Kolaps u Velimi zavinil nejspíš strojvedoucí nákladního vlaku
Stržené trakční vedení, ilustrační foto. Pramen: Správa železnic
K události došlo v pondělí ve 20:15. Vlaky mezi Prahou a Kolínem musely jezdit odklonem přes Nymburk a nabíraly velká zpoždění.
A je to tu zas… https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/3600213-porucha-trakcniho-vedeni-komplikuje-u-prahy-provoz-desitek-vlaku
Že by nějaký ten superstrojvedouci?
Ať jsem žlutej, modrej, černej, strojvedoucí, výpravčí nebo řidič… u stále se opakujících chyb není úplně od věci vynechat narážky na jednotlivé profese popř. dopravce a přepravce, ale zaměřit se na chybu v systému, opakující se stejné problémy je nutno řešit systémově, bohužel zkostnatělost, provázanost a v neposlední řadě kvantita jednotlivých subjektů na tom zainteresovaných jakoukoli systémovou změnu již z principu vylučují…. a to je právě ten důvod, proč mezi sebou jednotlivé frakce budou jen štěkat, z mého úhlu pohledu: ona nevraživost obyčejných pracovníků mezi sebou je také přikrmována díky legislativě a systému, který někdo vytvořil… proč v těch diskuzích… Číst vice »
Kolaps zavinili ti, vyprojektovali tento typ TV se „stáhni sběrač“, a teď to bude stále dokola. Cestující, když jede po prvním koridoru, tak nikdy neví, jestli dojede. Zvláště večer na Prahu, kde mu pak ujedou poslední vlaky do regionů. Prostě předělat TV na 1. koridoru. Už to mělo být dávno.
Na „něčem“ se pracuje, nicméně nejde to mít dokonalé. Dokonale to jde udělat jedině tak, že pokud ve Velimi potřebujeme vypnout například lichou skupinu, tak se po sudých bude jezdit z Cerhenic do Kolína. Samozřejmě s velmi významným vlivem na kapacitu. Je zajímavé, že strojvedoucí nemají problém třeba se světelnými návěstmi pro jízdu vlaků a není známo, že by třeba někde omylem vlaky „létaly“ odbočkou plnou rychlostí. A u stahovaček to je pořád… Bylo by to tak drahé, kdyby návěsti pro elektrický provoz byly ze světelných diod a pokud možno pro zvýšení účinku blikaly? Kdysi byla výmluva, že by to… Číst vice »
Velký rozdíl je v předvěštění světelných návěstidel a návěstidel pro elektrický provoz, ale to jako strojvedoucí jistě víte.
Problém nejsou trvalé návěstidla nebo trvalé stahovačky, ale výluková, příp. světelné indikátory.
A na to navazuje zpravování rozkazy (ale to je off topic).
Nebojte se, vím. I právě proto jsem napsal to, co jsem napsal 🙂
Jo, byl by to problém. Kolikrát dáváš 6 stahovaček. V zimě ti baterky rychle umřou. V létě to stejné neuvidíš.
Co Český Brod a Poříčany? Přebourat?!
To modernizací nevyřešíme. A vy to víte.
Jenže ono nelze postavit úplně novou trať, která by to umožňovala. Ta trať nevede pouští, ale obydleným územím.
přesně tak , v Tatcích byly manevry jak na hlavním nádraží , těšil jsem se na most a akorát vybudovali parkoviště a nové šraňky
Bohužel. Souhlas.
Zase bude hodně turistů…. Podívej se jak je pěkně v Rožnově…
Nadpisy redakce: „Kolaps u Velimi zavinil nejspíš strojvedoucí nákladního vlaku“ „Srážku vlaků na koridoru v Prosenicích způsobil strojvedoucí“ „Za srážkou nákladních vlaků u Otrokovic bylo selhání dozorce výhybek“ „Za srážku nákladních vlaků může nejspíše chyba Správy železnic, změní software“ „Správa železnic přiznala pochybení dispečerky na koridoru“ Milá redakce, proč strojvedoucí dle Vás něco zavinil nebo způsobil, ale při jiných profesích na dráze se to „samo udělalo“, někdo jim dal špatný software nebo to bylo jen selhání? Oh, SŽ přiznala pochybení, ale že to není stejný jako „zavinění“? Téměř u každého druhého článku tady máte nějakou formální nebo neformální chybu, ale… Číst vice »
Co „strojvedoucí“. Ale když je nějaká šance, že za to mohl řidič, to jsou teprve formulace! I od těch strojvedoucích!
