Dopravci Železnice

ON-LINE: Pět procent výkonů Českých drah přebírají jiní dopravci. Sledovali jsme, jak (ne)zvládají provoz

První den provozu překvapila Arriva nasazením retro soupravy mezi Prahou a Tanvaldem
První den provozu překvapila Arriva nasazením retro soupravy mezi Prahou a Tanvaldem

Česká železnice dnes zažívá malou revoluci. Do dopravy objednávané státem a kraji dnes vstupují zcela noví hráči, kteří se dostali k novým smlouvám většinou v takzvaných tržních konzultacích a podali lepší nabídku než České dráhy.

Deník Zdopravy.cz se rozhodl otestovat na vlastní kůži, jak se novým dopravcům daří, jaké služby nabízejí a jak reagují cestující. Celý den proto budeme přinášet on-line reportáž, při které vyzkoušíme všechny nové dopravce i ty stávající. Jan Šindelář bude zkoumat služby nových dopravců zejména v Ústeckém a Středočeském kraji, Jan Sůra vyráží testovat dopravce ve Zlínském, Jihomoravském či Pardubickém kraji.

Budeme rádi i za postřehy vás, našich čtenářů, včetně například fotografií. Posílat je můžete na adresu redakce@zdopravy.cz.

První hodiny provozu zatím ukazují, že alternativní dopravci nástup relativně zvládají, i když už musel být zrušen první vlak a objevují se hodinová zpoždění. Největší komplikace zaznamenává hlavně Arriva.

Co zásadního se mění od dnešního dne na české železnici jsme shrnuli tento týden.

ONLINE REPORTÁŽ

16:03 Po více než 12 hodinách on-line reportování o prvním dnu nového grafikonu zpravodajství končíme. Děkujeme čtenářům, kteří nás informovali o některých vzniklých situacích, velmi si vaší spolupráce vážíme.

15:35 (Leo Express) – Dochází na nasazení zálohové jednotky Stadler Flirt, kvůli které zrušil Leo Express čtyři komerční spoje. Aktuálně na vlaku 20504

15:22 (České dráhy) Nový grafikon znamená i nové řazení na některých spojích v rámci Pražské integrované dopravy. Například na spojích Praha – Mladá Boleslav se budou pravidelně objevovat soupravy s řídícím vozem i s první třídou a zásuvkami.

Osobní vlak z Turnova do Prahy v Mladé Boleslavi. Foto: David Schindler
Osobní vlak z Turnova do Prahy v Mladé Boleslavi. Foto: David Schindler

15:16 (České dráhy) Průvodčí v rychlíku Hradečan ochotně vysvětluje cestující důchodového věku, co musí udělat při cestě z Hradce Králové do České Lípy a zjišťuje, zda rychlík Arrivy z Kolína do Nového Boru staví v Poděbradech.

15:04 (Arriva) Rychlík R 1173 z Českých Budějovic do Prahy si veze za Pískem zpoždění 25 minut.

14:39 (České dráhy) Zklamání na Jižním expresu Praha – Linec (14:01 z Prahy). Navzdory slibům není nově řazen bistrovůz, zato jede oplyšované béčko. Expres je zcela plný.

14:23 (Arriva) Reakce mluvčího Arrivy Martina Faráře k obavám cestujících o dostatečnou kapacitu na vlacích z Prahy do Rakovníka: „V úseku Praha – Kladno jezdí dvě spojené jednotky Arrivy, ale v úseku Kladno – Rakovník je poptávka cestujících už výrazně menší, a proto tam jede jednotka jenom jedna. Není potřeba mít obavu o dostatečnou kapacitu mezi Kladnem a Prahou.

