Dopravci Železnice

Jízdenkový chaos. V některých krajích zapomeňte na doklady Českých drah i jejich e-shop

RegioPanter mezi Ústím nad Labem a Děčínem. Foto: České dráhy
RegioPanter mezi Ústím nad Labem a Děčínem. Foto: České dráhy

Cestující na české železnici čeká v prosinci s nástupem nového jízdního řádu velká změna nejen tam, kde začne vlaky provozovat jiný dopravce namísto Českých drah. První kraje se rozhodly zakázat Českým drahám výdej jízdenek podle tarifu TR10 státního dopravce a budou vyžadovat až na pár výjimek vydávání jízdních dokladů jen podle krajského tarifu.

V praxi to bude znamenat, že jízdenky na vlak v rámci kraje nekoupíte v e-shopu Českých drah, k ničemu vám budou některé věrnostní karty Českých drah, uznávat se nebude ani takzvaná režijka. Jde o osobní a spěšné vlaky, které objednávají kraje, rychlíků a expresů objednávaných státem se nová pravidla netýkají. Nová pravidla vyplývají ze smluv, které České dráhy s kraji podepsaly.

Změna se bude týkat celkem pěti krajů, které přecházejí na takzvané brutto smlouvy. Dosud České dráhy jezdily na takzvané netto smlouvy, kdy byl riziko tržeb na straně dopravce. V brutto smlouvách ponese riziko tržeb kraj, dopravce dostane fixní částku a tržby bude odvádět kraji. Kraje tak chtějí mít větší kontrolu nad příjmy celého dopravního systému. (O rozdílech mezi brutto a netto smlouvami se více dočtete zde)

„V každém z těchto pěti krajů bude systém mírně jiný,“ řekl mluvčí Českých drah Radek Joklík. Největší změny nastanou v Jihomoravském kraji, nejmenší z pohledu cestujících v Libereckém kraji. Na brutto smlouvy přecházejí také v Ústeckém, Zlínském a Olomouckém kraji.

Z pohledu cestujících je cestování na krajský tarif dosud většinou levnější než na klasický tarif TR10 Českých drah, často jim jízdenka pro jízdu mezi dvěma městy v rámci kraje pokrývá i cestu městskou hromadnou dopravou. Například v Libereckém kraji jízdenka podle tarifu Českých drah z Liberce do Turnova vyjde v e-shopu na 64 Kč, nejdražší jízdenka v krajském tarifu při koupi bez čipové karty na 45 Kč.

Mluvčí Jihomoravského kraje Monika Brindzáková potvrdila, že jízdní doklady Českých drah se budou uznávat pouze pro mezikrajské cesty, tedy pro jízdy z Jihomoravského kraje do okolí. Uznávat se ještě budou jízdenky ČD IN100, IN Business a IN Senior. „V současné době finišuje uzavření příslušné akceptační dohody mezi Českými drahami a Jihomoravským krajem,“ dodala Brindzáková. Jedná se ještě o tom, zda bude možné prodávat jízdenky pro spojení v rámci kraje v e-shopu Českých drah a aplikaci Můj vlak. Cestující, kteří budou chtít jízdenku elektronicky, si mohou doklad koupit v aplikace kraje Poseidon. „Pro prodej předplatných jízdních dokladů IDS JMK připravujeme e-shop Jihomoravského kraje (předpoklad spuštění v roce 2020) a současně bude nově  zaveden i prodej jednorázových jízdenek IDS JMK ve vlacích,“ dodala Brindzáková.

Mezi zaměstnanci Českých drah a SŽDC už několik dní koluje dopis, ve kterém České dráhy oznamují majitelům režijek, že v Jihomoravském kraji se s nimi v osobních vlacích už nesvezou.  Ministerstvo dopravy od prosince krajům umožní, aby nemusely režijky ve vlacích Českých drah objednávaných z krajských rozpočtů platit.

Informace z Českých drah o zásadních změnách platnosti tarifu v Jihomoravském kraji.
Informace z Českých drah o zásadních změnách platnosti tarifu v Jihomoravském kraji.

Podobný model bude mít Ústecký kraj. „V případě požadavku cestujícího na jízdní doklad vnitrokrajské relace bude vydán jízdní doklad podle Tarifu DÚK .V případě požadavku cestujícího na jízdní doklad mezikrajské relace bude vydán jízdní doklad podle Tarifu ČD a to i za úsek v Ústeckém kraji,“ upřesnila mluvčí kraje Magdalena Fraňková. Smůlu budou mít nejspíše ti, co si budou chtít krajskou jízdenku koupit elektronicky. Ústecký kraj vlastní aplikaci a eshop na jízdenky nemá. „Ve smlouvě s ČD jsou řešena nákupní místa jako pokladny ve stanicích či mobilní pokladny ve vlacích. Aplikace smluvně řešená není,“ podotkla Fraňková.

Velké změny čekají i Plzeňský kraj, ale až od 1. července příštího roku. „Předpokládáme platnost tarifu Plzeňského kraje od 1. července 2020. Do této doby předpokládáme uznávání jízdenek ČD ve stávajícím rozsahu. Rozsah uznávaných jízdenek ČD po 1. červenci 2020 zatím není stanoven a bude předmětem jednání. Primárně však předpokládáme platnost tarifu IDP, sousedních IDS po dohodě se sousedními kraji, pokud budou mít systémy vzájemné přesahy, a výhledově celostátního tarifu. Prodejní kanály krajského tarifu jsou v řešení,“ upřesnila mluvčí Plzeňského kraje Alena Marešová.

Zlínský a Olomoucký kraj do uzávěrky neodpověděly. Ve Zlíně zatím ani není jasné, zda se skutečně nový integrovaný tarif stihne do nového jízdního řádu spustit.