Sorry jako, neptal jsem se na řidiče, ani na komentáře šotoušů, ale na redakci…
No jo, ale redakce většinou jen přejímá zprávy SŽ (případně jiných), takže v těchto případech je vždy pořadí grázlů:
– řidiči
– strojvedoucí
– nezávislí dopravci
pak občas něco splete státní dopravce
….
a pak jsou ti hodní ze SŽ, kteří to vlastně skoro ani nespletli, nebo za to minimálně nemůžou.
Čest těm článkům, které si redakce píše „od nuly“ a kde se do SŽ taky pouští. Ale to z logiky přístupu k informačním zdrojům jsou spíš jen nějaké analýzy a není jich moc.
Pořadí grázlů je v redakci zcela jiné a ani jeden z nich nevykonává zmíněné profese.
https://zdopravy.cz/za-breznovym-vykolejenim-regionovy-v-praze-krci-byla-chyba-spravy-zeleznic-137577/
https://zdopravy.cz/za-srazku-nakladnich-vlaku-muze-nejspise-chyba-spravy-zeleznic-stat-chysta-tresty-ale-jen-pro-strojvedouci-72848/
čest každému čtenáři, který se drží faktů a ne pocitů.
Já vám tyhle články neberu a cením si jich. Spíš jde o to, že když přebíráte informace od SŽ (jejich TM?) tak máte tendenci přebírat jejich „logiku“ informace. Přitom SŽ je v těchto případech „jedním z podezřelých“, pokud by nebyla vina na strojvedoucím/řidiči/dopravci tak by byla asi na SŽ. A to se oni těmi TS snaží zmanipulovat tak, aby to tak nevyznívalo a vy jim na to někdy skáčete. Ale naštěstí ne vždy a i tak jste asi jedni z nejvíc tepajících. Tak jen tak dál, možná s větší podezřívavostí 🙂 BTW: u kolika článků jste čerpali z údajů „té… Číst vice »
Co myslite pojmem TM?
Tiskový mluvčí ?
Z pohledu Údrky z Dlážděné patří mezi grázly také:
– celá společnost
– z toho především cestující
– dále také majitelé nemovitostí
– obec Pustiměř vč. místních zemědělců*
– a v neposlední řadě všechna roční období
*) zasadí a sklidí více než zaseli = zisk a ten je špatný. Správné jsou jenom prémie. Ty jejich.
Z toho, co jste sám napsal, je tam dvakrát strojvedoucí, jednou dozorce výhybek a jednou dispečerka. Takže ve čtyřech případech z pěti profese. U toho pátého s epíše o změně softwaru – pokud to byla chyba softwaru, tak za to asi nemůže jedna konkrétní profese, ale podílelo se na tom několik profesí.
Jak již bylo zmíněno, jde o ta návazná slovesa: zavinil, způsobil/za chybou bylo, může selhání/přiznala pochybení. Klesající míra přímé vazby. 🙂
Za prvé je to něco jiného, než bylo napsáno v prvním komentáři, za druhé myslím, že v tom hledáte něco, co tam není.
Řekl bych, že je to myšleno tak, že zatímco strojvedoucí způsobil, udělal, provedl (opticky závažnější provinění) tak pokud je vína na SŽ používají se výrazně jemnější termíny jako selhání, chyba apod. On je ten výsledek stejný, ale vnímá se to trochu jinak…
Jestli máte pocit, že jsme vůči SŽ mírnější, tak v Dlážděné dostalo dost lidí záchvat smíchu.
