Ke stavbě D11 do Polska je nejblíže polský Budimex, cena v tendru klesla o 1,7 miliardy korun
Úsek má stavební povolení, v trase už běží archeologický výzkum.
Polský stavební kolos Budimex nabídl podruhé v krátké době nejnižší cenu za stavbu nového úseku dálnice v Česku. V soutěži na 21 kilometrů dlouhý úsek z Trutnova na státní hranici s Polskem je po otevření nabídek první s cenou 11,352 miliardy korun. Do soutěže přišlo šest nabídek. Svojí velikostí jde o jednu z největších silničních zakázek v Česku za posledních dvacet let.
Údaje o nejnižší ceně zveřejnil na sociální síti X generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl. Hodnotící komise nyní bude nabídku zkoumat. Cena v tendru klesla na 86 procent odhadované ceny 13,068 miliardy korun, stát může ušetřit na výstavbě 1,7 miliardy korun.
ŘSD muselo kvůli dotazům uchazečů opakovaně posouvat termín pro podání nabídek. Soutěž začala loni v prosinci, termín pro podání nabídek se postupně odsunul o zhruba půl roku.
Budimex zatím v Česku žádnou velkou zakázku nezískal, aktuálně ale nabízí nejnižší cenu i v soutěži na D35 ze Džbánova do Litomyšle.
ŘSD plánuje zahájení stavby dálnice ještě letos. Už loni začaly práce na archeologickém průzkumu stavby. Dálnice na hranici naváže na polskou rychlostní silnici S3, která je prakticky hotová. Postup prací v Polsku přinutil ŘSD změnit plány: nejprve se má začít budovat úsek úsek u státní hranice, který by měl být hotový v roce 2025. Celá dálnice z Trutnova na hranice má být hotová v roce 2027.
Součástí dálnice bude i nový průtah po východním okraji Trutnova. Na trase budou dva tunely. Vše o tomto úseku najdete zde. Informační leták ŘSD k celé stavbě je zde. Kompletní dálnice D11 bude až po dokončení úseku z Jaroměře, který zatím povolení nemá. V únoru ale získal územní rozhodnutí. Hotový by měl být v roce 2028.