) o téže firmě Railway Capital, když si pronajali od firmy ČD ve Veselí n. Lužnicí: „Firma využívá STARŠÍ polovinu depa, u té NOVĚJŠÍ se už před lety zřítila střecha. „

Kajman

Holt ta starší byla výrazně kvalitněji postavená 🙂 Střecha byla zřícená dlouho, teď je to vyklizený a používá se k odstavení vozidel.

Axel

Já nekritizoval… Pouze jsem popisoval zaměření té firmy Railway Capital … Nadšenci co otáčí každou korunu aspoň třikrát… akorát je otázkou jestli jejich děti (nebo jiní nástupci) budou chtít pokračovat….

Ondra

Měli by si jich pár nechat na pozdější retro koženkové jízdy..

Axel

A proč nemůže retro jízdy provozovat samostatná firma, kterou to baví (a která má z čeho dotovat případné ztráty)? To myslím vážně. Fakt ať se složí a ať založí spolek který odkoupí od ČD pár retro … Mluvím o všech nadšencích, co ještě nejsou zapojeni do provozu nějakých retro mašin… Já třeba přispíval na LegioVlak.

Firma ČD a.s. je na konkurenčním trhu, kde nikdo od konkurentů nečeká nějaké podobné retro jízdy

… A běžní cestující jsou bohatě saturovaní nabídkou fakt starých mašin, co provozují různí nadšenci z peněz které si utrhnou od pusy nebo které vyžebrají… Před těmito nadšenci smekám

M19

Samostatná firma nebude mít z čeho saturovat případné ztráty.

Axel

Pokud je ztrátový i samotný provoz tak pak asi nejsou placeny ani náklady „na vlastnictví“ vagonů…

Asi nedává smysl, aby podobnou aktivitu provozovala firma ČD…… Leda nadšenci anebo miliardáři se specifickými zálibami https://en.wikipedia.org/wiki/Hughes_H-4_Hercules

jan v

Hráči, kteří se specializují na provoz retro techniky na trhu jsou. Je jich možná až moc ☺️

Axel

Fakt? A kteří?

Sice si udělala ostudu Arriva, ale už je přešlo aby nabízeli cestující brčálově zelený „Ležadlový vozeň“…. https://zdopravy.cz/potize-na-startu-zapomenuty-pul-roku-po-prevzeti-5-vykonu-cd-jezdi-novi-dopravci-na-tratich-bez-problemu-50917/

Jan

U Prahy třeba KŽC. Koženkové „retro“ rychlíky tlačí kam mohou.

Axel

Aha.
Díky.

medical examiner

Já myslel že na MV – EC, rj… 😀

Jackub

Mám takový silný pocit, že masivní vyřazování koženek (a Béček všeobecně) se slibovalo už před mnoha lety…

Daniel Jablonecký

Ano. A sliby stále pokračují. Mně na těch vozech ani tak nevadí podoba sedadel jako to, že mají rychlostní limit 140 km/h.

Pezos

… a už při 120 km/h má člověk pocit, že to v nejbližším oblouku vykolejí.

Jiří Kocurek

Tatramatky rodeo… jó to byla pračka, sousedé 2 patra dolů a 2 patra nad v bytovce věděli, že perete.
A stejně jako ždímající Tatramatka sebou háže to Béčko i na koridoru na rovných kolejích. Oproti tomu Tornádo tam jede klidně…

CHODECzJIHU

Ono u vozů s podvozky Görlitz V / Va hodně záleží na údržbě. Pokud je takový vůz v pořádku, tak i při 140 km/h jede skvěle.

xyz

Ano. Také mám pocit, že toto zdůrazňovaly právě i nádražácké odbory (ve smyslu „10letá smlouva bez soutěžení pro období 2009 – 2019 znamená jistotu kontraktu a tím pádem i moderní vozy“), tzn. subjekt, kterému nyní onen vedoucí představitel ČD tuto zprávu oznámil. 😀

Petr

A neni to spis tak, ze tech Becek je tolik, ze se to masivni vyrazovani skutecne deje celou dobu?

medical examiner

Ne…

medical examiner

A nyní jsou podmínky k tomu, aby se mohly vyřadit všechny B najednou…
A pak třeba…
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=SD&cislo=400%20-%20429&nazev=&rok=scifi

Tomariero

JoJo, ale vznik ex6 a ex7 to hodně zpomalil.

medical examiner

A Ex6…

medical examiner

Pardon – a to je Ex6 zdvojená (Cheb/Mnichov).

