Jihozápadní obchvat Pardubic stále nemá schválenou trasu, proti je ministerstvo obrany
Proměna křižovatky Palackého v Pardubicích. Foto: ŘSD
Obchvat měl vést mezi armádními hangáry známými jako letištní úly a letištěm.
Obchvat měl vést mezi armádními hangáry známými jako letištní úly a letištěm.
Cituji: „Obchvat se projednává od roku 2008, připravuje ho Ředitelství silnici a dálnic.“
Co dělali celou tu dobu, že to začlo vadit až teď?
Poslední věta je docela nesmysl Severovýchodní a jihovýchodní obchvat Pardubic na sebe nenavazují?, takže těžko vytvoří souvislý vnější obchvat. Ten severní je spíše odklon silnice č. 36, jižní č.2, která zaniká a navazují na ní silnice 2.třídy. Ještě by to chtělo nějakou východní spojku…
Tak na jaře začnou jo? Z dubiny ke globusu….
To už slýcháme asi 10 let….
Je ten jihozápadní obchvat vůbec potřeba? Kolik aut, která přijedou od Přelouče, Pardubice jen projíždí?
3 roky jsem jezdil doučovat holčinu ze základní školy do Svítkova a doprava na silnici I/2 je natolik silná, že přejít cestu je prakticky nereálné. Dokonce i autobusy linky 88 mají problém od zastávky Popkovice, školka sa vrátit zpět na hlavní ulicu.
Tam už je teď semafor 🙂
Ne, není. Semafor je na křižovatce u hospody. Řeč je o křižovatce za letištěm a odbočky od školky nedaleko autobazaru. Kdo na těchto místech chce odbočit doleva tak si ve špičce počká celkem dlouho nebo dokud se někdo nesmiluje. Přes semafor sice svítkovští jet mohou, ale už jsem slyšel milion nářků „že přeci to nebudou celé objíždět“. Tak si holt raději stojí na křižovatce a čekají.
Doprava na Přeloučské hustá je, to nezpochybňuji, ale kolik z ní je tranzitní? Nepomohla by spíš silnice z Přelouče do Semtína než jihozápadní obchvat?
Doprava na Přeloučské tranzitní je. Kolik z těch aut co tam projíždí jede Čívic (mimo prům. zóny), Popkovic či Svítkova? A na I/37 je to kolem letiště blíž.
Nechápu, co je na tom tak složitého. Navrhuji obchvat Pardubic vést napříč Pardubicemi. Vždyť je to úplně logické.
V tom případě už je splněno. Jen je drobný problém v tom, že tam jezdí nějak moc aut, takže 2 km dlouhá trasa ze Starých Čívic na křižovatku u Parama trvá ve špičce přes půl hodiny.
tak že se MO oproti této brilantní myšlence postavilo…je jen a jen dobre… v minulosti bohužel tak zasadove nebylo (Přerov)
Přiznám se , že úplně nechápu, proč je to dobře.
Neznám přesně o jakou letištní infrastukturu se jedná v tomto konkrétním případě. Obecně – je velice velkým plusem, že Čáslav (hlavní základna bojového letectva) a Pardubice (smíšené-výcvikové a civilní letiště) jsou relativně blízko sebe. Dobře fungují synergie (spolu s letištěm v Hradci, Náměšti, Kbelích). Když si to srovnáme se situací v jiných zemích, tak opravdu je vzájemná poloha těchto letišť v ČR velkým plusem.. Pro srovnání – velmi nepříjemná situace na Slovensku, kde hlavní roli „hraje“ vzájemná poloha letišť, která není tak optimální jako v ČR… jen doplním, že pilota označovaného jako SK01 považuji za hrdinu neboť sice sice extrémní… Číst vice »
Hradec dávno armádu vypudil.
to záleží, co se myslí armádou. Já Hradec myslel na divert (neboť jsem srovnával s výrazně horší možnostmi divertu slovenského vojenského letectva)…
V podstatě polooficální součást českého vojenského letectva – LOM Praha s.p./LOM Praha Trade a.s. na hradeckém letišti poskytoval výcvik/trénink zahraniční pilotům (předpokládám, že přejížděli i do PCE např. do Taktického simulačního centra atd.)
