Komplikace v přípravě. Prodloužení pražské tříkolejky mezi tunely a řekou řeší soud
Rekonstruovaná trať pod Nuselským mostem, vizualizace. Pramen: Správa železnic

Jedním z cílů rekonstrukce je zvýšení kapacity tratě, čehož má být dosaženo posunem výhybek.
rychlost 60-70 km /h chápu že je to v zastavěné oblasti, ale i tak není to málo? 🙁
Oblouky…
Tahle trať se brousí pravidelně (už asi 20 let). V přímé je tichá stále. V obloucích o těchto poloměrech se vlnkovitost začne hlukem projevovat již po třech měsících po úplném odbroušení. Ve výhybkách se samohybným strojem brousit nedá. Takže odhlučnit tuto trať je na některých místech fakt obtížné.
Kdyby to osovka dovolovala, daly by se všechny koleje obložit z obou stran protihlukovými clonami o výšce asi metr nad TK. To by bylo ideální z hlediska snížení hluku i nákladů na investici a i na následnou údržbu.
PS: stroje na ruční broušení výhybek jsou, a používá se to méně často než kontinuální broušení brousícím vlakem. Zde by to tedy určitě chtělo výhybky strojem přebrousit.
Stěžovatelé to jenom chtěli posunout do magického roku 2028, nic víc bych v tom nehledal 😉
Proč se vůbec musí vydávat územní rozhodnutí na posunutí kolejových spojek na existující trati? Žádná nová trať se přece nikam neumisťuje! Příště bude třeba územko i na výměnu starých výhybek za nové s pohyblivými hroty srdcovek a tudíž méně hlučné? Tohle je spolehlivá cesta do Brusele!!!
Minus za Brusel, který je v tom nevinně.
Nepochopil, že „do Brusele“ je už poměrně běžný slušný a rýmující se ekvivalent jistého vulgárního sousloví?
To maximálně v dezolátštině.
Blábolení konzumenta řetězových mailů.
55 je ročník narození, že? Tam je to považováno za náramně vtipné.
Celý život jste kolaborovali s komoušema, nosili na prvního máje Lenina a platili známky do ROH a teď jste chytří jako rádio s Bruselem.
Výborně jste využil příležitost ukázat svou vysokou myšlenkovou úroveň. Blahopřeju. S lidmi jako Vy to tato země konečně vyhraje!
Kdyby jste se narodil dřív, také by jste je nosil a možná za to by jste mohl i vystudovat VUML
Ne a v žádném případě to nehodlám takto používat. To už se můžeme domluvit třeba že vlevo je „vtipná“ přezdívka pro dolů a tak…
Hele EU fakt nemůže za to, že jsme si znefunkčnili stát. Naopak, mnohé dobré nás donutila převzít, nebýt EU, lezeme s takovou po stromech.
Tradice byrokraticke neschopnosti saha po stare Rakousko minimalne.
A tradice sobectvi, kratkozrakosti a nekonecneho hastereni vcetne absence smyslu pro realitu byla charakteristickou vlastnosti vetsiny stredovekke ceske slechty prinejmensim od 13 stoleti a vedla postupne ke katastrofam jako pokoreni Premysla Ii a nasledne Moravske pole, dost mozna smrt Vaclava IIi, kolaborace s Korvinem a nasledny kolaps statni moci za Jagelloncu, sebevrazedna volba Ferdinanda za krale roku 1526, neuspesna revoluce 1547, Bila Hora, podraz na Marii Terezii po roce 1740 a tak dale.
Takze jdeme presne ve stopach predku…zadna EU za nic nemuze, jen nase narodni tupost
Skvěle vystihnuto 🙂
Už jste někdy viděli troleje do oblouku? Já tedy takto ne. Vizualizace pobavila.
Jj, vypadá to, že si ten úsek postavili v Transport Feveru, pak to snapli a vsadili do fotky z terénu 😀
ještě že se podle vizualizací neprojektuje…
Viděl jsem to na mnoha modelových kolejištích. Kdysi dávno jsem koupil v bazaru Bobinu, a ta měla ve sběračích uprostřed drážku.