Jediným krajem s brutto smlouvami, který nadále bude uznávat doklady podle tarifu Českých drah, bude Liberecký. „V Libereckém kraji platí, že například i v Praze prodáme jízdenku dle TR10 na osobní vlak z České Lípy do Nového Boru. Je to díky tomu, že Liberecký kraj chtěl zachovat dosavadní možnost zákazníků z celé republiky koupit jízdenky na krajské spoje kdekoliv v síti pokladen ČD, na e-shopu ČD i přes aplikaci Můj vlak. I zde však platí, že pokud bude zákazník chtít výslovně jízdenku IDOL, pak si ji musí koupit přes odbavovací kanály kraje nebo ve vlaku či ve stanici v rámci Libereckého kraje,“ dodal Joklík.

Z nabídky jízdenek Českých drah bude zřejmě ve všech krajích nadále uznávána Kilometrická banka. „Nejnižší odepsaná vzdálenost je 100 km a předpokládá se tedy, že KMB bude využívána pouze na mezikrajské cestování,“ dodal Joklík. Naopak v řadě krajů začnou cestující řešit, zda se jim vyplatí jízdenka IN25 či IN50.  ČD slibují, že vrátí v takovém případě cestujícímu příslušnou hodnotu dokladu podle doby do konce platnosti.

Největší komplikace čekají cestující při koupi jízdenky kombinující dálkový vlak a osobní vlak v „brutto kraji“. V řadě případů nepůjde jedna jízdenka koupit, neexistuje navíc stále ani kvůli průtahům ministerstva dopravy a schvalováním novely zákona o dráhách státní jednotný tarif. „Pokud bude chtít cestující z nějakého důvodu kombinovat mezikrajské a vnitrokrajské jízdné „brutto krajů“, bude si muset jízdní doklad na vnitrokrajskou cestu koupit přes elektronické odbavovací kanály daného kraje, případně pak až na pokladně či ve vlaku v příslušném kraji,“ upřesnil Joklík

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Jiří Fišer
Host
Jiří Fišer

To si vážně někdo mysli, že v téhle džugli budu chtít cestovat? Po létech ježdění výhradně autem jsem si zakoupil IN50 se slevou pro důchodce a začal jezdit i vlakem. Aplikace MůjVlak byla docela fajn a jet na vodu s partou vlakem byla docela legrace. Chodím stále do práce a rozhodně nehodlám trávit večery čtením jízních řádů a nepřehledných tarifů – co v kraji, co jiném kraji, co mezi kraji atd.. Prostě si zase vezmu auto a vy si můžete, společně s šílenou Gretou, kvičet nad uhlíkovou stopou. A pokud budou ČD v minusu, jak je zvykem, tak z toho… Číst vice »

Karel
Host
Karel

Číst složité tarify, které se každý rok mění, mě u ČD nebaví už spoustu let. U autobusů žádné síťové jízdenky nejsou, jízdenka se kupuje pro každou jízdu zvlášť, ale nakonec je to většinou levnější i spolehlivější než ty vlaky, a ještě si leckdy člověk může vybrat. ČD si vždycky hrály jen samy na svém písečku a nebýt krajů, nikdy by je nikdo nedonutil integrovat se s ostatní dopravou do síťové služby.

Lubomír
Host
Lubomír

Co to Kraje a ČD vyvádějí za komplikované blbosti ?! Zákazníkům seberou slevy a zhorší jim podmínky pro nakupování jízdenek a cestování : Místo by se zjednodušil systém nákupu jízdenek, ponechal dosavadní systém IN karet ,zavádí kraje nepochopitelně složitý systém, kde je to jen boj o rozd+lení peněz, který odnesou zákazníci. Ono nestačí, že se omezily mezikrajské spoje, při výlukách nefungují přípoje na ostatní vlaky, výpravčí nechají ujíždět spoje lidem na přestupy, kteří pak musí čekat na nádražích dvě a více hodin v nevyhovujících prostorách, bez zajištění občerstvení, služeb, pouze se setkávají s nevolí zaměstnanců ČD a SžDC při problámech… Číst vice »

Mirek Zv.
Host
Mirek Zv.

O KMB je to pozitivní zpráva. Vždycky sice byla výhodnější (pro většinu) než IN25, ale málokdo si to uvědomoval. Reklama holt vždy dokáže přivést většinu k iracionálním rozhodnutím. Jenže i když jí hraje do karet postupná totální devalvace skupinové jizdenky, stejně ji válcují jiné možnosti (jíní dopravci, právě to výhodnější jízdné v IDS, vázané levné jizdenky). Je to pořád ještě dobrá volba pro více cestující dvojici. Ale půl roku je už málo – na využití cest, kde je KMB nejlepší variantou. Po 25 letech spokojeného používání už váhám.

Luboš
Host
Luboš

Vážení ministerští úředníci, krajští zastupitelé, hejtmané, páni ředitelé, magistři, bakaláři, smradlavé onučky přehazovače vexlu a také velevážený ručníku pana fíry Míry. V tomto Banánistánu je v posledních třech desítkách let běžné, že se nectí služba pro občana a ani logika. Všichni mají plná ústa slibů a představ, jak bude lepším způsobem naplněna úloha Českých drah k ekologii dopravy, kultuře cestování, propustnosti dopravních cest a vlídnosti dopravních tras, rychlosti přepravy a rozšiřování služeb pro cestující. Zatím ale, jak je vidět, jde jen a pouze o kšeft a znepříjemnění dopravy cestujícím, s cílem na tom více trhnout a směřovat cestující do přeplněných… Číst vice »

koleyy
Host
koleyy

Vzhledem k absenci jediné poznámky přepokládám, že období vlády bratrstva rudé pracky bylo vše ok a země jen vzkvétala.
Tak hurá, konečně to vím!

