Komplikace pro pražské cyklodepo na nákladní kola. Podle stavebního úřadu jde o černou stavbu
Cyklodepo Florenc. Pramen: IPR Praha
Praha věří, že dosáhne zrušení rozhodnutí o odstranění stavby, chystá naopak rozšíření depa.
Že na to stavební úřad přišel docela brzo…
Nečekané,stavební úřad výjimečně ukázal na černou stavbu a magistrát se nečekaně chová jako jiný „černý“ stavebník. Tak schválně jestli to dopadne jako vždy a nějaký krátký čas dojde k legalizaci.
Snad po příštích komunálních volbách zmizí současné vedení Prahy v zapomnění a s ním i vliv Auto*matu a podobných zhovadilých organizací, terorizujících prostřednictvím zastupitelů za Praha sobě a Pirátů většinu Pražanů. Fakt jsem si myslel, že horší primátor, než Igor Němec (situace je nadmíru výtečná) nemůže být, přišel „Mazánek“ Bém (který aspoň dostavěl Blanku, ale jinak šílenec), po něm výjimečně normální Svoboda a po Svobodovi začaly v Praze vládnout náplavy, počínaje Hudečkem, ktrý nechal o víkendu o půlnoci vypustit bez varování Hostivařskou přehradu, potom Krnáčová, která byla císařovnou chaosu a teď Hřib a jeho parta cykloteroristů. Snad už hůř být… Číst vice »
Kdo koho terorizuje a kdo je ta Vaše většina? 40 % lidí, z nichž část plní město auty a jejich výfuky ještě jen z pohodlí? Hůř už v těch ulicích místy opravdu být nemůže, ale především zásluhou předchozí podpory těch, kteří „musejí“ všude jezdit svými auty.
řekněme si u voleb.
ne že by současná koalice neměla zrychlit, ale rozhodně z jejich akci nemám obdobné záchvaty vzteku jak z krnacove, bema a dalších…
a pokud myslíte, že jste tyranizovana většina autickaru…tak budete asi dost překvapen…uz je vás mensina
Současná koalice zatím pouze maluje čáry na zem. A ne moc dobře.
U tebe je každý, kdo chce jezdit na kole, cykloterorista? Tak fajn, třeba pro mě je každý autíčkář pouliční plevel, který mě omezuje na každém kroku.
Od kdy umisteni kontejneru vyzaduje stavebni povoleni?
Předpokládám, že to bude něco na způsob “plní funkci stavby”.
Toika plní funkci betonového hajzlíku.
Že to nevadí u X zastávkových přístřešků MHD, které schválně nejsou spojeny se zemí.
Předpokládám připojení na inženýrské sítě. Nebo, že by si svítili svíčkami a počítače napájeli pomocí šlapacího dynama?
Jaký má město vůbec výnos z poskytování depa soukromým přepravcům? Jaký je hospodářský výsledek z tohoto problémového „projektu“?
A co je na něm ještě problémového, kromě téhle jedné nesrovnalosti se stavebním úřadem, která se asi rychle vyřeší?
Nevím, jestli ty logistické firmy platí nějaký nájem, ale i kdyby ne, tak před tím tam bylo co? Neoficiální záchodky, ze kterých město nemělo nic?
A výnos je každopádně to, že 50 tisíc zásilek nemuselo být rozváženo auty, což je myslím docela pozitivní efekt, zvlášť takhle v nejužším centru…
Předtím tam bylo poměrně veliké parkoviště, obvykle plné, které měl pronajaté soukromý provozovatel. Ten jistě platil městu paušální roční nájem v nemalé výši, tipoval bych alespoň na vyšší statisíce Kč. Pokud o tyto výnosy město přišlo, mělo by v rámci institutu péče řádného hospodáře s veřejnými prostředky dokázat, jaký pozitivní přínos pro město mělo umístění toho cyklodepa.
Někde ve starším článku jsem četl, že přepravní firmy platí za pronájem. Takže dle mého to bude i výnosnější, než prosté parkoviště.
Navíc to přispěje k méně autům v již tak aut plném městě. I to bych považoval za péči. Hospodář totiž nemůže koukat jen na okamžitý peněžní zisk, musí přemýšlet dlouhodobě.
První platí, druhé ani smykem. Ale obecně lze říci, že je to pozemek města a ať si na něm blbne jak chce.
Otázka legálnosti vybavení toho překladiště je větší taškařice … na druhou stranu stačí být v obraze kdo je kdo na „městě“ a kdo na „obvodu“ a je jasné, že si někdo slušně naběhl na vidle:-))).
Vždyť je to přece pro dobrou věc, tak není nutné zalamovat se nějakými stavebními zákony.
Dotaz á la Sheldon Cooper. Sarkasmus?
For God’s sake, Sheldon, do I have to hold up a sarcasm sign every time I open my mouth?
Á, megadementi ze stavebního úřadu Prahy 8 opět úřadují. Párkrát jsem s nimi jednal a je to banda úplatných hovad, kteří jsou schopni udělat rozhodnutí podle objednávky. Byl jsem účastník kolaudačního řízení, kde se kolaudace bytového domu vyřešila chlastem a chlebíčky. Naopak druhá část domu se zkolaudovala až 12 let po tom, co se do ní nastěhovalo 300 lidí. Letos jsem kvůli tomu musel opravovat daň z nemovitosti. Pak si borec vyasfaltoval a oplotil bez povolení park ve vnitrobloku a zahradu změnil v parkoviště, ale to je v pohodě. Nevemete si na nich nic. Vždycky najdou cestu, jak rozhodnutí odůvodnit,… Číst vice »
Cha chá… 😀
Podle obrázku jsou ty depa kontejnery, takže to vlastně je jen objekt který se dá přemístit
Bez dalšího vysvětlení vydávat postavení černé stavby bez jakékoli interakce se stavebním úřadem za pouhé nedorozumění je dost zvláštní.
V případě umístění přenosných kontejnerů? Tam si právě to nedorozumění dokážu celkem dobře představit. Ale kdo chce jiného mlátit…
Přenosných, jo?
Zajímavé. Městu se nařídí odstranění stavby, soukromé osobě se dodatečně stavba legalizuje, maximálně se udělí směšná pokuta. Asi je to absence úplatků daných úředníků anebo spíš neschopnost úředníků na staně druhé.
Opravdu? Třeba v Hradci je to přesně naopak. Zrekonstruovaná chata musela k zemi, načerno postavená hala na zelené louce byla legalizována.
„Proto jsme již před časem začali připravovat dokumentaci pro stavební řízení k rozšíření depa, které by formálně napravilo i současnou situaci a vzniklé nedorozumění,“
Takže teď se černé stavbě a chování typu „mrtvej brouk“ říká nedorozumění?
Kontejnerům, které tam někdo přivezl a může zase kdykoliv odvézt se říká stavba? Jak by se v takovém případě asi úřad díval třeba na takovou maringotku ještě na kolečkách? 🙂
Výrobek plnící funkci stavby. A na maringotky se dívá asi takto.
https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/konec-dohadu-maringotky-v-chko-litovelske-pomoravi-jsou-stavby-musi-pryc.A151008_2197061_olomouc-zpravy_mip
Tak proč teď připravují dokumentaci pro stavební povolení?
Vyřídit povolení na úřadech trvá tak dlouho a je tak složité, že to i úřady obcházejí…
NIcméně je spolutvůrcem systému a měl by jít příkladem , pokud není příklad postavit a následně legalizovat 🙂