Kiwi.com odmítá lidem vrátit peníze za zrušené lety, poskytne jim pouze kredity na nákup letenek

Cestující na Letišti Praha vystupují z letadla. Foto: Letiště PrahaCestující na Letišti Praha vystupují z letadla. Foto: Letiště Praha

Platnost kreditu na nákup jiné letenky bude dva roky.

39 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

To je dobrá, lež. I v období nejtežší pandemie Ryanair po odmítnutí voucheru zaslal peníze zpět na účet do 4 týdnů (osobní zkušenost se zrušeným letem do Madridu v září 2020). To že Kiwi voucher neodmítlo, ale akceptovali je jejich problém. Navíc po vypršení platnosti voucheru Ryanair vyplácí na požádání peníze zpět, opět chyba a lež Kiwi. Paní taky mohla vyplnit refundační formulář na stránkách dopravce pro rezervace třetích stran a vyhnout se komunikaci přes prostředníka. Ať jde Kiwi do háje, jsou velmi nesolidní a vždy svádí vinu na jiné…

Axel

To doplnění článku (z 24.9.) je husté… Absolutně nerozumím proč by měli Kiwi měli své zákaznici telefonovat. A to opakovaně. Proč jí nenapsali emaily? Škoda, že @honzalb nezískal upřesnění té reakce Kiwi z 24.9.2021 – jestli Kiwi koupilo u Ryanairu letenku (a tuto letenku následně Kiwi prodalo své zákaznici), tak proč Kiwi akceptovalo, že Kiwi od Ryanairu nedostalo zpět zaplacené peníze za letenku??? Tj. proč se Kiwi nesoudí s Ryanair, o dlužné peníze? Jinými slovy – co je mezi Kiwi a Ryanairem je jejich věc…. Paní V. dala SVOJE peníze firmě Kiwi, předpokládám že let byl zrušen, takže paní V.… Číst vice »

Axel

V čem by měl spočívat „podvod“ firmy Kiwi vůči cestujícím?

Samotný fakt, že firma dluží, není podvod = lékem je insolvenční návrh, ale v Insolvenčním rejstříku nevidím žádné zahájené insolvenční řízení.

Důvodů pro insolvence firmy je víc. Asi nejčastější je platební neschopnost firmy:
„Požadavek, aby měl dlužník více věřitelů, je ve smyslu ustanovení § 3 odst. 1 písm. a/ insolvenčního zákona splněn, má-li vůči dlužníku vedle insolvenčního navrhovatele pohledávku po dobu delší 30 dnů po lhůtě splatnosti i nejméně jeden další věřitel. (…)“

https://www.zizlavsky.cz/stanovisko-nejvyssiho-soudu-cr-k-mnohosti-veritelu-dluznika/

Axel

Můj faktický dotaz na „hejty“ ke Kiwi, ale neobhajují snad matoucí podmínky firmy Kiwi, aspoň takový je můj subjektivní dojem… Ale na to existuje eventuelní trest pro Kiwi – viz příklad prodejce letenek (SA) před cca 15-ti lety:
„Neposkytnutí jasné a srozumitelné informace spotřebiteli o tom, že v případě zakoupení obousměrné letenky se při nenastoupení na první úsek cesty automaticky ruší letenka na zpáteční úsek cesty, je klamavou obchodní praktikou ve smyslu § 5 odst. 1 písm. c) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.“
https://sbirka.nssoud.cz/cz/ochrana-spotrebitele-informace-o-cene-letenek.p2706.html

Ondra

No třeba především proto, že aerolinky peníze Kiwi poslaly a to cestujícím cpe nějaký vouchery místo peněz. To je třeba dost problém.