Luboš
Host
Luboš

pro koleyy : S odpuštěním, jste hlupák. Popsán je stav, který nastal a bez zmínky k dřívějšímu, takže jen provokujete tam, kde nic není. Máte-li dojem, že je popisovaná záležitost z článku v pořádku, jsem si vědom, že zastáváte názor jiný. Toť vše, tečka. K věci jste neuvedl ničeho.

HonzaEM
Host
HonzaEM

Paráda, takže IN 100 bude nadále platit jen v „Brněnským“ kraji. To abych si jí dal do vitríny.

Bivoj
Host
Bivoj

Už chápete význam hesla : ANO, bude líp ?

Lukáš
Host
Lukáš

Hele já to nebudu řešit a zkoumat kdo kde jezdí, kde si mám koupit jaký jízdenky a to, že půlku republiky projedu s ČD dálkovým spojem a pak na mě dvě minuty nepočká kodrcák nějakýho pochybnýho dopravce a já zůstanu viset v nějaký pr… v jedenáct večer a budu chrápat na peróně, když dneska ani pořádný nádražky nikde nejsou, a když už jsou, zavíraj v osm večer a pivo maj za čtyřicet a nemaj k večeři ani utopence. Auto to jistí a ještě v pohodě cestou nakoupím v Kauflandu Bruncvíky a klobásku, a podle mých zkušeností budu v cíli ještě… Číst vice »

-TR-
Host
-TR-

Kodrcák nějakého pochybnýho dopravce zpravidla čeká – osobní zkušenost v Českých Budějovicích při přestupu do Českého Krumlova. Naopak opačně to bývá problém.

Karel
Host
Karel

Směr z Krumlova do Prahy jsem zažil jednou. Kodrcák pochybného dopravce nasbíral asi čtvrt hodiny zpoždění, i když se na trati nic zvláštního nedělo a počet cestujících nebyl nijak mimořádný – jestli špatně spočtený jízdní řád, nevhodná souprava nebo neschopný personál, to nedokážu posoudit. Rychlík pochopitelně nečekal, protože SŽDC náš vlak do přestupní stanice nevpustilo, dokud návazný rychlík neodjel. Omluva ani vysvětlení od pochybného dopravce žádné – a po písemné stížnosti jen plané bezobsažné okecávání, na jaké jsme zvyklí i od těch našich „národních“ institucí.

Tronda
Host
Tronda

Tím pochybným kodrcákem myslíte tu většinu ujetých přípojů mezi dvěma vlaky dopravce ČD?

Sinep Anigav
Host
Sinep Anigav

a) Mám (dost opakovaně) podobnou zkušenost jako Lukáš … „… projedu s ČD dálkovým spojem a pak na mě dvě minuty nepočká kodrcák nějakýho pochybnýho dopravce a já zůstanu viset v nějaký pr…“ Ten kodrcák, co na mě nepočkává dvě minuty (i když: 1/ dlouho před přestupem požádávám dispečera prostřednictvím vlakvedoucího v dálkovém spoji ČD; 2/ kodrcák pak o dvě stanice dál čekává víc minut na křižování) je ´nějakýho pochybnýho´ nejnárodnějšího dopravce. 2) Tímtéž mám (dost opakovaně) podobnou zkušenost, že Trondova otázka je zde na místě. 3) Dovolil jsem si použít pro rozlišení obou národních dopravců slangový výraz „nejnárodnější“ ,… Číst vice »

Sinep Anigav
Host
Sinep Anigav

místo znaku ´a´ má být 1 . Omluva

TomikV
Host
TomikV

S tím se nedá nežli souhlasit ….

Lubir
Host
Lubir

Tento stát- pseudostát řízený nefachčenky a neználky – to je prostě jeden velký BORDEL!!! nic víc, nic míň. A to nejen na dráze!!! Např. absolvent Plzeňského práva – alla 1 rok, autobus jede zítra ráno v 8. hod od kravína, dnes vysedává co eurtoposlanec v Bruselu – tak co ještě více chceme!!!

Ušatá
Host
Ušatá

Svatá pravda! Podstata všech problémů je právě úplně jinde. Ale zkuste na to upozorňovat a problémy se Vám nevyhnou.

koleyy
Host
koleyy

Prostřednictvím vlakvedoucího ČD žádáš dispečera ČD, nikoho jiného!

Martin
Host
Martin

Boze to je bor…. To je jako problem dat dohromady SW, ktery umi na jeden jizdni doklad vytisknout jizdneku se dvema tarify? Ja mam na IN25 i jizdenku na MHD PID, mam jednu kartu a yo problem neni, jde to na jednu kartu nahrat, to CD neumi ve svych vlacich a jizdenkach pocitat s vice tarify? Chapal bych problem s jinym dopravcem i s tiskem udaju na jizdenku, ale jako jeden dopravce neumi soucet dvou cisel podle tarifu??? Jestlize chci takovou zmenu, tak si na to pripravim SW a e-shop, zamestnance, atd… vzdyt by tak mohl fungovat i jednotny tarif,… Číst vice »

Josef J.
Host
Josef J.

Software existuje, ale některý dopravce se nechce dohodnout.

Karel
Host
Karel

A i kdyby to dostal uloženo, tak určitě najde zase tisíc způsobů, jak to sabotovat.

koleyy
Host
koleyy

Nechceš snad roznášet hnusné pomluvy, že jsou to modří…))))!

Sledovatel
Host
Sledovatel

Dnes mnozí kritizují neexistenci jednotného státního tarifu. V nějaké smlově MD s dopravcem byl tento tarif jako příloha. Bohužel nevím kde ten soubor byl a zda to nebyl návrh. Ale vzhledem k tomu, že bylo nastaveno vysoké jízdé tarifu pro první rok a automatické každoroční zvyšování cen tarifu po dobu platnosti smlouvy s dopravcem, tak se obávám, že až jednotný státní tarif bude probírán veřejností, tak budeme kritizovat vysoké ceny a tím nepoužitelnost tohoto jednotného státního tarifu.

