Kolaps u Velimi zavinil nejspíš strojvedoucí nákladního vlaku

Stržené trakční vedení, ilustrační foto. Pramen: Správa železnicStržené trakční vedení, ilustrační foto. Pramen: Správa železnic

K události došlo v pondělí ve 20:15. Vlaky mezi Prahou a Kolínem musely jezdit odklonem přes Nymburk a nabíraly velká zpoždění.

115 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
MTl

Že by nějaký ten superstrojvedouci?

mexeee

Ať jsem žlutej, modrej, černej, strojvedoucí, výpravčí nebo řidič… u stále se opakujících chyb není úplně od věci vynechat narážky na jednotlivé profese popř. dopravce a přepravce, ale zaměřit se na chybu v systému, opakující se stejné problémy je nutno řešit systémově, bohužel zkostnatělost, provázanost a v neposlední řadě kvantita jednotlivých subjektů na tom zainteresovaných jakoukoli systémovou změnu již z principu vylučují…. a to je právě ten důvod, proč mezi sebou jednotlivé frakce budou jen štěkat, z mého úhlu pohledu: ona nevraživost obyčejných pracovníků mezi sebou je také přikrmována díky legislativě a systému, který někdo vytvořil… proč v těch diskuzích… Číst vice »

Vlastimil Kocurek

Kolaps zavinili ti, vyprojektovali tento typ TV se „stáhni sběrač“, a teď to bude stále dokola. Cestující, když jede po prvním koridoru, tak nikdy neví, jestli dojede. Zvláště večer na Prahu, kde mu pak ujedou poslední vlaky do regionů. Prostě předělat TV na 1. koridoru. Už to mělo být dávno.

Petr Šimral

Na „něčem“ se pracuje, nicméně nejde to mít dokonalé. Dokonale to jde udělat jedině tak, že pokud ve Velimi potřebujeme vypnout například lichou skupinu, tak se po sudých bude jezdit z Cerhenic do Kolína. Samozřejmě s velmi významným vlivem na kapacitu. Je zajímavé, že strojvedoucí nemají problém třeba se světelnými návěstmi pro jízdu vlaků a není známo, že by třeba někde omylem vlaky „létaly“ odbočkou plnou rychlostí. A u stahovaček to je pořád… Bylo by to tak drahé, kdyby návěsti pro elektrický provoz byly ze světelných diod a pokud možno pro zvýšení účinku blikaly? Kdysi byla výmluva, že by to… Číst vice »

Moe Szyszlak

Velký rozdíl je v předvěštění světelných návěstidel a návěstidel pro elektrický provoz, ale to jako strojvedoucí jistě víte.

Problém nejsou trvalé návěstidla nebo trvalé stahovačky, ale výluková, příp. světelné indikátory.

A na to navazuje zpravování rozkazy (ale to je off topic).

Petr Šimral

Nebojte se, vím. I právě proto jsem napsal to, co jsem napsal 🙂

JanekPárek

Jo, byl by to problém. Kolikrát dáváš 6 stahovaček. V zimě ti baterky rychle umřou. V létě to stejné neuvidíš.

Jiří Kocurek

Co Český Brod a Poříčany? Přebourat?!

qěcy

To modernizací nevyřešíme. A vy to víte.

karel

Jenže ono nelze postavit úplně novou trať, která by to umožňovala. Ta trať nevede pouští, ale obydleným územím.

adamgolias

přesně tak , v Tatcích byly manevry jak na hlavním nádraží , těšil jsem se na most a akorát vybudovali parkoviště a nové šraňky

qěcy

Bohužel. Souhlas.

none

Zase bude hodně turistů…. Podívej se jak je pěkně v Rožnově…

Moe Szyszlak

Nadpisy redakce: „Kolaps u Velimi zavinil nejspíš strojvedoucí nákladního vlaku“ „Srážku vlaků na koridoru v Prosenicích způsobil strojvedoucí“ „Za srážkou nákladních vlaků u Otrokovic bylo selhání dozorce výhybek“ „Za srážku nákladních vlaků může nejspíše chyba Správy železnic, změní software“ „Správa železnic přiznala pochybení dispečerky na koridoru“ Milá redakce, proč strojvedoucí dle Vás něco zavinil nebo způsobil, ale při jiných profesích na dráze se to „samo udělalo“, někdo jim dal špatný software nebo to bylo jen selhání? Oh, SŽ přiznala pochybení, ale že to není stejný jako „zavinění“? Téměř u každého druhého článku tady máte nějakou formální nebo neformální chybu, ale… Číst vice »

pave69

Co „strojvedoucí“. Ale když je nějaká šance, že za to mohl řidič, to jsou teprve formulace! I od těch strojvedoucích!

