Autobusy Doprava ve městě

Po Kladně bude jezdit 28 nových autobusů na CNG. Uspěly Iveco, Scania a SOR

Autobus Iveco kladenské MHD. Pramen: ČSAD MHD Kladno
Autobus Iveco kladenské MHD. Pramen: ČSAD MHD Kladno

Dalších 28 nových autobusů vyjede do konce prázdnin do ulic Kladna. ČSAD MHD Kladno ukončilo soutěž na dodávku tří různých typů vozidel na stlačený zemní plyn v hodnotě 180 milionů korun. V tendru uspěly dealer Iveca Tezas Servis, Scania a SOR Libchavy. Dopravce za nové autobusy zaplatí 173 milionů korun.

Vyplývá to z informací na profilu zadavatele ČSAD MHD Kladno. Dopravce patřící do skupiny Arriva získá na nákup dotaci z evropských fondů.

Největší část zakázky získal Tezas Servis, dealer autobusů Iveco. Dodá celkem 14 dvoudveřových autobusů Iveco Crossway Low Entry za 81 milionů korun, o tři miliony porazil Scanii. V části soutěže na nákup plně nízkopodlažních dvanáctimetrových třídveřových autobusů uspěla Scania, která dodá 12 autobusů za 75,3 milionu korun. Scania byla nepatrně dražší než Tezas, který ale porazila v jiných parametrech: pořizovací cena měla váhu jen 75 % při hodnocení, zbytek připadl na spotřebu a provozní náklady.

SOR Libchavy uspěl v části zakázky na nákup dvou kloubových autobusů, nikdo jiný se nepřihlásil. Za ně zaplatí dopravce 16,96 milionu korun.

Všechny autobusy mají být dodané do konce srpna. MHD v Kladně prochází velkou obnovou. Loni zařadila firma do flotily 27 nových autobusů od stejných výrobců.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
LiborV
Host
LiborV

Rok 2020 a Scania navazuje na úspěšné působení na trhu z minulého roku. Přemýšlím co se oproti předcházejícím letům změnilo. Staly se autobusy Scania levnější, splňují více požadavků zákazníků, nebo „jen“ dovozce zaměstnal (vyčlenil) další/ první lidi, kteří sledují výběrová řízení na autobusy po celé ČR a chystají do nich nabídky a současně aktivně prezentují přítomnost značky v ČR?

Tomáš V.
Host
Tomáš V.

Dobrá otázka. Mně ale stačí jednodušší pojetí výslednýho efektu: čím míň podautobusů z Libchav, tím lépe pro řidiče i cestující. 🙂

Gajda
Host
Gajda

Ono se stačí podívat celkově pro republice, co kde jezdí, na města, kde má vždycky monopol jeden výrobce a podobně a myslím, že rozhodovat budou často i obálky do kapsy. Nicméně je pravda, že Scania má ty autobusy teď doopravdy hezký a spotřebou se řadí k tomu nejlepšímu a minimálně co se spotřeby týkalo, tak třeba 10 let zpátky to u autobusů na MHD žádná velká sláva nebyla.

Cestující, teď ale doma
Host
Cestující, teď ale doma

Dobrá zpráva, každý nový autobus se hodí. Stejně ale nemůžu pořád pochopit, proč nekupují od jedné značky, ale berou co kus, to jiná značka.

Tadeáš Koranda
Host
Tadeáš Koranda

Autobusy se musí soutěžit. Pro každou kategorii (kloubový, městský třídvéřový, příměstský dvoudvéřový) se musí dělat jedna soutěž.

Erik
Host
Erik

Musí, ale pouze pokud je nakupuje dopravce přes fondy. Pokud by je nakupoval za své peníze, nic mu to nenařizuje.

Pavel
Host
Pavel

No přesně, jenže za „své“ peníze už to zkrátka „nejde“, ty se projedou v něčem jiném…

Erik
Host
Erik

To není až tak pravda. Arriva Střední Čechy pro Plzeňsko nakupuje bez fondů a dotací. A takových případů je spousty. Transdev, CDS Náchod, Arriva Morava atd.

Pavel
Host
Pavel

musí… to nám nařídila EU, že ??? Musí – no tak už domusela …

Erik
Host
Erik

Pokud chce dopravce na ty peníze dosáhnout musí. Nemusí, ale nic nedostane.