14:19 (RegioJet) Michal Berg, který provozuje server www.cestavlakem.cz, popisuje své zkušenosti z linky R8: „Jsou tu vagóny různé kvality, od opravdu pěkných – první třída je značně lepší než dříve u ČD, zbytek tvoří dva vozy které jezdí jako standard na komerčních linkách RJ,  Jeden lehátkový jede nepřestavěný, takže si člověk může i lehnout (v tomto voze se ale netopí). Co je zajímavé, že většina cestujících má jízdenku do vozu 3 a 4 a zbytek je tedy v podstatě prázdný.  Aplikace na objednávky z bistra nefunguje, ale objednat si přímo na místě neni problém.  Už teď je vidět, že wifi je dost klíčové zvýšení kvality, odhadem tři čtvrtiny cestujících drží mobil/tablet.

Lehátkový vůz na rychlíku RegioJetu Brno - Ostrava. Autor: Michal Berg
Lehátkový vůz na rychlíku RegioJetu Brno – Ostrava. Autor: Michal Berg

14:17 (Leo Express) Jednotka s porouchaným motorem nabírá čím dál větší zpoždění, aktuálně 47 minut zpoždění.

14:10 Leo Express ve stanicích informuje o svých nových službách u svých nových pokladen. Vzhled některých kas už ale vzbudil reakce na sociálních sítích.

14:05 (RegioJet) Níže zmíněný hektor jede stahovat do Chomutova „chcíplou“ jednotku 628.2

Záchranný hektor. Foto: Jan Paroubek
Záchranný hektor. Foto: Jan Paroubek

13: 50 (Arriva) Cestující Jan Vožeh popisuje svoji zkušenost s rychlíkem z Rakovníka do Prahy. „Odjezd z Rakovníka v čas, automat na nádraží nefungoval, ale měl jsem jízdenku zakoupenou přes internet. Průvodčí chtěl vidět potvrzení z emailu, SMS kód prý nestačí. Wifi funguje, zásuvky nikoliv. Vlak je čistý, české popisky, zatím bez zpoždění. Oproti ČD jedou pouze dva vagóny. Pokud pojedou pouze dva vagóny na stejné lince i zítra ráno, kdy z Kladna jezdilo pět vagónů ČD přeplněných, polovina cestujících se do vlaku vůbec nevejde.“

13:47 Přesun z Letohradu spěšným vlakem Českých drah do Hradce Králové. Souprava z vozů 854 a Btn, bez zásuvek či wi-fi, jede včas.

13:39 RegioJet posílá do Ústeckého kraje lokomotivu „hektor“, kterou jinak používá pro posun na smíchovském nádraží.

13:38 (Arriva) Dopravce ruší dnešní spoj AEx 1063 do Nitry, nahrazuje ho autobusem. Uvolněnou jednotku z komerční dopravy nasadí na rychlíkové linky.

13:28 (Arriva) Podle mluvčího Martina Faráře za některá zpoždění dopravce nemůže, jde o závadu infrastruktury. Jako příklad uvádí situaci ve stanici Praha – Čakovice.

13:26 (Leo Express) Zpoždění nabral podle mluvčího Emila Sedlaříka Leo Express kvůli slabšímu výkonu motoru ve stoupání na Kralicku. Až do středy firma jezdí zdarma, dnes a zítra rozdává cestujícím kávu, čaj a cukroví.

12:52 Zatímco některé rychlíky objednané ministerstvem dopravy mají velké problémy, ministr dopravy na facebooku oznámil, že zapálil třetí adventní svíčku.

Dnes zapalujeme už 3. svíčku na adventním věnci.🕯🕯🕯Vánoce už jsou skoro za rohem.🎄 Užijme si kouzelné předvánoční období bez stresu a zbytečného shonu.

Gepostet von Vladimír Kremlík am Sonntag, 15. Dezember 2019

12:38 Zpoždění a technické problémy má na jednom spoji i Leo Express. Aktuální spoj z Mlýnického Dvora je opožděn zhruba o půl hodiny kvůli technické závadě.

12:30 Příjezd InterPanterem z Brna do Ústí nad Orlicí prakticky na čas.

12:26 (Arriva, ČD) Rychlíky Arrivy Praha – Tanvald (R1142) a Praha – České Budějovice (R1168) mají zpoždění 18, respektive 26 minut. Zpoždění se kvůli závadám alternativních dopravců přenáší i na České dráhy.

12:17 ( Die Länderbahn) Dopravce zatím provoz zvládá bez větších komplikací. Snímky nám zaslal Jiří Zelenka, který píše. „V 9:38 vlak přijíždí na čas do Domoušic v nátěru pro Sasko. Souprava uvnitř bez úpravy po předchozím provozu. Většina popisek byla na prvním místě v němčině. Chyběly opěrky hlavy, WiFi a zásuvky. Průvodčí měl při prodeji jízdenky z elektronické peněženky DÚK problémy. Asi ji takhle prodával poprvé. Naštěstí měl u sebe školitele, který mu to ukázal.“

 

12:11 (Leo Express). Foto čtenáře, záloha.

Vlak Leo Expressu. Foto: Michal Pulzer
Vlak Leo Expressu. Foto: Michal Pulzer

12:01 (RegioJet) Doplnění spolucestujícího čtenáře k RJ (Žatec – Postoloprty – Most): V tom RJ ktorým sme šli a teraz v ňom pokračujem ďalej do Ústí nefunguje WC. Takže dúfam že v Ústi budeme čo najskôr.

11:55 (České dráhy) Problémy s technikou se nevyhýbají ani Českým drahám. Aktuálně je porouchaný motorový vůz 840 ve Vesci u Liberce na vlaku 2612.

11:44 (Arriva) Ze zkušeností čtenářů, tentokrát od Lukáše Domoráka. R 1203 příjezd Praha-Bubny Vltavská zpožděn o 10 minut, zpět jako R 1202 příjezd Kladno, zpožděn o cca 3 min. Směr Rakovník odjel včas, chování personálu bezproblémové, vlak čistý, infotainment v pořádku. Wi-fi, ani dobíjení mobilů nefungovaly.

Jednotka 845 Arriva vlaky v Praze - Bubnech. Foto: Lukáš Domorák
Jednotka 845 Arriva vlaky v Praze – Bubnech. Foto: Lukáš Domorák

11:38 (Arriva) Setkání rychlíků a osobního vlaku L3 z Liberce do Lomnice nad Popelkou. „Wi-fi nejde, kartou není možné platit, ale aspoň topí,“ líčí  jeden z cestujících, který přijel rychlíkem z Prahy.

Turnov. Vlevo zpožděná "retro" souprava z Prahy, mezi nimi rychlík ČD z Pardubic do Liberce a Siemens Desiro na lince L3 z Liberce do Lomnice nad Popelkou
Turnov. Vlevo zpožděná „retro“ souprava z Prahy, mezi nimi rychlík ČD z Pardubic do Liberce a Siemens Desiro na lince L3 z Liberce do Lomnice nad Popelkou

11:22 (Arriva) Cestující, kteří jsou v rychlíku do Tanvaldu taženým brejlovcem a bez topení, pojedou podle mluvčího Arrivy Martina Faráře zdarma.

11:11 (České dráhy) Postřehy čtenářů: Galicia – dnes výjimečně 10 vozů, všechno staré B a staré A. Z toho byli Poláci trochu zaskočeni. Jinak do Katowic na čas. David Brzezniak.

Galicia. Foto: David Brzezniak.
Galicia. Foto: David Brzezniak.

11:08 Jednou z velkých změn na české železnici je konec roční výluky brněnského hlavního nádraží. Zatímco výměnu zabezpečovacího zařízení cestující až tak na první pohled nepoznají, částečně opravené interiéry ano. Velkým nedostatkem je málo míst. Miniaturní čekárna pojme pár lidí.