Karel
Host
Karel

Kritizovat můžeme, ale tak byl ten státní jednotný tarif od počátku navrhován, aby byl vždycky lehce dražší než je tržní jízdné. Dosavadní lokální integrované tarify jsou konstruované přesně opačně, což je ovšem dáno tím, že ty tarify stanoví ten, kdo tu dopravu objednává a platí. Nicméně ty algoritmy a technologie pro rozdělování tržeb z jednotného tarifu by asi mělo být možné použít i pro jiné druhy jízdenek.

Andros Baman
Host
Andros Baman

Kdyz vidim, jak lid bojuje o rezijky, tak jestli nekdo zrusi stravenky, bude revoluce.

PaRoh
Host
PaRoh

A přitom je to tak jednoduché. Klasická režijka, která platí jen na něco a jen pro někoho, je na nic. Teda pokud by třeba strojvedoucí nepřišli s tím, že když vezou ve vlaku 100 lidí a 10 z nich má režijku, tak se v jejich prospěch zřeknou 10% platu. Celý problém režijek je v tom, že kvůli těm 10 režistům si nejenže nikdo z jejich kolegů nechce dobrovolně snížit mzdu aby ušetřil na režijních nákladech, ale těm režistům dnes platí jízdenku i lidé, kteří vlakem nikdy nejeli. Ve Švýcarsku je zavedené tzv. GeneralAbo, které platí na všechny druhy dopravy (vyjma… Číst vice »

Dominik
Host
Dominik

Se síťovkou z SJT problém nemám, ale za předpokladu, že na ní bude moct být vydána FIP a řekněme i Slovensko, takže defacto převedena dnešní režijka, a pokud to bude bez toho, tak se nedivte, že chci bránit současnou režijku.

Tronda
Host
Tronda

Režijka je benefit jednoho z dopravců na železnici, pokud si to u něj zaměstnanci vyjednají, může jim koupit síťovku SJT. Pochybuji, ale, že síťovka českého ministerstva dopravy bude nabízet i síťovku pro Slovensko, už jen proto, že ŽSSK žádné síťové jízdné nenabízí a žádná taková síťovka není ani dnes v nabídce.

Dominik
Host
Dominik

Proto jsem navrhoval režijku převést do SJT pro všechny železniční zaměstnance. Jinak by to šlo i tak, že bychom v ČR měli síťovku z SJT, ale s rozšířením možnost FIP a zaměstnaneckého jízdného na Slovensku (tak jako to je na současné režijce) + samozřejmě i možnost převozu kol + by mělo být akceptována ve všech vlacích, nejen v závazku.

PaRoh
Host
PaRoh

Tak jedno pozitivum to má. Konečně odpadnou ty zmatky s vozy „první třídy“, kdy řídicí vozy 954 na osobních vlacích se považují za třídu druhou, a na té překážkové dráze, co jezdí mezi Brnem a Hodonínem chtějí ČD příplatky, ačkoli tarif IDS-JMK žádné třídy nezná. Ve skutečnosti se ovšem jedná o umělé snižování počtu míst ve vlaku a snahu vytřískat z cestujících peníze navíc v rámci státem či krajem podporvané dopravy. Bohužel, s českou železniční mafií se nejspíš domluvit nedá. Například ve Vídni si koupíte za 16€ Bratislava Ticket (nebo jak se to jmenuje), platí to 4 dny i s… Číst vice »

Ušatá
Host
Ušatá

1. třída má být samozřejmostí ve všech vlacích, snad s výjimkou lokálek, kde jede 810ka a trasa má třeba 10 km. A cestující si má právo vybrat. Kraj do toho nemá co kecat, má respektovat právo cestujícího si vybrat, jak a čím chce jet.

Cyklista
Host
Cyklista

A jak má zajistit 1. třídu v MHD, nebo jiných autobusech? A jak ji dotlačí do těch 810? I ČD od 1. třídy ustupují, nebo ji nahrazují nádražní restaurací na kolech. Opravdu sezení v bistru není 1. třída (pokud samozřejmě to bistro není určeno výhradně pro ni)

Ušatá
Host
Ušatá

Nějak nerozumím vaší reakci. Prostě cestující musí dostat komfort, aby to nalákalo i ty, co se nechtějí tísnit a tlačit na nepohodlných sedačkách. Takže 1. třída má být na spojích i os vlaků, ale jen tam, kde jde o delší trasu, jak jsem výše psal. Od Sp výše bez výjimek. Tedy patří i do příměstské dopravy, stejně jako třeba na Os Praha – Rakovník, Zdice – Protivín apod. A je nutné si na to pořídit i vozy. Tu zmínku o MHD nechápu vůbec, o tom jsem nepsal. Ale budete se divit, sem tam i v zahraničí má i MHD i… Číst vice »

koleyy
Host
koleyy

Tak zrušme režijky na 1. třídu a hned bude jasné, jak a kde je potřebná!

koleyy
Host
koleyy

V tramvaji, metru i autobusu taky!

koleyy
Host
koleyy

Žádám důrazně vedení ČD o zavedení 1. třídy i ve vozech 810, protože s nimi jezdím 90 km Čerčany – Světlá! A bistro tam chci taky!

Anonym
Host
Anonym

Tak koukám, že my ty soukromníky na zkurvení síťovosti dráhy ani nepotřebujeme. Stačí politici.

PaRoh
Host
PaRoh

Soukromníci za to nemohou, vina je jednoznačně na straně MInisterstva dopravy, resp. zákonodárců. Není třeba nic vymýšlet, stačí převzít švýcarský systém.

