Jihomoravský kraj: Na trati do Hustopečí přestřihli pásku, jinde přijdou výluky
Slavnostní otevření tratě po modernizaci v Hustopečích. Pramen: České dráhy
Hustopeče obslouží vlaky linky S3, které budou střídavě ukončeny v Židlochovicích a Hustopečích
Opravte datum výluka Blansko Adamov od 1.9.2020?
Nebylo by to už spíš na přidání jedné předjízdné koleje v Rajhradě směrem ke sladovně a kolejových spojek na obou stranách stanice?
mapy. cz/s/latelovalu
Stejně tak nebylo by to už minimálně na nějakou úpravu zapojení nákladního nádraží mez Heršpicemi a Modřicemi tak aby vznikl minimálně od odbočení průtahu trojkolejný úsek?
mapy. cz/s/decuhosuro
Lepší by samozřejmě bylo aby to tak vedlo až do Heršpic, ale i vzhledem k plánované přestavbě uzlu si nemyslím že by to vyšlo tak ekonomicky aby se ospravedlnila přestavby přesmyku.
Pěkná šaškárna, předělat páteřní trať Brno-Břeclav na Brno-Hustopeče. To by nešlo prodloužit akorát vlaky co končí ve Vranovicích do Hustopeč? Tak jak některé vlaky co jezdili do Hrušovan a teď jezdí do Židlochovic. Do práce z Popic do Popovic budu muset zbytečně přestupovat, protože vlak z Hustopečí tam nestaví. Doteď jsem nasedl v Popicích a vysedl v Popovicích.
No je to fakt prča. Za velké peníze se elektrifikuje 5 km tratě, aby se na podstatně delším úseku začalo jezdit motorově… A ještě líným a pomalým Kvatrem. Kdyby tam dali alespoň Stadlera, nebo Žraloka. Ty ale hoblují pomalé tratě, kde svoje vlastnosti nevyužijí… Jen tak dále… Pár starších snímků z téměř dokončených Hustopečí:
https://dopravnizesp.rajce.idnes.cz/Stanice_Sakvice_Hustopece_zari_2020/
Tak to ne, kvatro je přece moderní, nízkopodlažní a klimatizované vozidlo ryze české výroby!
Tyvole, z te R13 se pomalu stava osobak. Uz tak vsechny spoje stavi doslova v kazde dire, a ted jeste pribydou Rakvice. Doufam, ze se bude jednat o jeden spoj denne, jinak uz to moc rychlik nebude.
Přesně tak, měl by tam jezdit jako náhrada krajský Sp.
V Rakvicích budou zastavovat skoro všechny vlaky, které na R13 platí kraj, tedy ty bývalé Sp mezi Brnem a Hodonínem. Většina z nich ale přestane zastavovat v Modřicích, tedy mnohem důležitější stanici a odpoledne se tak člověk z Modřic na jih dostane jen Os a směrem za Šakvice už tedy jen s přestupem. A to kraj původně chtěl zastavování VŠECH R13 v Rakvicích! Naštěstí na ministerstvu mají rozum a na takovýto paskvil nedovolili. I tak ale kvůli přesměrování S3 do díry s 6 000 obyvateli, místo, aby dál jezdila do nejbližšího okresního města a logického centra oblasti, tedy do Břeclavi,… Číst vice »
Bude se jednat o 5 spojů denně v každém směru v pracovní den a jsou to pouze ty spoje, kde se na financování podílí JMK a má tedy možnost to u rychlíkové linky R13 ovlivnit:
a) Sp 833/R 823/R 825/R 827/R 829
b) Sp 830/R 828/R 824/R 822/R 820
Za mého mládí jezdily osobáky až do HavlBrodu. A dovolil bych si tvrdit, že to byl spoj Břeclav-HavlBrod. Možná ne, ale to není podstatné. Každopádně, kam tento trend povede? Že bude linka S3 jezdit z Králova pole do Horních Heršpic? :-/ 😀
Ale to se platil ještě rychlíkový příplatek, takže lidem nevadilo jezdit na takovéhle vzdálenosti ještě osobákem.