Moe Szyszlak

Sorry jako, neptal jsem se na řidiče, ani na komentáře šotoušů, ale na redakci…

Pave69

No jo, ale redakce většinou jen přejímá zprávy SŽ (případně jiných), takže v těchto případech je vždy pořadí grázlů:
– řidiči
– strojvedoucí
– nezávislí dopravci
pak občas něco splete státní dopravce
….
a pak jsou ti hodní ze SŽ, kteří to vlastně skoro ani nespletli, nebo za to minimálně nemůžou.

Čest těm článkům, které si redakce píše „od nuly“ a kde se do SŽ taky pouští. Ale to z logiky přístupu k informačním zdrojům jsou spíš jen nějaké analýzy a není jich moc.

Jan Sůra

Pořadí grázlů je v redakci zcela jiné a ani jeden z nich nevykonává zmíněné profese.

pave69

Já vám tyhle články neberu a cením si jich. Spíš jde o to, že když přebíráte informace od SŽ (jejich TM?) tak máte tendenci přebírat jejich „logiku“ informace. Přitom SŽ je v těchto případech „jedním z podezřelých“, pokud by nebyla vina na strojvedoucím/řidiči/dopravci tak by byla asi na SŽ. A to se oni těmi TS snaží zmanipulovat tak, aby to tak nevyznívalo a vy jim na to někdy skáčete. Ale naštěstí ne vždy a i tak jste asi jedni z nejvíc tepajících. Tak jen tak dál, možná s větší podezřívavostí 🙂 BTW: u kolika článků jste čerpali z údajů „té… Číst vice »

Jan Sůra

Co myslite pojmem TM?

vjkm

Tiskový mluvčí ?

Jiří Kocurek

Z pohledu Údrky z Dlážděné patří mezi grázly také:
– celá společnost
– z toho především cestující
– dále také majitelé nemovitostí
– obec Pustiměř vč. místních zemědělců*
– a v neposlední řadě všechna roční období

*) zasadí a sklidí více než zaseli = zisk a ten je špatný. Správné jsou jenom prémie. Ty jejich.

Filip Jirsák

Z toho, co jste sám napsal, je tam dvakrát strojvedoucí, jednou dozorce výhybek a jednou dispečerka. Takže ve čtyřech případech z pěti profese. U toho pátého s epíše o změně softwaru – pokud to byla chyba softwaru, tak za to asi nemůže jedna konkrétní profese, ale podílelo se na tom několik profesí.

Frantisek

Jak již bylo zmíněno, jde o ta návazná slovesa: zavinil, způsobil/za chybou bylo, může selhání/přiznala pochybení. Klesající míra přímé vazby. 🙂

Filip Jirsák

Za prvé je to něco jiného, než bylo napsáno v prvním komentáři, za druhé myslím, že v tom hledáte něco, co tam není.

Martin H.

Řekl bych, že je to myšleno tak, že zatímco strojvedoucí způsobil, udělal, provedl (opticky závažnější provinění) tak pokud je vína na SŽ používají se výrazně jemnější termíny jako selhání, chyba apod. On je ten výsledek stejný, ale vnímá se to trochu jinak…

Jan Sůra

Jestli máte pocit, že jsme vůči SŽ mírnější, tak v Dlážděné dostalo dost lidí záchvat smíchu.

Filip Jirsák

Když to vyjmenujete takhle samostatně, tak podle mne „chyba“ a „selhání“ je závažnější, než „způsobil“, „udělal“, „provedl“. Protože ty tři posledně jmenované nemusí znamenat nic negativního. Když „průvodčí svým ochotným přístupem způsobil všem radost“ nebo „průvodčí provedl výpravu vlaku“, není na tom nic negativního.

