LOT 3a leaderboard

Kolem Vesuvu budou jezdit vlaky od Stadleru, Hitachi nakonec kontrakt nezískalo

Vizualizace nových jednotek pro provoz v okolí Neapole. Foto: Stadler RailVizualizace nových jednotek pro provoz v okolí Neapole. Foto: Stadler Rail

Kontrakt počítá s dodávkou až čtyřiceti nových jednotek.

Rok a půl poté, co vláda regionu Kampánie oznámila jako vítěze soutěže na dodávku až 40 jednotek pro příměstské úzkokolejky v okolí Neapole Circumvesuviana společnost Hitachi Rail, je nakonec vše jinak.

Zakázku získala společnost Stadler Rail, která vítězství Hitachi zpochybnila úspěšně u soudu. Kontrakt na dodávku 40 jednotek oznámili Stadler a dopravce Ente Autonomo Volturno (EAV).

Součástí zakázky je i pětiletý servis vozidel. Rámcová smlouva počítá s dodávkou až 40 jednotek, EAV zatím závazně objednal 23 vozidel. Jednotky se budou vyrábět ve španělském závodě Stadleru ve Valencii. Postupně nahradí nejstarší jednotky FE220, které se vyráběly v sedmdesátých letech a stále jsou v provozu. Stadler nedávno získal kontrakt na jihu Itálie v Kalábrii. Třívozové jednotky budou mít pět dveří po každé straně, budou mít hliníkovou skříň.

Nové vlaky by měly výrazně zvýšit kvalitu na tratích sítě Circumvesuviana. Ta je využívána hojně jak místními, tak turisty, vede totiž podél Pompejí či do Sorrenta, jedněch z hlavních výletních cílů v Neapolském zálivu. Na téměř půl stoletích soupravách je jejich stáří už značně patrné, stejně jako na části samotné infrastruktury. Kromě těchto jednotek jezdí v Neapoli na stejných tratí ještě novější soupravy Metrostar. Rozchod sítě je 950 milimetrů.

Tagy Circumvesuviana EAV Hitachi Rail Kampánie seznam Stadler Rail
10 komentářů