Tom

A že se vyřazují Honekery a Bdt (vozy, které papírově nejsou tak staré jako třeba B), je sice škoda, ale prostě, když ty vozy byly staré už v době svého vzniku, není divu, že je nikdo nechce.

Ten__Bíliny

U těchhle vozů je škoda, že neprošly rekonstrukcí v 90. letech. Honeckery po rekonstrukci, viz ten prototyp, nevypadají špatně. Nechat k tomu vyrobit pár nízkopodlažních řídících vozů, kvůli bezbariérovosti a kvůli vytvoření vratných souprav, tak to mohlo už přes 20 let dobře sloužit.

Rakev

V Pardubickém kraji se tak děje

Ivan

To myslíte pouhou výměnu koženek za látkové + drobné spíše kosmetické změny interiéru (které jsou už dlouho k vidění i jinde), nebo nějakou opravdovou rekonstrukci?

Ivan

Zajímavé, kolik „yntelygentů“ dokáže dát na věcnou otázku mínus.

Millian

To jsou ty ve kterých ten interiér vypadá jako v letadle a ty ,,prototypy“ tu už jezdí častěji tedy v Pardubickém kraji. Myslím že někde psali že si to Pardubický kraj přímo objednal. Ale nevím no

Pezos

Rekonstrukce v 90. letech by znamenala rekonstrukci po 5-8 letech od dodání 🙂 Tam se přesně ukazuje, že ty vozy byly zoufale zastaralé už z výroby.

PetrN

Bdt byly morálně zastaralé už tak 10 až 15 let už v době, kdy vznikly.. Za to, že vubec tyhle vozy kdy existovaly a bohužel stále existují byl měl někdo viset na kandelabru…Neskutecna ostuda a největší zlo, suverénně nejhorší vozy, co kdy na české železnici jezdily.

Tom

A to můžeme být ještě rádi, že se ČD vydali cestou nákupu VectronJetů a dominovým efektem nasazování vozů. Taky tu mohl být scénář všechno nechat jak je a staré vozy nahradit rekonstruovanými Bdt280 ve stylu ABpee a Bdpee.

Jiří Kocurek

Za Bdt jsou ještě „kopřiváky“ Bt a patráky Bpjo jezdící podle kulatých rychlostníků (traťová mínus 20 km/h) a za dřevěnou lavicí se na chvostu veze 010 zvaný „skleník“. Se zamčeným jedním představkem, toť služební oddíl.

Kalanis

Něco proti Btax?

Gargy

Bdmtee je horší než bdt. Oboje bylo zastaralé už v době vzniku..

Petr

Bdmtee, prosim

orky

Bdmtee jsou z přelomu 80. a 90. let, takže jim je lehce přes 30. To je pro železniční vozidlo něco málo přes půlku životnosti. Takže s tím moc nepočítejte.

Jiří Kocurek

A už když byly nové, tak si vysloužily přezdívku „Honeckerova pomsta“. Od výroby špatně.

medical examiner

Ty se prodají Jančurovi nebo Arrivě, aby měli s čím jezdit…
A ČD si pak pořídí něco zajímavějšího. Řekněme tohle: https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/D/DB_ABnrz418.php

Tom

Když se teď v ČB sjedou rychlíky, tak je to skutečně dobrá vrakárna. Paradoxně mi příjde, že B249 na Prahu jsou v nejhorším stavu. Na některých sedačkách sedíte z kopce, v jiných zase v dolíku a cítíte každou pružinu.