Dneska máte řádově (řádově proto, že teď je to občas v integrovaném systému levnější) stejnou cenu za rychlík, takže proč jezdit osobákama?
Pokud si dobře pamatuji ze svého mládí, tak před rozdělením Československa to snad dokonce byly vlaky Havlíčkův Brod – Bratislava a střídaly se tam brněnské a bratislavské 560. Ale nevím, jestli si to pamatuji dobře, protože pokud by to tak bylo, byla by to hodně dlouhá štreka pro 560.
No na to by byl lepší S-bahn nějakou vlakotraavají přes Semilasso.
Děkujeme za obslužnost i ve ZL kraji, mají se tam od vás z JmK co učit v tom gottwaldově.
Změnilo se vedení kraje, takže je šance.
Nejpalčivější problémy na železnici ve Zlínském kraji jsou:
1) ubohá parodie na IDS (nutno celé předělat)
2) chybějící osobní vlaky na Slovensko (Horní Lideč – Púchov, Bylnice – Trenčianska Teplá), aby však mohly jezdit, musí být vůle i na slovenské straně
nove vedenie ministerstva dopravy sr je presahom na krajskej aj statnej urovni verejne naklonene ak sa jedna o ids ka… staci odkomunikovat…problem moze byt skor v tom, ze v susednom Zilinskom a Trencianskom kraji IDS ka len vznikaju!
doplnujem a k niektorym veciam musia najprv vzniknut predpisy, ktore neexistuju narozdiel od cr
Směšujete dva problémy dohromady. Je třeba dát do kupy IDS ve Zlínském kraji. Mezinárodní doprava je specifická, je na ni potřeba dohoda dvou objednatelů a dvou dopravců. Velmi pravděpodobně by v mezinárodní dopravě platil zvláštní tarif.
Proč? IDS JMK do Rakouska taky jezdí za normální jízdenku.
A taky do Myjavy, což je právě Slovensko. Takže precedent už náne.
Ano, ale nevidíte tu druhou stranu mince, kolik JMK stojí dotovat rakouské náklady na vlak a integraci s českou úrovní jízdného. Se Slovenskem se to nedá srovnávat.
Mám obavu, že dnešní mocipáni z 21 opět nic nezmění jako ti předchozí a ta trapná parodie idosu bude pokračovat dále.
Nač osobní vlaky na Slovensko? Vždyť nám nejezdí ani vnitrostátní, kde je bývalá sláva trati Brno – Tr. Teplá, kde je Nitra – Praha ??? Proč je stále nějaká výluka UB – Bojkovice???
A do Pohořelic vlaky jezdit nebudou?
Nebudou.
Tak tomu moc nerozumím. Židlochovice 3834 obyvatel – vlak tam jede, Pohořelice 5133 obyvatel – vlak tam nejede.
Aby vlaky z Brna do Pohořelic měly smysl, musela by se postavit bezúvraťová spojka mimo Vranovice. Jinak to nemůže konkurovat dálnici D52.
Těch 1000 metrů kolejí v poli by neměl být velký problém.
K tomu 5-6 výhybek (minimálně 3ks na 80 km/h) tak na a zabezpečovací zařízení. Dá se, stojí to to prachy.
A protlačit to všemi správními řízeními. Dá se, stojí to nervy. 🙂
Pokud vím, „uvažuje se“ o celé nové trati Brno – Znojmo, která by přes Pohořelice měla vést.
A kolik os. vlaků tam chcete do Vranovic ještě poslat? I s tou přeložkou by to bylo pořád pomalejší než busem, tím víc pro ty, kterým se hodí vystoupit(přestoupit) na náměstí, pro lidi na sídlišti u školy, nebo pro cestující, kterým se hodí nastoupit v Brně u hřbitova. Navíc by jste vnutili mnoha lidem (Od Mikulova, Hrušovan, Miroslavi a Znojma) přestup navíc a nebo nechali souběh bus / vlak ? Přitom právě v relaci Znojmo – Brno, Hostěradice – Pohořelice – Brno a Hrušovany – Brno se podařilo dostávat lidi do veřejné dopravy i letech, kdy byl jinde sešup dolů.… Číst vice »
V podobném duchu je tedy zbytečný i vlak do Hustopečí. Hustopeče leží přímo na dálnici a po dálnici je to do Brna i kratší, žádný oblouk do Šakvic jako vlak.
