Konec jedné éry. RegioJet definitivně skončil na Smíchově
V posledních měsících provozu na Smíchově využíval RegioJet k obratu souprav i 1. nástupiště. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Poslední odstavené vozy si RegioJet postupně odveze.
No hurá už je museli doslova vyhnat
A proc hura?
Kľúčová otázka je či aj Malešice majú hovnocuc hneď vedľa miesta kde sa nakladá catering. #askingforafriend
To mi připomnělo ten starý vtip, že stvořitel musel být stejně úchyl, protože když vyráběl ženu, namontoval kanalizaci hned vedle zábavního centra.
Já bych se trochu pozeptal k těm Malešicím: Pokud mě paměť neklame, tak ty koleje byly původně klasicky dopravní, pokud ne všechny tak většina. I elektrifikované. Neboli neměl by být žádný problém přijíždět a odjíždět podle potřeby.
Proč se nyní v rámci investice (!) musel (?) řešit nový cesťák prakticky uprostřed zhlaví, aby „mohly“ být manipulační?
Dopravní byly všechny, ale 5. – 15. byla v majetku vlečky. A teď, když byla zprovozněna ESA (a zanedlouho přijde přepojení na CDP), bylo vlečkové kolejiště odděleno. Podobně jako třeba chemické koleje v Lovosicích.
Neboli „investice do zhoršení“ jen proto, aby náhodou ta ESA neovládala „fujfuj cizí“ výhybky? To se fakt nedalo domluvit, že majitel vlečky něco málo na tu esu připlatí?
V těch Lovosicích je to taky bezva s tou nestandardní „předvěstí posunu dovoleného“ na Lukavci… Tady lze něco takového taky čekat?
Jupí místo kolejí budou kanceláře a prázdné investiční byty pro zahraniční investory ato e vyplatí!!! 😀
Většina kolejí na Smichově zela prázdnotou.
Fakt, jo?
Ale stejně se to vyplatíííí…je vidět, že podvodný převod pozemků a nadraží na ČD ( tedy na jednoho z dopravců, co s provozováním dráhy nemá nic společného), byl opravdu majstrštyk podvodníků v této banánové republice…. Jak všechny tyto „akvizice“ dopadly, vidíme…super!!! Míst rozvoje příměstských linek, parkování pro zákazníky veřejné dopravy atd… budeme mít opět nádherné investiční byty a kanceláře se služebními vozy a podzemními parkovišti pro ně. Kde za chvíli vezmeme kapacitu silnic pro bohaté krasavce a krasavice jezdící fo kanceláří zásadně auty a úžasné mladé lidi v investičních bytech, každý čtvrtek se hrnoucí svými vozy ven z města??
Je otázka, zda to byl opravdu majstrštyk nebo pouhopouhé diletanství
Víte, jelikož EU má pravidla pro nedovolenou podporu jednoho dopravce (viděli jsme to v případě leteckých společností), naše úžasná banánová republika si tu podporu ČD a.s. zařídila takto…..to byl prodej živé dopravn cesty, pak nádraží, dále pozemků pod kolejemi a v okolí dráhy……no a co ještě nemělo dopravci patřit? Telekomunikace, zkušební okruh a dál? Dopravci patří: lokomtivy, vozy, obslužný vlakový personál….možná opravny (co si odkoupí), depa, myčky a takové drobnosti…. Jistě né věci kolem dopravní cesty!!!!! Ale bohužel, žijeme v banánistánu….a ještě léta budeme platit z daní přeprodej divně nabytého majetku a pak už nebudou ani ty nádraží (developeři platí… Číst vice »
Proč tu ještě bydlíte, když je to tady podle vás tak strašné a možná nejhorší na světě? Můžete se odstěhovat někam, kde žádné problémy nejsou 😀
No jasně! Přeci nechcete, aby od tamtud odjížděl autovlak do Chorvatska nebo někam k moři.
Ať se na mě skalní příznivci nezlobí, ale jezdí od roku 2011. Celou tu dobu věděli, že se Smíchovem nebudou na věčné časy. Za tu dobu mohli krásně vybudovat důstojnější zázemí jinde.
