Končí provoz výhradně poštovních vlaků, vagony se připojí k nákladním expresům

Poštovní vlak. Autor: Tomáš Ságner/WikipediaPoštovní vlak. Autor: Tomáš Ságner/Wikipedia

Poštovní vlaky jezdí mezi Prahou a Ostravou a obsluhují také Pardubice a Olomouc.

V noci z pátku na sobotu přišla česká železnice o poštovní vlaky. Ty dosud jezdily mezi Prahou a Ostravou a obsluhovaly také Pardubice a Olomouc. Na objednávku České pošty je zajišťuje ČD Cargo. Informaci přinesl jako první Železniční magazín (ŽM), deník Zdopravy.cz má příslušný operativní příkaz z poloviny dubna k dispozici. Česká pošta na dotazy deníku Zdopravy.cz nereagovala.

Přeprava pošty nicméně z kolejí zatím nezmizí, poštovní vozy se budou připojovat k pravidelným nákladním expresům (Nex) ČD Carga. „Jde o optimalizaci přeprav České pošty, předpokládám, že model spolupráce se bude ještě vyvíjet. Zkusíme to věšet na Nexáky, protože pošta nemá tolik přeprav. A dál hledáme nejlepší řešení,“ sdělil deníku Zdopravy.cz šéf ČD Carga Tomáš Tóth.

Výhradně poštovní vlaky jezdily podle ŽM čtyři směrem z Prahy a tři směrem opačným o nocích z pondělí na úterý a z pátka na sobotu, jeden pár pak jezdil v noci z neděle na pondělí.

Podle Železničního magazínu v důsledku některých změn v provozu pošty (především spuštění třídicího centra u letiště v Mošnově a zrušení centra v Olomouci) výrazně poklesly objemy přeprav na železnici a mělo dojít k redukci na jediný pár vlaků vedený pětkrát týdně a čítající pouhé dva vozy řady Postw. Dopravce se nakonec s poštou dohodl na přepravě vozů na vlacích Nex. „Vozy pro přepravu pošty budou přepravovány jako přednostní zátěž,“ stojí v příkaze.

Tagy ČD Cargo česká pošta poštovní vlaky
107 komentářů