Axel

Tj. jestli firma Kiwi dluží víc lidem víc než 30 dní po splatnosti, tak proč tito věřitelé nepodali insolvenční návrh / -hy, tak aby bylo zahájeno insolvenční řízení s firmou Kiwi? Přece jestli firma Kiwi zadržuje věřitelům bezdůvodně prachy, tak insolvenční správce ty prachy vyplatí (po odečtení nákladů insolvence). A jestli firma Kiwi protizákonně nakládala s penězi (např. jestli zvýhodňují některé věřitele na úkor jiných), tak insolvenční správce zpravidla dokáže z firmy vytáhnout důkazy, tak aby bylo možné zahájit trestní řízení, pokud někdo z firmy zvýhodňuje věřitele ve smyslu Trestního zákoníku. Prostě nechápu proč se tvářit, že normální pravidla právního… Číst vice »

JackBrno

Kiwi v podstatě na podvodu vyrostlo. Ovšem pravda, že tomu velkou měrou přispěli novináři a politici, kteří ho nesmyslně vynášeli do nebe, aniž by se vůbec obtěžovali zjistit podrobnosti jeho fungování. Většina novinářů a politiků se spokojila s propagačním tvrzením o principu fungování, že Kiwi vyhledává spojení a nabízí garantované přestupy i mezi dopravci, kteří spolu oficiálně nespolupracují, jako by se jednalo o jednoho dopravce. Ovšem nic nemůže být dál od pravdy, respektive pravdivá je jen ta první část, že vyhledává spojení i v rámci nespolupracujících dopravců. Ovšem ta jejich tzv. garance, to je jen parodie na skutečnou garanci přestupu.… Číst vice »

Axel

Čili samotná služba vyhledávání leteckých spojení je OK, chápu Vás správně?

Prostě něco jako když zdejší autor @honzalb dělal, jako novinář, okružní cesty hromadnou dopravou, zejména vlakovou. https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/tridenni-cena-jana-sury-po-ceskych-kolejich.A150909_083030_ekonomika_fih

Akorát je problém, že Kiwi se tváří (ale v obchodních podmínkách Kiwi se toto přesně nepíše), že nabízí jednu letenku namísto několika různých s různými podmínkami… chápu Vás správně?

J.D.

Když prodáváte neorientujícím se důchodcům předražené hrnce, tak jste šmejd. Když prodáváte hrozné služby neorientujícím se cestovatelům jste podnikatel roku a ještě dostanete státní záruky…

Jirka B.

Tak ono se obecne vzdy nejlepe vydelava na blbosti jinych.

Ibragim z Bastru

Naprosto nejhorší prodejce letenek na teto planetě. A to říkám, i když jsem jinak patriot a kolem jejich kanclu chodíme na oběd. Mimochodem, u mě skončili, když jsem objevil, že prodávají zavazadlo, které již bylo v ceně letenky.

xcon

Tu mal niekto uz davno sediet a dana firma uz nemala nejaky ten rok existovat. Ale nakolko tu mame posledne roky trend „politickej korektnosti“ tak takychto smejdov este ocenime titulom „podnikatel roka“…

Milan

Právo přestalo existovat. Zákony a směrnice EU jsou je cárem papíru.

tkw

Lítám poměrně často i během pandemie různě po světe, a ještě se mi nikdy nestalo, že by bylo kiwi nejlevnější nebo mi nabídl lepší nabídku. Sleduju je od počátku a tak to nechápu.

Otakar

U Kiwi nejde o levnější, ale o vyhledání komplikovanějších cest s x přestupy nebo blbostí typu poletíš o 20 hodin déle, ale bude tě to stát o 500 Kč méně. Kolenovrtavší občané na to slyší a nedojde jim, že za těch 20 h vydělají více než, kolik ušetří.

babilon

Před 3 lety jsem letěl na Island (5 osob, přímý let) a Kiwi nabídlo o dost nižší cenu než přímo aerolinka.

Kajman

Tak to jste měl velkou kliku, že nedošlo k žádné změně.

Martin

Oliver Dlouhý, podnikatel roku 2019.

Lumiere

Kolik takový titul stojí, koupil bych ho švagrovi ke kulatým narozeninám? Anebo myslíte, že by bylo lepší vybrat nějaké vyznamenání z Hradu, třeba to, co dostal Krúpa?

Šejdr

Podnikatel roku. :)))

Michal

KIWI jsou jasní ŠMEJDI, jen nechápu že jim to prochází tak dlouho… Já měl minulý rok koupené letenky přes student agency s American a Singapore Airlines a od AA přišly peníze do měsíce a SQ nabídly vrácení, nebo otevřenou letenku na dva roky.

J.R.

To je jednoduché, když kupuješ letenku od aerolinky na své údaje tak ti peníze vrátí protože spolehlivě ví jak a kam. Když je naopak kupuješ na falešné údaje, přes falešné účty tak to pak jde těžko a vzhledem k tomu že kiwi to dělá ve velkém tak sami neví přes jaký účet žádat kompenzace na jakou letenku takže je aerolinky pošlou do patřičných mezí.

Revizor

Tak od toho je chargeback na debetní / nejlépe kreditní kartu. Pak vám vrátí prachy banka. Odmítat si Kiwi může jak chce. Málokdo ale tuší, co vůbec chargeback je a nějaký pochybný voucher ještě bere jako výhru, uaaaaa

Gwann

nejzajímavější je ta informace…že jsme se oliverovi zarucili statniho do výše 1,2mld.

to si pamatujte, až tu zase bude shitstorm o státních dosypech a platbách za pozemky a tak. dost by mne zajímalo jak a kdy to kiwi vrátí…

Axel

Tvl
tak dlouho jsme se úspěšně bránili vyhazování peněz za mimořádné dotování ČSA/Smartwings (které před dotací nebyly oddluženy svými věřiteli např.půjčovnami letadel z Irska)…. až se objevilo toto!!!

Gwann

abychom byli spravedlivi, tak smrtwings dostali tuším 2mld záruku že stejného zdroje. a taky by mne zajímalo, jak to dopadne 😉 i zlutak něco dostal…

Lkprak

Nejvyšší čas, aby Letiště Praha s touhle firmou přerušilo jakoukoliv spolupráci a veřejně se od nich distancovalo.

Otakar

Oni spolupracují?

Lkprak

Jj, je tam nějaká barterová spolupráce ve smyslu „vy budete propagovat Prahu jako přestupní bod, my za to vaším klientům poskytneme služby typu salonek nebo Fast track“. Psalo se o tom tuším i tady. S normálním poctivým prodejcem by to byl asi fajn obchod, ale takhle…

roman

Kdyby si koupila letenku přímo přes Ryainer tak by už měla peníze dávno zpátky na účtu a do poslední koruny.

„Například Kristina Vurmová Labohá si koupila přes Kiwi.com let s Ryanairem a rozhodla se, že nechá vymáhání peněz na české firmě, i když je nedostane všechny.“

ABC

ale to bylo jásotu že Ústavní soud klepl Ryanair ve sporu s Kiwi přes prsty, že (ač v reálu šlo jen o předběžné opatření)

Zdebek

Nemela, ja dostal opravnene penize z Ryanu az pravnikem.

roman

Stačí jím napsat na chetbot, dvakrát odmítnout poukázku a peníze jsou do týdne na účtě

5516

Ryanair, EasyJet…Obě společnosti nám zrušily let. Obě poslaly peníze zpět na účet do 2 týdnů nejpozději. Žádný problém v komunikaci, naopak. Naprosto férové a rychlé jednání.

Vůbech tedy nepochopím, že někteří klienti kupují letenky těchto dopravců přes kiwi.com…

Tomáš

Tohle je regulérní podvod. Pro ty, co naletěli… Doporučuji se obrátit na úspěšného advokáta Petra Němce. Podobné věci řeší. A kdo ví, třeba jednou pan O.D. dopadne jako O.J. (Ondřej Janata).

Roman

Pokud máte nějaké důkazy o podvodu, podejte na policii trestní oznámení.

Petr

To je rada k nezaplacení. Děkujeme Romane! (nebo Olivere?)

RHood

Už jenom spojování produktů dvou airlines, které nejsou přes standardní distribuční nástroje možné spojit, a to díky diferentním podmínkám a jejích prodej finálnímu klientovi bez uvedení rizik je dle mého názoru takový podfuk a v mnoha případech uvede klienta do problémů, o kterých se mu ani nezdálo v těch nejhorších snech, Olivere D.