Kdo má B249, chápu, že to nesete těžce, ale všechno jednou končí a tohle už fakt v mnoha případech nejde.

Zajímalo by mě ale, co ČD začnou nasazovat. Tipnul bych si řazení v základu Aee + Bbdgmee + Bmz + 2x Bdpee.

orky

V Chebu jsou hlavně Bpee237, takže počítejte spíš s ními. Těch pár Bdpee spíš skončí na R10 místo BDs.

Tom

To zní logičtěji. Možná by se mohlo vyštrachat i pár Bee238 – na každou soupravu jedno, aby u sebe byly řazeny vozy stejné stavby, jen v jiném provedení. Ten nustálý mix s Bmz je taky šílenost. Ať jsou Aee, Bee a Bpee spolu.

Aaabbb

Co na tom je pro cestujícího šíleného? 🙂

medical examiner

Pro cestujícího asi nic. Ale nevypadá to moc esteticky.

Tom

Tak mně by osobně z pohledu cestujícího nedávalo co se pohodlí týče moc smysl platit za první třídu v Aee, když jede Bmz. 😀 Chápu, že v první třídě platíte převážně za dobrý kolektiv kolem vás, ale v oddílovém voze vážně není problém najít kupé s nějakými normálními lidmi i ve 2. třídě.

A nemyslete si, že tohle normální cestující taky časem nevysleduje. 😀

Tom

No a nebo aby se zatím sladilo řazení s Jižními expresy, udělají se univerzální soupravy Bbdgmee + Bdpee + Bpee + Bmz a vždy se jen doplní první třída podle toho, na čem daná souprava pojede. To by bylo, aby s nějakou takovou kulišárnou nepřišli. 😀

Lesan

Mám v B249 různých dep najeto mnoho km, a mám na to přesně opačný názor – Béčka z ČB patří k těm lepším, lepší už jsou akorát v Polsku na pronájmu, ale tam se cíleně vybírají ty dobré. Například v porovnání s plzeňskými B (a taky AB) jsou budějcké jako celek lepší. Samozřejmě, některé kusy jsou vrakovité, ale není jich tolik jako např. v Brně.

Axel

Jaké vagony firma ČD pronajala do Polska? A kolik? Stačí rámcově jestli pár nebo desítky nebo víc.

Lesan

A, BDs, B – desítky kusů. Přes zimu méně, přes léto více (sezonní vlaky). Některé vozy jsou tam (dst. Bohumín) stále, na letní posílení se vybírají z dep z celé ČR ty lepší kusy.

Axel

Díky za info… Myslíte, že i avizované – během příštích pár roků vyřazované – vagony B se firmě ČD podaří zpeněžit v Polsku?

Anebo že samotná firma ČD začne provozovat s vagony B pasažérskou dopravu v Polsku?

To by bylo dobré, kdyby ČD utržila víc než ve šrotu…. Aby bylo splácení nynějších dluhů

Martin

To je škoda. Je to tam strašně útulné. A hlavně jde otevřít okénko :((((

Mrc

Když je to Béčko čisté a po čerstvé revitalizaci, tak až na ten kravál je fajn. Ale jinak opravdu pod autogen…

medical examiner

Totéž platí i o Bmz234…tak co…

Tom

Myslím, že stav, kdy budou Bmz234 ty nejhorší vozy z flotily sloužící pouze na posily a jako rezervní, je dobrý stav. 🙂

Lesan

Bmz234 půjdou též na modernizaci, kdysi o tom byl článek právě tady.

Mrc

Co je na Bmz 234 špatného? Za mě teda jen tuhé dveře, ale jinak to jsou dobré vozy na posilu a zálohy.

medical examiner

To rozhodně souhlasím – ale měl jsem na mysli, že Bmz234 mají taky otevíratelná okna…

Karek

Sice to nemá klimu, jede to jen 140, oknama táhne, sedadla jsou prosezené, mají specifický zápach,dveře většinou neblokují ale jsou pohodlnější než nové vozy. Dá se tam ležet, absenci uložení podvozků vystihují kožené sedačky které vás přilepí a nepustí, WC se nikdy neucpe a dají se otevřít okna. Například těch velkoprostorových s velkými bakelitovými opěrkami ( číslo nevím ), je škoda ty byly nejpohodlnější, jako jízda kočárem.