Viz příklad, kdy DSA si půjčovala vrtulníky od LOM Praha pro výcvik zahraničních pilotů v Hradci… nenechat se zmást, DSA nejprve prodala vrtulníky firmě LOM Praha a poté si některé z prodaných půjčila firma DSA do Hradce
http://czechairforce.com/news/clv-pardubice-rozsirilo-flotilu-vrtulniku-enstrom-o-dalsi-dva-stroje/
protoze vojenské letiště, které se bohužel ještě muze hodit? když zprznime i toto, tak kde případně bude náhradní letiště se zodolnenymi kryty? postavíme nějaké další nové?
Armáda úly nevyužívá a nic nenasvědčuje tomu, že by je někdy potřebovala. Takže smysluplný rozvoj dopravní sítě tentokrát nezařízne výskyt hojného, ale na dané lokalitě vzácného sysla, nýbrž chátrající památník na doby ČSLA. Nová vláda má v programu boj proti terorizmu, tam se podobných skopičin schová jistě více.
Sysel není hojný.
Ale najde se u každé druhé dopravní stavby.
Jak moc mu prospívá řepkový lán? Srnkám je z toho blbě.
Až budou dokončeny všechny úseky jižního obchvatu Pardubic, tak pro cestu od Holic na Přelouč bude potřeba projet přes 13 kruhových objezdů. To si moc nepomůžou.
To bylo snad jasné…
Pardubice slouží pravidelně jako záložní letiště při výluce ranveje v Čáslavi. Nápad vést silnici mezi hangáry nemohl napadnout nikoho příčetného.
Prostudujte si místní situaci, nejedná se o hangáry, ale o úly, které jsou od letiště vzdálené a v současné době nevyužívané (kromě pronájmu soukromými subjekty), už vůbec ne v případě provozu zálohy za Čáslav.
Dle leteckych snimku ty hangary vypadaji velmi opustene. Jaka je realita jejich vyuzitelnosti?
na druhou stranu jsme mohli mít novou unikátní značku…pozor gripen
Kdepak, to už mají v Gibraltaru. Zase nás předběhli.
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Gibraltar_Airport_runway_(42917330391).jpg
V Bechyni vede silnice taky přes spojovací dráhu k úlům, ale tam to řešili regulovčíci a ne dopravní značka.
Nebylo to tak, že jsem si do r. 2014 mysleli, že už nikdy nebudeme armádu potřebovat a pak Krym, Donbas a podobně? Poslední dvě letiště pro tryskové letadla Čáslav, Pardubice. Tak jsme si řekli, že teda armádu rušit nebudeme… ? Teda jestli jto bude k něčemu (2 procenta na obranu) těžko říct (1938). Asi jsem zase něco přehlédl, takže mi jako logická cesta připadá mezi úly a starým Mateřovem. Jen se to bude muset zahloubit, odhlučnit a tak v nejhorším případě protihlukové stěny včetně střechy. Myslel jsem, že o tomto problému se ví již několik let. Tak trochu mi to… Číst vice »
Popřípadě varianta mezi Starým Mateřovem a Dubany – tomu něco brání? Teda kromě toho, že se může zahodit celý proces plánování a všechno znovu a je to na několik let? Kromě toho teda, že to bude o něco delší a dražší? Samozřejmě opět za provedení nezbytných hlukových opatření kvůli obcím… Ale stejně moc jiných variant nezbývá.