Zikmundův falešný profil poxté.
Možná by to chtělo kromě ‚trochu upravit hlučnost‘ to upravit o něco víc a plnit platné zákonné limit. Aby to pak nemuselo jezdit na bez kolaudace dekádu jako Blanka.
tak hlavně že se generace Z a mladší považuje za sněhové vločky. ale když se někdo může doslova p0…rat z hluku okolí kvůli stavebním pracím tak je to tvrďas.
Vlak nemá šanci držet krok s hlukovými limity – jo na nějakou trať na vození uhlí někam je to asi ok, ale do města fakt ne.
Ukažte mi město ve kterém vlak nejezdí.
A pak mi řekněte, jestli v takovém městě chcete bydlet (to abych předešel argumentům typu „ale v KLDR..“)
Když bych si odmyslel spojku na Kralupy, tak bych vyslovil město Kladno 🙂 – neb hlavní trať nejede městem, ale kolem něj 🙂
A pro jistotu navíc tuto trať pojmenovali po městě, kam koleje nevedou vůbec 😆
Smazáno pro tupost
Asi narážíte na KND (kladensko-nučickou dráhu) – ano, ta Kladnem vedla a byla jen pro náklad (experiment se smíšenými vlaky nepočítám). A končila (kdysi) ve stanici „Staré Kladno“ (později končila ve stanici Prádlo) 🙂 . A ano trať 120 (koněspřežka) – město jen tak „lízne“ při okraji
Co to trochu obrátit, město kde jsou vlaky by člověk žít nechtěl. Já začnu – Česká Třebová
Nejméně 15 tisíc lidí Váš názor nesdílí.
Je vidět, že ve Třebové jste nikdy nežil. Pokud nebydlíte přímo u kolejí, tak vás nějaké vlaky netrápí.
A nic krizového tam dalšího není.
Mám tranzitní koridor doslova desítky metrů od baráku a problém s hlukem není. Je tam nový svršek a PHS, celodenní provoz včetně carga. Většina vlaků prakticky není slyšet.
Praha žádnou protihlukovou vyhlášku ani nemá. Je tu pořád kravál a nejakej vlak se v tom úplně ztratí.
A čtvrthodinové intervaly mezi vlaky seVám zdají dlouhé?
Tak zde by mě opravdu nenapadlo, že to někdo napadne. Vždyť ta trať bude méně hlučná
No jo, ale NEŽ bude méně hlučná, tak se tam bude pracovat a to se možná nelíbí. Budou si asi muset přes bagr přehodit deku.
Váš komentář s tou dekou mne pobavil 😀 děkuji 🙂
Když se trať neopraví, vlak vykolejí a vejde jim do objeváku.
Já bych spíš hodil deku na ty ma…licherné stěžovatele. Nebo radši síť..
Zkuste tuhle trať odhlučnit v obloucích a výhybkách ještě lépe, než dnes. Jo, trošičku pomohou obložky kolejnic. Vlnkovitost v tamních obloucích máte ta 3 měsíce slyšet. Ta je tou zásadní složkou hluku u každého jedoucího vozidla. A ve výhybkách se velkou bruskou brousit nedá. Možná, že by to šlo nějak ručně, ale nevím, jestli se to ve světě někde praktikuje. Během cestování jsem si všiml v Evropě všude, že výhybky nejsou broušeny.
Ve výhybkách by ke snížení hluku pomohly přestavitelné hroty srdcovek, ale nevím, jestli jsou navrženy.
Nebude. Jak toho docílíte oproti dnešku?
Tohle se bude dělat zároveň s mostem na Výtoni? Jaka je šance, ze se to povede?
No ještě by to chtělo k tomu přihodit rekonstrukci tunelů, udělat to spolu se smícháčem a provoz na ty 3 roky převést na kompletně dvoukolejný úsek radotín-vršovice.
konec sarkasmu…
Jako na druhou stranu když budou mít papíry a stavbu formálně začnou, tak si na ten most můžou počkat, tady je asi zrovna bota netlačí.