Zbyněk
Host
Zbyněk

Včetně cen? Všichni tady na to určitě mají.

Jaaa
Host
Jaaa

Myslíte vzhledem k HDP a ceně práce? Jistěže.

koleyy
Host
koleyy

Je zajímavé, že u autobusů síťovost nikdo neřeší. Síťovost lze řešit u vlaků (i busů) velmi snadno, jenom chtít. Jaký je problém s dnešní technikou vydat jízdenku odkudkoliv kamkoliv, je-li tam spoj?
Prozradím vám to tajemství… žádný!

Ale ty režijky….)))

Karel
Host
Karel

Ono by to spíš chtělo, aby byla síťová celá veřejná doprava. K čemu je síťovost samotných železnic, když by na ně nic dalšího nenavazovalo? Státní autobusová doprava byla od železniční odtržena už někdy v roce 1949, a to si ani nejsem jistý, do jaké míry s ní předtím tvořila jednotnou síť.

Ušatá
Host
Ušatá

Jen celkově doplním. Za dopravu ve státě jak technicky, organizačně i metodicky musí opdovídat MD. Takže to mělo zajistit, aby se celostátní systém nezhroutil a nenastaly tyto problémy, že cestující si bude muset kupovat více jízdenek, nebudou platit v krajích jízdenky dopravce, bude všude bez výjimek uznávaná celostátní jízdenka ČD (ať si ji klidně prodávají i soukromí dopravci a ať se to vše nějak podělí – cestujícího to nezajímá on chce jezdit podle svých potřeb a přání). Místo hlídání jen peněz by se mělo hlídat a motivovat i zvyšování počtu cestujícího a k tomu vymyslet jak. Tedy i ty skupinové,… Číst vice »

Martin
Host
Martin

Vzdyt si kazdy muze jezdit za svuj tarif, staci SW, vyhledavac, ktery vam najde nejlevnejsi nebo nejrychlejsi spojeni ev. spojeni jednim dopravcem, jako u letenek nebo jinych dopravnich vyhledavacu, tarif klidne muze mit kazdy svuj,…
Zakaznik by mel dostat pouze jednu jizdenku s udaji na kterou to staci vytisknout…

Ušatá
Host
Ušatá

Asi nechápete psané slovo. Přečtěte si to ještě jednou, o co jde. Jde o celostátní dopravní systém, jednotný a každý si pak vybere.

Cyklista
Host
Cyklista

ALE VÁM NEJDE O JEDNOTNÝ SYSTÉM DOPRAVY. VÁM JDE POUZE O JEDNOTNOST VLAKŮ ČD. a to je rozdíl. Vůbec Vás nezajímají ostatní druhy dopravy.

Ušatá
Host
Ušatá

1. Opět nechápu o čem píšete. 2. Jak jste na to přišel???? 3. Rozumíte psanému textu, stačí třeba si ho přečíst třikrát, snad to pomůže.

Martin
Host
Martin

Ale chapu, jenom nesouhlasim se statnim tarifem, ty tarify mohou byt ruzne, at je konkurence,… neni to problem, klidne si nekdo muze soutezit dopravce a za ceny jake chce,… V Praze je take cena jizdenky na MHD jina nez v Brne…
Jenom chci, aby pri koupi jizdenky jsem dostal jeded lupen se vsemy udaji a mohl si vybrat… klidne muze vedle existovat i statni tarif, je mi to jedno…
Chci mit jen moznost koupit si jizdenku od – do… a na ni vse potrebne… moznost koupit elektronicky i na pokladne,…

Ušatá
Host
Ušatá

Já nechci hledat výhodné ceny, tarify, kombinace. Pro mne (a nejen pro mne) je nejvýhodnější mít prostě něco jako tramvajenku, která mně bude platit v celé ČR u všech spojů u všech dopravců za cenu, která bude odpovídat životní úrovni většiny občanů, kteří se živí poctivě. A chci to kupodivu nejen pro železnice, ale i systém MHD v CR, stejně jako v autobusech doplňujících tuto dopravu. A proč ta poznámka o ceně? Protože zatím neexistuje skutečně objektivní propočet nákladů dopravních systémů, takže ani ve veřejné dopravě nelze mít cenu odpovídající nákladům. Prostě musí být taková, aby si ji mohl každý… Číst vice »

Jerry
Host
Jerry

Se mohlo počkat a zatím mít jízdenky ČD do zavedení jednotného tarifu. Taky si vemte kraje mají svoje IDS systémy do kterých se vrazily nehorazne prachy , to se nemůžou sloučit .

Ketchup1970
Host
Ketchup1970

Celá tahle diskuze je tak typicky česká, ve stylu ať sousedovi chcípne koza. Francouzi když se jim šahá na něco stávkují, a k zelezničářům se připojí další odborové svazy, ve stylu dnes my s vámi zítra vy s námi. A pominu-li přebujelý nepružný systém a nefunkční trh práce, tak všechno pro lidi pokrokové vychází z velké francouzské revoluce z myšlenek Voltaira a Russeaua . Ne tak u nás, naše revoluce byla jiná. Až se bude ubírat na vašich benefitech až budete platit “tržní cenu” za jiné statky tak se za vás nikdo nepostaví, žádné žluté vesty ani demonstraci. Zřejmě tady… Číst vice »

Axel
Host
Axel

Dobrý den, proč já jako cestující a daňový poplatník bych měl stávkovat kvůli zavedení integrace? Právě naopak – já integraci chci! A vůbec mi nic není do toho jestli zaměstnavatel chce nebo nechce proplácet cestu z/do práce některým svým zaměstnancům. Ale souhlasím, že by stát měl zrušit zdanění tohoto typu benefitu = podobně jako to mají např. Německu nebo Rakousku.

Karel
Host
Karel

Tak zrovna Francouzi, kteří se v zájmu veřejného blaha a pokroku tradičně gilotinují, flákají nebo dělají bordel, asi nejsou ten správný příklad. Tržní cena vede k efektivitě, k odpovědnosti a k tomu, že se nehorázné peníze nevyhazují za nesmysly, jako tomu je v evropském socialismu. Nicméně i státy, obce, kraje a jiné občanské samosprávy jsou legitimními účastníky trhu, o tom žádná.

Ketchup1970
Host
Ketchup1970

Až budete platit jako oni snad nejdražší naftu v Evropě ,abyste dojel do práce, protože lokálky pozavírali, a mají docela fest vysokou spotřební daň, tak si možná taky oblečete vestu a budete řvát na náměstí. Čím chci říct že s nima do jistě míry soucitim ale nesouhlasím s formou protestu. Když si přišli pro sociální demokraty , mlčel jsem, když si přišli pro Židy – mlčel jsem, …když si přišli pro mne , nikdo se mne nezastal, Znáte tu báseň? Zrušme režijky, křičí i ti co mají od zaměstnavatele tarif za dvěstě s 10GB dat, nebo si koupi školní pomůcky… Číst vice »

Axel
Host
Axel

Dobrý den, já jako cestující nepotřebuji, abyste přišli o proplácení jízd do/z práce. Jenom nechápu v čem je problém, aby ty Vaše cesty Váš zaměstnavatel proplatil tomu, kdo přijde o tržbu = kraji se kterým Váš zaměstnavatel uzavřel smlouvu že kolik se utrží za jízdné je problém kraje.

Ketchup1970
Host
Ketchup1970

Ok. Tak ať nás berou se slevou 75% , jako studenty , kteří mohou jet na koncert na flám , a my holt do práce . Z Ústí ( obou) , Třebové , Valmezua tak. Tady někteří nechapou ten rozdíl mezi ztratit a nemít . Nebudou mít zisk nebo spíše tržbu, bo se ekonomicky a ekologicky lidi buď vzdají práce u dopravce, nebo se spojí na dopravě, třeba ve dvojici autem, koneckonců to i dnes tak dělají občas. Takže za těch pár co s nima pojedou i po oduznání režijek ten boj asi stojí , je to takové pravicové ….

Cyklista
Host
Cyklista

Pořád nechápete. Nechce se, aby jste/jsme (taky režijku používám) přišli o režijku. Je třeba pouze narovnat systém.

A pokud váš zaměstnavatel neumí vyjednat ani mobilní tarif, nemůžete od něj chtít, aby dojednal uznávání jízdních dokladů.

Ve společnosti pro kterou pracuji, jsem vyjednal tarif bez dat za dvacku a s daty za 150. Jde to, jen musí někdo chtít myslet na firmu a její zaměstnance, ne jen na sebe !

Stanley
Host
Stanley

Kolik museli tyto „chytré hlavy“z krajských zastupitelství vystudovat vysokých škol,nejlépe humanitního směru aby vymysleli takovou p……u..?? 🙁 se ani nechce věřit že toto dokáže vymyslet normální člověk…vše pro cestující veřejnost… :-((

Otmar
Host
Otmar

Takovej chaos? To raději pojedu autem.

Karel
Host
Karel

Určitě máte jednotnou celostátní parkovací kartu, kterou vám budou za jednotnou cenu uznávat všichni soukromí majitelé parkovišť. 🙂

KarelF
Host
KarelF

Bez ohledu na režijky či jiné výhody. Pohled cestujícího je ten, že tímto kraje odradí lidi cestovat vlakem.

libor
Host
libor

přesně, raději beru auto, než abych řešil… možná je jiná situace, když někdo jezdí každý den do práce do krajského města. ale nějak jízdy sem tam to fakt nahrává autu.

Karel
Host
Karel

A odradilo lidi od cestování autobusem, že si kažý dopravce vybírá jízdné při každé jízdě sám?

Jaaa
Host
Jaaa

Ano.

Vlastik
Host
Vlastik

To tu debatují jen srojvedoucí? Já žádnou slevu nevyužívám, tak často vlakem nejezdím, takže o to mi o nějaké slevy nejde, jen mě fakt štve, že si nebudu moct koupit jízdenku v jedné apce. A budu muset zase trapně lozit k okýnku a doufat, že mi paní prodá lístek dříve, než mě ten vlak ujede.

Jaaa
Host
Jaaa

Nejsem strojvedoucí. To, že neexistuje jednotný státní tarif (nejlépe všech IDS všech krajů), je jen flagrantní ukázka naprosté neschopnosti ministerstva dopravy. Ale pro nás, co se v oboru nějakou dobu pohybujeme, to není vůbec žádné překvapení. Kdyby žádné ministerstvo neexistovalo, výsledek by byl stejný. Krajské gubernie si hrají na svém písečku.

Hamták
Host
Hamták

Ví se, jak to bude u regionálních vlaků s první třídou? Bude mít kraj krajský tarif pro 1. třídu nebo krajský tarif + doplatek ČD? Jinak třeba pro IN karty někdy půjde kupovat jízdenky do nejbližší stanice za hranicí kraje. Lidé si nějak poradí.

MJS
Host
MJS

Ano, tuším, že v například v případě cesty z Brna do Náměšť nad Oslavou je levnější než IDS jízdenku, koupit IN50 do Třebíče. Takže vyřešeno. To určitě ale taky zakážou.

okk
Host
okk

Zrovna tahle relace bude fungovat nadále, protože R11 neobjednává JM kraj. Otázka co osobáky, ale i ty předpokládám, že půjdou. Do Náměště se sice dá dojet na IDSJMK, ale už to není JM kraj.

