Ješeta z ČD: Odstavujeme více vozů, než kolik se jich vrací do provozu
Místo velkoprostorových vagonů nasazují České dráhy starší vozy. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Aktuálně Českým drahám denně v systému chybí 120 až 150 vozů, takže jezdí fakticky bez záloh.
Ve čtvrtek si koupím lístek do 1. třídy na Jižní express, v cca 16 hodin. V noci cca v 2:00, když vyjede vlak v 5:57 aktualizace v aplikaci můj vlak, že změna řazení. Ráno si říkám, že to nějak zase zpytlikuji, ale ouha. Vyřadili celý vůz 1. Třídy včetně bistro části. K čemu je mi 2*30 Kč za to, že vůz nemá WiFi a zásuvku, když ten vůz nemá ještě bistro část a stůl pro práci? A to se nebavíme o sedačkách, pohodlí atd. Nevěřím tomu, že při mém nákupu nevěděli, že ten vůz nebude. Což je jednoduchý podvod …
Honecker forever…
Pro znalce – je něco horšího než 460? Protože všechno ostatní, čím jezdím mi přijde rozhodně víc luxusnější.
Honecker?
ne!
Tak schválně kolik je v provozu 460tek?
Kompletně linka Vsetín Přerov/Olomouc
Celých pět souprav. Tak do června to už snad vydržíme.
Slibovalo se s nástupem nového GVD, tedy v prosinci. Prosinci 2022, aby nedošlo k omylu.
Gvd 22/23
No já jako nevím, ale když by mě místo přesvětleného autobusu typu Bd(m)pee dali áčko, tak bych se vůbec nezlobil. Sedačka je o 15 čísel širší jde polohovat a patří mezi ty nejpohodlnější co u nás jezdí, nemluvě o větším prostoru pro nohy a nějaké Bee238, nebo Aee se může jít klouzat.
Velkoprostorové vozy nebyly za mě nikdy o pohodlí, nýbrž o tom vměstnat do vozu co nejvíc lidí.
Do Bdmpee narvou 80 lidí a 4 kola, přitom do klasického Bmz jen 66 lidí. Za mě škoda, že neudělali něco jako moderní vezi Bee272 pro 1. i 2. třídu.
Kolik lidi se vejde do Astry ?
„Zmínil přitom, že samotným Českým drahám nyní chybí v opravárenství zhruba 200 lidí, což vede k prodlužování doby opravy i u tzv. lehké údržby, kterou si dráhy dělají samy.“
No, Dráhy určitě myslí na budoucnost, a tak mají smlouvy s učni, kteří u nich zůstanou aspoň 5 roků od vyučení…..
To bylo za minulého režimu a museli to zrušit z důvodu zákazu „nucené práce“. A taky proto, že u SŠ a VŠ to nikdo nepožadoval už dávno předtím (zrušeny umístěnky). Zda je něco takového dovoleno v dnešní době o tom pochybuji, ale mohu se mýlit.
Nejedná se o nucené práce, ale normální poskytnutí stipendia (vzdělání, ubytování a strava) se závazkem. Nic nemorálního. Navíc s jistotou práce.
hlavně, že tady často někdo kope do RJ, že sem tahá staré vagóny ze západu. ale že ČD nemá čím jezdit a už ani nemá co tahat z kopřiv … to je přece jasné, vše je v pořádku, národní dopravce, jediný správný dopravce, režijka platí… je took
Se podívej jak ty vozy od RJ vypadají. Hnus .. jestli u RJ funguje údržba a opravy tak sem Mongol
Onehdá jsem jel v pořádně vyžilé německé jedničce u žlutého.
A nevadilo mi to, sedačka byla pohodlná i tak, ale údržba u žluťáka taky není rozhodně nic čím by se měl chlubit….
Údržba ? Vždyť to stojí peníze , inzeráty na práci jsou furt , ti i u neho dělali a byli furt J ednani ( !) tam skončili . Motivace rvanim nefunguje … soutěž o to kolik kilometru ještě černý filtr ve ventilaci vydrží aniž by byl vyměněn ?
Jezdím denně soupravami City Elefant. Jak ty mohou pustit do provozu. Tak silně pomalované grafity i okna ve spodním patře. Člověk jede jak v metru, nevidí ven a to je deprimující. Ale asi je to problém jen těchto souprav, někdo se na ně zaměřuje, jiní dopravci ani jiné soupravy ČD tak pomalované nebývají. Kde oni ty soupravy na noc odstavují?
Stav některejch těch jednotek je fakt tristní, ale snad se shodneme na tom že je lepší to vypravit než odřeknout spoj kvůli tomu, že je počmáranej interiér fixou a z vokna ve spodním patře nejde vidět ven.
Pokud nebudou mladí znát hodnotu práce a peněz bude to s grafity stále stále stejné. Lidem to vadí, ale je to obraz jejich kultury. Chtějí nová vozidla a takto to vypadá. Je nefér že za grafity dostává dopravce sankce od objednatelé……těžce nefér. Dopravce to stojí náklady a ještě sankcí. Přitom tu službu objednal pro takovou svou „zvěř“, na což dopředu neupozornil .
Možná ta velká plocha víc láká, já minulý týden civěl na úplně děsivě posprejované patra ÖBB v Břeclavi. Stejný problém – spodní okna neprůhledná.
Co si pacienti udělají, v tom taky jedou. To že se dost často vozí horší než dobytek, za to dopravce ani údržba fakt nemůže.
Dovolím si s Vámi nesouhlasit. Graffiti na vlaky netvořím, do skel neryju, v interiéru nečmárám a vozy nepoškozuju- a přitom to všechno musím trpět. S pozdravem pacient 😉
Něco „nocuje“ uvnitř oploceného areálu na ONJ kde je to přiměřeně hlídáno, zbytek venku různě po nádražích. Bohužel (z vlastní zkušenosti), prejeři vám počmárají půlku vozu za 5 min. kdy vás v nácestné stanici předjíždí rychlík. Řešením by byl antigrafitti nátěr, ten je však pokusně pouze na jedné jednotce a dál se aplikovat prý nebude.
ONJ a koncová nádraží některých eS – Beroun, Kolín?
Za pomalovaný interiér fakt nemůžou dráhy, ale ti dobytci, co to dělají. Odstavovat kvůli tomu soupravu…vlak je odřeknut kvůli pomalování vandaly…to by se kaštanstvo jistě potěšilo…
Rakouské železnice nebudou zas prodávat nějaké bmz? Situace v opravárenstvi je žalostná ..tak je třeba to změnit a ne jen brečet. Dělá taky podstav lidi na dílně.. třeba takový Bohumín.. katastrofa. A pak nejezdí mašiny že.
A přečíst článek jsi zkoušel?
Železnice nepotřebuje ŽOSky a pak se to vezlo.Rozdělení nákladní osobní, infrastruktura a pak se divíte.
Vzhledem k tomu, že česká železniční síť je velmi hustá, a podstatná část sítě není využita, tak je logické, že dodavatelé jsou opatrní. Srovnejte, že v Nizozemí je síť zhruba 5x až 6x řidší než v ČR.
Viz příklad klíčového dodavatele – projekční firmy z SUDOP Group, kdy zisky z dodávky jsou použity na nákup firem z ICT, za posledních pár let už nakoupili tucet českých ICT firem = SUDOP Group nechce být živ výhradně z nádražčtiny, proč asi? Že by čekali sešup nádražáckých zakázek
https://www.lupa.cz/aktuality/sudop-vytvari-miliardovou-ceskou-it-skupinu-kupuje-kyberbezpecnostni-actinet/
Axeli kuš!!!
Promiňte, ale předřečník se diví, že opravárenské firmy nechtějí navyšovat kapacitu pro opravy vlaků.
Nabídnul jsem vysvětlení = tj., že opravárenské firmy předpokládají, že po vypnutí dotací se prudce smrskne objem pasažérské vlakové dopravy na síti SŽDC.
Pokud nesouhlasíte, tak jak si vysvětlit, že klíčový projektant i pro nádražáky (SUDOP Group) své zisky ze současných zakázek pro nádražáky používá pro získání budoucí obživy v JINÉM oboru podnikání?
Pozdravujte ty privatizační mágy na začátku devadesátek. Taky se tehdy odlouply TSS…výsledky vidíme.
PS: oddělení infra od dopravců je IMHO správně.
A kdyby se dráha nedělila a vše bylo pod ČD, tak by ČD těch 200 lidí v opravnách nechybělo?
Ješito, a na co svedete denní neschopnosti Brejlovců na Ex 7 a R 17? To co tam předvádíte je tragédie.
A to je tam záloha 200% a nestačí to.
Jojo, Silva Nortica a jede Regionova …
Jak často se to stává? Znamená to pak přestup v Českých Velenicích?
Denně
Chyba byla v tom, že se spoustu vozů vyházela do šrotu. Přitom by to šlo třeba renovovat ten vůz a vylepšit ho. A pak další problém je v tom, že čím novější vůz tak tím tam má více vymožeností který můžou být často poruchový. Ale je pravda že více vozů by se hodilo, aby ty vlaky měly více vozů než jenom 5 vozů.
Od roku 1993 ČD chyběla veškerá strategie pro budoucnost. Byli to většinou reakce a ne akce. Honem, koupíme RailJet, honem koupíme vagóny od ÖBB.
Jediná plánována akce byl nákup CityElefantu a předělání 810 na 814… Nákup 843 byl relikt socializmu. Modernizace na 854 byla ještě rozumná věc…u CityElefantu byla akorát chyba že se jich nekupovaly víc a hned na AC/DC s rychlosti 160 km/h…a další pushpull (takže oboje jak na Slovensku).
Tak ony k tomu byly v podstatě tlačené nekoncepcí celé státní správy.
To by mě zajímalo, o kolik by byl CityElefant rychlejší, kdyby mohl 160 v Pražekém Esku. Do Benešova nula. Do Berouna nula, do Kralup nula, zbývá Kolín.
Nehledě na to, že do hnacího vozu se trafo nevejde kvůli překročení hmotnosti.
A odkud by mohli mít koncepci ? Hm Klaus chtěl všechno levicové seřezat ořezat a sem tam někdo začal , ale budou volby … moje žena zpracovala 1991-92 diplomku na koncepci památkové peče a financování památek . Pan na MK ČR ji velice chválil při oponentuře a hned by ji vzal na ministerstvo ale , říkal, budou volby.. něco podobného chybí v důchodové oblasti a i jiných koncepcich. Takovou zemi máme …
Možná byla větší chyba to, že se nepřihlíželo k začátku ECM a jakmile k tomu došlo, vyjely velké počty vozů do opraven, kde tento jednorázový nárůst nemohou zvládnout. Proto zřejmě ta zmínka o postupném, dlouhodobém, návratu k původnímu stavu.
Přesně – zase se myslelo, že s tím nějak vy*ebe, jako vždycky předtím. Už jenom ta úvaha, že dřív prostě vozy „nemusely“ na periodické prohlídky, k zblití…
taky jsem 2x zažil, že vagón museli odpojit, pač začal dýmit , jednou snad i hořet…
O ECM se vedelo dlouho, cas na pripravy v CD, RJ a u dodavatelu oprav byl – nevenovala se tomu pozornost a tady je vysledek – litovat ani chapat je urcite nebudu a nechci.
Kdyby ECM vzniklo 1-2 mesice pred ucinnosti OK ale tohle je dusledek neprofesionality.
Na ECM se ČD připravovaly. Kdo ale mohl tušit, jak s dodávkami komponent a dílů zamává nejdříve Covid a pak válka na Ukrajině. Pracuji v jiném oboru, ale ty výpadky dodavatelů pociťujeme velmi a i kdybychom chtěli, tak to urychlit nejde, protože i ti dodavatelé zase čekají na jiné věci.
Tyto problémy vůbec nesouvisí přece s certifikací ECM spravkaren.
Podmínka striktně dodržovat údržbové cykly je definována v TSI OPE… NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2019/773 a předchozích verzích od r.2012.!!!!
( viz 4.2.2.5.2.)
V r. 2012 ECM přece nebylo….
ECM s tím nesouvisí, to jen někdo stále motá dokola. Viz TSI OPE…. Ta podmínka je tam od r.2012
Takže, když vylepším za drahý peníze starej ojetej vůz, tak ty vylepšení budou bezporuchový ? Nebo se za vylepšeni počítá i vylití akvárek z oken a umytí koženky ?
Nebojte. Ještě se přece budou předělávat CityElefanty na střídavý proud…
nebudou
Hahaha! Když se bude vidět ze nebude čím jezdit budou předělávané na střídavý proud. Stále nechápu nenávist na CityElefant…
Žádná nenávist není, ale prostě se to nevyplatí. Proto už jdou úvahy směrem nákupu nových jednotek.
Pro prvních 16 kusů 471 (ta nejstarší série ještě v provedení s gravitačními WC) už se neposčítá ani s ETCS. Vzhledem k jejich věku je to už výběhová řada…
Z těchto důvodů bych ETCS necpal do výběhové řady 680 a místo nich pořídil další Comfort Jety.
Myslíte vysoký věk cca 20 let?
Na to jak to bylo drahé, tak je dost luxus to vyřadit….nebo to byl takový krám.
Jaká nenávist? Ekonomické počty se obvykle neřídí něčí osobní záští/láskou. A pokud ano, tak jsou špatně.
Bylo by na čase udělat soutěž na nové vagony. Nemusí to být „state of the art“. Hlavně aby to bylo levné. Údržba zajištěna smlouvou na 8-10 let. Astra z Rumunska je možnost. 60 vozu na objednávku hned, postupně ročně 15 vozu a opce na dalších 40. Nejlépe s toho ještě k tomu řídící vozy na pushpull. Rychlost 200 km/h. Po 20 letech se to dá prodat do Bulharska nebo Rumunska jako ojetina… Možná by Astra zvládla i to, co zvládly Italové v šedesátých létech: Vyvinout na základě normálních vagónů nový model s nízkopodlažním středem („vana“). Potom by se po 20… Číst vice »
To je normální nízkopodlažní vagon. Na tom není nic speciálního na vývoj. Italové to udělali lépe, než Vagonka Studénka u EM475. 0, EM475.1 a EM475.2. Jim se skříně neprohýbaly, tak ty vozy s klimatizací jezdí dodnes.
Není nic speciálního? Jak to můžete vědět? Dneska nestačí kladívko a hřebík na vagon.
Astra už TSI-čkové osobní vozy nevyrábí (tušímže teď už snad nevyrábí žádné). Sehnat dnes v Evropě osobní vozy je docela problém a je to každopádně na dost dlouho…
U vagonu firmy Astra není potřeba TSI certifikát. Ono to stále je možné přes UIC…
To ano, ale já to myslel tak, že prostě ukončila výrobu těch typů, co měla už dle TSI navržených a schválených. Dělali nějaké menší vozy pro místní použití v Rumunsku, ale „velké“ vozy pro mezinárodku už ne…
Ale stále se z vozma, i pro RJ, na svých stránkách chlubí. Takže mají stále tržní zájem …
Ze chybi vozy uz vime. A vime i to, jestli za to nekdo muze?
Takovou informaci v Česku nečekejte.
I kdybychom to věděli, stejně to situaci nijak nepomůže.
Jinak vozy chybí v celé Evropě…
Kdy bude znám výsledek výběrka na ojeté vozy? Víme? To čekání je v kontextu stavu vozového parku ČD docela bolest. 😀
Aspoň se bez příplatku vozíme v Áčkách
…a jediný, kdo si jezdí jako pááán je RJ…prostě PAN JANČURA je borezzz
Mezitím ty lehátkové vozy jako druhá třída na lince R8, kodrcat se s nima v sedě celou trasu není zrovna pohodlné, i to B249 je pohodlnější.
Tak si kupte rezervaci do jiného vozu.
S Bobinama a lehátkovými vozy … borezzz
..přesněěě, ještě stíhá dělat show
Hmmmm, když myslíte …. Já naopak myslím, že to nebude už dlouho trvat, a bude (muset) prodávat.
si trol placeny RJ?
Takž je to klasický cyklus. Dříve ČD předepsané resursy obcházely a vozy jezdily i když už neměly, proto se opravárenství ligicky zedukovalo ta onen „není moc potřeba“ stav. Nyní ČD musí cykly dodržovat a opravárenství zase potřebuje čas, aby získalo kapacity odpovídající poptávce…
Ono je to celkově problém českého železničního opravárenství, kdy je nabídka na trhu velice slabá, zřejmě proto, že dlouhé roky se kašlalo na kilometrické a časové proběhy, periodické prohlídky a opravy větších stupňů, takže nebyla taková poptávka. Nyní to ECM vrací zpět do nějakého systému, ale kapacity jsou dost omezené. A není to jen problém ČD.
PŘESNĚ!
A opravny osobních vozů (myslím ty, kde se dělají i vyšší stupně) se u nás dají spočítat na prstech jedné ruky…
Cykly se vždy musely dodržovat, nevim kdo byl a je otec myšlenky, že nemusely. Od vstupu do EU min od r. 2012 zasadni, že musely a všichni dopravci, ale to žádné ECM ješte nebylo.
ČD přepsané kilometrické proběhy běžně nedodržovaly a vozy i mašiny prostě prodlužovali. ECM neudělalo nic jiného, než že tyhle praktiky zarazilo. Takže to není jen že existují nějaké stupně, ale také existují pevně dané proběhy mezi nimi.
Přitom by stačilo zavést ECM na silnici, aby s autem museli na kontrolu po xy kilometrech a ne 1x za dva roky. Ideálně po 5.000 km, aby tam musela každoročně i vesnická Fabia, ikdyž je inerval výměny oleje 3x delší a žádnou opravu nepotřebuje.
Tyto problémy vůbec nesouvisí přece s certifikací ECM spravkaren.
Podmínka striktně dodržovat údržbové cykly je definována v TSI OPE… NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2019/773 a předchozích verzích od r.2012.!!!!
( viz 4.2.2.5.2.)
V r. 2012 ECM přece nebylo….
Dodržovat se „musely“, ale nějak svévolně se natahovaly (a ani tak se mnohdy nedodržovaly)…
Ono taky dost záleží, co se snažej udržet v provozu. Když jsou to např. sysly, kde se sere snad všechno … Aneb, ušetřili jsme na přestavbě a teď se nám to vrátilo jako bumerang.
to ušetřili bych vzal jako dost nesmysl.
vždyť jeden sysel stál tehdy tuším přes 30 mio, to není taková láce, aby se tomu třeba věčně neotevíraly dveře. Ale zpras znova se nezapře.
To je jenom další stripek do mozaiky .
Naopak zjistí ,že se spojí ČĎ se slovenskými drahami, a zajistí si tak větší stabilitu a konkurenceschopnost. To rozdrolení ČSD byl velký tunel.
To je na ho kvůli různým měnám. Navíc každý bude chtít víc “své”. Spojení ČD a ZSSK vidím spíš v dálkové a nákladní dopravě. To bych uvažoval přímo i spojení s MAV na dálkovou dopravu.
Stejně by to byla “reforma” která by potřebovala minimálně 5 let a hodně peněz.
Jako vtip fakt dobrý.
Měl byste to ale tak označit, aby to tady náhodou někdo nevzal vážně.
Stabilitu a konkurenceschopnost? ;o)
V praxi spis jeste neuveritelnejsi bordel a totalni zmar.
Stejne je to jen fantasmagorie, protoze jakkoli jsou oba staty ochopne mit kazdy svoji zumpu na penize, tak naprosto nehrozi, ze by byly ochotne dlouhodobe se dohodnout na spolecnem plytvani.
Rozbití Monarchie byl krok špatným směrem , kdyby se federalizovala a la Švýcarsko , zili bychom v solidním státě . Jak Wien tak Budapešť postaveny jako centra státu i co do nádraží .
Ješito, Ješito, už to máš ušito!
Na víc nemáš?
Byly zos a ucnaky a lidi do dílen. Furt stejně já chodil na ucnak bývalé Tesly..
ty učňáky s obory kde se alespoň chodí do dílen a dep na praxi stále jsou. Problém? Neotevřou ročník protože o ně není zájem.
Že by to nějak souviselo s nabízenými platy v oboru?
Z mě tyto školní obory nejsou potřeba. Stačí motivovat absolventy oborů jako autotronik a mechanik elektronik aby nešel raději dělat kurýra dodávky.
Jako student prumyslovky, jste to vystihl vice nez dokonale. Vic netreba dodat.
Má i LE nějaké problémy? Pokud ne, pak je otázka, jestli to, co udělal on – pořídit nové spolehlivé jednotky vyráběné ve velkých sériích a s relativně příznivou cenou – není cesta, kterou by se i ČD měly vydat. I když je jasné, že tahle cesta by vzhledem k počtu vozidel dlouho trvala.
„není cesta, kterou by se i ČD měly vydat“
Zkuste se podívat do firemní bilance Skupiny ČD a mrkněte na úrokovou sazbu.
Holt příliš dlouho předchůdci dnešního managementu se pouštěli do neziskových nesmyslů.
Např. za ministrů Havlíčka/Faltýnka/Schillerové, dosazené vedení pasažerské ČD, rozhodlo, že nakoupí víc než půl milionu člověkohodin ročně od externích pracovních agentur/subdodvatelů za průměrně tuším 339 Kč bez DPH/člověkohodinu. Mluvím o firmách TESS a JLV
Připomínám, že např. nádražácké odbory upozorňují, že pokladní nemají dost práce, neboť se snižuje počet papírových jízdenek ČD.
Nový účet Axela?
Nepochybně. „Pasažerská ČD“ je jasným důkazem.
Ten rukopis je jedinečný . !!!!
Prostě potřebují pokladní do náplně práce dopsat ještě hlídání a volání policie, plus základní úklid a evidování věcí k opravám či hloubkovému čištění. Logicky pak taky musí začít spadat pod majitele stanice.
Anebo by pokladní ČD mohly dělat to po čem je poptávka = prodávat občerstvení pasažérům ČD Minibar a chystat spací vagony atd., když jsou za to pasažérské ČD ochotny vyplácet několik let set lidí po cca 339 Kč bez DPH/člověkohodinu
A to nám opraví vagóny ? 😂😂
Předřečník navhoval firmě ČD, aby koupila nové nové vagony.
Já vysvětlil, že to nejde, neboť v minulosti se ČD strašně moc zadlužila = nyní mají v ČD svázané ruce ohledně investic.
Prosíme nekrmit trolla.
Děkujeme za názor a posíláme klíčenku.
To ale není a priori o závadách nebo nespolehlivosti, ale o dosažení předepsaného kilometrického proběhu, po kterém musí následovat revize.
S tím se potýká i LE, jen má méně vlaků, případně možná lépe sjednaný servis.
Pokud by ale ČD začaly s garantovanou údržbou dle ECM již dříve a opět nečekaly na poslední chvíli, tak by k tomuto nedošlo.
Zřejmě si někteří neodpovědní odpovědní do poslední chvíle mysleli, že ECM je jenom nějaký momentální přelud.
Navíc, zvyk je železná košile, vždyť se předpisy obcházely, nebo podle potřeby „optimalizovaly“ celá desetiletí…..
Je otázka nakolik byly ČD schopy začít dříve. Jak je z vlákna patrné, na vlastních dílnách mají podstavy a opravárenské podniky v okolí mají rovněž problémy s termíny.
To vůbec nesouvisí přece s certifikací ECM.
Je to definováno v TSI OPE… NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2019/773 a předchozích verzích od r.2012.!!!! To aležádné ECM nebylo.
( viz 4.2.2.5.2.)
Údržba se provadi dle údržbového řádu – knihy údržby vozidla ( to není kniha oprav) .
ECM je systém, který je součástí SMS .
S tím prováděním údržby to je hodně dobrej vtip.
To vůbec nesouvisí přece s certifikací ECM.
Je to definováno v TSI OPE… NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2019/773 a předchozích verzích od r.2012.!!!!
( viz 4.2.2.5.2.)
No a i přesto to na Pobřeží vyvolalo úplné tsunami překvapení…
Je to část strategie – proto také ČD kupuje ve velkém Pantery a snaží se získat alespoň ojeté spidery, když nové již sehnat nelze. (Samozřejmě se nabízí otázka, zda-li je nemělo kupovat nové namísto krátkodobých investic do Regionov. To by ale asi bylo možné tehdy pouze za cenu omezování výkonů a nebo dřívější vpuštění konkurence na trh závazkové dopravy) Nicméně z dlouhodobého hlediska musí dráhy investovat i do vlastního opravárenství – Vemte si jakou konkurenční výhodu má OBB, když se jeho technici podílí na fitoutu Railjetů a poté i na jejich údržbě – ti lidi ty jednotky perfektně znají, protože… Číst vice »
Jenže rozdíl je v tom, že Railjet je základem dálkové dopravy v Rakousku, zatímco u nás je to pár souprav. Takže jim se vyplatí mít sve lidí na jejich po opravy, ale u ČD to tak jasné není.
Ty pantery se pořizovaly pro regionální spoje, interpantery už nové nejsou
Mohl by prosím autor reportáže napsat, kolik si v těch opravnách lidé pracující rukama vydělají? Aby kromě informace o chybějících 200 lidech bylo jasné proč? Děkuji
To mě by spíš zajímalo, a to je důležitější, jaké sankce za pozdní plnění jsou nastaveny ve smlouvě a jestli jsou pravidelně hrazeny.
Nehovorím, že je to nesprávna myšlienka, len aby sa potom ČD ešte niekto do výberka na opravy prihlásil.
(Neriešim „prihlásil za tú cenu“ – je fér od dodávateľa požadovať takú cenu, aby pokryl náklady, v primeranej miere pokryl aj riziká a ešte mal zisk.)
…a jestli jsou ze strany zákazníka vůbec vymáhány.
Možná půjde i o to, zda ty sankce by nebyly likvidační. Tím rozhodně neříkám, že smlouvy by se neměly dodržovat a zároveň ale říkám, že vedení ŽOS si mělo pohlídat, zda je schopno realizovat větší objem zakázky, aby se případným sankcím za pozdní dodání vyhnulo.
Jenomže sankce můžete uplatňovat, pokud je „fabrika“ opravdu vinna tím, že neplní své závazky.
Ale jestliže se Vám po uzavření smlouvy změní tak zásadně „vnější podmínky“, jako se to děje v posledním roce a něco, tak ani sebevětší sankcí nic nevyřešíte.
Ty fabriky taky nejsou „hepy“ z toho, že nejsou součásti (čekací doby třeba na „blbá“ dvojkolí se prodloužily několikanásobně, totéž komponenty do brzd, pružiny, elektronika a mnoho dalšího) a rozhodně nemají radost z toho, že jim výrobní prostory blokují vozidla, pro která ani nemůžou nabrat další zakázky …
Jak chcete zrovna v železničním opravárenství motivovat ještě krom peněz nové lidi? Když tam někdo nový přijde tak vidí jen špinavou dílnu se starými skříněmi s vybledlými plakáty bab( jiná realita než modelove v čistých montérkách na náborových fotografiích ), kolektiv starších chlapů co nadávají na celý svět a často nemají ani zájem ty nové něco naučit.
Jenže to je spíš předsudek, ono to tak dnes už dávno ve většině významnějších opraven nevypadá. Za posledních pár let se i to pracovní prostředí posunulo HODNĚ dopředu, používá se fůra moderních nástrojů a technologií, prakticky zmizelo ruční vyplňování papírů ve prospěch různých čipů a čárových kódů. Špína zůstává tak maximálně na „bourání“ vozidel po přístavbách, ale pak už je to fakt skoro laboratoř…
A mladí zas nemají snahu se ptát , stojí čučí , ruce v kapsách ..plete si volty s Watty ..
Zvýšit mzdy, přetáhnout schopný zaměstnance odjinud. Kde na to vzít? Zdražit jízdné. Nemůžeme vše donekonečna dotovat.
Jinými slovy řečeno, že posilové vozy před svátky, víkendy o prázdninách…. prostě nebudou. Nebo budou na Ex/Ex/IC v lepším případě vozy Bdmtee, které alespoň neomezí rychlostní profil, v horším Bt 🙂
Obávám se, že ohledně těch posil je i toto příliš optimistický pohled, protože zřejmě ani těch vozů Bdmtee není asi zrovna nadbytek. Kolem Brna jsou na osobních vlacích běžně zkracovány soupravy nebo vozy Bdmtee nahrazovány vozy B nebo Bee273. S „drobnými“ závadami typu nefunkční dveře nebo špatně fungující topení zůstává vůz v provozu i několik dní.
Doufal jsem, že po postupném nasazování panterů budou zálohy bobtnat. 🙂
Ty ibalginy začaly přicházet naštěstí v pravou chvíli.
ČD o tom věděli dopředu, že přijde ECM a tím pádem zdržení při opravách a revizích vozů. Kdyby raději uvažovali zřízení vlastních údržbových středisek, případně využily vozy, které stojí odstavené v kopřivách, nemusely by to svádět vše na dodavatele, kteří za to ne vždy mohou. A za další přišly o část svých výkonů, takže nějaké vozy jim zbyly.
Kéž by nějaké vozy v kopřivách stály. Neřeším vozy na Vmax 120km/h.
To vůbec nesouvisí přece s certifikací ECM.
Je to definováno v TSI OPE… NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2019/773 a předchozích verzích od r.2012.!!!!
( viz 4.2.2.5.2.)
Ano, dodržet řazení je v dnešní době skutečné umění. Například včera na jednom Bouzovu jelo místo „Bdtee“ klasické „B(d)“ a na cestě zpět zase místo „ABpee“ jelo opět „B(d)“. A přestože to ABpee je relativně kvalitní vůz, tak minimálně v jednom exempláři jim už rok nefunguje wi-fi (klidně mě kamenujte za to, že wi-fi používají jen lůzři a všichni borci mají neomezená data, nicméně mně se to wi-fi zatraceně hodí).
Hodí, ale v nouzi holt není. Ještě, že ten vlak aspoň jede.
Naprostý souhlas, jezdím Bouzovem denně Brno – Olomouc a mám pocit, že tak 1 pár denně má odpovídající řazení. Ty Abpee sice dobře vypadají a jsou relativně moderní, ale za poslední rok jsem nejel tímto vozem, aby mohl fungovala WiFi i zásuvky. Buď funguje jedno nebo druhé. Chápu, že je problém se servisováním. Poslední tři roky nejdřív covid, pak Rusko…nefunguje asi nic standardně a to v jakémkoli odvětví.
Ovšem kdyby totéž jezdilo na R8 …
tak, nic horšího než poměrně moderní EC soupravy ŽSSK na Metropolitanech z hlediska wifi být nemůže.
Wifi je prakticky nefunkční a kvůli modernosti vagónu prakticky nefungují mobilní data.
K dispozici je ŽOSka v Českých Velenicích. Můžou si jí pořídit. A lidi tam do ní v okolí také najdou. Alespoň budou mít jednu opravárenskou základnu na Moravě a jednu v Čechách.
V Plzni je MOVO, ale to vlastní Škodovka a to hned zavřela, tehdy argumentovali že PARS stačí a využívá kolejiště MOVA jako sklad skříní na pantery a ten Štokr se tam chudák rozpadne.
já už slyšel zvěsti o prodeji areálu developerum a demolici-lukrativní širší centrum města.
Ve Velenicích je silná konkurecne dojíždění do Rakouska
Městečka v okolí německých a rakouských hranic můžete rovnou odepsat, tam by jste musel takovým řemeslníkům k nalákání platit snad ještě víc než v Praze.
Krom toho, že je zde silná konkurence dojíždění do Rakous a nejednotná vlastnická struktura se obávám, že ty Velenice by potřebovaly hodně velké investice. Osobně si myslím že už se nikomu nebude chtít je zprovoznit. Nic méně menší základnu v podobě nové haly mají ČD stavět v Budwaiseru vedle depa ČDC.
ČB jsou Budweis.
To je výsledek restrukturalizace opravárenství. Co nejvíce lidí propustit většinu služeb nakupovat, pak zůstaly prázdné nevyužité opravárenské prostory.
Tak ono se toho udělalo špatně mnohem více. Asi celá slavná restrukturalizace ČD od devadesátých let do teď, je jeden veliký průšvih. Rozkouskování a rozdrobení celého podniku, oddělení údržby od provozu, celá personální politika a to jsou jen některé věci. Že nejsou lidi? Ale jsou a byli by, jen by se práce musela přesunout tam, kde by jich mohl být dostatek. Ale to se nedělá, naopak práce se dává tam, kde ti lidé nejsou a kde je pracovní síla nejdražší a nejhůře sehnatelná. A to se netýká jen údržby, ale i provozu.
Konkrétně v tom opravárenství by lidi byli kde?
Nejvíc na Ostravsku.
Ano Ostrava+Bohumín je jediná oblast kde se snad ještě velká údržbářská základna vyplatí, včetně rozšíření stávajících provozů. Když se budou snažit tak i Olomouc+Šumperk, Brno, Plzeň, Přerov, Veselí n.M., Třebová. Horší to bude v Chebu, Děčíně, Nymburku, Břeclavi, Praze, i Ústí.
S Vámi souhlasím zde jsem měl opravdu na mysli jen opravárenství.
Už jenom to že spousta dep nemá noční směny na dílně je špatně, večer vlaky přijedou a mohla se dělat údržba, když vlaky stojí. Jenže není kdo by ji provedl. Ráno vlaky vyjedou a přijde dílna do směny a vlaky jsou ve světě. To té údržby moc neprovedou.
Ne, to je vysledek rozhodnuti nasich tehdejsich panu a vladcu. Ja jsem treba do zavedeni ECM nemel zvlastni problem s udrzbou vozu CD. Radsi bych videl usili a penize na zeleznici jinde. (Ano, nekdy ty vozy byly stary, nekdy byly hnusny uz z vyroby, ale udrzba samotna za me celkem OK.)
No neviem, nefunkčných dverí, zatekajúcich (aspoň medzi sklá) okien, nefunkčných záchodov a podobných lahôdok jazdilo a jazdí celkom dosť.
Jasne. A to se vyresi tak, ze se odstavi funkcni vuz, protoze najezdil kilometry podle predpisu, a bude misto nej jezdit vuz s rozbitejma dverma, protoze ma jeste do limitu daleko.
Ne. To se vyřeší dlouhodobým plánováním údržby vozidel, ze které jasně vyplývá, kdy jde co do revize.
Zavedení ECM nevytvořilo žádný problém těm, kteří dodržovali a dodržují pravidla systému údržby. ( Viz. 779/2019)
Pro provoz je důležité TSI OPE viz 4.2.2.5.2.
A ČD je dodržovaly ?
ČD zvýšily ceny jízdenek o inflaci a zároveň snižují komfort pro cestující. Krása
To snižení komfortu asi není úplně dobrovolné a na jejich vůli jak je asi vidno. Oni z toho rozhodně mají víc problémů než nějakého prospěchu a stojí je to majlant
Jak dlouho že mají problém se subdodavateli, už o tom slýchám rok, co s tím dělaly? Zvýšily kapacitu vlastních opraváren? Že nejsou lidi? A kolik jim jsou ochotni zaplatit a jak kvalitní pracovní prostředí jsou jim schopni nabídnout? A to kvalitní prostředí bych podtrhnul, dneska už nikdo není zvědavý na zaplivané prostředí starých opraváren.
Problém bude asi trochu hlubší, není to tak dávno co jsem potřeboval v servisu aut Škoda něco s elektrikou a autorizovaný servis na dohled obrovské továrny v Kvasinách mě poslal kšá, že už rok nemá elektrikáře. Zkuste si sehnat zedníka/kominíka/instalatéra a zjistíte jaký výbuch nastal….
Nesmysl. Jmenované profese vám sezenu za 15min. Kde o kvalitu práce
…nezvýšily ani o inflaci
Tarif určuje primárně výměr Ministerstva financí.
V úterý na EC 141/140 jelo staré A149 jako první třída…myslel jsem, že tyto šroty už nikdo nemá odvahu vypravovat do běžného provozu jako první třídu, ale že už byly všechny přeznačeny na B. Na vlaku EC je toto fakt dost úlet.
Ty A tam většinou dávají jako dvojku, to už fakt museli být zoufalí že to dali jako jedničku…
A dávají tam vážně A, nebo už jsou to vozy přeznačené na B209?
Ano, byla to jednička, dvojka byla složena ze dvou vozů Bee a jednoho Bpee (vůz 370 chyběl zcela). Jinými slovy – druhá třída nabízela víc komfortu a také wi-fi a zásuvky, narozdíl od jedničky.
A jinak, na R19 je běžné, že vepředu za mašinou jede A149 a vzadu jeden nebo dva vozy B přeznačené z A. Takže na obou koncích soupravy máte úplně identický vůz, akorát v jednom případě je s příplatkem a ve druhém bez. Inu, vítejte v absurdistánu.
Svitavy jsou ukázkovou přehlídkou vozů z kopřivového depa. Ale na druhou stranu musím ocenit, že tam sice leckdy jedou staré vozy s matnými a téměř neprůhlednými skly a prosezenými sedačkami, ale zato žádný vagón nechybí. Lepší jet ve starém A nebo B, než na stojáka, protože vůz nebyl zařazen a volná místa nejsou, ale nebojte se, dostanete kompenzaci 30 Kč.
Včera jsem s touhle kopřivovou Svitavou měl tu čest a vůz s držáky na kola (tuším Bd, prostě B249 se zrušeným kupé) byl sice antikvární, ale čistý a fungovalo vše. Jednička je tuším revitalizované A149 a tam je pohodlí dostačující.
A149 není žádná sláva, ale pořád je to lepší, než náhrada vozem 2. třídy (viz třeba dnes na EC 145). Vtipné je, že jízdenku 1. třídy na tento vlak e-shop dál prodává, ale místenku už k ní nedostanete (ani do toho náhradního vozu).
No tak pokud už musí být A149 vypraven, tak by měl být zproštěn od příplatku za první třídu a být považován za dvojku.
Nejvtipnější je fakt, že pro vnitrostátní cestu mezi Čadcou a Žilinou je tento vůz povinně místenkový.
Mně šlo spíš o to, že ve špičce je 1. třída leckdy poslední šancí, jak sehnat místenku, i když k dražší jízdence. Pokud do náhradního vozu zablokují rezervace, tak to znamená cestu na stojáka, ač by cestující byl ochoten zaplatit víc i přes to, že pojede ve voze neodpovídajícím 1. třídě.
Malé retro připomenutí – odkaz na první den, kdy do regionální železniční dopravy v stoupili soukromníci a jak jim to první den jezdilo.
https://zdopravy.cz/on-line-pet-procent-vykonu-ceskych-drah-prebiraji-jini-dopravci-sledujeme-jak-zvladaji-provoz-38910/
Že se k podobnému standardu za několik málo let dopracuje i největší „Narodní dopravce“, je trošku na pováženou.
O povinném zavedení ECM se vědělo nejméně 5 let dopředu.
Tak v Rakousku místo RailJetu jezdí vozy pro klasické EC, u nás místo vozů pro EC jezdí na této kategorii B249 (včera na Ex1 i Ex2 a nejen tam). Ale zase chápu, že vozy není kde teď brát 🙁
Kde na Ex2 jel včera B²⁴⁹?
Viděl jsem ho na 127 vzadu za ARmpee
to asi jelo směr kovošrot, ne?
Na 140 včera 3xB (kromě hytláku vlastně jen Béčka).
Na IC 549 jezdí několik B249 stabilně.
Ano, i dnes jsou na 549 první tři vozy B249.
Ale jsou alespoň české, ne jako ten … jakákoliv rakouská dvojka je lepší jak česká jednička … rakouský šrot.
Panu Ješetovi nezávidím. ČD je ohlodaná kost jako Česká pošta. Někdo nakukal poslancům , že soukromníci jsou lepší než státní stračena a „prošel nadiktovaný text zákona“. Telekomunikace dotovaly ztrátu pošťáků, nákladní doprava dotovala ztrátu osobní . Až stračena pojde nebude nic, pardon jen miliardový sekery.
A vůbec to nebude tím, že Česká pošta byla dlouhé roky neflexibilní nepopulární moloch, kterému úplně ujel vlak e-shopů a kurýrních služeb stylu Zásilkovny?
Nebo tím, že ČD dlouhé roky čarovaly s penězi tak, že nikdo netušil, kolik která linka vlastně stojí, a podnik žil hlavně z podivných odprodejů majetku k SŽDC?
2022 jsem byl na České poště něco vyřídit. Něco takového pomalého a lidský ošklivého jsem v životě ještě neviděl. Čekal jsem 40 minut ve frontě. Musel jsem poslat “jen” doporučený dopis. Já nevěděl jak to v Čechách chodí. Tak jsem ze zeptal – přímo jsem vysvětlil že bydlím od malička v zahraničí a že postup neznám. I to že jsem musel vyplnit v roce 2022 podací lístek jsem dobře koukal, jestli jsem v roce 1995. Potom jsem se koukal jestli se to muže řešit on-line – koupit známku v e-shopu. Ne…. V Německu si koupím v e-shopu Deutsche Post známku… Číst vice »
1) Česká pošta – odklonili SPT TELECOM a kolik mají telefonní operátoři zisk ? Pošta by byla soběstačná a nemusel bych čekat 4 dny na dopis .
2) ČD – nákladní doprava je samostatný podnik. Pravidla zakazují křížové financování.
Jedinej závan jsem na ČD viděl, když vyletěl náměstek ČD, když si ministr chtěl odjet z Prahy vlakem, zdechla mašina a po 1/2 hodině mu bouchly saze – a zjistil, že stále není přistavená náhradní mašina.
ONo by se na železnici mnoho změnilo rychle k lepčímu, kdyby pán poslanci do prahy museli povinně dojíždět vlakem.
Cituji z názoru paní Hnulíkové (ex ČD, nyní Arriva):
„(…) je třeba se podívat i na nákladovou stránku, jestli si někde neobjednávám moc výkonů. Ale k tomu musíte dozrát. DNES JSME NA VRCHOLU OBJEDNÁVKY.
Jak se bude provoz zdražovat, dostaneme se do rozumného balancu mezi tím, co ponese cestující, a co do toho bude vkládat objednatel,“
https://zdopravy.cz/podcast-nejvetsi-uspech-railjety-pro-ceske-drahy-rika-ludka-hnulikova-133499/
Axel je zpátky, o zábavu postáráno.
Já nevim, nemůže dostat třeba IP ban?
Ak píše z mobilu, tak by to nepomohlo a naopak uškodilo iným. To by musel byť MAC ban. Ale najjednoduchšie je nijak nereagovať, tak maximálne dať mínus. Každý príspevok ako reakcia je bonus pre ego.
Jemný dotaz = tak Vás tak rozvášnil autorka citátu, nebo obsah citátu, že máte náladu jak Robespierre = „odlišné názory patří pod gilotinu“?
Díky za upřesnění
Tak to musím doobjednat další klíčenky za názory.
Rovnou na ně otevřít továrnu.
To je slušný 150 vozů je cca 6 kolejí o 700m zarovnaných vagóny…
Kde to všechno stojí? To je jako fakt fest, na to, že se vozy dávají do vyšších oprav převážně na 2 až 3 místa….
Díky bohu za Béčka na R19, oproti Interpanteru pomalu nebe a dudy.. teda když jsou uklizený..
(Hodnotím po relaci Praha-Letovice a zpět)
Je fakt, ze interpanter mi nepripada jako povedeny kousek.