Když to vyjmenujete takhle samostatně, tak podle mne „chyba“ a „selhání“ je závažnější, než „způsobil“, „udělal“, „provedl“. Protože ty tři posledně jmenované nemusí znamenat nic negativního. Když „průvodčí svým ochotným přístupem způsobil všem radost“ nebo „průvodčí provedl výpravu vlaku“, není na tom nic negativního.
Říká Vám něco „celá věta“ nebo „kontext“?
Říká. Martin H. ale psal o termínech, ne o celých větách nebo kontextu.
Dobrý den, úplně nerozumím Vašemu dotazu, o co konkrétně Vám jde. Můžete položit místo stesků konkrétní dotaz? Díky
Dobrý den, jde o ty pojmy: Strojvedoucí: zavinil, způsobil Jiné profese: byla chyba, může nejspíše chyba, bylo nejspíš selhání, pochybení,… Proč nehodu u Otrokovic nezavinil dozorce výhybek, ale bylo to jen jeho selhání? Proč ve Vámi zmiňovaných nadpisech je uvedena chyba SŽ (tam to přece taky způsobil někdo konkrétní, ne organizace sama)? Jak víte, že za chybou strojvedoucího nestála technická porucha na HDV, porušení předpisů ze strany jiné osoby (nesprávné umístění výlukových (dočasných) návěstidel; špatné rozkazy; volání na radiostanici výpravčím/dispečerem ve chvíli, kdy to je zakázáno; špatný pokyn jiné osoby dopravce,…), atd.? Nejsou to stesky, jenom to není vždy tak… Číst vice »
Prosím rozlišujte dva typy textů: Texty čerpající ze závěrečných zpráv DI, kde je natvrdo napsáno, kdo mimořádnou událost způsobil a je celá situace důkladně popsána. Pak víme, že za tím chyba HDV nebyla. Pokud byly přispívající faktory, tak jsou v textu samozřejmě zmíněny. Druhým typem textů je třeba tento, kdy vyšetřování není uzavřeno a proto je v titulku zmíněno nejspíše. Zavinil nebo selhal je podle mého názoru naprosto shodný význam, osobně vnímám slovo selhání i negativněji. Doporučuji se podívat například na naše texty o strženém TV loni v Bezpráví, kde jsme mohli sice napsat, že to byla chyba strojvedoucího, přesto… Číst vice »
Ne nejspíš, ale určitě. Fira absolutně nerespektoval věci při poškození troleje na daném místě a moc dobře o tom věděl. Korunu tomu dal elektrodispečer, který věděl, že se něco stalo a přesto dovolil jízdu dalšího vlaku, který tam udělal ještě větší paseku.
Nevím, kde berete tyto informace, ale elektrodispečer „korunu“ jistě ničemu nedal. Po běžném výpadku (způsobeném v tomto případě projetím el.děliče bez stažení sběrače do vypnuté zaskratované části, jindy přetížením, kterých je denně na stejnosměrné trakci desítky) elektrodispečer automaticky (nebo sám systém) opětovně zapne napájení (jinak je mu každá prodleva účtována zaměstnavatelem – zvlášť na koridorové trati s touto propustností) a pokud mu napájení „drží“, tak od stolu jistě nevidí, že 60 km daleko je stžená trolej. Navíc oznamuje dopravě a tím i dopravcům, že on napájí a vedení „drží“ nic nepovoluje od toho je doprava….toť vše. Než se o někoho… Číst vice »
V tomto jsem totální laik a tak bych si dovolil někoho poprosit o osvětlení, proč je u čerstvě modernizovaného úseku nutnost stahovat sběrač? Člověk to dokáže pochopit, když se tak děje v případě nějákých prací či u změny soustav, případně asi i u trakčního vedení zralého na výměnu.
Úsek je síce čerstvo modernizovaný, ale stále s napäťovou sústavou 3000V jednosmerných a tým aj častou nutnosťou izolovaných úsekov…
Děkuji. To znamená, že je v ČR úplně normální, že strojvedoucí i na modernizovaných tratích musí dávat pořád pozor na to, kde stáhnout i za normálních podmínek, jinak hrozí podobný průšvih? Jsem si naivně myslel, že jsme trochu dál.
