Zlínský kraj odkládá plnou integraci, bude platit zatím jen ve vlacích. Část jízdenek ČD kraj neuzná

Alstom Lint po úpravách pro provoz v Česku. Foto: Jan Knap - Arriva vlakyAlstom Lint po úpravách pro provoz v Česku. Foto: Jan Knap - Arriva vlaky

Zlínský kraj zatím neustoupí na rozdíl od jiných krajů od požadavku prodávat v jím objednávaných vlacích pouze jízdenky podle nového

Zlínský kraj zatím neustoupí na rozdíl od jiných krajů od požadavku prodávat v jím objednávaných vlacích pouze jízdenky podle nového krajského tarifu. Ten má být zhruba na úrovni stávajícího jízdného Českých drah s IN25.

„Platí, že chceme mít kontrolu nad příjmy z prodaných jízdenek. Dosud ji nemáme. Pro cestující z kraje by nemělo jít o žádnou komplikaci,“ řekl náměstek pro dopravu Pavel Botek (KDU-ČSL). Kraj původně chtěl spustit od prosince plnohodnotný krajský integrovaný tarif, kvůli zablokované soutěži na provozovatele autobusů u antimonopolního úřadu má ale tento plán zpoždění.  Vznikne tak zatím integrace pouze pro vlaky.

Přesný ceník nového tarifu mají radní dořešit na začátku listopadu, podle Botka se počítá s cenami zhruba na úrovni IN25. „Většině lidí by mělo cestování zlevnit,“ dodal Botek. Nehrozí podle něj ani chaos v nákupu jízdenek.

Zlínský kraj bude mít od prosince takzvané brutto smlouvy, když tržby z jízdného jsou kompletně příjmem kraje. I proto chce ve vlacích svůj tarif, nikoliv dopravců. Cestujícím Českých drah nebudou ve vlaku ČD na území Zlínského kraje platit karty IN25 či IN 50;  Karty IN 100 a IN Business ano. Režijky budou platit ve vlacích ČD, nikoliv u Arrivy.

„Cestující si koupí lístek, který bude na území kraje platit u Českých drah i Arrivy,“ vysvětlil Botek. V praxi to bude znamenat, že pokud například pojede z Otrokovic do Bojkovic, dostane krajský lístek, který mu bude platit ve vlaku Českých drah do Starého Města u Uherského Hradiště a pak také ve vlaku Arrivy do Bojkovic. Pokud někdo pojede mimo hranice kraje s vlakem Českých drah, lístek si může koupit na celou cestu. Princip rozúčtování za takové jízdné mezi kraj a ČD a rovněž možnost uznání (a rozúčtování) krajské jízdenky ve vlacích vyšší kvality (R a Ex) pro vnitrokrajské cesty jsou v současné době předmětem jednání mezi Zlínským krajem a ČD.

Jedinou možnou komplikací bude, pokud bude chtít jet cestující například z Bojkovic do Brna. Kraj na toto ale pamatoval: koupí si nejprve jízdenku do Starého Města a pak do Brna ve vlaku Českých drah bez přirážky. Bude se muset jen prokázat jízdenkou z předchozího vlaku, aby bylo patrné, že si nemohl stihnout koupit lístek.

Zlínský kraj je jedním z krajů, kde budou od prosince jezdit vlaky nejen Českých drah, ale i dalšího dopravce, společnosti Arriva vlaky.

Tagy Arriva vlaky brutto / netto smlouvy České dráhy Top zajištění dopravní obslužnosti Zlínského kraje Zlínský kraj
164 komentářů