dkv-spojujeme

K zakázce na opravu Libeňského mostu má nejblíže Metrostav. Nabídl výrazně levnější i rychlejší stavbu

Zatěžování Libeňského mostu. Foto: TSK PrahaZatěžování Libeňského mostu. Foto: TSK Praha

Ceny dvou nabídek se liší o téměř 1,5 miliardy korun, Metrostav šel i výrazně pod odhadovaný rozpočet.

Společnost Metrostav TBR nabídla v soutěži na opravu Libeňského mostu (soumostí) výrazně nižší cenu než její konkurence. Oproti druhé nabídce je o téměř 1,5 miliardy korun levnější, současně slibuje i kratší čas na tramvajovou výluku.

Vyplývá to z údajů o nabídkách, které zveřejnila Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK). Odhadovaná cena byla 2,85 miliardy korun bez DPH. Metrostav, jehož sídlo s mostem téměř sousedí, nabídl cenu 2,181 miliardy korun. Druhé sdružení firem Strabag, Eurovia CS, SMP CZ a Pragoprojekt přišlo s cenou 3,628 miliardy korun. TSK současně odmítla námitky proti zadávací dokumentaci, které podala společnost Firesta – Fišer.

Metrostav nabídl i kratší omezení pro tramvaje: výluka by trvala 365 dní, druhé sdružení nabídlo 480 dnů. TSK už dříve uvedla, že vítěz soutěže by mohl být znám do konce roku.

Zakázka probíhá ve standardu Design and build, kdy se soutěží současně stavební firma i projektant. Oprava se týká kompletního úseku od křižovatky Dělnické s Jankovcovou až po Palmovku. Součástí obnovy má být i výstavba nových ramp pro pěší a cyklisty na Rohanský ostrov, kde má vzniknout park. Hlavním kritériem v hodnocení je cena, která bude mít váhu 80 %. Dvacetiprocentní váhu má doba navržené výluky tramvají. Podle původních plánů by měly práce začít v polovině roku 2022, hotovo má být do roku 2025.

Soutěží skončily letité dohady o tom, zda most zbourat a postavit nový, nebo rekonstruovat. K obratu došlo s příchodem nového vedení pražské radnice. Zátěžové zkoušky ukázaly, že most architekta Pavla Janáka je stále v relativně dobrém stavu.

Libeňský most (spíše soumostí) měří 1 200 metrů. I po rekonstrukci zůstane stejně široký, tedy 21 metrů, a bude mít kromě dvou tramvajových kolejí v každém směru jeden pruh pro auta, jeden pro cyklisty a jeden pro chodce. Pěší a cyklistický provoz zůstane zachován i během rekonstrukce.

Tagy eurovia Libeňský most Metrostav TBR Pragoprojekt praha SMP CZ Strabag TSK Praha
27 komentářů