Regiojetem obvykle nejezdím, tak nevím. Jaký konkrétní dopad na pasažéry bude mít, že vagony RGJ jsou garážovány v garážích České Pošty Praha-Pošta Malešice?
Chápu jaký mělo dopad na podnikání jiné firmy (automobilky Rover), když investovala do tzv. lákacího/kočkolapového auta. Tato investice přispěla k insolvenci/zániku Roveru, neboť její zákazníky nezajímaly kočkolapy
https://en.wikipedia.org/wiki/MG_XPower_SV
Garažovali v doku … hned vedle hangáru pro lokomotivy .
Kde? Ona to fakt není sranda, najít, schválit a postavit dnes zázemí s kolejovým napojením. Hostivař snad ještě pořád prochází EIA a kdo ví co s tím bude a to tam vlaky jezdily desetiletí.
Přitom to mohl být tak dobrý developerský projetk. Místo pošty mohl ten nájem inkasovat Středohor
Sranda je že takto sschvalene a jiz postavene koleje nekdo proda na kancelare a investicni byty pro zahranicni klientelu 😀
Byli v nájmu. To je zcela legitimní způsob jak se zařídit, bydlí tak milion obyvatel ČR.
To tedy přidejte, bude to kolem 2,5 milionu
Tak to každopádně. Základny RK mi není líto vůbec…dle mého tam již několik let (je li to opravdu tak úspěšný dopravce, jak guru „J“ tvrdí) neměl, co dělat…
RJ je špína,v zimě nefunkční topení,v létě sice topí ale nejde klimatizace, celkově humus vagóny
Až na to, že kromě RJ z Prahy k teplému moři nikdo jiný vlak neprovozoval Na to je třeba ČD nepoužitelné.
Není dobré, když se ruší železniční infrastruktura kvůli nějakým podnikatelským záměrům. V budoucnu to může chybět. Přestěhuje RJ i myčku vagonů?
Myčkou vagonů myslíte brigádníka s koštětem a hadicí?
Plánuje, ale žlutobijci mu nechtějí povolit ježdění do vlečkové koleje, protože by zavazel potřebným vlakům na vlečce.
Uvolnění místa pro nove nádraží Smíchov
pro byty a kanceláře. Nová stanice bude v místech současné stanice.
Čau…. Teď ještě vymést ČD a bude to…
Co se mínusářům zase nelíbí? Sž mají nádraží, ale jezdí jim tam vlaky….
Ja vím, kdybych napsal jen čau jančuro měl bych plno lajků….
Brno Královo Pole – něco tam ma a nyní při rekonstrukcí nádraží v KRPOLI. , BUDOU ZDE PŘIDÁNY ODSTAVNE.KOLEJE, ZA NAŠE PENIZEJE, PŘECE ZNÁMÉ,ZE DOBRA SPRAVA JDE NA RUKU RADIMOVI, Hlavně …..
A on za ně RJ bude využívat zadarmo?
To daleko nedojel. Kam jej odtáhnou? Do Kovošrotu,nebo do Ruska ?
Jak budou převážet vozy a lokomotivy z depa na Zličíně? Nebo to se v tuto chvíli přestěhovalo už taky?
Doufám, že si v Malešicích zajistil RegioJet lepší zázemí, protože to Smíchovské by i za tvrdého socialismu bylo považováno za nehezké pracovní prostředí.
Jako bývalý zaměstnanec RJ mohu potvrdit, že Radimovi provizorní podmínky vyhovují.
Pracovní smlouva je dvoustranná dohoda. Pokud nevyhovuje, lze snadno ukončit ( hlavně ze strany zaměstnance)…
Myslím, že tak oba dotyční učinili když se prezentují jako bývalý zaměstnanci.
Jenže ne každý u ČD to chápe, někteří zdejší distukéři v tom vidí zradu, herezi a odpadlictví vyžadující krevní mstu 3 generace dopředu.
Někdy taky nemáš dvakrát na vybranou
Môžem sa spýtať, kolko krát ste sa stretol z majitelom osobne?
