Dopravci Železnice Železniční průmysl

Kolem Vesuvu budou jezdit vlaky od Stadleru, Hitachi nakonec kontrakt nezískalo

Vizualizace nových jednotek pro provoz v okolí Neapole. Foto: Stadler Rail
Vizualizace nových jednotek pro provoz v okolí Neapole. Foto: Stadler Rail
Kontrakt počítá s dodávkou až čtyřiceti nových jednotek.

Rok a půl poté, co vláda regionu Kampánie oznámila jako vítěze soutěže na dodávku až 40 jednotek pro příměstské úzkokolejky v okolí Neapole Circumvesuviana společnost Hitachi Rail, je nakonec vše jinak.

Zakázku získala společnost Stadler Rail, která vítězství Hitachi zpochybnila úspěšně u soudu. Kontrakt na dodávku 40 jednotek oznámili Stadler a dopravce Ente Autonomo Volturno (EAV).

Součástí zakázky je i pětiletý servis vozidel. Rámcová smlouva počítá s dodávkou až 40 jednotek, EAV zatím závazně objednal 23 vozidel. Jednotky se budou vyrábět ve španělském závodě Stadleru ve Valencii. Postupně nahradí nejstarší jednotky FE220, které se vyráběly v sedmdesátých letech a stále jsou v provozu. Stadler nedávno získal kontrakt na jihu Itálie v Kalábrii. Třívozové jednotky budou mít pět dveří po každé straně, budou mít hliníkovou skříň.

Nové vlaky by měly výrazně zvýšit kvalitu na tratích sítě Circumvesuviana. Ta je využívána hojně jak místními, tak turisty, vede totiž podél Pompejí či do Sorrenta, jedněch z hlavních výletních cílů v Neapolském zálivu. Na téměř půl stoletích soupravách je jejich stáří už značně patrné, stejně jako na části samotné infrastruktury. Kromě těchto jednotek jezdí v Neapoli na stejných tratí ještě novější soupravy Metrostar. Rozchod sítě je 950 milimetrů.

Odebírat
Upozornit na
guest
10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
M M

Loni v létě jsem tam byl a musím říct, že nových jednotek je tam opravdu potřeba. Z vlaků, co tam jezdily, jsem byl dost v šoku

Jaaa

A co řekl teda soud, že vyhlásil nového vítěze?

Jsem měl za to, že obvykle soud může leda tak celou soutěž zrušit.

V Itálii mají nějaké jiné zákonné koncepty?

Vlastik

V roce 2007 jsem se po té trati svezl, když jsem byl na dovolené v Neapoli, ale jak se za těch 13 let měnili jednotky netuším.

Ten_z_Bíliny

Dobře

Filip Peter

Prakticky vůbec… Novější jednotky jsou ještě výrazně horší a slouží na „nezastávkových“ vlacích.

Martin

Na téměř půl stoletích soupravách…

Jedno pismenko a 1/2min. premyslim, co veta znamena… 🙂

Petr5

To mohl být spellcheck. Nebo dyslexie.

MHD

Ty staré jednotky byly super, ale dnes už trochu retro. Připomínaly mi R1 z ČKD.

PIDofil

Bylo by dobře, kdyby nějaké (nejméně dvě) zachovali jako muzejní, až je budou vyřazovat – je to turisticky atraktivní oblast, tak by tam měl zůstat i nějaký doklad z oboru historie dopravy.

glosátor

Hodí se přidat ještě aspoň odkaz na schéma ne právě malé sítě těch tratí, které patří přímo do předmětného (úzkorozchodného) systému:
https://en.wikipedia.org/wiki/File:Circumvesuviana_maps.png