Dopravci Železnice Železniční průmysl

Kolem Vesuvu začnou jezdit vlaky od Hitachi, nahradí až půl století staré soupravy

Nové elektrické jednotky pro provoz na železnici Circumvesuviana. Foto: Hitachi Rail
Nové elektrické jednotky pro provoz na železnici Circumvesuviana. Foto: Hitachi Rail

Síť úzkokolejných elektrických drah v Neapoli a okolí Circumvesuviana čeká velká výměna vozidlového parku. Tamější dopravce EAV se rozhodl koupit 40 nových elektrických jednotek od Hitachi Rail. Ty nahradí část nejstarších jednotek FE220, které se vyráběly v sedmdesátých letech a stále jsou v provozu.

Nákup čtyřicítky nových vlaků za 314 milionů eur oznámila vláda regionu Kampánie v tiskové zprávě. Půjde o nové soupravy se stejnosměrným napájením o rozchodu 950 milimetrů.

Nové vlaky by měly výrazně zvýšit kvalitu na tratích sítě Circumvesuviana. Ta je využívána hojně jak místními, tak turisty, vede totiž podél Pompejí či do Sorrenta, jedněch z hlavních výletních cílů v Neapolském zálivu. Na téměř půl stoletích soupravách je jejich stáří už značně patrné, stejně jako na části samotné infrastruktury. Kromě těchto jednotek jezdí v Neapoli na stejných tratí ještě novější soupravy Metrostar.

První vlaky má Hitachi Rail dodat do dvou let, vlaky se mají vyrábět částečně v Neapoli, kde má Hitachi jeden ze svých italských závodů.

15
Diskuze

avatar
5 Komentáře
10 Reakce na komentáře
10 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
11 Autoři komentářů
VapchLibchaSitgestravelVRTJiří Kocurek Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Vapch
Host
Vapch

No tvl, to vypadá ještě hůř než panťáky…

Libcha
Host
Libcha

Není mi jasné proč k článku nejsou přiloženy lepší fotky. Takhle není ani vidět celá souprava.

Jestli je chystaná obměna vozového parku odůvodňována tím, že jsou staré vlaky špinavé a posprejované, tak je to samozřejmě holý nesmysl. Otázka je, jestli budou nové soupravy pohodlnější. Nakonec půjde asi hlavně o dostupnost údržby, ne?

Ajemgut
Host
Ajemgut

No jak na to koukám, tak výměnu to už opravdu chtělo. Teď to ale chce nekompromisní údržbu, kamerový systém a střežená depa. Jinak jsme za pár měsíců na stejném místě. Jih Itálie a především kolem Napoli je řekněme ,,svůj,,

Vnější pozorovatel
Host
Vnější pozorovatel

Padesát let. To je u CD polovina udavane životnosti, ne?

Vnější pozorovatel
Host
Vnější pozorovatel

Škoda toho rozchodu současných jednotek, jinak jsme je tady mohli mít brzo v modré barvě.

Katun
Host
Katun

To asi těžko…. tohle by arriva nekoupila… Tohle je i na ně možná moc…

koleyy
Host
koleyy

Kdo mluví o Arrivě?

Katun
Host
Katun

A o čem jiném? Arriva má nově celokorporátní barvu modrou. A jezdí výhradně s ojetými stroji.

koleyy
Host
koleyy

Ale je vidět, že jiný rozchod není problém. Kdyby to tak někdo kdysi vysvětlil libereckým…

Sitgestravel
Host
Sitgestravel

Tak co? Usetrily by se nejake penize a stavebni spolecnosti by tolik nevydelaly… A to nildo nechce.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Nikoliv. To je udávána životnost, kterou nové vlaky nevydrží a tak by se nové neměly vůbec kupovat.

Via Rhetica
Host
Via Rhetica

S těmi starými jednotkami jsem měl zkušenost se svézt a to na trati z Neapole do Sorrenta,odkud se dá pak pokračovat autobusy na pobřeží Amalfi (nejkrásnější pobřeží v Itálii) Celá souprava uvnitř i zvenku všude možné posprejovaná, (viz.obrázek)poničené a někdy i vytrhané sedačky,

Via Rhetica
Host
Via Rhetica

Obavám se,že nové soupravy dopadnou dříve nebo později podobně,takových je pro tuto jinou část “Itálie” škoda
Ostatně kdo někdy navštívil Neapol,ví jaký bordel tam panuje a ne jenom na ulici
Předpokládám,že nákup byl posvěcen rodinami z klanů Camorry,jejichž stavební firmy se podílely na výstavbě vysokorychlostní železnice Salerno – Řím,provázanost mafie s veřejnou správou je tady na jihu známým faktem

LiborV
Host
LiborV

Před cca 15ti lety jsem se poprvé setkal s masivními plastovými sedačkami a antigrafiti povrchy uvnitř vozů MHD právě v Neapoli. Ještě dříve než se některé z těchto prvků začali obětovat i v ČR. Loni jsem jezdil veřejnou dopravou po Palermu a okolí a i když vozy vlaků, tramvaje a autobusů nevypadali uvnitř moc útulně (antivandal úprava není útulná) , tak zničeně také ne.

VRT
Host
VRT

Tak to je skoro jak u nás…

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll