Ke stavbě D11 do Polska je nejblíže polský Budimex, cena v tendru klesla o 1,7 miliardy korun

Vizualizace budoucí dálnice D11 Trutnov - státní hranice, most v Lamperticích. Foto: ŘSDVizualizace budoucí dálnice D11 Trutnov - státní hranice, most v Lamperticích. Foto: ŘSD

Úsek má stavební povolení, v trase už běží archeologický výzkum.

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vojta_7

Úsek z Trutnova k PL může stavět kdokoliv. Tam moc lidí nepojede, já (do PL) nikdy.

Wojtek

No vidite, ja tam jezdim pravidelne, tak aspon budu delat kvoty za vas 🙂

Zlámalík

To jsme rádi, aspoň tam bude od takových lidí klid 😉

Kodl

Nechejte to postavit Poláky! Zkušeností z vlasti mají více než dost🙂

Michal82

Neslo by ten úsek do Trutnova postavit rychleji, aby se celá dálnice Jaromeř – hranice otevřel najednou?

FrenkyUL

Není povolení, tak nešlo. Pták brzdí…

Atom

Tak možná Budemix staví ten úsek S3 na polské straně, tak pro něj bude vhodnější ty stroje posunout jen kousek na naší část

Beekee

To dělá Porr.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Já jsem pro. Poláci to udělají rychleji, kvalitněji a levněji.
#🇵🇱👍

Radim

Kvalitněji? No nevím…

Filip

Přejeďte si všechny dálnice S silnice po Polsku a uvidíte. Já je jel a mohu potvrdit kvalitu, rychlost a parametrizace staveb. Pak hodnoťte.

Sova

Nevím jestli budou platit všechny tyto superlativy naráz… potřebovali bychom spíš polské stavební řízení a výkup, než polské stavební firmy.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Na to bychom se ovšem museli stát součástí Polska. Což bych zase úplně nebral.
Nicméně ano, na výstavbu VRT bude, kromě výměny vedení SŽ a rozbití monopolů, nutné jít opravdu polskou cestou, jinak to nebude nikdy.

Leštění

Myslíte než Rakušané, Francouzi, Švedi a podobně?

JGR

jo v sedmdesátkách dělal Budimex rekošku silnice č. 10, Pyrám Liberec, Dobrá práce

pozor

Budimex stavěl R10 Praha – Turnov

DavidS

Já si nemyslím, že by naším problémem byla výstavba. Spíše to, co k ní vede

Jiří Kocurek

Mno pokud si SŽ vybere variantu, která není v posudku EIA, tak za to stavební firmy ani projektatni nemůžou. Ikdyž by to úderka z dlážděné neraději hodina na dotčenou obec a srvnala ji se zemí.

DavidS

velmi důležitá a vůbec ne zaujatá informace v diskuzi ke článku a stavbě dálnice

BND 30

Tak už i dálnice si jezdíme kupovat do Polska 😀

Franta

Poláci zas jezdí nakupovat dálnice k nám. Říká se tomu obchod. https://www.metrostavpolska.pl/referencje/

Pavel

Záleží na ceně, třeba Budimex dal naopak jednu z nejdražších nabídek v tendru na napojení severního Rokycanska na D5.

Jan M

ale to nezní tak líbivě pro jednoduchý komentář, který má rádoby vtipně naznačit, že polské firmy jsou levnější než naše, což dle dostupných informací není pravda ani za mák.

Leštění

Které naše? Účastnil se maximálně Metrostav, ale spíš očekávám, že další v pořadí budou francouzské , rakouské a německé firmy.

Jiří Kocurek

A vy jste majtielem Metrostavu, že ho považujete za vaši firmu?

PetrN

No a jak je Eurovia francouzská, tak Budimex je španělská firma jen tak mimochodem…

Pavel

Akcie Ferrovial taky nejsou ze 100% Španělské a Ferrovial má jenom 50.14% většinu. Hra co kdo vlastní není tak jednoduchá.