Leon: Určitý tlak na Kordis resp.Měu v Hustopečích, aby byla zavedena linka po dálnici, je neustále. To, že je cesta vlakem mom. vlastně DELŠÍ, tomu spíš nahraje, ale nečekal bych v nejbližší době změnu. A pokud v budoucnu ano, tak jen jako doplněk. Okolo Břeclavi a Hustopečí bude ve směru na Brno hrát vlak dál první housle, jak je tomu od nepaměti hlavně u BV Rozdílů u Pohořelic/Hustopečí je hned několik: Celková doba jízdy vlaku/ busu do Brna nahrává busu u Pohořelic určitě více, než li u Hustopečí. Hustopeče mají „za sebou“ Břeclav, která je jednoznačně do Brna vázána na… Číst vice »
Hustopeče také nejsou na hlavní trati, takže nelze říci, že mají „za sebou“ Břeclav. Po Dálnici D2 je to z Hustopečí do Brna autem rychlejší než po D52 z Pohořelic, která končí u Rajhradu. Autobus nevyužije maximálku dálnice, ale z Pohořelic bude rychlejší jen o pár minut.
Leon: Nepochpil jste. V krátkosti: porovnával sem cesty vlak a bus. Jen tak mmch, cesta z Hustopečí rychlejší autem oproti Pohořelicím nejspíš nebude , dejme tomu srovnatelná. Od Rajhradu k Brnu moc nepoznáte, že nejste na D. Až blíže centru Brna, protože provoz. To platí ale mnohdy ještě víc při příjezdu ve směru od BV. Že mají za sebou LZE říct, pokud se bavíme o možnosti Ex busu a pokud chceme chápat text v souvislosti místo slovíčkaření. Takže to trochu shrnu: Hustopeče klidně teoreticky můžou mít bus po dálnici do Brna, určitě by byl i dost využitý a nejspíš nebude… Číst vice »
Ještě bych doplnil, že u Hustopečí by se nejspíš lepšího intervalu autobusů oproti vlaku nedosáhlo, V případě Pohořelic naopak vlak v tomto absolutně nemá šanci konkurovat.
Drobná přeložka byla kvůli zvýšení rychlosti – ale v takovém terénu by ani neměla stát za řeč a měla by být samozřejmost, to, že se tak mnohde u rekonstrukcí neděje je bohužel druhá věc: https://mapy.cz/s/fakujadade
Jenže se projednávaly 2 varianty – vlak do Hustopečí nebo BUS do Hustopečí a zvítězil vlak – tím pádem BUS padl neb bylo jasně dohodnuto, že oboje nebude.
Ještě to tak. Vyhozených peněz za Hustopeče bylo dost a koridor není nafukovací.
Mimochodem, Orlová má 36000 obyvatel.
A Orlová chce železnici? Chce obnovit bývalou KBD a pomocí vlečky se propojit do Ostravy na hlavní?
Mohl by to být takový základ ostravského S-bahnu. Jen aby se tam něco náhodou nepropadlo…
Kernteriér: Ale šotouši vlak do Pohořelic chtějí a ty jim to zařídíš!!
Jinak budeš za trest do konce života fíra na šukafonu Kralovice – Rakovník….a máš to….
Svého nebo té trati?
Bude patřit jednomu nejmenovanému vůdci ultrašotoušků……
Já si nemyslím ,že je to dobře,přímé vlaky do prdelákovic a na hlavní trati se prohánět s Kvatrem 842.Ano někde je obsazenost vlaků menší ,ale určitě má větší smysl trasovat Os vlak Břeclav-Brno -Tišnov /Skalice n Sv ,s tím ,že nekončí v Brně ,stejně jako některé linky Eska v Praze (to se docela povedlo) a mít v Břeclavě přípoje od Hodonína ,ze Slovenska a Rakouska a z míst co nejsou na hlavní trati přestupovat.Něco podobného měl Ústecký kraj ,na hlavním tahu Děčín-Klášterec se přestupovalo v Mostě ,no a po pár letech jsou zpět přímé Os Děčín-Kadan (některé až do Chebu)A… Číst vice »
Moje řeč, paní Iveto, moje řeč. Za mě by bylo rozumnější trať do Hustopečí zrušit a Hustopeče řešit přímými autobusy po dálnici, které už ostatně v minulosti měli a využívali. Navíc by to ulevilo i R13, která je právě mezi Brnem a Šakvicemi přetížená a osobáky, které jsou výrazně pomalejší, tu úlevu pro R13 rozhodně nepřinesou.
Na stříhání pásky putovní výstavka v podobě Pantera a od zítřka šup po žebříku do Honeckera. To je šaškárna! 😁🙄😏
Politicky trapná šaškárna, doufám, že cestující z Hustopečí brzy prozřou a půjdou na radnici „žádat“ lepší model cestování a tohle si 2 roky líbit nenechají.
Nepojení mělo smysl, ale s rychlými jednotkami… nikoliv 242+vagony a na obrat, tak málo, že když přijede pozdě, pozdě taky odjede
Upřímně je mi těch chorých hlav líto, co tohle vymysleli – drahý model, který naštve minimálně 30% cestujících jižní S3
Libit si to budou muset nechat, protože nic jiného k dispozici v této republice není.
A nůžky si vzali domů?
Střihněte si pásku a prodlužte jízdní doby. R13 + autobus 30 minut, přímá S3 45 minut. Tolik k přímým vlakům.
Že bude výlukový jízdní řád na lince S41 jeden rok, se vědělo už při jeho zavedení (letos v létě)?
Ano. Druhá možnost byla S41 celou nahradit autobusy.
Kdo že měl ten úžasný nápad odstranit stanici v Rajhradu a nahradit ji zastávkou?
Mám ho nabonzovat?
Spíše řečnicky řečeno, raději ne, ještě by dostal zlynčováno 😀
A teď to spraví, jak sviňa branku. Akorát spojka, žádné nové staniční koleje. To mohli zrovna nechat tak, jak to je teď
Slavné SŽ (DC) byla doba „zkracování“ a rušení…
Když rušili žst. Rajhrad, tak SŽDC ještě ani neexistovala. To byla unitární železnice pod značkou ČD.
V myšlení té společnosti snad změnil jen přístup ke kamarádům od staveb… jinak Stavební dráha, byla sice pod záštitou jednoho, ale žila si už tehdy svým životem. Nic se v jejich filozofii myšlení nezměnilo. Snad jen přidali aroganci a převedli většinu úkonů na dopravce.
Vaše ubohá narážka vám nevyšla…
A Rožmberk bude furt vlak, tj. NAD bude jen u S-linek?
Cca do konce června ano. Pak asi na necelé 3 měsíce NAD i u něj.
Ok, dík 🙂
Takže s velkou slávou se začne jezdit (často pomaleji než s přestupem) z Hustopečí, aby v dubnu zase na minimálně čtvrt roku byla velká omezení a výluka kvůli odbočce na Rajhrad…
Letos rozkopané Šakvice, loni Hrušovany, příští rok Rajhrad. Kdy už to bude jezdit mezi Břeclaví a Brnem normálně (a bez zpoždění)?
NIKDY, dokud bude vládnout kolejím nezřízené SŽ a Kordis je v tom bude podporovat.
Neb místo aby jim bránilo, aby výluková opatření byly co nejméně bolestivá, tak jim ještě přitakávají… a jakoby hledají řešení, které ale ušetří peníze Kordisu, ne cestujícím, protože pořád platí rovnice ČAS = PENÍZE
Chápu, že vy a někteří by nic neopravovali a nic nevylepšovali, ale to bychom tu měli stále to „dřívbylolíp“….
Ale kdepak, stačilo by lepší plánování.
Jaké soupravy budou na S3 do Hustopečí jezdit? 242 s honekry se tam totiž „neotočí.“
otočí a bez problému.
Rovnou se upřesním ať nejsem ukamenován 🙂 Přijede vlak. Na jeho konec najede plechovka. Plechovka od prvního vlaku vyjede resp. počká. Přijede druhý vlak a naše čekající plechovka na něj najede a tak to půjde celý den. Žádná tragédie se nekoná.