Brno hlavní nádraží. Foto: Jan Sůra
Brno hlavní nádraží. Foto: Jan Sůra

 

11:00 (RegioJet) Zatímco na lince R8 funguje RegioJet bez větších komplikací, mezi Kadaní a Chomutovem kvůli poruše zablokoval rychlík Českých drah. Ten nabral zpoždění 48 minut.

To je klika. Chceme ukázat, jak funguje liberalizace železnice v praxi… a první spoj, který tu točíme, nejede….

Gepostet von Jan Beránek / ČT am Sonntag, 15. Dezember 2019

10:58 (Leo Express) Z postřehů čtenářů. Michal Pulzer píše. Spoj 9:41 z Ústí do Králík. Spoj jede asi + 5minut, jednotka nemá WiFi, jízdenky se nekontrolují,rozdává se občerstvení káva a cukrovinky. Ve vlaku asi 10 osob maximálně.

 

10:48 (AŽD Praha) Heureka, nejen wifi, v RegioSprinteru nalezeny i dvě zásuvky, jedna vpředu a druhá vzadu. Ochotná paní průvodčí uvolnila místo. Švestková dráha zatím na Ústecku nejlepší svezení i vozidlo. A největší zájem cestujících, vlak je prakticky plný.

10:41 (Leo Express) Bez větších komplikací zatím běží provoz Leo Express, zpoždění jsou v řádu minut.

10:39 Arriva kvůli nedostatku souprav nasadila na rychlík do Tanvaldu asi nejbizarnější soupravu, kterou by mohla prodávat spíše jako retro svezení. Zpoždění řady rychlíků je v řádu desítek minut. Souprava netopí.

10:32 (AŽD Praha) Přestup na Švestkovou dráhu (Os25509). V RegioSprinteru AŽD Praha konečně wifi. A milé překvapení: až do konce měsíce se servíruje káva, čaj a slivovice zdarma. Vlak voní slivovicí.

10:32 (RegioJet UL) Os 6508 Žatec západ – Most v Mostě šest minut zpoždění.

10:09 (RegioJet UL) „Je to zmatek, totální chaos. Místo aby udělali něco pro lidi, tak to pokazí,“ říká cestující, který jel z Mostu do Postoloprt za  osm korun a za cestu zpět chtěl průvodčí přes 60 korun. Nakonec se vše vysvětlilo po delší diskusi a telefonátu na dispečink cena klesla na osm.

Jednotka RegioJetu UL, interiér. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Jednotka RegioJetu UL, interiér. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Jednotka RegioJetu UL, interiér. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Jednotka RegioJetu UL, interiér. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

9:56 Ochotný průvodčí v RegioJetu (Postoloprty) vysvětluje, že do dvou let přijdou nové jednotky z Polska. „Každý začátek je těžký,“ říká. A má pravdu, důkazem budiž, že se vzápětí nemůže s dalším cestujícím shodnout na důchodcovském tarifu.

Jednotka RegioJetu v Žatci. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Jednotka RegioJetu v Žatci. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

9:40 (RegioJet UL) Os 6508 Žatec západ – Most jede na čas. První dojmy: interiér zašlý ala 70. či 80. léta, bez zásuvek a wifi. Trochu retro.

9:19 (Arriva) Problémy Arrivy pokračují. Osobní vlak ze Železného Brodu do Tanvaldu nabral hned na úvod zpoždění 36 minut, nemohl se rozjet.

9:09 Hádka u pokladny v Žatci. Cestujícím se nelíbí nutnost kupovat několik různých jízdenek ve vlaku. Pokladní GW Trainu volá, že to není její vina. „Já se na vás nezlobím, já se zlobím na České dráhy,“ říká starší cestující na adresu dopravce, který s věcí nemá vůbec nic společného. „Co byste se zlobil na České dráhy, to musíte na tu svoloč nahoře, že sem dali takovouhle havěť a roze…li systém, který fungoval 180 let. Starý lidi nemají internet. Bóže, ty to vyvedli …,“ vkládá se do hádky kolemjdoucí žena. Podle vyjádření GW Train se cestující dožadoval lístku do Prahy, který není možné vydat.

