Kolaps u Velimi zavinil nejspíš strojvedoucí nákladního vlaku

Stržené trakční vedení, ilustrační foto. Pramen: Správa železnicStržené trakční vedení, ilustrační foto. Pramen: Správa železnic

K události došlo v pondělí ve 20:15. Vlaky mezi Prahou a Kolínem musely jezdit odklonem přes Nymburk a nabíraly velká zpoždění.

Přerušení provozu ve stanici Velim, které v noci na dnešek výrazně zkomplikovalo provoz vlaků na I. koridoru, má nejspíš na svědomí strojvedoucí nákladního vlaku. Na dotaz deníku Zdopravy.cz to uvedla Správa železnic.

„Podle dosavadních výsledků šetření bylo pravděpodobnou příčinou této mimořádné události přepálení troleje a nosného lana projíždějícím nákladním vlakem, jehož strojvedoucí nedodržel návěst stáhni sběrač,“ sdělil mluvčí SŽ Pavel Tesař.

K události došlo v pondělí ve 20:15. Vlaky mezi Prahou a Kolínem musely jezdit odklonem přes Sadskou, Nymburk a Poděbrady, některé osobní vlaky musely být nahrazeny autobusy. Dálkové vlaky nabraly i několikahodinové zpoždění. Odklon se dotkl například Vindobony, Metropolitanu nebo Košičanu.

K obnovení provozu došlo dnes ráno ve 3:54 (SŽ původně kladla zprovoznění až na 10:00). „Další okolnosti této události jsou předmětem vyšetřování,“ doplnil Tesař s tím, že další podrobnosti (například k dopravci) SŽ nyní sdělovat nebude.

Koridor mezi Prahou a Kolínem prošel nedávno modernizací, opravy se dočkalo i trakční vedení ve Velimi. Správa železnic si od akce, kvůli které museli cestující přetrpět řadu výluk, slibovala větší spolehlivost koridoru.

Stržené trolejové vedení řeší dnes i Deutsche Bahn; došlo k němu u hlavního nádraží v Hamburku. Závada zastavila dálkové i regionální vlaky. Podle DB spoje EuroCity z Hamburku do Prahy začínají a končí na berlínském hlavním nádraží.

Tagy I. koridor mimořádná událost Správa železnic stržená trolej velim
115 komentářů