Daniel Jablonecký

Pokud máte koupené 4 jízdenky, tak se tam skutečně ležet dá.

Pezos

Nebo by průvodčí od polehávačů měli začít vybírat přirážky za „neoprávněné obsazení místa k sezení“ a bylo by.

Frantík

Myslím si, že dokud není cestující, který by se mohl domáhat práva sedět na daném místě, pak není žádný problém.
Spíš by mohl být problém v tom, že cestující znečišťuje nohami sedačku nebo vzduch.

medical examiner

Ale účastníci si musí vzít čisté ponožky… 😀

Jiří Kocurek

Jízdenek 8, to kupé poznáte podle toho, že je zamčené.

Kazisvět

Kdo vlastně vyhrál vysočinské rychlíky? Evidentně nikoho nezajímají. Ale jelikož na ně nasazují úžasné piváky než koženky, tak se na ně dostane tak za dvě pětiletky…

Elb

Piváky na nich jsou proto, že to dřív točilo soupravy na Budějovice.

Elb

Pardon, tedy Ostravu.

orky

ČD na 4 roky, pak bude VŘ.

Ondřej

Aspoň byly čisté, snadno udržitelné…

Pezos

Snadno udržitelné = neudržovalo se vůbec?

Luboš Beneš

A kdy že to měli ty staronové motoráky v Olomouci jezdit? Před rokem? Dvěma?

jadris

Aktuálně bez podvozku na trámech hnijí za depem.
https://www.instagram.com/p/CTSZ3cHII0b/

Marek

Lužnice je doposud odpad, totálně vyžilé vagony. Sedačky vysezené, ale hlavně v nich šíleně pískají zářivky. Vždy musím projít alespon 2 vozy, než si sednu

Protiprokluz

B249 rád nemám a jsem rád, že konečně zmizí, ale osobně bych řekl, že ty co jezdí na R17 jsou docela ve „slušném“ stavu, vždy relativně čisté, je vidět z oken atd. Obzvlášť když to porovnám například z vozy na R20, které jsou novější a koncepčně modernější, ale Děčínska údržba z nich dělá výrazně horší vozny i než to „Béčko“ na Budějice.

Zdrasa

Nevím, jestli to bude děčínskou údržbou. Zrovna na R20 občas přidávají povětšinou humanizovaný béčka a ty jsou pak lepší volbou, jak ty Bee, co tam hlavně jezdí.

Lemmy

A ten vlhkej smrádek z rána… 🙂

Rudolf Tuček

Janoza při humanizaci se s koženkou moc nepatlal a přes koženku natahnul hadr,

Elb

No to asi těžko…

Rudolf Tuček

Několikrát jsem měl sedák sundaný, a tam kde ta látka končí tak pod ni byla ještě vrstva koženky. Nebylo to na všech vozech ale pár kusu to tak mělo.

Winchester1973

Janoza tvrdil že instalace nových 6ti sedaček vyjde s náklady stejně jako přečalounění, ale stejně ČD trvaly jen na přečalounění. Asi by to byl zásah do konstrukce vozidla. No co alespoň se na tom dobře spí.

Mychal

Opravdu těch sedaček bylo šestiti?

Winchester1973

Ano na každé straně 3 samozřejmě.

Elb

Vozy na 160 by se spíš možná našly lepší uplatnění s Bastardy na sever, při tomhle uvolňování vozů a mašin opravdu nic nemůže místo 843 přechodně do Olomouce? Je tam nějaký problém s objížděním?

Winchester1973

Na sever, tedy na děčínských rychlících, kde je silná konkurence souběžně vedoucí dálnice tak bude jezdit to nejhorší co bude k dispozici. Tedy vozy Bee půlka velkoprostor/půlka kupé, což byla v 90. letech jen optická úprava+dosazení CZE. Nyní je po 20 letech již znát velké opotřebení.