Hanzi
Host
Hanzi

Jako dosavadni strojvedouci CD mohu s klidnym svedomim prohlásit ,,strcte si rezijky do pr….,, pokud je je nekdo fanatik a dělá u podniku jen kvůli tomuto benefitu může jít i k uhelným dolum, uhlí ještě davaji. Mě osobně vůbec neděsí že bych u dráhy nedělal, protože to dělám jen a čistě kvůli penězům. Ovšem čím dál víc zjišťuji že těch povolani se strojní prumkou a dvěma jazyky je čím dál vice a vážně přemýšlím o uvolnění místa někomu pro koho je rezijka modla. Já jí nikdy nechtěl a neměl tudíž ani neubude naopak o parazita přibude.

Armageddon
Host
Armageddon

Jak můžete tvrdit, že někdo, kdo má režijku, je parazit? Pokud vím, tak se jedná o benefit, který je tady léta a tudíž jako každý pracující člověk chci využívat benefity, který zaměstnavatel poskytuje. Nicméně se mi nelíbí, jakým způsobem se to provedlo. V tajnosti, o nás bez nás.

Jinak Vy práci děláte a vybíráte primárně podle mzdy/platu? Myslím že ne.

Hanzi
Host
Hanzi

Ano podle mzdy, i kdyz to ze delam tohle je tak trochu i sazka, nicmene delam to. Parazitovani rezijky jsou neb si na to podnik účtuje penize, které proplaci stát, tudiz kazdy občan teto země, ktereho vlak sere u prejezdu a v životě by s nim.nejel,.plati nadrazakovi rezijku

Jaaa
Host
Jaaa

Každý člověk, i ten, který VHD nejezdí, ji platí jako veřejnou službu ve veřejném zájmu. Takže každý občan této země, i ten, kterého, vašimi slovy, „vlak sere u přejezdu“, prostě nádražáky platí. Váš argument je nesmyslný.

Axel
Host
Axel

Dobrý den, co chápete pod pojmem veřejný zájem? Odhaduji, že podle toho kolik je aut v provozu, tak veřejný zájem by spíše měl být stavět parkovací domy v centrech měst, ne?

Jaaa
Host
Jaaa

Nikoli, veřejným zájmem je zajistit kvalitní dopravní obslužnost. Mít auto není povinnost, ale výsada; mnoho lidí řidičák mít z různých důvodů nemůže.

Axel
Host
Axel

Takže auta nezajišťují dopravní obslužnost? A ti, kteří nemají řidičák, tak nesmí používat něco jako Uber, Liftago?

Jaaa
Host
Jaaa

Je to ekonomicky únosné? Není.

Mirek Zv.
Host
Mirek Zv.

Je to přesně naopak. Celý život platím silnice – aby mě líní budižkničemové prudili hlukem, smradem, ohrožením.

Mirek Zv.
Host
Mirek Zv.

Když už debata je i o režijkách, tak podotýkám, že s dráhou nemám nic společného. Ale nezavidim jim takovou bezvýznamnost jako je režijka.

Ketchup1970
Host
Ketchup1970

A každý Pražan platí jízdní výhody trsmvajákům, u DPP-ED jsem dělal a teď koukám ze dluzim milionu lidi milion korun , já ubohý parazit

TomikV
Host
TomikV

Ač nejsem zastáncem rezijky, tak tohle již zavání trapností, stále jak kolovrátek ….
Za mě osobně ať si zaměstnavatel řeší benefity krapet jinak, pokud na ně má a chce je udělovat a to se týká jak CD tak i SŽDC.

Jaaa
Host
Jaaa

No vida, takže za zrušení platnosti režijek může ministerstvo dopravy. A samozřejmě poslanci, kteří novelou zákon změnili tak, aby to šlo. ANO, už je líp…

Jiná možnost, jak zachránit režijky, než dlouhodobá stávka, není. A do toho se dnešním připosránkům chtít nebude.

Pokud stávka nebude, nemá cenu u železnice zůstávat. Tohle je hlavní benefit, kvůli kterému tam jsem. Pokud můj zaměstnavatel (stát) se mnou takhle hodlá jednat, tak já tady být nemusím. A myslím, že nejsem sám.

Milos
Host
Milos

Vy děláte u dráhy jen kvůli režijce, kterou prakticky nevyužijete? Stojí Vám to za to?

Dominik
Host
Dominik

Jak víte,že jí nevyužije? Já ji například využívám dost a to včetně Slovenska, mě za to rozhodně stojí.

Jaaa
Host
Jaaa

Nestojí mi se rozčilovat kvůli hloupým politikům a polovzdělaným podúředníkům, kteří dopravní strategie státu a krajů evidentně tvoří.

Axel
Host
Axel

Dobrý den, proč Vám Váš zaměstnavatel nemůže proplácet Vaše cesty vlakem? Přece nejste zdaleka jediný, který jezdí vlakem, busem,…

Dominik
Host
Dominik

Protože toto je jednodušší, a proplácení by přineslo mnoho komplikací a byrokracie, navíc nejde jen o cesty do/z práce.

Roman
Host
Roman

A proč Vám zaměstnavatel jednoduše nezvýší mzdu, abyste si mohl kupovat jízdenky jako normální cestující?

Hrackalw
Host
Hrackalw

Romane přečtěte si moji odpověď panu VRT tam vysvětlují jak by toto bylo nevýhodné pro ČD a tím i pro všechny . Tak si říkám jestli nejsem hlupák jsem sám proti sobě :-). Ale takový názor mám a režijky hájim.

Dominik
Host
Dominik

Já si tu jízdenku klidně koupím i teď zas tak velký problém mi to nedělá, no zvedl, za prvé by mi to zvedlo daně (ale to mi tak nevadí) a za druhé by pro mě akceptovatelná částka, byla tak 8000,- měsíčně do výplaty, abych byl tedy ochoten se vzdát režijky, jinak dám výpověď, sice nerad, i když mě práce baví, ale ve fabrice budu mít o pár tisíc víc a fabriku 5 minut od baráku.

