cargo

K zakázce na opravu Libeňského mostu má nejblíže Metrostav. Nabídl výrazně levnější i rychlejší stavbu

Zatěžování Libeňského mostu. Foto: TSK PrahaZatěžování Libeňského mostu. Foto: TSK Praha

Ceny dvou nabídek se liší o téměř 1,5 miliardy korun, Metrostav šel i výrazně pod odhadovaný rozpočet.

Zpět na článek
27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
thegrid

I ta levnější nabídka je pěkná darda v porovnání s novým, který by vydržel 100let.

Khufu

Za jakou cenu je podle vás možné postavit soumostí dlouhé 830 m?

thegrid

Říkám, je rozdíl, pokud cpete peníze do něčeho, co vydrží 40 let a do něčeho, co vydrží znovu celé století

thegrid

I ta levnější nabídka je neskutečná darda v porovnání s výstavbou nového, který by vydržel 100 let.

Jakub P.

Tak si to shrňme: Nejdřív se politicky proklamuje, že rekonstrukce bude za cca 600 mil., pak se vypsala zakázka za 2,85 mld, no a nakonec tu máme 2 nabídky za dost rozdílné ceny. Jedna je od sdružení s účasti Pragostavu, který tu stavbu zná z projektantů asi nejlépe, tam je nabídka za 3,6 mld. Pak je tu Metrostavu TBR ze skupiny Metrostav, nad kterou visi hrozba zákazu realizace veřejných zakázek, tam je to za 2,1 mld. Takže máme nastřelených několik dost rozdílných cen. Jedna cena je kandidát na nepřiměřeně nízkou cenu nebo jak se to jmenuje. To se odvolá Metrostav.… Číst vice »

Jakub P.

Pokud se komise bude řídit zkušenostmi s Metrostavem o kousek dál po proudu, tak použije standardní koeficient nabídkové a výsledné ceny ve výši 2,8. Pak bude výše nabídky MTS 5,88 mld. Otázkou pak je, jaký koeficient má druhá skupina.

Démon

Už tomu Metrostavu dejte práci nebo nám zdecimuje trh 🙂

Pražec

A reference máte? A mohla bych je vidět?

Jarda 2

Proboha oni tu hruzu opravdu nezbouraj?? Vzdyt se jedna o rozvojovou lokalitu kde se stavi jako o zavod nove byty a kancelárske komplexy – tam je potreba most (soumosti minimalne o dvou az trech pruzich v kazdem smeru a dalsi pruhy u krizovatek, bude se to na Palmovce na pojpvat na dalsi cast mestskeho okruhu, na druhe strane se to v Holesovicicich bude napojovat Delnickou ulici na dalsi rozvojovou oblast nadrazi Bubny-Zatory a propoji se to u budovy Narodni galerie s ulici Veletrzni. viz mapa https://mapy.cz/zakladni?x=14.4507824&y=50.1051878&z=15&l=0

2084

Jasně, takže přitáhneme ještě víc aut do Prahy, která nebudou mít kde parkovat a zároveň zacpeme návazné ulice auty kvůli dopravní indukci. Skvělý plán.
A v ideálním případě k tomu ještě přidat tohle: https://necyklopedie.org/wiki/Soubor:Zvmagistrala.jpg

Jarda 2

Jenže oni tam ty auta stejně přijedou – proto potřebujou kapacitní spojení!!! Navíc je na Nové libeńské soumostí zpracovaný krásný projekt, který je dostatečně kapacitní a architektonicky velmi zdařilý.

petr

Auta maj jezdit na druhou stranu, na MO, proto se stavi. Ne se cpact na novou tepnu do centra. Dokud se nepostavi dalsi cast MO, tak zatim bude muset Povltavska/Spojovaci stacit.

Martin

To co pisete nedava smysl, cely most je dnes vyuzivan prakticky jen pro tramvaje, automobilovy provoz je minimalni, nebot obe casti propojuje uz komunikace z Karlina a MO+Povltavska a tak tomu bude i nadale. To co popisujete je puvodni varianta ZAKOS z 50 let. A ten by znamenal demolice spousty bytovych domu, zasah do ochraneho systemu metra a protipovodnovych opatrenich. Vsechny objekty, ktere se v dane oblasti stavi, maji omezeny pocet parkovacich mist a vse je smerovano na MHD. Jelikoz jsem pracoval na Palmovce v DOCKu, tak mist je pro parkovani opravdu minimum. A kdo jezdil autem tak vetsinou prijizdel… Číst vice »

SaulGoodman

Ten rozdíl v ceně je tedy docela podstatný, jak v absolutních číslech, tak procentuálně. Zajímalo by mě, jak tam může vzniknout takový rozptyl… Že mají blízko sídlo asi moc vliv mít nebude, ne?

Gwann

málo vytížené kapacity?

Petr

Určitě hraje roli i sídlo, dívat se z oken několik let na zařízení staveniště největší konkurence a vodit si tudy obchodní návštěvy pro ně není určitě příjemná vyhlídka.

Radek

Možná proto, že je to design and build?

Jan

Jako že pokud pokud si to nachají naprojektovat od někoho jiného tak to sežere miliardu navíc? To jako fakt? To mě potom zajímá kolik dalších stamilionů se dá ušetřit pokud by se omezili další subdodavatelé. A kolik % zakázek se ztráci v přeprodávání, marži jednotlivých dodavatelů a výrobců a kolik je skutečná cena materiálu a práce.

původní Jakub P bez tečky

Taky tipuju souhru víc faktorů, hlavně asi ten Design&Build, můžou si věřit, že to zvládnou navrhnout v rámci požadovanejch parametrů levnější technologií. Plus všechno to, co psali ostatní, málo vytížený kapacity, potřeba nabrat zakázky, dokud to jde, a nejspíš i to sídlo bude přispívající faktor.

Hynek

Mají v okolí 2 betonárny a že ne malé a v Tróji další, to dokáže udělat velké úspory. Tahat to po vodě by bylo určitě super PR, ale upřímně je to fakt jen kousek…

původní Jakub P bez tečky

Jo, vlastní betonárka hned vedle bude nejspíš další faktor, kterej jim umožnil nabídnout nižší cenu.

Host

Nebo proto, že druhý na pásce prostě sázel na to, že nabídku podá jako jediný a tudíž cenu napálil?

standa

tak naivní snad není nikdo z konkurence že bude jedinný 😀

Jiří Kocurek

Dost možná bude. Přecejenom že by jim přímo u sídla stavěla konkurence?
Ech… co my víme, jestli mají něco připraveného předem, kratší termín nebude jen tak, že by si mákli o sobotách.

Démon

3,6 je hovadina, 2,85 byla taky, hádejte kdo to projektoval, 1,8 je reálná, takže za 2,1 se to dá udělat s 10% ziskem 🙂

Khufu

Metrostav byl zatím nepravomocně odsouzen k zákazu veřejných zakázek na tři roky. Nejspíše nabízí režijní cenu, aby udržel byznys.Exodus kvalifikovaných zaměstnanců ke konkurenci by jej poškodil mnohem víc, než nějaká drobná ztráta.

Gwann

tenhle metrostav snad nemá problém s uznavanim referencí, tak hurá do toho.

jen aby jim tam zase něco nepropadlo…jak je jich zvykem