cargo

Cyklodepo na Těšnově odbavilo přes 30 tisíc zásilek. Další vznikne na Andělu

Depo nákladních kol na Florenci. Pramen: IPR PrahaDepo nákladních kol na Florenci. Pramen: IPR Praha

V cyklodepu na Těšnově působí osm logistických společností, které podle vedení města významnou měrou přispívají ke kvalitě života v Praze.

První pražské depo nákladních elektrokol, které vzniklo loni v listopadu na Těšnově, odbavilo dosud přes 30 tisíc zásilek rozvezených na kolech. Kurýři odsud najezdili přes 13 tisíc kilometrů. Uvedl to městský Institut plánování a rozvoje (IPR) s tím, že město je s pilotním projektem nákladního cyklodepa spokojeno.

Praha tak po pilotním projektu připravuje další cyklodepo na Smíchově. „Trend v počtu doručených zásilek během pilotního fungování cyklodepa potvrdil náš předpoklad: je to důležitý projekt, má smysl pokračovat a nadále ho rozvíjet. Momentálně probíhá příprava nového mikro depa, které umístíme k Andělu,“ uvedl pražský radní pro dopravu Adam Scheinherr.

V cyklodepu na Těšnově působí osm logistických společností, které podle vedení města významnou měrou přispívají ke kvalitě života v Praze. „Napřímo se podílejí na snižování uhlíkové stopy, zvyšování bezpečnosti i úbytku aut v centru města,“ sdělil IPR. Cílem je podle něj vytvoření sítě městských dep, což umožní snížit počet najetých kilometrů.

I proto se Praha rozhodla letos do konce prázdnin zprovoznit nové cyklodepo na Smíchově pod mostní estakádou u tunelu Mrázovka. Kompletní správu a provoz cyklodepa na Těšnově převezme od 1. května Technická správa komunikací hl. m. Prahy, která nové depo na Smíchově vybuduje.

„Do půlky března tohoto roku jsme z mikrodepa na Florenci bezemisně doručili více než 13 tisíc balíků a jen díky nasazení pěti cyklokurýrů a jednoho pěšího kurýra ušetřili 2,27 tun emisí CO2,“ uvedl Miloš Malaník, generální ředitel DPD.

Tagy cargobike cyklodepo nákladní kola seznam
54 komentářů