Lokomotiv je dost…
Není… :/ jsou na hraně provozuschopnosti
Koná – vozy, které ty plecháče táhnou… 🙄😏
Bymka no. To je fakt taková tragédie? Určitě také máte doma vše nové…
Ano, mám. 😁 Nežiji v muzeu. A honeckery v roce 2020 v poměrně bohaté zemi JSOU ostuda a tragédie!
Až na ten hodně krátký pobyt. Co přiveze, to si taky odveze. A jestli to strojvedoucí stihnou za 8´, tak by měli být minimálně pochváleni…
Ti strojvedoucí jsou v práci a za tu dostávají výplatu. Tedy za co pochvala? Mě také nikdo nechválí za normálně odvedenou práci.
Ani tehdy, kdy vám šéf dá práci, kterou je nereálné stihnout?
Řešení: sysel.
Sysel se na dva roky nevyyplatí (pak nastoupí krajští Panteři)
Ono se tehdy ukázalo, že sysel a mašina s regulací přepínáním odboček na VN straně trafa nejdou úplně dobře k sobě.
Když tomu nerozumíte, tak se k tomu nevyjadřujte.
Budou muset… Sice s problémy, neefektivně, ale otočí… bude to jak na dvorečku u blbečků
Chybička se vloudila: • jednokolejný provoz Adamov – Blansko od 1. 9. 2020…
Neví někdo co bude jezdit za vozidla na Os Šakvice – Břeclav? Nebude to nic motorového pod dráty, že ne?
Bude tam pendlovat 842.
Hm, já jsem si to myslel. Ať žije ekologická veřejná doprava.
Alternativa je autobus. NIkoliv Plecháč + 1x Bdmtee.
O plecháči + 1x Bdmtee nikdo nemluví, to by nedávalo moc smysl. K nasazování autobusů není žádný důvod, existují i nízkokapacitní elektrické jednotky. Pár 650 snad v JM kraji jezdí, ne?
Zatim je jich málo a jezdí tam, co udělají více muziky – obstastni více cestujících.
Řešením mohlo být, aby nadále každý druhý z vlaků (tzn. 1h takt ve špičce, 2h takt mimo špičku) pokračoval do Břeclavi s tím, že jen „opačný druhý“ by uhnul do Hustopečí (zato na ty „břeclavské“ Os vlaky by byl zajištěn přípoj v Šakvicích).
Zrovna v tom úseku Šakvice – Hustopeče budu zvědav na průměrné využití vlaků, zejména když si uvědomím výchozí stav, tedy sólo 809/810 v 1h taktu v pracovních dnech; o víkendu již X let zcela bez provozu.
Ano, přesně pár. Dvě 😀
Však to by bohatě stačilo. Oběh je, pokud vím, psaný na jednu soupravu a tak by byla i záloha 😉
Musíme si počkat rok, dva. Pak snad budou odpovídající vozidla.
Nebo 3, 4…
A je vůbec tato linka potřeba?
Pokud by R/Sp jezdily v úseku Brno – Břeclav každou hodinu a kromě Rakvic zastavoval alespoň každý druhý i v Ladné, tak by potřeba zcela jistě nebyla.
No a nedávalo by větší smysl, aby ten osobák jezdil Hustopeče – Šakvice – Břeclav?
Tak to by bylo podobné. Stejně by tam asi jezdila 842, pak by elektrifikace trati do Hustopečí smysl nedávala.
A nedávalo by větší smysl ponechat než přijdou nové jednotky dopravní model jak je, jen 809 vyměnit za 650… jen s tím, že by se zavedl i víkendový provoz…? Levnější, smysluplnější a především méně náchylné na pravidelnost provozu a včasnost.
842 je novém modelu uhnaná, a o lince S3 nejde mluvit jinak než „ořezaná“ až na kost => žádná časová rezerva… s přihlédnutím k nevčasnosti okolo jedoucích EC, nás asi čekají dost prapodivné dva roky… ještě, že z toho bude zase ve výluce a na tu se svede pak i to ostatní.