Moe Szyszlak

Říká Vám něco „celá věta“ nebo „kontext“?

Filip Jirsák

Říká. Martin H. ale psal o termínech, ne o celých větách nebo kontextu.

Jan Sůra

Dobrý den, úplně nerozumím Vašemu dotazu, o co konkrétně Vám jde. Můžete položit místo stesků konkrétní dotaz? Díky

Moe Szyszlak

Dobrý den, jde o ty pojmy: Strojvedoucí: zavinil, způsobil Jiné profese: byla chyba, může nejspíše chyba, bylo nejspíš selhání, pochybení,… Proč nehodu u Otrokovic nezavinil dozorce výhybek, ale bylo to jen jeho selhání? Proč ve Vámi zmiňovaných nadpisech je uvedena chyba SŽ (tam to přece taky způsobil někdo konkrétní, ne organizace sama)? Jak víte, že za chybou strojvedoucího nestála technická porucha na HDV, porušení předpisů ze strany jiné osoby (nesprávné umístění výlukových (dočasných) návěstidel; špatné rozkazy; volání na radiostanici výpravčím/dispečerem ve chvíli, kdy to je zakázáno; špatný pokyn jiné osoby dopravce,…), atd.? Nejsou to stesky, jenom to není vždy tak… Číst vice »

Jan Sůra

Prosím rozlišujte dva typy textů: Texty čerpající ze závěrečných zpráv DI, kde je natvrdo napsáno, kdo mimořádnou událost způsobil a je celá situace důkladně popsána. Pak víme, že za tím chyba HDV nebyla. Pokud byly přispívající faktory, tak jsou v textu samozřejmě zmíněny. Druhým typem textů je třeba tento, kdy vyšetřování není uzavřeno a proto je v titulku zmíněno nejspíše. Zavinil nebo selhal je podle mého názoru naprosto shodný význam, osobně vnímám slovo selhání i negativněji. Doporučuji se podívat například na naše texty o strženém TV loni v Bezpráví, kde jsme mohli sice napsat, že to byla chyba strojvedoucího, přesto… Číst vice »

Petr Frýdlant

Ne nejspíš, ale určitě. Fira absolutně nerespektoval věci při poškození troleje na daném místě a moc dobře o tom věděl. Korunu tomu dal elektrodispečer, který věděl, že se něco stalo a přesto dovolil jízdu dalšího vlaku, který tam udělal ještě větší paseku.

rudlafara

Nevím, kde berete tyto informace, ale elektrodispečer „korunu“ jistě ničemu nedal. Po běžném výpadku (způsobeném v tomto případě projetím el.děliče bez stažení sběrače do vypnuté zaskratované části, jindy přetížením, kterých je denně na stejnosměrné trakci desítky) elektrodispečer automaticky (nebo sám systém) opětovně zapne napájení (jinak je mu každá prodleva účtována zaměstnavatelem – zvlášť na koridorové trati s touto propustností) a pokud mu napájení „drží“, tak od stolu jistě nevidí, že 60 km daleko je stžená trolej. Navíc oznamuje dopravě a tím i dopravcům, že on napájí a vedení „drží“ nic nepovoluje od toho je doprava….toť vše. Než se o někoho… Číst vice »

Danny

V tomto jsem totální laik a tak bych si dovolil někoho poprosit o osvětlení, proč je u čerstvě modernizovaného úseku nutnost stahovat sběrač? Člověk to dokáže pochopit, když se tak děje v případě nějákých prací či u změny soustav, případně asi i u trakčního vedení zralého na výměnu.

JKan

Úsek je síce čerstvo modernizovaný, ale stále s napäťovou sústavou 3000V jednosmerných a tým aj častou nutnosťou izolovaných úsekov…

Danny

Děkuji. To znamená, že je v ČR úplně normální, že strojvedoucí i na modernizovaných tratích musí dávat pořád pozor na to, kde stáhnout i za normálních podmínek, jinak hrozí podobný průšvih? Jsem si naivně myslel, že jsme trochu dál.