Len v prípade napäťovej sústavy 3000V=. To nie je o tom, ako sme „ďaleko“, to je fyzika. Preto je dlhodobým cieľom prevádzku sústavy 3000V= v ČR ukončiť. Táto modernizácia, ak sa správne pamätám, o.i. obsahovala aj nejakú prípravu, ktorá by to mala do budúcna umožniť.
no dobře , a v čem je tedy problém? v kakém smyslu je zde uvedena fyzika? nevšiml jsem si , že by na jiné druhy dopravy využívající stejnosměrné napětí bylo nutné stahovat sběrac. přispěvek jste sice napsal dlouze , ale bez obsahu
Protože to opravdu nutné není, jen se to v Česku popírá.
Na jiných systémech je to také, jen značka, co na dráze znamená Stáhnout sběrač! má význam, Nulový tah!, aby se snížilo opálení styku. Pokud šalina projede v plné akceleraci, jsou na troleji blesky a ve voze cukatura.
Není. To je také v naprosté většině o náhradě mechanický nesjízdných dělení mechanicky sjízdnými (tedy těmi, jde dělení lze bez ohrožení a poničení jet se zdviženým sběračem). To vám ale mnoho lidí popře, nebo zapře, jako kdyby to neexistovalo. Není to nic nového, to je potřeba, projekce a konstrukce trolejí.
Danny jestli mohu trochu vysvětlím. Ano je u nás běžné, že i na modernizovaných úsecích jsou stahovačky, tak jako i v tomto případě. Ale není to za normálních okolností a to nebylo ani zde. Byla zde napěťová výluka druhé koleje, zřejmě z důvodu nějakých prací při kterých je ten beznapěťový stav nutný. Strojvedoucí byl na tuto okolnost a nutnost stáhnout sběrač samozřejmě předem upozorněný písemným rozkazem a to s dostatečným předstihem. Tvá domněnka, že strojvedoucí musí stále hlídat a sledovat, zda nemá stahovat sběrač je mylná. Jednalo se o jasnou chybu strojvedoucího, ale té napomohly i jiné okolnosti o kterých… Číst vice »
Ano, situace se v Česku zlepšuje, ale velmi pomalu a až v posledních 10 letech. Začalo to odbočkami na dvojkolejkách. AK dokonalosti to má ale ještě dost daleko. Stahováky jsou několika typů z hlediska účelu. Největší prasárny jsou stahováky ochranné, kde když zapomenete stáhnout, přenesete napětí na vyloučenou část troleje a můžete zabít elektromontéry. Protože to je odděleno bez neutrálního pole.
Ano, může se to stát, pokud ale mají montéři k elektrice respekt, tak místo pracoviště uzemní (tady ukolejní) tak důkladně, aby se snížilo ohrožení. Snížilo, protože i tak proud těžkého zkratu může vyvolat slušné krokové napětí. Jedna staré pravidlo: „jak se toho přestaneš bát, odejdi“
U tramvají se používají diodové sekční děliče, kde není nutné ani vypnout proud. Proč to nejde u 3 kV?
Protože paragraf jedna. A proto taky nesmí být ani v datech (ETCS)
A máte taký delič? Sťahovačky v ETCS nie sú, pretože to zatiaľ do ETCS nejde zadať tak, aby to potenciálne nenarobilo viac škody ako úžitku. Až niekto nazná, že tomu tak nie je, alebo dôjde u ETCS k nejakým zmenám, tak sa to môže zmeniť.
A on existuje diódový sekčný delič na 3000V, dostatočne prúdovo dimenzovaný a zjazdný rýchlosťou 160km/h? O žiadnom takom neviem.
To nevím, ale obyčejné děliče na 120 a víc jsou v Poříčanech a jinde ve spojkách už mnoho let.
Jo a normálně se přes ně jezdí se zvednutým sběračem už roky.