No ale zase je o koordinaci a přípravě – dalo by smysl celý úsek od Smíchova na hlavák udělat naráz – vyřešit most, postavit zastávky, překopat plochu bývalého nádraží Vyšehrad, udělat tohle. Jedna výluka, jedna akce, jedno pracovní místo, velký přínos po dokončení. Tak ne, to u nás nechceme.
Nojo no, když vy tu řešíte relativně podružné věci jako co nejkratší dobu výluky, zatímco se „bojuje“ o to aby se akce vůbec mohla udělat…
Nevyčítám, neodsuzuji, ano člověk často řeší „drobnější věci“ zatímco ty velké mu unikají.
Jenže ono to souvisí. Byla by to jedna akce a pak by byl na léta klid. Zatímco salámování výstavby přinese jen víc hluku a víc nepořádku a pak se nedá divit, že tam někdo prská. Kdyby se lidem ukázalo, že je zájem to celé sfouknout nějak rozumně, pak by třeba tolik neřvali. A to nepočítám to, že každé kolečko salámu = výluka a tedy dráha nefunkční. K čemu to pak ku… celý je? Pak se nedá divit, že lidi jezdí autem a na dráhu nadávají jako na zdroj problémů.
To by stavbu musel koordinovat někdo jiný než SŽ.
Snaha o koordinaci staveb jednoznačně nejvíc naráží na povolovací procesy a výběr zhotovitele. V situaci, kdy jedno odvolání způsobí zdržení přibližně o rok, se koordinuje dost těžko.
Dohromady? Neblázněte, jen to. SŽ to radši pěkně rozdělí a to i včetně Vinohradských tunelů, které jsou také samostatně.
Nepřidává se kolej, ani se nemění vedení tratě, v rámci rekonstrukce má dojít dokonce k opatřením k odhlučnění, přesto se najdou takoví, kterým to vadí. A to jsem tu včera četl, že naše zaostávání přece nemůže být kvůli naší mentalitě… no nevim teda
Vždycky se najde někdo, komu to bude vadit. To není národem, to je jistým typem lidí, který se vyskytuje všude, už starověký Ezop o takových psal. Děje se to všude, jenom se o tom nepíše, angličani nevymyseli zkratku NIMBY pouze kvůli lidem z ČR.
Jde jen o to, jak se k tomu soudy postaví a to je zas na osobnosti soudce.
V jednom rozhovoru jsem slyšel, že u nás není NIMBY, ale jeho nejvíc extrémní verze BANANA – „build absolutely nothing anywhere near anything“
A to je myslím lepší popis. U nás různé stavby často napadají i lidé, kteří vedle ani nebydlí.
Ano, ČR = BANÁNOVÁ REPUBLIKA.
To, že někdo nebydlí hned vedle nějaké uvažované stavby, ovšem ještě neznamená, že jeho případné připomínky či upozornění, které se jí týkají, nemohou být rozumné a investor by je měl a priori odmítnout.
Tohle už je přehnané české sebemrskačství – NIMBY je všude. Není to specialista české kotliny.
No ale zrovna u nás je NIMBY hodně úspěšné, bohužel..
Je NIMBY v Polsku? Určitě. Blokuje tamní stavby? Nějak asi jo, ale výrazně, nesrovnatelně méně.
(mimo Polska si dosaďte většinu vyspělých států a dopadne to podobně)
NIMBY je jevem celosvětovým. Polsko je ale velmi odlišná země. Hory jsou tam jen u hranic s Českem a Slovenskem. Zbytek země je plochá deska s minimem chráněných území. V takové krajině je mnohem snazší umístit liniové stavby bezkonfliktně než v ČR.. Poláci jsou také mentalitou dost odlišní a proto zkousnou tvrdší legislativu. My jsme naopak kulturně velmi blízcí německy hovořícím sousedům a proto u nás voliči napříč politickým spektrem preferují větší práva jednotlivců a občanských spolků a ani ten nejšílenější politik nepůjde proti svému voličskému jádru. Budete se muset smířit s tím, že tomu tak je nebo vstoupit do… Číst vice »
Dálnice A5 je. D52 není. Koralmbahn je. Semmmering Basistunnel se staví, Brenner Basistunnel se staví. U nás nejsme schopní opravit kus tratě.
Koralmbahn se stavěla 26 let. Brennerský tunel chtěli začít stavět v roce 2006 a otevřít v roce 2015. Začali ve 2008 a aktuálně předpokládají otevření v roce 2032. Zajímalo by mě, jak dlouho před začátkem stavby začali vůbec tunel plánovat, když k podpisu mezistátní dohody o jeho vybudování došlo v roce 2003. V tu chvíli to mohly být už celé dekády, co se tunel plánoval.
Nenechte se ovlivnit iluzí toho co se teď staví nebo dodělává. Spousta těch staveb dlouho drhla a trvalo to. Pohledem na hotové to vypadá vždy jednoduše, ale třeba Koralmbahn se poprvé řešila už po rozpadu monarchie.
U nás se také léta řešily přeložky kolem Tábora. A teď po nich frčíte a je zapomenuto.
Že by se nic nestavělo je nesmysl. V Praze půlka železnice jedno velké staveniště, Smíchov, Masaryčka, Bubny, různě po ČR taky. Jistě některé věci drhnou (ehm třeba na Kladno), ale není to tak, že by se tu nestavělo a vše bylo zaseklé.
Kde jste přišel k informaci, že A5 je dokončena? Dva úseky jí chybí a mezi nimi je obchvat jakési vsi v polovičním profilu. K tomu v Česku chybí mnohem důležitější dálnice jako D0, D3 a D35.
a ted je otazla – chcete legaslaticu, ktera sice nimby eliminuje, ale za cenu “ignorace” nazoru obyvatel?
nevim no …
Pro neznalé dodám, že máte na mysli Legaslaticu Plytkevič, známou balkánskou nájemnou vražedkyni.
😆
Tohle neodhluční. Leda zakrýt trať. Tyhle vícekolejný oblouky a výhybky ne. Jedině snad brousit co dva měsíce a výhybky brousit nějak ručně.
Výtoň – Hlavák se brousí už asi dvacet let.
Dopravní NIMBY je o absolutní sobeckosti – já jsem na prvním místě, nestrpím nic pro společnost.
Nesmysl, i vy budete NYMBY, když vám budou chtít postavit třeba průtah za barákem, na to dám Sobecké je i chtít dopravní stavbu bez ohledu na ty co si to vyžerou a upírat jim možnost do toho jakkoliv mluvit. Celý problém je v naší milé byrokracii, která neumí rychle třídit validní odpor a tam se snažit dohodnout a nabídnout dotčeným kompromis nebo něco proti (protože stát šel často na sílu bez ochoty ustupovat), ani rozpoznat aktivismus, rozhodnutí a soudy se vlečou, neumí pracovat efektivně. Ani si neumí zajistit „poměr hlasů“, tedy zjistit skutečný postoj obyvatel v místě, jestli ta hlučná… Číst vice »
Tak dobře popsané jádro problému a přesto dostanete tolik mínusů… Už se ale ani nedivím. Tady je vše ode zdi ke zdi. Kompromis, nebo dokonce konsenzus jsou u nás v územním plánování sprostá slova.
Když někdo napíše NYMBY, tak to fakt není dobře popsané.
jak je dobře popsané (ve vztahu k sobectví)?
Smazáno pro tupost.
Tak Havránková je samozřejmě nejslavnější příklad. Ale je to dobře vidět i jinde. Třeba ŘSD kolem Litomyšle dlouhé roky nechtěla obcím ustoupit ani o centimetr. A když pak nastoupil Mátl a situace se změnila, dojednal rychle naprosto hratelný kompromis pro všechny – to je ovšem pořád spíš světlá výjimka.
