K dreamlinerům L-410. Uzbekistan Airways objednaly dvě česká letadla

L-410 UVP-E20 v barvách Uzbekistan Airways. Foto: OmnipolL-410 UVP-E20 v barvách Uzbekistan Airways. Foto: Omnipol

První letadlo bude dodáno již v červenci.

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Marek

Letel jsem s Uzbekistan Airways pred mesicem do Taskentu. Neskutecny zazitek vratit se v case tak o 20 let zpatky. Myslim v dobrem. Letadla jsou v dobrem stavu, ale ta atmosfera, jako kdyz jeste nebyly lowcosty. Pilot stara skola, hlaseni letusek, catering. Vsechno jako driv.

Pepa

A v čem že jsou ty aerolinie tak vyznamné? Krom zakázky pro Kunovice ?

Alexandr

Třeba tím, že Uzbekistan Airways je dopravce s druhým nejvyšším počtem letů ze zahraničí do Ruska (po Turkish Airlines). Samotný Uzbekistán má necelých 40 mil. obyvatel, jejich národní dopravce kromě do Ruska létá ještě do Evropy i do USA (New York).

Miloš

L410 jsou velmi dobré letouny s dobrým základem. Lze ho téměř do nekonečna vylepšovat a vymýšlet různé výbavy, možná i prodloužení trupu. Je prověřený v extrémních podmínkách. V mnoha místech světa zatím neví o jeho spolehlivosti a třeba Kanada má šanci to také vyzkoušet. Uzbekistán zkušenosti už má.
Je smutné, že L610 se zatím nepodařilo dostat zpět do výroby. Podobný stroj by si zákazníky jistě našel.
LETu Kunovice držím palce a z jejich úspěchů mám radost.

Martin

Kanada ma Twin Ottera a PWC motory.

Jiří Kocurek

Gratulace, ať se daří!

yxc

To je L-410 UVP-E20? Ten model totiz nemá nádrže na koncích křídel.

dds

E20 nemusí mít nádrže na křídlech. E20 v Nepále je nemají.

Martin

Pravda, na obrázku je L410 NG.

Martin Csabo

Uzbecké livery vypadá na l410 fakt skvěle. Už se tešim až ho uvidím naživo