Do ideálu to má ale daleko, v Dluhonicích jsou ve spojkách na V=100/120 km/h už všude nikoliv mechanická, ale elektrická dělení,což by už tak 10-20 let mělo být naprostou samozřejmostí a u SŽ se s tím potkáváme premiérově v roce 2022/23..
No asi je rozdíl mezi 600 a 3000V DC. A já osobně bych se na nějakou diodu při zajištění pracoviště nespoléhal.
Kvůli tomu se nemusí stahovat sběrače, pokud je tomu uzpůsobeno trolejové vedení.
Izolované styky existují pochopitelně i v systému 25kVAC, ale je jich míň. Je to jasné, musí tam být, aby malér v jednom úseku, napojeného na TNS, se nepřenesl do sousedních. Ale jiná věc je, proč technické řešení je takové, jaké je a ne, že nestažení sběrače znamená jen to, že mašina je bez šťávy, pokud má tedy fíra smůlu a zůstane stát v neutrálním úseku. Kdysi dávno na Přerovce jsem viděl nestažení smetáku na děliči úseku, kromě evidentně ošlehané grafitové desky sběrače se nic nestalo. A asi taky řízení stroje dostalo zabrat, ale to se dá ošetřit. Mimochodem, ten dělič… Číst vice »
A to si počkejte na VRT, to bude sběrač dolů, nahoru, dolů, nahoru, dolů…
Tak tam snad bude nějaké řešení na úrovni doby, doufám…
Předpis a interní oběžník vám nepřijde na úrovni doby? Jinak se to nikdy nedělalo.
Na VRT to stahování/vypínání musí být jednak zcela automatické a pak počet těch míst ovlivní to, zda bude trakce 2×25 kV nebo jen 1×25 kV. Původně měla být ta první možnost, ale údajně se musí začít šetřit…
Jak by to tedy bylo na VRT v zmíněných případech? Ptám se, protože ve Skandinávii mají často obě soustavy, tedy 1x 25kV/15kV i 2x25kV/15kV a nejakem stahovani jen v případě napěťových výluk na sousedním úseku, jinak jsem o tom neslyšel.
jako že dva trolejové dráty? 2x25kV
Ne. Jde to vyvedení středu sekundáru transformátoru, který je na 50 kV. Ten vývod je spojen s kolejnicemi a jeden konec napájí trolej a druhý jde vedle trati. Mezi nimi jsou autotransformátory (obracení fáze) . Tím je možné mít napájecí stanice dál od sebe, vozidel se to netýká.
Ne. 50 V je u této soustavy mezi trolejí a tím, co vypadá jako zesilovací vedení.
A není to obráceně? Ten systém 2x25kV je levnější, ale asi se to projeví u delších úseků, kde teoreticky vypadne část napájecích bodů a vychází menší průřez troleje. Mám dojem, že Japonci na Tokaidu právě toto použili při stavbě tratě.
Levnější nevím, ale v zásadě:
– trakční transformovny jsou mnohem dál od sebe, než při napájení trakce jen z jedné fáze, nebo
– jsou stejně daleko, ale umožňují přenášet s nejmenšími ztrátami při přenosu a největším výkonem.
Přesně, doroste smartphonová generace, s dostatečně rychlým palcem. Dolů, nahoru, dolů, nahoru, dolů.
To by bylo moc jednoduché.
Dolů – naklikat co je další soustava – nahoru – dolů….
Především je nesmysl předopkláadt, že na VRT bude 3000 V stejnosměr. Závěry z tohoto nesmyslu odvozené…
Na 25kV 50hz se fyzikálně nedá udělal stahovačka?
Jo jo. Teď jsem koukal na Na co zírá mašinfíra z Přerova na jih a překvapilo mě, kolik jich tam je.
Tak alternativní nákladní dopravci na všech magistrálních tratích pod drátem jenom parovozem a žlutý vláček za to, že do toho vletěl, rychlost 40.
Problém vyřešen, harmonie obnovena! 😜😂
A nealternativní troleje nestrhávají?