Vladko nejdú vám předložky siesteho padu .
Jde o to, zda nejde Radimovi nebo jeho pohunkům.
U řady firem v Čechách stálo to či ono za houby a když dorazili zahraniční majitelé, nestačili se divit tomu, co jejich čeští pohunkové vymysleli, aby „motivovali“ zaměstnance, firma „zlepšovala“ výsledky, zákazníci byli „nadšeni“, atd. atd.
Dle nadpisu jsem se malém radoval, ze skončila tato pochybná firma nadobro. Regiojet je takový RyanAir mezi vlaky v ČR. Ale v Ryanairu teda aspkn funguje i v létě klimatizace a v zimě topení :DD
Pochybná firma? Jako ČD, které jsou jen odborářskou hnilobou prolezlý pohrobek komoušskejch ČSD? Jo to by se člověk i zaradoval.
Váš post se nelíbí devíti odborářským budižkničemům. ČD by potřebovalo 40%, 45% procent vrazit na burzu a provětrat tu socialistickou zatuchlinu privátním kapitálem.
Už máte akcie??
a dopadnou jak rj,- blechy špína zima ve vagonech , nebo ariva – výmena oleje v prevodovce na kameni mezi kolejemi .
Každé ráno cvičte při otevřeném okně a nejezte kořeněná jídla. Po čtvrt roce to přejde
Taky jsem se zaradoval než jsem přečetl zbytek.
Kdyby fungoval jako Ryanair, tak ma nejnovější vlaky z dopravců a patří ke špičce, co se týká zpoždění/zrušení.
Označovat Ryanair a RegioJet za pochybné firmy a u toho zkusit asi šestý nick…nashle
Mě fascinuje, že Jančurovi nevadí, kam úroveň RJ klesla. Hlavně ty nechutný špinavý vagóny.
Proč by mu to mělo vadit? Lidi tím jezdí přesto a pokud to vydělává, tak je z jeho pohledu všechno v pořádku.
Přesně tak. Ačkoliv řikám, že nyní RJ sám dělá to, za co ČD před svým nástupem tak napadal. Tak lidé tím pořád jezdí a vydělává to…
Je jedno, jak špinavé je má. PR dokázalo to, že lidé věří, že špinavý žlutý je lepší než čistý modrý.
A o to jde.
Na realitě nezáleží, počítá se to, co je mediálně pravdivé.
Síla marketingu v dopravě i v politice je to stejné…
když se tak dívám na stav souprav linky R8 tak to vypadá že v dílnách bez náhradních dílů. Ale pár jich stojí v Bohumíně, nejspíš teda taky neprovozních, protože jinak by asi jezdily.
Ovšem kdyby měl záložní vozy, no to by byl proprask!
Nech ty nechty?
No škoda, že ten článek nezní jen „RegioJet definitivně skončil“ 🙂
To by se ti líbilo, modrogume… ale takovou radost ti nikdo neudělá.
Radim potřebuje dotáhnout investora, dolít do stroje cash a pak by se to mohlo zase rozjet…
Kéž by ten investor nebyl zahraniční (státní dopravce)!
Hlavně ať to je někdo kdo kalkuluje výdaje za údržbu v dlouhodobém horizontu.
Proč by měla být jedna firma výjimka, když většina firem v ČR patří někomu z ciziny.
Andrejko by to mohl zadotovat, ale tentokrát ze svého
Ze svého… ses pomátl.
Nad propastí!
Jakože sousedovi má chcípnout koza, protože vy žádnou nechcete?
Smíchov severní nástupiště vypadalo jako nějaké nádraží na předměstí Bukurešti.
Ne, vypadalo daleko hůř
Tam se snad půlstoletí čekalo, že se to tam přestaví.
Znamená to že ten bordel co dělali na Smíchově se přestěhuje do Malešic? Budou to pošťáci tolerovat když jsou dnes pod drobnohledeme?