Zapa

Neříkám že R20 je nějaký zázrak, ale bylo by dobré zmínit, že tím směrem jezdí ještě EC do Německa v prokladu s Krušnohory, kde teď budou nasazené InterJety. Škoda že ty vyšetřené soupravy půjdou jinam, ale evidentně těch vozů není zatím tolik, aby se nahradilo všechno staré. Jih dostal přednost.

Rakev

Na Děčín jezdí i EC s nejlepšími vozy v republice do havl Brodu ne

Zapa

No a co píšu?

Winchester1973

Právě. Z Lovosic, Roudnice a Hněvic ( štětí) také=jezdí lidé. Nejen z Prahy do Ústí a Německa aby využili Ec, nebo Chebáky. No holts zatím z té Roudnice nebo Lovosic denně nedojíždí do Prahy žádný vlivný manažer.

Daniel Jablonecký

A po D8 jezdí nějaké linkové autobusy Děčín/Ústí – Praha?

Winchester1973

Z Ústí se samozřejmě dá využít také EC. Ale třeba z Litoměřic, Libochovic a Terezína ten autobus jezdí, nebo se raději skládají 4 lidi na auto než z motoráku přestupovat na pomalý rychlík. Rovněž Roudnice se vyplatí auto k záchytným parkovištím na Letňanech/Ládví. Pro mě osobně je lepší starší vlak než riskovat kolonu už od Zdib, nebo se nervovat při uzavírkách, ale pro 80% dojíždějících do Prahy je kvůli nasazovaným vagonům vlak neatraktivní.

Gargy

Je to dobře..b 249 ve většině s původním interiérem je už vzácnost..ono jde hlavně o to že nemají centrálně blokované dveře. Já být ČD tak ty vozy přidám..třeba Rumunsko nebo Albánie..

Apollo17

Vozy B 249 dálkové zavírání a blokování dveří mají.
Nemají ho velkoprostory Bdt.

Gargy

Aha.bdt 280 o tom vím..

Jiří 24

A také vozy Bd 264.

Rakev

Vozy Bd 264 na R12 budou nahrazeny od roku 2023 Bdmz

medical examiner

A to ostatní?

Jiří 24

To by mne také zajímalo, ovšem to se ve smlouvě nepíše. Ale spíše se mi zdá, že pryč půjdou i Bdtee a budou nahrazeny právě Bdmz (z Bmz 232) ale jak se bude řešit ta jednička, to je otázka.

medical examiner

Možnosti jsou dvě – faktická (ABmz) nebo ryze formální (ABpee).
Ale nedivil bych se, kdyby ČD mezitím koupily ÖBB AD…

Jiří 24

Jako hodilo by se, ale nejsem si úplně jist jestli budou v blízké době ADbmpsz v Rakousku na prodej. To spíše Amz, která se předělávají na dvojku, s tím že by se Amz dalo na jinou linku a na R12 ABmz.

Původní Pražák

Mě by hrozně zajímalo, na čem je založený váš názor, že Rumunsko, Albánie nebo kdokoliv čeká na vraky po ČD a že přesouváním odpadu na východ se páchá dobro. Podle zdejších diskuzí se mi zdá se, že v lepších šotokruzích to je oblíbená póza. Podle mě to je na pěst.

Elb

Tak to je ten Albánský styl, během pár let z udržovaného vozu udělat šrot a při nejlepším pak kopit nějaký „nový“.

Gargy

Rumunsko ,Albánie a Balkán to je hromada pojízdného šrotu neříkám, že na to čekají ale bečka by tam udělala skok v cestování.sotokruzich ?? Asi ne

Zdrasa

Krom toho je to fakticky špatně. Hlavně třeba v tom Rumunsku je stav tamního dopravce dost podobný, jako u ČD. I většina Balkánu už má nakoupený starý západoevropský vozy, co jsou při údržbě lepší jak béčka.