Teď posledně mě zas zaujalo trasování VRT na jih od Brna. Vranovice a Přibice chtěli zahloubit niveletu o 3 m (opravdu je to tak přehnaný požadavek?). ŽS jim nevyhoví (vidět v dokumentaci EIA). Pak budou všichni překvapení, že to neprojde hladce, že se budou v řízení bránit…
Paní Havránková chtěla jediné – aby jí za zabrané úrodné pozemky dali jiné, stejně úrodné pozemky. Že to státu trvalo tak dlouho, její chyba není. Když jste farmář, potřebujete mít kde plodiny pěstovat. Ony totiž nerostou rovnou naporcované v plastových vaničkách, jak to znáte ze supermarketu. Je ta tím spousta práce. Stát by paní Havránkovou svým přístupem prostě připravil o živobytí, kdyby netrvala na svém…dovedete to pochopit?
Dobře popsané to není, protože je půlka informací mylná.
Argumenty by byly?
Pokud není možné to za rozumnou cenu postavit jinde, tak se s tím musím smířit
Ne nemusíte. Jen píšete, že někdo se s tím musí smířit (ve smyslu „smiř se s tím!“). To je obrovský rozdíl.
Ten průtah nevzniká ze dne na den, ale právě že se plánuje až desetiletí dopředu, takže obyvatel ví s čím může počítat.
Jde o to, že to je loterie. Někteří lidé mají štěstí, že to řešit nemusí a přesto mohou pohodlně cestovat a jezdit autem, takže vůbec netuší jaký zásah do života to je a někteří musí nést zátěž kterou to produkuje.
Ti kteří to nést nemusí snadno řeknou „zase nějaký NYMBY“, ve skutečnosti se NYMBY stane z každého, koho nějak vážněji zasáhne stavba. To že v každé skupině jsou různě militantní a racionální postoje je až další vrstva.
Ano, souhlasím. Problém ale je právě v tom následném provedení. Velice často okolní obce (resp. jejich obyvatelé) neodmítají stavbu jako celek – ostatně, jak píšete, vědí o ní už roky. Ale mají na stavbu nějaké požadavky (často opodstatněné). Někdy jde třeba jen o zachování nějakého pěšího propojení nebo třeba lepší protihlukové zdi. Momentálně je ale nikdo nevyslechne (participace se děje jen v poslední době a často v momentě, kdy už je projekt hotov) a nakonec je postaví před hotovou věc – takhle to bude a nejde už nic měnit. Co je pak výsledek takového postupu? Odvolávání a prosazování požadavků u… Číst vice »
Proč to povoloval magistrát a ne Drážní úřad nebo DESU zase chtěli chytračit na SS Západ a tak to mají – vylepte si vizualizaci ve vrátnici na Diamont pointu vy …..
Chcete říct, že kdyby povolení vydal někdo jiný, tak se místní neodvolají?
Odvolají ale k odborněji vzdělanějším lidem , kteří si s tím poradí a ne spoléhat na to , že když si to napíší tak jim to magistrát pustí , ty zajímá jen jedno
Odvolačka MHMP, Drážního úřadu i DESÚ je MD. Kam tedy míříte se svou teorií „lepších“ úřadů?
Mířím k odbornějším úřadům , ale ty by po SŽ také požadovali „vyfutrovanou“ žádost o stavební povolení, což tam dnes již nikdo neumí -bohužel
Záleží také, jaká legislativa platila v době žádosti.
Protože jestli vydal územní povolení magistrát, tak to šlo pravděpodobně ještě podle starého stavebního zákona. DESÚ figuruje až v tom novém. A Drážní úřad nemá s povolením záměru nebo územním povolením nic společného. Ale děkujeme za názor…
Proto to píši , když nevíme kdy to podali, lidi z DÚ přešli k DESU -stavební sekce, tady to vypadá , že se to hrálo na paragraf 55 stavebního zákona, pokud se pletu v čísle nechytejte mě prosím za slovo
Popravdě vůbec netuším, co jste tím chtěl říct. Drážní úřad řeší povolení provozování dráhy a nemá jakékoliv pravomoce co se týče povolování stavebních záměrů a to ani v novém, ani starém stavebním zákoně. SŽ postupovala přesně tak, jak měla. Podali žádost v přechodném období, ve kterém se posuzovala ještě podle starého zákona. Na nic se tady nehrálo, žádná šmelina se tu neodehrála. A s §55 to určitě nesouvisí, protože přechod mezi starým a novým zákonem se řeší až poslední část stavebního zákona a to jsou paragrafy 300 a výš. A problem s “neodborností” na stavebním úřadu magistrátu je nesmysl, protože… Číst vice »
Co tedy podle Vás dělala na Drážním úřadu stavební sekce ? Kromě státního dozoru
Plnila úlohu speciálního stavebního úřadu. Ovšem, samostatné umisťování staveb do gesce speciálního stavebního úřadu nepatřilo.
Odborníku
Podle článku bylo rozhodnutí o umístění stavby vydáno v srpnu 2023, tedy cca půl roku před nabytím plné účinnosti nového stavebního zákona.
Podle předchozí právní úpravy spadalo územní řízení do gesce místně příslušného stavebního úřadu. Speciální stavební úřad vedl až navazující stavební řízení.
Viz výše
To je tím, že příslušným stavebním úřadem pro vydání územního rozhodnutí byl v té době MHMP.
Komu tady proboha co vadí? Vyssi tratovka?
Existují lidé, kteří na cokoliv řeknou ne. A existují zarputilí lidé. V dostatečně velkém vzorku se najde kombinace takových.
BANANA – Build Absolutely Nothing Anywhere Near Anyone. Čé eR stagnuje, protože to tak chceme…
Nedělejte z jednoho excesu pravidlo. 10.000.000 obyvatel ČR taky neletělo na 1 motor s B737.
Jeden exces? Žijeme ve stejné republice?
My tři jsme se evidentně neodvolali, tak proč si za to máme navzájem nadávat?
Protože spousta jiných lidí v této Banana republice se odvolalo proti tolika stavbám, že kdybych byl mladší a neměl rodinu, dost bych zvažoval emigraci. Chvíli jsem přemýšlel že sepíšu pár taokvých příkladů Banana/NIMBY, ale napadlo mne jich tolik, že ani nevím kde začít. Třeba u nás v Brně-Bystrci lidi brečí jak je málo parkování, ale Hitlerovu dálnici odmítají. Když zde chtěli vybudovat stanoviště sanitek, NIMBYstům vadilo že by párkrát denně slyšeli houkání. Kdykoliv zde nějaký developer plánuje stavět bytovku, NIMBYsté brečí že se přetíží ucpané silnice. Když zde chtěli stavět domov důchodců, už ani nevím jak absurdní „to nikdy“ pseudoargument… Číst vice »
To s tou emigrací chápu. Taky bych nechtěl žít v Brně.
Jenže v Brně je zvykem stěžovat si na všechno. To samé třeba na Kladensku nebo Nymbursku. Furt všechno špatně, i kdyby jim diamanty z kohoutku padaly.
Ta bacha, Kladno je poslední zastávka před peklem 👹
Je to pravidlo. Češi odmítají JAKÉKOLIV změny, čistě z principu. Vzpomeňte si třeba na zákaz kouření v restauracích. Nebo ten řev, když se zaváděl e-recept.
A to si fakt myslíte, že to je ryze české? Tak to jste toho ještě moc neviděl.
Neviděl. Zato jsem viděl, jak si v naší firmě ukrajinská uklízečka (65 let, původem ze samoty v Karpatech) vyřizuje veškeré záležitosti doma na dálku, přes mobilní appku. V Čé eR se veškeré inovace zavádějí pomalu, pozdě a v podstatě jedině až tehdy, když necháme dojít věci do takového maléru, že už není vyhnutí…
To bych zase netvrdil. Jako elektronizace státní správy stojí za to, nebudu se přít, ale tam to fakticky není odporem obyvatel (protože staré metody většinou paralelně zůstávají). Každopádně třeba daně a podobné věci už se dají vyřídit, aniž by jeden zvedl zadek ze židle. Třeba novodobé banky u nás zase dost pohnuly věcmi v bankovnictví, účet založíte a nikam nechodíte stejně tak u většiny operací – to rozhodně není všude. V Japonsku by vás klepla pepka, protože bez osobní návštěvy ani ránu a ještě musíte mít osobní razítko hanko, dost krátké jméno aby se vešlo do chlívku atp. 🙂 Ale… Číst vice »
A co appka Veřejné dopravy Vysočiny (VDV), jak se Vám líbí?