Jaaa
Host
Jaaa

Přesně tak.

Radek Janata
Host
Radek Janata

8000 Kč měsíčně za něco, co si může každý koupit za 20 000 ročně?

Jiří
Host
Jiří

Proč jste to neudělal už dávno, když je ta práce ve fabrice tak jedinečná?

Cyklista
Host
Cyklista

Zajímalo by mne, jak jste na tu částku přišel.

Navíc za 1660,- měsíčně máte IN100

Jaaa
Host
Jaaa

Já nevím, proč mi nemůže zachovat můj benefit, se kterým jsem počítal, když jsem před pár lety nastupoval. Pokud pro něj nejsem dost dobrý, budiž.

Jerry
Host
Jerry

A nejlepší že se člověk dozví že mu rezijka nebude platit v tom a tom kraji z médií. Takže v prosinci co?

Karel
Host
Karel

Pokud jste před pár lety někam nastupoval, tak už jste mohl počítat s tím, že reliktům státních molochů nezůstane monopol navěky.

Jaaa
Host
Jaaa

Jj, stejně tak bych mohl počítat s tím, že jednou umřu, a nenastupovat nikam. 😀

Vendelín
Host
Vendelín

V tarifu DUK je roční síťová pro zaměstnance a rodinné příslušníky za 550 Kč za rok. Platí i ve všech MHD, ale je asi jen pro vybrané, protože jí prý ji nemají od ARRIVy a samozřejmě také ČD.

Karel
Host
Karel

Tak to je asi pro zaměstnance krajského úřadu. Kraj objednává, kraj platí, kraj může rozdávat benefity. Proč by měl benefity dávat výrobce kolejí, výrobce štípacích kleštiček nebo nájemný dopravce?

Armageddon
Host
Armageddon

Souhlasím s Vámi.

Hanzi
Host
Hanzi

Blafeš nesmysly, na provozák jezdíš grátis do práce a zpět

Jaaa
Host
Jaaa

Nedělám v provozu. +20k, kterými by mi to mohl zaměstnavatel kompenzovat, mi nedá. Ale dají mi je jinde a já si koupím auto.

Hanzi
Host
Hanzi

Tak nervi a kup si ho. Ja taky delam firu a na rezijku dlabu a jezdim vsude za svoje autem. A jecim tu snad?

Jaaa
Host
Jaaa

Už tak nějak chápu, proč to v tomto státě jde od 10 k 5.

Tarfix
Host
Tarfix

Pokuď vím tak na provozák se do práce už nejezdí X let.Max.při rg.jízdě a ta by měla být dopředu vypsána.

Zbyněk
Host
Zbyněk

Můžete si jít, nikdo Vás u drah nedrží, stejně u nich zůstanete protože moc dobře víte, že jinde by s člověkem vytřeli úplně. Viz. soukromníci na Šumavě, polovina lidí nenašla práci až na Prahu nikde personál nepotřebují. Vše ostatní je jen strášení (nedostatkem lidí) a zdírání současného personálu managementem v regionech.

Jaaa
Host
Jaaa

Proč by se mnou měli jinde vytírat? Slušných nabídek v mém oboru je v Evropě dostatek.

Jiří
Host
Jiří

Tak proč v té evropě už dávno nejste?

Jaaa
Host
Jaaa

Protože zatím mám režijku? 😛

Petr
Host
Petr

když vypadnete, potěšíte tím všechny (tedy kromě budoucího zaměstnavatele)

Jaaa
Host
Jaaa

Jj, vy totiž potřebujete, aby správa železnice vypadala dál jako v 19. století. Proč ušetřit miliardy, když můžete ušetřit miliony. Gratuluji k vašemu úsudku.

Axel
Host
Axel

pro „Jaaa“ – to mi uniklo, kde Vy vidíte promarněnou šanci ušetřit miliardy?

Jiří
Host
Jiří

„můj zaměstnavatel (stát)“ … Vy máte na pracovní smlouvě napsáno „Zaměstnavatel: Česká republika“ ??? Troufal bych si tipovat, že na smlouvě bude nějaká společnost jako třeba ČD nebo SŽDC, ale určitě ne stát – jablka nejsou totéž co hrušky, ikdyž oboje roste na stromě 😉 Jinak všude jinde ve světě a většinou už i v ČR je úplně normální, že když přestane být pro zaměstnance jeho zaměstnání zajímavé (a nemusí to být jen kvůli benefitům), tak prostě odejde a jde pracovat jinam. Nevidím na tom nic špatného, je to zcela logické a funkční už od středověku. Vám něco brání odejít… Číst vice »

Cyklista
Host
Cyklista

Navíc díky tomu, že je i mnoho dopravců na železnici, může klidně zůstat i v oblíbeném oboru. I od SŽDC se dá přejít k jiným společnostem, které se více či méně starají o infrastrukturu železnice.

Jaaa
Host
Jaaa

Snažíte se debatu schválně formalizovat tak, aby unikla podstata sdělení? Zájem provozovat veřejnou železniční dopravu je zájmem státu, nikoli ČD nebo SŽDC. Ty jsou pouze složkami, které mají tento zájem zajišťovat. Stát má mít zájem na tom, aby to fungovalo. Evidentně ho nemá, protože vymýšlí chujoviny.

Hrozně se mi líbí, když někdo srovnává státní instituce s těmi soukromými. Stát není soukromá osoba a neslouží k vytváření soukromého zisku. Z toho důvodu má jiná práva, členění a povinnosti. Že něco vypadá „podobně“ neznamená, že je to totéž…

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll

Krátce