Komplikace v přípravě. Prodloužení pražské tříkolejky mezi tunely a řekou řeší soud

Rekonstruovaná trať pod Nuselským mostem, vizualizace. Pramen: Správa železnicRekonstruovaná trať pod Nuselským mostem, vizualizace. Pramen: Správa železnic

Jedním z cílů rekonstrukce je zvýšení kapacity tratě, čehož má být dosaženo posunem výhybek.

Příprava rekonstrukce frekventované pražské tratě od vinohradských tunelů k Vltavě se ubírá oklikou přes ostravský krajský soud. Na něj se obrátili někteří kritici vydaného územního rozhodnutí, kteří neuspěli s odvoláním u ministerstva dopravy.

Územní rozhodnutí vydal předloni v srpnu pražský magistrát. Na ministerstvo dopravy následně přišlo odvolání od místních obyvatel a majitelů pozemků. Ti poukazovali například na nejasnosti u vlivů na dotčené pozemky nebo neaktuální posudek EIA. Ministerstvo dopravy nicméně loni v listopadu územní rozhodnutí potvrdilo.

Část stěžovatelů se tak obrátila na soud, jak vyplývá z aktuální výzvy k možným účastníkům řízení na úřední desce MD. Správa železnic už rekonstrukci na své interaktivní mapě, kde uvádí podrobnosti ke stavbě, posunula o rok, a to na léta 2027 až 2029.

Jedním z cílů rekonstrukce je zvýšení kapacity tratě, čehož má být dosaženo posunem výhybek. Ty jsou dnes zhruba pod Nuselským mostem, nově se přesunou o několik set metrů blíže k hlavnímu nádraží k ulici Na Folimance. To umožní vlakům jedoucím z hlavního nádraží a opačně využít na delším úseku tři koleje. Třetí kolej míří z/do Vršovic.

„Kromě vyšší kapacity bude přínosem také zvýšení traťové rychlosti na 60 až 70 km/h. V celé délce se navíc použijí antivibrační rohože a další prvky, které zajistí snížení vibrací a hlukové zátěže v tomto hustě zastavěném území. Stavbaři rozšíří také několik podchodů,“ uvedla již dříve SŽ.

 

Tagy Praha hl. n. (mimo) - Vyšehrad (vč.) Správa železnic
18 komentářů