Pošťáci tím získají nový příjem, to se hodí.
zejména pošťákům
Bohumin a Praha
Vozy většinou odjíždí v pondělí ráno do Prahy a vracejí se ve čtvrtek (ty které potrebuji větší udrzbu)
Až Regiojet odejde ze zastávky Praha-Pošta Malešice, tak myslíte, že bude tato zastávka/garáž = 9 kolejí vedle sebe, adaptována na jiný účel? Třebas k něčemu užitečnému jako např. B2B obchodní centrum, nebo průmyslová výroba?
Protože 2 poštovní vagony za den (a trend je patrně klesající), dle níže uvedeného článku, nemůže vytížit 9 kolejí
https://zdopravy.cz/konci-provoz-vyhradne-postovnich-vlaku-vagony-se-pripoji-k-nakladnim-expresum-156962/
Tak už ze stavědla neuvidíš žlutý vagónky. Ale moment, tebe odtamtud vyhodili.
Proč věcně diskutovat s lidmi Vaší vyjímečné úrovně?
Doložte, co tvrdíte.
Prozatím Vy svým projevem zaslouženě patříte do kategorie „LHÁŘ“.
A karusel se točí dál 😁.
Máte prosím něco k věci?
Fakt si nemyslím, že by firma RGJ zde chtěla působit na spousty let. Např. proto, že do garáže Praha-Pošta Malešice se na délku kompletně nevejde 15 vagonový vlak RGJ, ale jen cca 8 vagonový.
Nebyl bych překvapen, pokud některé vlaky bude RGJ odstavovat v blízké zastávce Praha-Malešice (firma SŽ) nebo v jiné privátní zastávce/garáži Praha-Teplárna Malešice, ale tam dnes parkuje/garážuje vlaky firma Arriva
https://mapy.cz/zakladni?vlastni-body&x=14.5262130&y=50.0856785&z=17&base=ophoto
S flašinetem nelze věcně diskutovat 😎.
Proč věcně diskutovat s lidmi Vaší vyjímečné úrovně?
Nicméně prokážete-li schopnost věcně diskutovat včetně faktů, tak třebas to přehodnotím.
Proč diskutovat s někým, kdo neumí nic než opakovat něco, co už předtím X-krát napsal, a následná diskuze vždy skončila stejně – dalším opakováním stále stejných šablon, dokud to protistrana prostě nevzdala?
Nemáte pravdu.
Neboť až včera jsem zjistil, že Česká pošta své vagonové garáže v Praha-Pošta Malešice používá zhruba na cca 2 až 3% kapacity těchto garáží.
Vzhledem k finanční kondici firmy Česká pošta tedy odhaduji, že by rádi zpeněžili tyto své vagonové garáže.
Jenže pro firmu RGJ tyto garáže IMHO příliš nevyhovují = příliš krátké takže se nevejde 15 vagonový pasažerský vlak.
Čili vyzývám Vás, dobrý muži, doložte své tvrzení = že jsem do této diskuze zopakoval svůj minulý názor = nezopakoval, neboť včera mě výše uvedený názor napadl a proto jsem se ostatních zeptal
Axel vitaj. Koľko sa zdržíš?
A kolik Vy?
Na to lze říci snad jen, že výjimky potvrzující pravidlo se stávají. 🙂
A na které trase jezdí RJ s 15 vagóny? Snad kromě Chorvatska je těch 8 vic než dost.
Zastánci socialistické dopravy zde pláčou, že místo jediné 15 vozové housenky od státního molochu, jezdí 3x 5 vozů od zlých soukromých firem a nezbývá kapacita pro náklad.