JKan

Len v prípade napäťovej sústavy 3000V=. To nie je o tom, ako sme „ďaleko“, to je fyzika. Preto je dlhodobým cieľom prevádzku sústavy 3000V= v ČR ukončiť. Táto modernizácia, ak sa správne pamätám, o.i. obsahovala aj nejakú prípravu, ktorá by to mala do budúcna umožniť.

adamgolias

no dobře , a v čem je tedy problém? v kakém smyslu je zde uvedena fyzika? nevšiml jsem si , že by na jiné druhy dopravy využívající stejnosměrné napětí bylo nutné stahovat sběrac. přispěvek jste sice napsal dlouze , ale bez obsahu

qěcy

Protože to opravdu nutné není, jen se to v Česku popírá.

zdendik

Na jiných systémech je to také, jen značka, co na dráze znamená Stáhnout sběrač! má význam, Nulový tah!, aby se snížilo opálení styku. Pokud šalina projede v plné akceleraci, jsou na troleji blesky a ve voze cukatura.

qěcy

Není. To je také v naprosté většině o náhradě mechanický nesjízdných dělení mechanicky sjízdnými (tedy těmi, jde dělení lze bez ohrožení a poničení jet se zdviženým sběračem). To vám ale mnoho lidí popře, nebo zapře, jako kdyby to neexistovalo. Není to nic nového, to je potřeba, projekce a konstrukce trolejí.

Ludva

Danny jestli mohu trochu vysvětlím. Ano je u nás běžné, že i na modernizovaných úsecích jsou stahovačky, tak jako i v tomto případě. Ale není to za normálních okolností a to nebylo ani zde. Byla zde napěťová výluka druhé koleje, zřejmě z důvodu nějakých prací při kterých je ten beznapěťový stav nutný. Strojvedoucí byl na tuto okolnost a nutnost stáhnout sběrač samozřejmě předem upozorněný písemným rozkazem a to s dostatečným předstihem. Tvá domněnka, že strojvedoucí musí stále hlídat a sledovat, zda nemá stahovat sběrač je mylná. Jednalo se o jasnou chybu strojvedoucího, ale té napomohly i jiné okolnosti o kterých… Číst vice »

qěcy

Ano, situace se v Česku zlepšuje, ale velmi pomalu a až v posledních 10 letech. Začalo to odbočkami na dvojkolejkách. AK dokonalosti to má ale ještě dost daleko. Stahováky jsou několika typů z hlediska účelu. Největší prasárny jsou stahováky ochranné, kde když zapomenete stáhnout, přenesete napětí na vyloučenou část troleje a můžete zabít elektromontéry. Protože to je odděleno bez neutrálního pole.

zdendik

Ano, může se to stát, pokud ale mají montéři k elektrice respekt, tak místo pracoviště uzemní (tady ukolejní) tak důkladně, aby se snížilo ohrožení. Snížilo, protože i tak proud těžkého zkratu může vyvolat slušné krokové napětí. Jedna staré pravidlo: „jak se toho přestaneš bát, odejdi“

P_V

U tramvají se používají diodové sekční děliče, kde není nutné ani vypnout proud. Proč to nejde u 3 kV?

Leinad

Protože paragraf jedna. A proto taky nesmí být ani v datech (ETCS)

JKan

A máte taký delič? Sťahovačky v ETCS nie sú, pretože to zatiaľ do ETCS nejde zadať tak, aby to potenciálne nenarobilo viac škody ako úžitku. Až niekto nazná, že tomu tak nie je, alebo dôjde u ETCS k nejakým zmenám, tak sa to môže zmeniť.

JKan

A on existuje diódový sekčný delič na 3000V, dostatočne prúdovo dimenzovaný a zjazdný rýchlosťou 160km/h? O žiadnom takom neviem.

qěcy

To nevím, ale obyčejné děliče na 120 a víc jsou v Poříčanech a jinde ve spojkách už mnoho let.

qěcy

Jo a normálně se přes ně jezdí se zvednutým sběračem už roky.