Nemám zkušenost. Zase Lítačku, Můj Vlak, Regiojet atp, ty považuji za skvěle funkční.
Vy jste játro, fakt. I česká uklízečka si úplně v klidu přes mobilní appku poplatí účty, objedná nákup nebo mycí prostředky do práce…může mít i třeba seznamku, nebo si objednat zboží z celého světa, komunikovat na sítích s celým světem, vyřídit si nejrůznější záležitosti s bankou, operátorem, zaplatit přes appku parkování, podívat se na předpověď počasí, a cokoli dalšího jí napadne. S úřady se pak dá komunikovat i mailem.
Využívám e-recept celou dobu, co existuje. O žádném řevu jsem ani neslyšel
Začátek byl dost krkolomný a léta trvalo než se to dovedlo do stabilní, použitelné verze bez výpadků, šlo to přes několik firem, povinné použití bylo snad po 7 letech po spuštění. Oproti tomu digitalizaci stavebního řízení jsme pomocí ODS vzdali ani ne po roce od prvního spuštění.
https://www.lkcr.cz/aktuality/99730cs-lekari-i-lekarnici-odmitaji-povinne-elektronicke-recepty
To bylo v roce 2018, japa to je v roce 2025?
V roce 2018 řvali, v roce 2020, zamčení v ordinaci, posílali recepty jak o život. Ale těch keců měli milion – jak nemaj v ordinaci počítač, nemaj internet, jak nic nebude fungovat, jak to pacoši nezvládnou,…
To je normální lidská vlastnost. Odpor ke změně zavedených pořádků (rituálů). Někdo to uvítá, někdo neví, ale věnuje čas tomu to pochopit a někdo vyzve komoru, aby reagovala a protestovala – určitě to tam není samý mlaďoch a podporu tedy najdou snadno.
To mi nepřipadá…vždyť teď pořád všichni řvou, jak je potřeba změnit vládu…💁🏻♂️😆
Spíš jde o to, jaká váha se dává pár ukřičeným jedincům s naprosto absurdními argumenty (vzpomeňme na nedávný protest proti trolejbusům, které budou žrát kyslík), jak dlouho vyjádření jejich námitek trvá.
Před nějakými patnácti, dvaceti lety si v Bavorsku několik obcí odhlasovalo zákaz šíření mobilního signálu na svém území a potom telefonním operátorům uložily pokuty za nedodržování tohoto pravidla. Celou věc projednávaly soudy několik let. Lidé odmítající jakékoli změny žijí všude.
https://www.ceskatelevize.cz/porady/1142743803-reporteri-ct/220452801240024/0/73215-5g-utoci/
🤣 Škodlivost elektromagnetických vln je velmi rozšířená konspirační fantasmagorie. Když byla zaváděna jakási norma pro vyzařování CRT monitorů, četl jsem článek, že strojvedoucí německých lokomotivy je při rozjezdu vystaveni třicet až padesát tisíckrát silnějšímu magnetickému poli, než povolovala tato norma.
5Gfobie rozhodně není český vynález. Našly se i hromadné útoky na věže s BTS (snad 90 v Británii i s napadeními techniků, 7 v Kanadě, něco i v Nizozemí).
Když se v USA ptali v rámci dotazníku jestli je očkování proti covid-19 záminka načipovat lidi, tak 5 %! odpovědělo, že rozhodně ano, 15 % že pravděpodobně ano. Řada z nich spojovala 5G právě s ovládám „oněch implantovaných mikročipů“…
To co je u nás skupina exotů je třeba v USA celá pětina z 350 milionů (což je 70 mil., cca 7 x ČR)…
Čísla úplně stagnaci nenaznačují, co furt plašíte?
Čísla čeho?