15 vagonové vlaky závisí na 2 otázkách
a) dostatek vagonů… vizte dvoupatrové vagony, které uvolní současné vagony z R23 a patrně část vagonů z R8
https://zdopravy.cz/regiojet-presunul-patrovy-vuz-do-usti-na-splneni-povinnosti-ma-rok-a-ctvrt-177009/
b) dostatku poptávky… Např. na lince Praha-Ostravsko bude otázkou tržní podíl, který nyní obsluhuje LEO, jehož současný provoz FLIRTů bude zastaven konverzí napájení … cituji loňský článek: „postup konverze je plánován ve směru od Přerova (2026)“
https://zdopravy.cz/promenu-koridoru-z-rikovic-do-hranic-na-stridavy-proud-naprojektuje-sudop-brno-125753/
Ale Axeli, něco se Ti opravdu povedlo. Po vzoru obrozenců(klavír-klimprklamprchord, kapesník-nosočistoplena, atd), jsi přidal něco nového do jazyka. Osobní drážní doprava-pasažérský vláček, hnací vozidlo-lokltka, třívozová jednotka-třívagónkový vláček, podfinancováni-vypnutí dotací, atd atd. Jednou se o Tobě budou učit děti ve škole, v předmětu: největší humoristé první čtvrtiny jednadvacátého století. Smekám
Oprava: ne lokltka ale lokotka
Jenže on ani to sám nevymyslel, pro tyto a podobné výrazy stačí zajít do nejbližší mateřské školy. Co ovšem stojí za pozornost je schopnost naroubovat téma dotací na příspěvky o prakticky čemkoliv jiném.
Ještě jste zapomněl na vesnický vláček 😇.
Nic takového jsem netvrdil, neboť netuším co to je.
Já mluvím o VENKOVSKÝCH vlacích, např. mezi Lanškroun a Česká Třebová, která z pokřivených dotací dosud přežívají.
Uvidíme zda-li tyto VENKOVSKÉ 70 sedačkové vlaky budou jezdit i poté co začnou platit tržní cenu za koleje, která pokrývá veškeré náklady na koleje
A to, že začnou platit tržní cenu za koleje, nastane kdy? Už to tu opakujete měsíce, možná i roky.
Zase – domněnky vydávané za fakta. Ale co čekat od Axela, ten je schopen dokola všechny přesvědčovat, že 2+2=5, kdyby se mu to hodilo do narativu.
Chcete argumenty? Fajn! Lanškroun má skoro 10 tisíc obyvatel, to mi jako venkov úplně nepřijde. Navíc je to spádové město pro přilehlé obce a vlak je tu nejrychlejší druh dopravy pro napojení na dálkovou dopravu. Tohle není Lužec nebo Mochov milý pane!
A jak to souvisí s 70 sedačkovým vlakem na koridoru?
Vy tu pořád melete že se to nevyplatí, ja argumentuji že ano.nedokázal jste mi to ani v jednom příspěvku vyvrátit.
Axeli bez se podívat kolik stojí kilometr tržní jízdy do mytne brány u Mét a začni dobrovolně platit takovou částku místo dálniční nálepky . Jinak jses pokrytec .
To jsou doky a ne garáže , v garážích kotví lodě…
Jisté je že pod žlutým most nespadne, tak kdo se hlásí? .-)
Třeba bude jezdit Západní expres 🙂
Je úplně jedno, čí by to byl vlak, kdyby skončil ve Vltavě. Pořád by se v něm topili naprosto anoymní cestující..
To už může nějaký debil rovnou hodit bombu na nádraží, protože … prohrála Sparta.
No tak jisté to není, stále tamtudy jezdí do dílen na Zličín.
Pro Radima jsou dílny, myčka, denní péče, úklid a lidé/zaměstnanci neznámá slova, nemám-li být sprostý. Jenomže investor bude max. investiční fond nebo číňani a pokud má R dědice, bude to stejná DNA.
No už aby se usadil a fungoval. Zatím u toho přerodu/přechodu je to totální tragédie…
Uznávám snahu a držím palce. A fandím.
Čekám samozřejmě hlavně mínusy…
Sám bych totiž za minimálně poslední rok mínus dal. 😱…
Samotného by mě zajímalo kolik peněz mu chybí na to, aby si vytáhl hlavu z míst, kam slunko nesvítí, a uvedl to do adekvátního stavu. Dvacet, padesát, sto mega?
tak plus mínus jedna až pět miliard… záleží jestli by rekonstruoval staré či nakupoval nové.
Nakupoval nové v roce 2018-19, ale vševědoucí žlutobijci by odpřísáhli, že ty Astry jsou 50 let olítané z francie.