8:58 (RegioJet) Vystoupení z rychlíku RegioJetu v Brně, zpoždění 1 minuta. Jednou z dnešních velkých změn je i konec roční výluky na brněnském hlavním nádraží, nutno přiznat, že prokouklo.

RegioSprinter společnosti Die Landerbahn v Žatci. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
RegioSprinter společnosti Die Landerbahn v Žatci. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

8:53 (Die Länderbahn) Osobní vlak Jirkov – Lužná u Rakovníka (Os16805) jede na čas. Nutno pochválit nádraží Žatec, dýchá z něj starosvětská atmosféra, všude uklizeno a přívětivo. Cestující žádá u pokladny GW Trainu jízdenku na vlak jiného dopravce, je ale odkázán na nákup do vlaku. Takových situací asi bude dnes povícero.

8:52 (RegioJet)  Hodně lidí řešilo, čím vyjede RegioJet na linku R8. Kromě přesunutí části vozů z komerčních linek došlo také k pořízení lehátkových vozů, které firma přestavěl na oddílové vozy k sezení. Ve vozech jsou na můj vkus až příliš cítit aromatizované hygienické čistící prostředky.

Modernizovaný lehátkový vůz po DB na oddílový vůz 2. třídy pro RegioJet
Modernizovaný lehátkový vůz po DB na oddílový vůz 2. třídy pro RegioJet

8:46 (Arriva) Zatímco u Českých drah jsou cestující zvyklí na stránku ČD mimořádnosti s údaji o zpoždění či zrušení vlaků, v případě Arrivy takové informace zatím na stránkách chybí. Arriva má zatím ze všech dopravců aktuálně největší procento zpožděných vlaků.

8:38 (RegioJet) Jízdenka z Hranic do Brna vyšla na 76 Kč, s Českými drahami ještě včera na 139 Kč. RegioJet šel s cenami jízdenek výrazně pod ceny ČD, ale ne vždy. Zajímavé bude sledovat, jaké nasadí ceny u traťových jízdenek.

8:22 (Die Länderbahn) Putování na severozápadě Čech začínáme v Chomutově s Die Länderbahn. Osobní vlak z Jirkova přijel na čas, personál ve dvoučlenné sestavě velmi ochotný. Bez problémů zakoupena ve vlaku celodenní krajská jízdenka za 130 Kč. Vlak je téměř prázdný, všichni tři cestující vypadají na příznivce železnice na poznávací jízdě. Vada na kráse, není wifi ani zásuvka.

Jednotka Die Länderbahn v Chomutově. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Jednotka Die Länderbahn v Chomutově. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

8:21 (České dráhy) Problémy s poruchami vozidel se nevyhýbají ani Českým drahám. Aktuálně musel dopravce odřeknout dva spěšné vlaky mezi Prahou a Kladnem.

8:17 (Arriva) Překvapením může být trasování rychlíků Praha – České Budějovice přes Písek. O víkendech budou jezdit mezi Prahou a Berounem podél Berounky, ve všední dny přes Rudnou.

8:08 (RegioJet) Zkouška bistra v RegioJetu. Je v jednom z bývalých kupé lehátkových vozů. Nejde kávovar. Občerstvení koupené přímo u bistra dražší než při objednání online. Tácek na tvarohový koláč a vidlička z materiálu, který se jeví rozložitelně.

Tvarohový dort v RegioJetu. Foto: Jan Sůra
Tvarohový dort v RegioJetu. Foto: Jan Sůra

8:02 (Arriva) První rychlík Arrivy z Tanvaldu těsně před odjezdem.

Jednotky 845 v Tanvaldě.
Jednotky 845 v Tanvaldě.

 

7:42 (RegioJet) Od Hranic jsem dosud nebyl zkontrolován (vysvětleno mluvčím Alešem Ondrůjem, že pokud mám rezervaci, nejsem kontrolován). Část vozů je místenková, jeden zcela bez místenek. Nasazen je například vůz, který na komerčních linkách jezdí jako nejlevnější třída Low Cost, který nemá například zásuvky. Hlášení je z automatu v češtině a angličtině. I když firma tvrdí, že lze objednat občerstvení online, zatím jsem nepřišel na to, jak. (aktualizace: online objednání podle posádky ještě není možné)

7:31 (RegioJet) Vlak z Mostu do Ústí nad Labem má plánované zpoždění 70 minut.

7:26 (České dráhy) Z Mostu vyjel vlak do Moldavy přes Osek. Mezi Mostem a Osekem měly původně jezdit i vlaky Die Länderbahn. Místo nich ale nasazuje dopravce autobusy. Z jakého důvodu? Psali jsme zde.

7:23(Regiojet) Se zpožděním 9 minut přijíždí do Hranic rychlík Regiojetu do Brna.

7:14 (Arriva) Rychlík z Protivníka Arriva ruší kvůli technické závadě jednotky 845.

7:05 (České dráhy) Příjezd do Hranic na Moravě se zhruba deseti minutami zpoždění.

6:52 (Arriva) První velké zpoždění. Rychlík Arrivy z Protivína do Prahy má podle odjezdové tabule v Březnici má zpoždění 60 minut.

6:45 RegioJet na lince R8 už vyjel z obou koncových stanic, zatím prakticky bez zpoždění. Cestující na lince R8 čeká od dnešního dne více vlaků než dosud, ministerstvo dopravy se rozhodlo posílit provoz.

RegioJet a jeho první rychlík na lince R8 z Brna do Bohumína. Foto: Květoslav Havlík
RegioJet a jeho první rychlík na lince R8 z Brna do Bohumína. Foto: Květoslav Havlík

6:40 České dráhy končí i na lokálce ze Staré Paky do Lomnice nad Popelkou, provoz přebírá nově Arriva. Vozy 810 nahradí Siemens Desiro.

6:33 Cesta spěšným vlakem Českých drah ze Vsetína do Hranic na Moravě. Elektrickou jednotkou 460 ze sedmdesátých let. Zásuvky ani wi-fi nehledám.

V elektrické jednotce 460 Českých drah. Foto: Jan Sůra
V elektrické jednotce 460 Českých drah. Foto: Jan Sůra

 

6:20 Některé vlaky alternativních dopravců se nezobrazují v systému SŽDC GRAPP, nejjistějším vodítkem o přesnosti je tak služba Infotabule na stránkách SŽDC nebo vyhledávač IDOS.

6:17 Zpoždění nabírá osobní vlaky RegioJetu ze Žatce do Mostu, už 18 minut

6:15 Začaly jezdit i rychlíky Arrivy, jako první z Protivína do Prahy a z Nového Boru do Kolína

6:10 Do Vsetína příjezd nakonec se zpožděním 15 minut. Spěšný vlak do Českých drah do Hranic s odjezdem 6:02 čeká i za cenu toho, že vyjede se zpožděním.

5:58 Technický stav motorové jednotky Alstom Lint zřejmě není stoprocentní, posádka bojuje opakovaně s nefunkčními dveřmi. Vlak má zásuvky, wi-fi občas vypadává.  Souprava má i oddíl první třídy.

Interiér jednotky Alstom Lint. Foto: Jan Sůra
Interiér jednotky Alstom Lint. Foto: Jan Sůra

5:48 Do provozu zasáhl i RegioJet s rychlíky R8 mezi Brnem a Bohumínem a s osobními vlaky v Ústeckém kraji.