Ale i přes ukončení sponzoringu socdem se stále kupují vozidla této firmy, přitom existují i jiní výrobci (ano i v tuzemsku, pro nacionalisty).
A jaký? Myslíš tím opravnu lokomotiv CZ LOKO? Nebo specializovanou továrnu pouze na skříně od Alstomu v České Lípě? Nebo výrobce nákladních vagonů v Lounech?
Tak zaprvé – husy jsme spolu nepásli.
Za druhé Lípa, tehdy Bombardier jednotky nabízel. Jestliže vyrobím skříň, dodám i zbytek, to není žádný problém.
Zbytek je samozřejmě vaše neznalost.
Byla i továrna na okraji Prahy, která kromě různých typů kompletních vlaků třeba svařovala skříně na španělské Velaro a další. Bohužel ale v kotlince nebyl zájem něco ze sortimentu nakupovat, protože by to přece bylo fujfuj z ciziny…
a tak se siemens rozhodl, že v zemi, kde zásadně nic od nich nekoupí a Schadewerke mají ministra v kapse…zavře provoz radši než v Rakousku, kde z toho mají poskládanou vetšinu flotily.
Tak jako vystavovat Pantera na relaci Praha-Brno je prostě zločin proti lidskosti. Ať si regionální vozidlo šudlá někde svejch 50 km, ale na takový lince to nemá co pohledávat.
Ono, uz to tu párkrát bylo, ale slouží ta R linka spíše jako regionální expres než jako R… Na jedné straně to vozí cca 100 km lidi k Brnu a na druhé straně cca 100km lidi k Praze, něco místní frekvence, kolem Pardubic / Kolína / Svitav. Takže těch lidí co s tím pojede nějak výrazněji dál nebude zas tak mnoho, mám mnohé zkušenosti s cestou Choceň – Praha většinou v 1. třídě a nějaký problém jsem 2x nezaznamenal. Ano jsou tam věci, které třeba člověka netěší ale málo co je jen růžové – např. průchod 1. třídou do 2ky,… Číst vice »
Mě tam paradoxně vadí/chybí nejvíc věci, které se soupravou málo souvisí.. Absence terminálu na placení kartou v automatech uvnitř. Přitom to už je dnes velmi běžné a chybějící možnost získat něco teplého k pití. (čokoládu, kávu, čaj). Kdyby tam ČD dosadily obsluhu, která by to uměla prodat, technické řešení by se asi našlo, termosku s teplou vodou a pár drobností k tomu potřebných by ta obsluha určitě unesla i bez vozíku. Stejnak jako vymyslet, možnost prodeje alko nápojů (víno / pivo) za ověření věku může být zodpovědná. Třeba čipová karta pro obsluhu na výdej z automatu by to mohla docela… Číst vice »
Budíček! Kartou lze platit v automatech již několik let. Další nesmysly raději nekomentuji.
https://www.facebook.com/ceskedrahy/photos/a.484033184954713/3026209037403769/
Když jsem s ním jel naposledy někdy před Vánoci, tak jsem se vracel pro drobáky neb terminál na karty nebyl… Ze začátku tam nebyl určitě…
Mne tam strasne prudi pipaky pri otevirani a zavirani dveri. Clovek vleze do vlaku dost s predstihem pred odjezdem, dvere se za ten cas stihnou nekolikrat zavrit, otevrit…
Fajn, pochopim jeste pipak pri zavirani, kdy to zavre automatika a ne cestujci/pruvodci cudlikem, ale pri otevirani? Jako proc?
Nebo je to soucasti nejake normy pro pristupnost?
Bolo by fajn, keby tie pípáky boli v základnom stave vypnuté (okrem „tvrdého“ zatvárania pred odjazdom vlaku) a zapínali by sa až na príjem povelu z nejakého VPN vysielača.
Kto je „slabozraký“, nech si ten VPN vysielač zoženie.
Skoro před měsícem jsem jel odpoledne tou R linkou z Brna, ale na spoji, kde je řazena klasika s B/Bd a myslel jsem si, že do Prahy lidi pojedou o 18 minut dřív jedoucím railjetem přes HB, ale ne, sednul jsem si do kupé, v kterém měl jeden studentský pár místenku zrovna až do Prahy. Třeba výjimka, ale přecijenom se někdo najde, kdo tím až do Prahy z Brna jede.
50 km se šudlá Regionovou a Rožnov-Kojetín je 74 km.
Ano béčka super, předevčírem totálně prosezelé sedačky a salámový odér v každém kupé. Kdo tam asi pře námi bydlel…
A ano Panter je na rok 2023 mizérie. Pominu-li všechny ty neduhy na které cestující nadávají, tak mě vadí zejména chodové vlastnosti dané nepoužitím Jacobsů.
Nemusí být Jacobs, stačí nové podvozky z nových panterů
Jestliže mám množinu krabic a každá krabice má podvozky mimo místo otočného bodu mezi krabicemi, tak se můžu snažit jak chci a nikdy to nebude mít jízdní vlastnosti jako podvozek umístěný v místě otáčení mezi krabicemi.
Navíc podvozku umístěnému jinde musím různě kompenzovat neduhy tohoto řešení, takže je složitější, má-li alespoň trochu obstát a pak je to o ceně, údržbě atd.
Tak to by měly mít blbé chodové komplet všechny klasické vozy a ono tomu tak není… 🙃
Podvozky starých Panterů jsou nepovedené, u nových je to mnohem, ale mnohem lepší.
A co taková ICE?
Naopak, normální podvozek už svou konstrukcí lépe kompenzuje příčné nerovnosti trati, protože má delší rameno mezi bodem uchycení podvozku na skříň a nápravou (na jednu i druhou stranu). Jacobsův podvozek má toto rameno až čtyřikrát kratší, protože má dvě uchycení dvou skříní – pokud to není podvozek např. u TGV, který má jedno uchycení mezi skříně.
Krásně je to cítit na hlavním koridoru, když jedete s Ex s klasickými vozy a potom s Flirtem Leo Expresu.
Přesně tak, souhlas. Nové podvozky panterů jsou už na pohled doopravdy „good job“. Škoda, že Škoda Transportation občas hledá řešení, která jsou možná teoreticky dokonalá, ale v provozu se neosvědčují – možná i kvůli tomu, že Škodovka nikdy nebyla moc dobrá na mechanickou práci (ostatně např. Siemens měl také problémy, proto si koupil Krauss-Maffei). Ale to je asi trochu naše národní tradice, ne? Viz Cimrman a jeho slepé uličky – tak tudy ne, vážení přátelé. Bohužel nám z těchto pokusů zbyly lemniskáty u 380 a panterů 1. a 2. generace.
Na této lince mě nedávno fascinovalo, když v šestivozové soupravě poslední vůz byl zamčený … do prvních 5 jsme se při poctivém zaplnění uliček tak tak vešli. A důvod uzamčení toho posledního vozu? Jediná průvodčí prý podle současných předpisů smí týž počet cestujících obsloužit jen v 5 vozech!
Je to tak, skutečně smí být jeden průvodčí maximálně na 5 vozech a i to je fakt hodně. Bývalo dokonce méně (o vůz)
Tak proto jeli v mém případě 2 průvodčí, jak píšu jel jsem ve voňavém a vyčištěném Béčku.. předposledně jsem nakoupil v R9 blechu takže chápu mínusy
To byly blechy psí, ty na člověka nejdou.