Varianta Dubany je proces na 10 let a bránit se tomu budeme my, Dubaňáci 😁
Armáda má letiště s ranvejí v Náměšti nad Oslavou …. Pardubice jsou perspektivnější jako náhrada paralelní ranveje v Ruzyni …
Pro pár letadel co máme…
Ikdyby jich bylo tisíc, k čemu budou když se z hangáru nedostanou na ranvej?
Mno ono je nejvtipnější, že ten západní rozptyl, kde ty úly stojí, je v tuto chvíli nevyužívaný už dobrých 10 let. Naposledy tam sídlilo pár firem, pak se to opět vyklidilo a od té doby na tom armáda sedí, ale reálně to nevyužívá. Jsou pouze plány do budoucna. Ono to není špatné místo, kdyby to armáda pustila tak by to v klidu mohla využívat civilní část, mohly by tam být klasické hangáry pro bizjety atd. V každém případě ten obchvat těmito místy opravdu není moc kde vést. Je tam poměrně dost obcí a z jejich strany budou protesty.
A co tunel, milý Lojzo,…
Vy chcete, aby někdo myslel? Tady je zvykem papouškovat a vydávat to za myšlení, ne samostatně myslet na základě nějakých vědomostí…
Tomu asi brání cena. A taky je v cestě nejen potok, ale i jakýsi -vod, nějak se to musí výškově vykřížit. Výkop poznám, ale nepoznám, k čemu ta trubka je: https://mapy.cz/s/rehufotuje
Pochybuji, že by armáda souhlasila s tunelem pod či mezi hangáry.
Každopádně postrádám mapku. Nejsem místní, téma mě zajímá, z map jsem si trasování nedokázal představit.
Je to přibližně v těchto místech
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=15.7203334&y=50.0064023&z=14&rm=9jhG4xX1aYhr0Llh702lhC0f30hX0fS9gg0fiX
případně by silnice vedla mezi rozptylem a Starým Mateřovem. Dále patrně kolem Jesenčan ale nejsem si jist, jak blízko k letišti by to vedle, počítám že spíše dále od letiště, uprostřed pole mezi Dubany a Jesenčany je stanoviště letišního radaru.
Děkuji!
https://www.rsd.cz/wps/portal/web/mapa-projektu/!ut/p/a1/04_Sj9CPykssy0xPLMnMz0vMAfGjzOK9Pb09DZ2cDbzdjQ0MDRzNXFyNTX1CDAwMDIEKIoEKnN0dPUzMfYAiJhZGBp4uTh4u5pa-BgaeZsTpN8ABHA0I6Q_XjwIrwecCsAI8VhTkhkYYZDoqAgCJ8XUV/#/stavby/I2/i2-pardubice-jihozapadni-obchvat?filters%5B%5D=StavbyRealizace&filters%5B%5D=StavbyPriprava&filters%5B%5D=StavbyStudie&page=0
Možná sem redakce mohla dát obrázek. Na stránkách ŘSD je kompletní leták.
Dne 20. 5. 2021 došlo k uzavření smlouvy na zpracování vyhledávací studie. Cílem studie je prověření možných variant návrhu přeložky silnice I. třídy při maximálním
respektování vojenského prostoru v oblasti letiště Pardubice, zejména prostoru tzv. rozptylu mezi letištěm Pardubice a obcí Starý Mateřov. Technický návrh bude sloužit
zejména jako podklad pro vymezení záměru v ÚPD.
viz přímo leták https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/389/infoletak_s2-pardubice-jz-obchvat.pdf?t=2021-06-07%2010:54:24.203
Děkuji
Teplovod z Chvaletic nebo Opatovic, teď nevím přesně.
Tak to by se dalo relativně jednoduše přeložit. Ale zase peníze.
Plynovod viz https://pardubice.rozhlas.cz/foto-jak-se-stavi-plynovod-krajinu-u-pardubic-pretnulo-ocelove-domino-8188041
Nemusí být tunel, co třeba aerodukt? Když mohou přes dálnici migrovat žáby a srny, proč by nemohly přes obchvat migrovat gripeny?