No dobře, ale elektrobus je bezemisní a to je dnes preferováno. Bude-li z nějakých technických důvodů provoz e-busu omezen, jistě se veřejnost zase naučí chodit pěšky i na vzdálenosti, u nichž je to dosud považováno za nepřijatelné. Příklad: cesta z domova na pracoviště trvá MHD např. 40 – 45 minut, pěšky 65 – 70 minut. Kdo tedy investuje do jedné cesty 25 minut navíc, jednak dosáhne oproti VHD téměř absolutní spolehlivosti (úraz po cestě nepředpokládám), jednak ušetří. Padesát minut denně není tak moc. Jistě je to o něco méně pohodlné, ale zůstane tak kapacita VHD pro ty, kteří ji budou… Číst vice »
Budiž, tedy přesněji – elektrobus je médii prezentován jako bezemisní. Snad jsem psal příliš stručně, ale postoj ukázněného občana jsem dal najevo dostatečně.
Kladeňák
3 let
Jen se jaksi na městském webu zapomněli zmínit, že úpravy na příměstských linkách jsou vyvolány jejich požadavkem, aby příměstské linky nekončili na Náměstí Svobody. Aneb další políček pro tolik nenáviděnou Pražskou integrovanou dopravu…
Protože je v Praze zrušili jako přežitek. Totiž nechtělo se jim udržovat vedení, tak udělali revoluci. No a nebude se vedle zavádět něco, co v Praze ruší. A pak nebyla měď. Následně se celé RVPH zhroutilo a firmy vyvážející na východ přišly o odbyt a stát tím pádem o příjem z exportu. Tím státní kasa neměla z čeho financovat firmám další výrobu na export. Ano, takhle centrálně byl nastavený ekonomický model. Celé 90. roky se z toho ekonomika mátožila. A za posledních 20 roků… dneska je to fakt spíš na ty parciální vozy, část trasy pod trolejí, kde je souběh… Číst vice »
Zatímco v Praze se rušily trolejbusy, ve Zlíně (tehdy Gottwaldově) se trolejbusová síť rozšiřovala …. Trolejové vedení se protáhlo do Příluk, od Nemocnice / vozovny DPMG podél řeky na Bartošovu čtvrt.
Známe testování v Praze. Byla to katastrofa. To dovezli tu hroznou plážovou plečku z Itálie a nutili jí jezdit do kopce k vojenské nemocnici. Pak se to zlepšilo, přišly voz, které s českými podmínkami aspoň trochu počítají.
Ale už nenapíšou, že reálný dojezd na lince 610 je +/- půlka směny a skutečný čas nabíjení je skoro 12 hodin a ne 6 hodin.
No dobře, ale elektrobus je bezemisní a to je dnes preferováno. Bude-li z nějakých technických důvodů provoz e-busu omezen, jistě se veřejnost zase naučí chodit pěšky i na vzdálenosti, u nichž je to dosud považováno za nepřijatelné. Příklad: cesta z domova na pracoviště trvá MHD např. 40 – 45 minut, pěšky 65 – 70 minut. Kdo tedy investuje do jedné cesty 25 minut navíc, jednak dosáhne oproti VHD téměř absolutní spolehlivosti (úraz po cestě nepředpokládám), jednak ušetří. Padesát minut denně není tak moc. Jistě je to o něco méně pohodlné, ale zůstane tak kapacita VHD pro ty, kteří ji budou… Číst vice »
Bezemisní, to určitě. Elektřinu cucá asi ze vzduchu.
Budiž, tedy přesněji – elektrobus je médii prezentován jako bezemisní. Snad jsem psal příliš stručně, ale postoj ukázněného občana jsem dal najevo dostatečně.
Jen se jaksi na městském webu zapomněli zmínit, že úpravy na příměstských linkách jsou vyvolány jejich požadavkem, aby příměstské linky nekončili na Náměstí Svobody. Aneb další políček pro tolik nenáviděnou Pražskou integrovanou dopravu…
Proč v Kladně nejezdí už dávno trolejbusy?
Protože je v Praze zrušili jako přežitek. Totiž nechtělo se jim udržovat vedení, tak udělali revoluci. No a nebude se vedle zavádět něco, co v Praze ruší. A pak nebyla měď. Následně se celé RVPH zhroutilo a firmy vyvážející na východ přišly o odbyt a stát tím pádem o příjem z exportu. Tím státní kasa neměla z čeho financovat firmám další výrobu na export. Ano, takhle centrálně byl nastavený ekonomický model. Celé 90. roky se z toho ekonomika mátožila. A za posledních 20 roků… dneska je to fakt spíš na ty parciální vozy, část trasy pod trolejí, kde je souběh… Číst vice »
Zatímco v Praze se rušily trolejbusy, ve Zlíně (tehdy Gottwaldově) se trolejbusová síť rozšiřovala …. Trolejové vedení se protáhlo do Příluk, od Nemocnice / vozovny DPMG podél řeky na Bartošovu čtvrt.
Na Wikipedii jsou informace že nějaké zárodky tam byly v 50 letech a potom v 80 letech.
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Trolejbusov%C3%A1_doprava_v_Kladn%C4%9B
Přeji Kladeňákům, aby elektobusy jezdily spolehlivě i v zimě, když se vyskytnou silnější mrazy.
https://www.cs-dopravak.cz/zima-odstavila-elektrobusy-i-v-berline/
Když jsem byl v zimě v Trutnově, tak hlavním nepřítelem (nejen) elektrobusů tedy byly neodklizené silnice.
Škoda, že neznáme výsledky testování elektrobusu loňskou zimu v Třebíči.
https://zdopravy.cz/v-trebicske-mhd-zacali-testovat-elektrobus-mercedes-73442/
To by mohlo být zajímavé. Třebíč je sám kopec, tam by měla mít elektrická trakce díky rekuperaci značnou výhodu.
Známe testování v Praze. Byla to katastrofa. To dovezli tu hroznou plážovou plečku z Itálie a nutili jí jezdit do kopce k vojenské nemocnici. Pak se to zlepšilo, přišly voz, které s českými podmínkami aspoň trochu počítají.