Dušan

Do ideálu to má ale daleko, v Dluhonicích jsou ve spojkách na V=100/120 km/h už všude nikoliv mechanická, ale elektrická dělení,což by už tak 10-20 let mělo být naprostou samozřejmostí a u SŽ se s tím potkáváme premiérově v roce 2022/23..

zdendik

No asi je rozdíl mezi 600 a 3000V DC. A já osobně bych se na nějakou diodu při zajištění pracoviště nespoléhal.

qěcy

Kvůli tomu se nemusí stahovat sběrače, pokud je tomu uzpůsobeno trolejové vedení.

zdendik

Izolované styky existují pochopitelně i v systému 25kVAC, ale je jich míň. Je to jasné, musí tam být, aby malér v jednom úseku, napojeného na TNS, se nepřenesl do sousedních. Ale jiná věc je, proč technické řešení je takové, jaké je a ne, že nestažení sběrače znamená jen to, že mašina je bez šťávy, pokud má tedy fíra smůlu a zůstane stát v neutrálním úseku. Kdysi dávno na Přerovce jsem viděl nestažení smetáku na děliči úseku, kromě evidentně ošlehané grafitové desky sběrače se nic nestalo. A asi taky řízení stroje dostalo zabrat, ale to se dá ošetřit. Mimochodem, ten dělič… Číst vice »

okoloběžící

A to si počkejte na VRT, to bude sběrač dolů, nahoru, dolů, nahoru, dolů…

Jirka P

Tak tam snad bude nějaké řešení na úrovni doby, doufám…

David

Předpis a interní oběžník vám nepřijde na úrovni doby? Jinak se to nikdy nedělalo.

Dušan

Na VRT to stahování/vypínání musí být jednak zcela automatické a pak počet těch míst ovlivní to, zda bude trakce 2×25 kV nebo jen 1×25 kV. Původně měla být ta první možnost, ale údajně se musí začít šetřit…

zyx

Jak by to tedy bylo na VRT v zmíněných případech? Ptám se, protože ve Skandinávii mají často obě soustavy, tedy 1x 25kV/15kV i 2x25kV/15kV a nejakem stahovani jen v případě napěťových výluk na sousedním úseku, jinak jsem o tom neslyšel.

adamgolias

jako že dva trolejové dráty? 2x25kV

karel

Ne. Jde to vyvedení středu sekundáru transformátoru, který je na 50 kV. Ten vývod je spojen s kolejnicemi a jeden konec napájí trolej a druhý jde vedle trati. Mezi nimi jsou autotransformátory (obracení fáze) . Tím je možné mít napájecí stanice dál od sebe, vozidel se to netýká.

qěcy

Ne. 50 V je u této soustavy mezi trolejí a tím, co vypadá jako zesilovací vedení.

zdendik

A není to obráceně? Ten systém 2x25kV je levnější, ale asi se to projeví u delších úseků, kde teoreticky vypadne část napájecích bodů a vychází menší průřez troleje. Mám dojem, že Japonci na Tokaidu právě toto použili při stavbě tratě.

Dušan

Levnější nevím, ale v zásadě:
– trakční transformovny jsou mnohem dál od sebe, než při napájení trakce jen z jedné fáze, nebo
– jsou stejně daleko, ale umožňují přenášet s nejmenšími ztrátami při přenosu a největším výkonem.

okoloběžící

Přesně, doroste smartphonová generace, s dostatečně rychlým palcem. Dolů, nahoru, dolů, nahoru, dolů.

Leinad

To by bylo moc jednoduché.
Dolů – naklikat co je další soustava – nahoru – dolů….

Jiří Kocurek

Především je nesmysl předopkláadt, že na VRT bude 3000 V stejnosměr. Závěry z tohoto nesmyslu odvozené…

Leinad

Na 25kV 50hz se fyzikálně nedá udělal stahovačka?

Jirka P

Jo jo. Teď jsem koukal na Na co zírá mašinfíra z Přerova na jih a překvapilo mě, kolik jich tam je.

Filip

Tak alternativní nákladní dopravci na všech magistrálních tratích pod drátem jenom parovozem a žlutý vláček za to, že do toho vletěl, rychlost 40.

Problém vyřešen, harmonie obnovena! 😜😂

Petr Šimral

A nealternativní troleje nestrhávají?
Není to spíše o tom, že Správa železnic by sice ráda měla natažené troleje, ale pokud možno by chtěla, aby se jí sběrače lokomotiv vůbec nedotýkaly?
https://youtu.be/Gkd40x1KZ1I

Takových videí mám samozřejmě více. A mám i taková, kde to skutečně zavinil strojvedoucí, těch je méně.

Rejpal

Dobrý den, pane Šimrale, ty kamery na střeše namířené na sběrače máte na všech HV nebo toto je jen vyjímka? Děkuji, jsem jen strašně zvědavý. 😃

Petr Šimral

Na většině. Cílový stav je do konce roku 2023 mít kamery na všech vlastních.

Leinad

A co s videi děláte? Hradí SŽ škody způsobené na mašině a zpoždění, když je to jejich vina?

Petr Šimral

SŽ škody hradí, když se nám povede dokázat, že to byla jejich vina. S kamerami na střechách se to dokazování výrazně zjednodušilo…

Petr

Nevím o žádné stahovačce ve Velimi, fakt ne

Kernteriér

Takže se přiznáváš? 🙂

Petr

Ty mi tykáš? Známe se? Při jízdě přímým směrem v obou směrech není nic. Jestli jsou Selářovy koule ve spojkách, nevím. Ale ano. Přiznávám se ti za to, že vím, že ve Velimi není žádná návěštěná stahovačka. A pro tebe jsem „Vy“. Co jsi zač, že si hraješ na detektiva a soudce

Martin

Vas bych nechtel mit v rodine. Tykani je zcela normalni v prostredi internetu a prispevek, na ktery, reagujete, je evidentne vtip. Presto Vas to smrtelne pohorsilo.

Petr

Obraz naší společnosti, gratuluji. S vámi bych taky nechtěl mít dvojdomek. Neřešíme tu náhodou Velim?

Petr

Nemáte čárek ve větě moc? „prispevek, na ktery, reagujete, je evidentne vtip. Presto Vas to smrtelne pohorsilo“.
Nemá to náhodou být za slovem: „Který“ bez čárky? Jednoduchá, avšak věta vedlejší. . .Nemám dále co dodat. I v tomto příspěvku jsem (záměrně) nechal chybu.

Kernteriér

Tady někdo nežere maso…

Jarek

Může někdo zjednodušeně strojařovi (neelektrikář) vysvětlit proč dojde při nestáhnutí k přepálení troleje?

Jzms

Jedná z možností- stejnosměrná soustava, velké proudy, velký rozdíl napětí mezi menirnami a je to

Petr Šimral

Velmi jednoduché.
Napětí v troleji se začasto vypíná na vzdušném dělení. To jsou dva výškově vystřídané trolejové dráty vedle sebe. Pokud je odpojovač sepnut, oba dráty mají stejný potenciál, tedy není problém.
Je – li v jednom drátu nulové napětí a uzemněné vůči koleji a ve druhém drátu je normální napětí, oba dráty propojí ližina sběrače a dojde ke tvrdému zkratu.
A začasto i k přepálení troleje…

Leinad

Můžu ještě dotaz, jaký je praktický důvod tu trolej zazkratovat?
(Čekal bych, že pokudna tom zrovna nikdo nemaká atd. jenom zasáhne ochrana, tak se to odpojí a bude tam nedefinované napětí)

Petr Šimral

Ta trolej se vypíná pouze v případě, když na ní někdo pracuje. A proto musí být zkratována z obou stran co nejbléže místa práce…

zdendik

Z obou stran + místo pracoviště

Leinad

Takže na téhle troleji se pracovalo a kromě zamotání sběrače do pavučiny hlavně prošel proud těsně kolem dělníků?

David

Jen doplňující dotaz, kdyby ty dva dráty byly dál od sebe (a mezi nimi nějaký nevodivý „drát“), tak by tento problém nenastal. Nastávají však jiné problémy proč se to tak nedělá?

Jirka P

No hlavně by mašina na chvilku ztratila napájení (+ možná vytáhla oblouk) když se to projíždí „normálně.“ Což to vzdušné dělení nedělá, tam si toho ani nevšimnete. Dál takové věci, jako že to mechanicky spojí trolejové úseky, které se mají pohybovat volně.

Petr Šimral

To se dělá na střídavé soustavě. Na stejnosměrné soustavě byste měl přerušení napájení tak příliš často, že by se vám klimatizační a nabíjecí jednotky prakticky vůbec nestihly zapnout…

vjkm

„Nevodivý drát“ čili neutrální pole se dělá tam, kde není zbytí, čili při střídání fáze na střídavém systému, (někdy taky u často uzemňovaných manipulačních kolejí), je to prostě náchylnější a stojí to více peněz. Ono ani tohle přerušení proudu na střídavých úsecích cca 25 km není žádné terno, dá se to prakticky omezit jen s použitím systému 2×25 kV, jednotná fáze zdá se kvůli nestabilitě při změnách odběru moc daleko udělat nepůjde. Z pohledu nepřerušeného napájení je stejnosměr s podmíněnými stahovačkami lepší.

adamgolias

a proč by měl být při provozu uzemněný ?

adamgolias

pardon , čtu od vrchu a nevšiml jsem si identického dotazu od Leinada.
Takže v místě poruchy probíhaly nějaké práce?

Surio Mario

A co na to říkají diskutéři, kteří u prvního článku o stržené troleji verbálně lynčovali strojvedoucího žlutého vlaku?

Třicátáprvní Béé

Nic neříkají, dávají – 😅 vocasové

Jiří Kocurek

Měli by se omluvit… Ale obávám se, že fakta pro ně nic nemění.

tonda

k cemu tam ty strojvedouci jsou? to tam chrape ne? bych ho to nechal zaplatit do koruny!!! bez pojisteni odpovednosti

Komik

Ale Tondo, od toho přeci pojistka „na blbost“ je. Myslím,že to neudělal schválne.Jelikož o tom všichi víme houby, závěry budeme dělat až po vyšetření. Také mohla, netvrdím že byla, být stahovačka špatně návěštěna. Sám jsem se setkal s návěstí přenosná Stáhněte sběrač 60m za návěstíPřipravte se ke stažení sběrače, v rychlosti 100km/h jsem to nestihl. Os..kákala to zkratovací tyč a trafikanti taky nejdřív lynčovali, ale pak uznali svou chybu.

Petr Šimral

A zde trošku jiná situace ze záznamu…
https://youtu.be/-SOG-WlsiWU

Péťa

K ho*nu tam jsme, honíme si celou směnu na stanovišti šaška a čekáme kdy nám #mynic hodí klacek pod nohy nebo nám „všechnoznal“ tonda řekne, že kvůli někomu mám rodinu poslat na ulici.
Samozřejmě to může být i jeho chyba ale pochybuji, že si před směnu řekl, „tak dneska naseru celou republiku a na truc v té Velimi nestáhnu“.

Marty

Copak, všeznalek ? Ty budeš mistr republiky že

Kernteriér

Naštěstí o jejich případném potrestání rozhodují inteligentnější lidé.

Filip

Tak Ty o tom nerozhoduješ, legrace je jedna věc, druhá věc je skutečnost.

Neboj, co jim náleží, to dostanou, nic nebude zapomenuto! 😎 Ale až jak se, vlastně, zjistí, kdo za to mohl, v jaké míře, jaké bylo zavinění, to není „hop na krávu a už je tele“. 🙄

Jiří Kocurek

To psal jiný Filip?
https://zdopravy.cz/strzena-trolej-ve-velimi-zastavila-dopravu-vlaky-jezdi-odklonem-167107/#comment-1047387

Odkaz mě samotnému nefunguje, takže obsah:
Ne, jenom žlutý mašinky se ještě nenaučily vozit vláček pod drátem! 🙃

M152

Kde tam je aktuálně stahovačka? Naposled sem tam jel koncem června a kde nic tu nic. Nebo svítila podmíněná?

12356

Na druhej traťovej bola od vjezdu až po odjezd cez celú stanicu označené to bolo riadne plus mi volal aj z cdp či mam rozkaz na stahovacku a to som šiel 1-2h predtým jak sa toto stalo 🙂

M152

Dík.

ksz

M152 jsou přece stahovačky u pozadí

Lukáš Chytil

To by me zajímalo, kde jste tam podmíněnou stahovačku viděl.
Ve Velimi podmíněna není. Je v Kolíně na vjezdu od Pardubic/Hutné Hory a pak v Pečkách směr Poříčany, v Poříčanech směr Kolín a mezi Českým Brodem a Úvaly.