Podle modrogumích předpisů vlakvedoucí nevidí na zavírání dveří 2 trionov. (Nicméně u Regiojetu jeden temleader vidí dál)
Proto mu onehdá vypadl v Havířově ten cestující při rozjezdu, že? Protože „viděl“ dál, jak se pak prokazovalo u soudu….
Nikoliv, dvojice “trionov” může, a často bývá, doprovázena jednočlennou obsluhou.
A v otázce bezpečnosti u odjezdu vlaku bych metody RGJ jako příklad raději neuváděl, viz incident v Havířově. U ČD se od jisté, všem nepochybně známé, doby tohle docela řeší směrem k bezpečnosti.
Zkusil jste si to někdy? Ja říkám, že vidím při klasickém pohledu z peronu troje dveře (svoje a 2 další) Ani přes 4 vozy nemáte šanci poznat nezavřené dveře, pokud je někdo jen přibouchne a to ani za optimálních podmínek. Ta klika je už na 75 metrů tak malá, že polohu nerozlišíte a pokud maji dveře panty na straně blíže k Vám tak ani podle odchylky není šance…. Naštěstí si to někdo (teda dost pozdě) uvědomil a dal tam ty hlídače, jen je škoda, že jejich spolehlivost je minimálně diskutabilní. Přes 5 vozů v noci je problém poznat i zcela… Číst vice »
Proč se v r. 2023 používají vozy bez centrálního zavírání???
Na některých linkách už ani nemá cenu kupovat jízdenku do první třídy, protože tam pokaždé jede AB.
Pokud ta 1. třída vůbec jede. Už se mi stalo, že nebyla a byla nahrazena B. A když jsem chtěl kompenzaci, tak mi bylo řečeno, že nemám místenku takže na…t. (mám IN 100 a roční doplatek do 1. třídy)
Já jsem jenom zvědavý, co bude ČD dělat, až najezdí kilometry i kopřivy. Bude jezdit jako Jančura mašinka a 2 vagóny?
Už jsem viděl i osobák na ústecku Sysel a Eso.
Na kompenzaci nemá cestující s jízdenkou do 1. třídy bez místenky nárok. A proto se při náhradě vozu 1. třídy vozem 2. třídy do toho vozu nedají koupit místenky, a to ani k jízdence 1. třídy. To by tak hrálo, aby si rafinovaní cestující kupovali drahé lístky 1. třídy z Prahy do Ostravy a pak na ně chtěli 30 kaček slevu.
Ne, ČD budou jezdit jako ČD
https://zdopravy.cz/rychlik-s-jednim-vagonem-ceske-drahy-resi-vypadky-na-lince-na-ktere-v-prosinci-skonci-96988/
to nema cenu nikde. je lepsi si na miste dokoupit.
Kolik zaměstnávají ČD lidí v opravárenství? To že jim chybí dvěstě zaměstnanců v tomto segmentu mi přijde jako vysoké číslo.
Možná by stálo kouknout se, kolik mají elektrikáři, zámečníci v okolí a podle toho zvýšit mzdy.
Potíž je hlavně ve velkách městech, protože přes odbory nikdy neprojde aby elektrikář v Rumburku bral za stejnou práci méně než elektrikář v Praze. Soukromník si tohle zvládne ošéfovat, ale státní firma je bez šance.
Proč by měl elektrikář z Horní Dolní dotovat bydlení elektrikáři z Prahy ?
Má to řešení. Musí přidat pražským depům peníze a vedoucí pak zámečníkům a elektrikářům dá odměny třeba 50%, to mohou udělat třeba hned jestli je vůle to řešit.
Odměna je nenároková složka mzdy. A jak řekne každý právník, nepsaná domluva je krásná, ale platí pouze to, co je na papíře.
Když přijde rozkaz z vrchu šetřit, odměny půjdou dolů jako první. Na odměny se nedá spolehnout.
Když se podáváte na webu ČD na nabídku zaměstnání, tak hledají mechaniky a elektromechaniky do všech dep kde jště funguje dílna. Ve stejných místech a oblastech pak Správa železnic hledá strojníky, zabezpečovací techniky, traťové dělníky, mistry tratí atd…
A všichni dostávají takovou super-mzdu, že „nevzdělaný“ skladník v Lidlu po zkušebce víc…
Ono záleží I na provozu. Jen denní směna, střídání směn včetně víkendů.
Hezké ideje. Fakt si myslíte, že když je někdo lempl, po zvýšení platu se z něj stane stachanovec? : – )
Tak funguje lidská psychika. Ano, začne se chovat líp k zákazníkům, ano, začne víc pracovat.
Nemyslím si přidat pražským spíše práci rozdělit do dalších dep.
Proč musí být depo v Praze a proč musí všechny linky končit a začínat v Praze? Proč se nejezdí linky jako například R Děčín-České Budějovice nebo Ex Ostrava- Budějovice a proč se nevybuduje top depo třeba v Budějovicích?
V Českých Budějovicích patří depo Cargu.
Nebo ta depa mít lépe diverzifikovaná…
Zrovna v Rumburku byla dílna zavřena již kolem roku 2000. Tam je to jen pro strojvedoucí a jednoho dozorce. V případě Děčína a Loun, kde dílna stále funguje máte pravdu.
Platy mají být podle místa bydliště?
Tak to se nedivte, že půlka Karlovarského kraje dělá v Německu a v kraji o zaměstnatelného zaměstnance nezavadíte.
Cena práce je zkrátka tržní. Malá dostupnost odpovídající práce v okolí bydliště přirozeně vede k menší nabízené mzdě (nabídka zaměstnání má menší konkurenci)…
Jenže i ten elektrikář v Praze má u ČD směšnou mzdu. Kdo něco uměl, už dávno utekl. U soukromníka je to o něco lepší, ale třeba Arriva veškeré opravy celoročně pod širým nebem za 30 čistého v Praze?
Nnnooo, a ty vagony nemají kolečka, že by třeba k elektrikářům do různých Rumburků dojely?
Vzhledem k tomu, že je vozí například do Vrútek, většina dep v ČR je z Prahy blíže.
Tak ono těch dílen pro větší stupně oprav v ČR moc neni. Potenciální Nymburk a Šumperk jsou vytížené lokomotivami a jednotkami. Leda že by ČD šli do sebe a dělali si ty generální opravy samy.
Když jim chybí 200 lidí v opravárenství, tak by musely jít hodně do sebe.
Když jim zvýšíte mzdy, tak věřte že na to zareagují i jiní zaměstnavatelé v okolí. Od skladových hal, přes autoprůmysl, po jiné firmy a organizace na železnici. Problém je že od 90. let, zhruba do let 2017-2020 se nové lidi téměř nepřijímali a silná generace odešla do důchodu. Opačný extrém je Praha, kde se přijímalo pravidelně , ale průměrně zde nový zaměstnanec vydrží 3 roky.
To je ovšem právě základ kapitalistického zaměstnávání, že málo důležité obory určené na bankrot a vymístění do chudých zemí, se poznají primárně tím, že nezvládnou zvyšovat platy v konkurenci jiných zaměavatelů v kraji.
Zbývá dodat, kdo „určuje“ důležitost a kdo jak doplácí na vymístění, a zda to takto až do důsledků chceme.
Jasně, na Ministerstvu půrmyslu plánují mzdy pro elektrikáře živnostníka, aby nešel na železnici…