Ale houby. RegioJet pro dálkovou dopravu nakupoval i letos
https://zdopravy.cz/regiojet-se-vratil-k-patrovym-busum-pred-fotografy-se-pochlubil-novymi-sedackami-kavou-i-pipou-177453/
První a druhá série jsou novostavby, ač se tomu těžko věří. Třetí série je rekonstrukcí, ne však 50 let starých vozů, ale jen 10-13 let starých z Itálie. Jedinná dobrá věc na těch vagonech jsou sedačky, jinak samý problém, zejména druhá a třetí série.
A teď si vem kolik nás to stojí u národního a taky žádná sláva. Jeden má spokojené zaměstnance, RegioJet platící cestující. A vo tom to je.
Myslím, že u dálkové dopravy firma RGJ má jediné přání = aby byly vypnuty provozní dotace na dálkové železniční linky, které platí Ministerstvo dopravy.
Vždyť Jančura to říkal jasně ve zdejším podcastu, že jej zajímá jezdit dálkové vlaky bez dotací, protože když bude dodávat dobrou službu za akceptovatelné jízdné, tak přežije.
Samozřejmě, že dálkovou železniční dopravou se nemyslí jezdit do 22 tisícových Klatov či do Jeseníka s poloviční populací, nýbrž spojovat zdejší aglomeraci (pražská), popř. další 2 menší (brněnská a ostravská)
myslím , a např arriva , ale i rj dokazuje , že není lepšího businesu nez provozovat dopravu ,, v závazku ,, ,
Pokud by pouze obnovoval stávající vagony, tak má peněz dost. Problém je, že při obratu 2,5 mld Kč ročně bude nakupovat příští rok 13 traxxů a 7 jednotek řady 655 pro Prahu, tedy hodnota okolo dvou miliard Kč, k tomu chce jezdit linku Praha – Berlín a noční linku Premyšl – Hannover, což bude stát nějaké peníze do renovací vagónů. A dále v roce 2026 dorazí 23 jednotek řady 654 a 655 pro Ústecký kraj a jednotky Dark pro rychlíky Praha – Brno/Jihlava. To je investice okolo pěti miliard. Plus výstavba depa v Měcholupech a zázemí v Ústeckém kraji. Takže… Číst vice »
To by vysvětlovalo ten ultra low cost. Ale i s ním, utáhne to? Jsou banky ještě ochotny/ schopny to sponzorovat? Investorovi se brání, protože by nemohl být taková velká huba.
Vzhledem k tomu, že podmínkou tendru jsou bankovní záruky, tak tomu banky věří. Hospodářsky mimo covid generuje zisk, půjčky jsou kryty majetkem (nemovitosti, lokomotivy, vagóny, jednotky). A dle vyjádření chce být významnějším dopravcem než ČD, to znamená, že je připraven na růst firmy, takže banky to vidí zřejmě pozitivně.
“A dle vyjádření chce být významnějším dopravcem než ČD, to znamená, že je připraven na růst firmy,…” ten už toho napovídal za nesmysly, a zatím to vždycky dopadlo přesně obráceně 😏
Původní záměr byl 10 % trhu. V hrubotunokilometrech již nyní podíl více než 10 %, v kilometrech dosáhne tohoto podílu v roce 2027.
A postupně se bude soutěžit do roku 2033 většina trati. A vzhledem k uvedeným cenám lokomotiv, jednotek a vagónů má velkou šanci uspět společně s dalšími dopravci (Arriva, GWTR).
Otázka je, zda-li budou objednatelé požadovat nové vlaky nebi cokoliv co splňuje podmínky (ETCS, klimatizace, wifi), či odkup regiosnterů, sharků dopravcem, který vyhraje výběrové řízení.
jednotky ,,Dark,, budou provozovány na nové lince přes HB na Brno? můžete prosím o těchto strojích poskytnout nějake info? asi neumim s goglem , nic nenasel . dik
Asi proto, protože jsou to Pesa Dart…..
Už aby fungoval ? To se dá podepsat a vysvětlit – teď ještě nefunguje / proto ten futur ?