Není to spíše o tom, že Správa železnic by sice ráda měla natažené troleje, ale pokud možno by chtěla, aby se jí sběrače lokomotiv vůbec nedotýkaly?
https://youtu.be/Gkd40x1KZ1I
Takových videí mám samozřejmě více. A mám i taková, kde to skutečně zavinil strojvedoucí, těch je méně.
Dobrý den, pane Šimrale, ty kamery na střeše namířené na sběrače máte na všech HV nebo toto je jen vyjímka? Děkuji, jsem jen strašně zvědavý. 😃
Na většině. Cílový stav je do konce roku 2023 mít kamery na všech vlastních.
A co s videi děláte? Hradí SŽ škody způsobené na mašině a zpoždění, když je to jejich vina?
SŽ škody hradí, když se nám povede dokázat, že to byla jejich vina. S kamerami na střechách se to dokazování výrazně zjednodušilo…
Nevím o žádné stahovačce ve Velimi, fakt ne
Takže se přiznáváš? 🙂
Ty mi tykáš? Známe se? Při jízdě přímým směrem v obou směrech není nic. Jestli jsou Selářovy koule ve spojkách, nevím. Ale ano. Přiznávám se ti za to, že vím, že ve Velimi není žádná návěštěná stahovačka. A pro tebe jsem „Vy“. Co jsi zač, že si hraješ na detektiva a soudce
Vas bych nechtel mit v rodine. Tykani je zcela normalni v prostredi internetu a prispevek, na ktery, reagujete, je evidentne vtip. Presto Vas to smrtelne pohorsilo.
Obraz naší společnosti, gratuluji. S vámi bych taky nechtěl mít dvojdomek. Neřešíme tu náhodou Velim?
Nemáte čárek ve větě moc? „prispevek, na ktery, reagujete, je evidentne vtip. Presto Vas to smrtelne pohorsilo“.
Nemá to náhodou být za slovem: „Který“ bez čárky? Jednoduchá, avšak věta vedlejší. . .Nemám dále co dodat. I v tomto příspěvku jsem (záměrně) nechal chybu.
Tady někdo nežere maso…
Může někdo zjednodušeně strojařovi (neelektrikář) vysvětlit proč dojde při nestáhnutí k přepálení troleje?
Jedná z možností- stejnosměrná soustava, velké proudy, velký rozdíl napětí mezi menirnami a je to
Velmi jednoduché.
Napětí v troleji se začasto vypíná na vzdušném dělení. To jsou dva výškově vystřídané trolejové dráty vedle sebe. Pokud je odpojovač sepnut, oba dráty mají stejný potenciál, tedy není problém.
Je – li v jednom drátu nulové napětí a uzemněné vůči koleji a ve druhém drátu je normální napětí, oba dráty propojí ližina sběrače a dojde ke tvrdému zkratu.
A začasto i k přepálení troleje…
Můžu ještě dotaz, jaký je praktický důvod tu trolej zazkratovat?
(Čekal bych, že pokudna tom zrovna nikdo nemaká atd. jenom zasáhne ochrana, tak se to odpojí a bude tam nedefinované napětí)
Ta trolej se vypíná pouze v případě, když na ní někdo pracuje. A proto musí být zkratována z obou stran co nejbléže místa práce…
Z obou stran + místo pracoviště
Takže na téhle troleji se pracovalo a kromě zamotání sběrače do pavučiny hlavně prošel proud těsně kolem dělníků?
Jen doplňující dotaz, kdyby ty dva dráty byly dál od sebe (a mezi nimi nějaký nevodivý „drát“), tak by tento problém nenastal. Nastávají však jiné problémy proč se to tak nedělá?
No hlavně by mašina na chvilku ztratila napájení (+ možná vytáhla oblouk) když se to projíždí „normálně.“ Což to vzdušné dělení nedělá, tam si toho ani nevšimnete. Dál takové věci, jako že to mechanicky spojí trolejové úseky, které se mají pohybovat volně.
To se dělá na střídavé soustavě. Na stejnosměrné soustavě byste měl přerušení napájení tak příliš často, že by se vám klimatizační a nabíjecí jednotky prakticky vůbec nestihly zapnout…
„Nevodivý drát“ čili neutrální pole se dělá tam, kde není zbytí, čili při střídání fáze na střídavém systému, (někdy taky u často uzemňovaných manipulačních kolejí), je to prostě náchylnější a stojí to více peněz. Ono ani tohle přerušení proudu na střídavých úsecích cca 25 km není žádné terno, dá se to prakticky omezit jen s použitím systému 2×25 kV, jednotná fáze zdá se kvůli nestabilitě při změnách odběru moc daleko udělat nepůjde. Z pohledu nepřerušeného napájení je stejnosměr s podmíněnými stahovačkami lepší.
a proč by měl být při provozu uzemněný ?
pardon , čtu od vrchu a nevšiml jsem si identického dotazu od Leinada.
Takže v místě poruchy probíhaly nějaké práce?
A co na to říkají diskutéři, kteří u prvního článku o stržené troleji verbálně lynčovali strojvedoucího žlutého vlaku?
Nic neříkají, dávají – 😅 vocasové
Měli by se omluvit… Ale obávám se, že fakta pro ně nic nemění.
k cemu tam ty strojvedouci jsou? to tam chrape ne? bych ho to nechal zaplatit do koruny!!! bez pojisteni odpovednosti
Ale Tondo, od toho přeci pojistka „na blbost“ je. Myslím,že to neudělal schválne.Jelikož o tom všichi víme houby, závěry budeme dělat až po vyšetření. Také mohla, netvrdím že byla, být stahovačka špatně návěštěna. Sám jsem se setkal s návěstí přenosná Stáhněte sběrač 60m za návěstíPřipravte se ke stažení sběrače, v rychlosti 100km/h jsem to nestihl. Os..kákala to zkratovací tyč a trafikanti taky nejdřív lynčovali, ale pak uznali svou chybu.
A zde trošku jiná situace ze záznamu…
https://youtu.be/-SOG-WlsiWU
K ho*nu tam jsme, honíme si celou směnu na stanovišti šaška a čekáme kdy nám #mynic hodí klacek pod nohy nebo nám „všechnoznal“ tonda řekne, že kvůli někomu mám rodinu poslat na ulici.
Samozřejmě to může být i jeho chyba ale pochybuji, že si před směnu řekl, „tak dneska naseru celou republiku a na truc v té Velimi nestáhnu“.
Copak, všeznalek ? Ty budeš mistr republiky že
Naštěstí o jejich případném potrestání rozhodují inteligentnější lidé.
Tak Ty o tom nerozhoduješ, legrace je jedna věc, druhá věc je skutečnost.
Neboj, co jim náleží, to dostanou, nic nebude zapomenuto! 😎 Ale až jak se, vlastně, zjistí, kdo za to mohl, v jaké míře, jaké bylo zavinění, to není „hop na krávu a už je tele“. 🙄
To psal jiný Filip?
https://zdopravy.cz/strzena-trolej-ve-velimi-zastavila-dopravu-vlaky-jezdi-odklonem-167107/#comment-1047387
Odkaz mě samotnému nefunguje, takže obsah:
Ne, jenom žlutý mašinky se ještě nenaučily vozit vláček pod drátem! 🙃
Kde tam je aktuálně stahovačka? Naposled sem tam jel koncem června a kde nic tu nic. Nebo svítila podmíněná?
Na druhej traťovej bola od vjezdu až po odjezd cez celú stanicu označené to bolo riadne plus mi volal aj z cdp či mam rozkaz na stahovacku a to som šiel 1-2h predtým jak sa toto stalo 🙂
Dík.
M152 jsou přece stahovačky u pozadí
To by me zajímalo, kde jste tam podmíněnou stahovačku viděl.
Ve Velimi podmíněna není. Je v Kolíně na vjezdu od Pardubic/Hutné Hory a pak v Pečkách směr Poříčany, v Poříčanech směr Kolín a mezi Českým Brodem a Úvaly.