Jednotka 628 společnosti RegioJet v Mostě. Foto: Denis Novotný
Jednotka 628 společnosti RegioJet v Mostě. Foto: Denis Novotný

5:45 Zatím jezdí vlaky Arrivy s mírným zpožděním, které ale může značně komplikovat přestupy. Zpět z Halenkova do Vsetína s desetiminutovým zpožděním,  nasazena jednotka Alstom Lint. Průvodčí hned hlásí, že jedu zadarmo, protože mu nejde pokladna. Zadarmo nejedu, chtěl jsem otestovat nákup přes e-shop. Ve Zlínském kraji jsou smlouvy brutto, riziko tržeb nese plně kraj.  Některé vlaky Arrivy už mají 20 minut zpoždění.

5:30 Se zhruba pětiminutovým zpožděním vystupuji v Halenkově zastávce.

5:15 Do provozu v závazkové dopravě se zařadil nově i Leo Express Tenders. Ze stanice Králíky odjel včas. Firma včera posílila zálohy pro případ poruchy některého vozidla.

5:07 V provozu jsou už i první spoje Die Länderbahn v Ústeckém kraji. Podle informačního systému SŽDC GRAPP jedou včas.

Vlak společnosti Die Landerbahn na lince U12, který přijel od Rakovníka do Mostu včas (pravidelný příjezd v 04:51 hod.) a který se vrací za pár minut do Rakovníka. Vlak odjel z Mostu na Rakovník včas, tj. v 05:02 hod. Foto: Denis Novotný
Vlak společnosti Die Länderbahn na lince U12, který přijel od Rakovníka do Mostu včas (pravidelný příjezd v 04:51 hod.)

5:00 Stejná souprava pokračuje do Velkých Karlovic. Cestující ve vlaku nemohou přesně vědět, jaká zastávka se blíží, informační systém neexistuje, na vlaku svítí německý nápis Nenastupovat.  Ve vlaku jsou ještě nápisy lákající k cyklistickým výletům po Bavorsku.

Jednotka 628 Arriva vlaky ve Vsetíně
Jednotka 628 Arriva vlaky ve Vsetíně
Interiér 628: Foto: Jan Sůra
Interiér 628: Foto: Jan Sůra

4:52 Se sedminutovým zpožděním dojel vlak do Vsetína, kde cestující stihli Valašský expres do Prahy.

4:20 Na trať vyjely první vlaky AŽD Praha, které začaly jezdit pro Ústecký kraj mezi Litoměřicemi a Mostem. Jezdit budou po takzvané Švestkové dráze, na které byl ukončen dříve provoz. AŽD trať koupila a modernizovala, přesvědčila Ústecký kraj, aby si na ní objednal vlaky.

4:15 Jednou z novinek jízdního řádu ve Zlínském kraji je i konec spojení osobními vlaky z Horní Lidče do Púchova. Obsluhu Střelné řeší kraj vlakem Bylnice – Vsetín, který zajíždí z Horní Lidče do Střelné a zpět. O důvodech, proč skončilo spojení osobními vlaky do Púchova, jsme psali zde.

3:54 Jízdenka z Bylnice do Vsetína vychází na 54 Kč, s ČD dosud bez slev v e-shopu 63 Kč. Průvodčí převzali terminály dnes, zatím ještě nejde platba kartou.

Interiér vlaku 628. Foto: Jan Sůra
Interiér vlaku 628. Foto: Jan Sůra

03:41 S dvouminutovým zpožděním vyjíždí Arriva z Bylnice do Vsetína, nasazuje zde motorové jednotky 628. Pro spoj do Starého Města u Uherského Hradiště je připravena jednotka Alstom Lint. Vlak je v červeném polepu Deutsche Bahn se samolepkou Arriva vlaky na boku. I když jednotky mají už něco za sebou, interiér nepůsobí nějak zchátrale. Wi-Fi finguje, zásuvky oproti slibu v jízdním řádu nejsou.

Jednotky 628 a Alstom Lint v Bylnici. Foto: Jan Sůra
Jednotky 628 a Alstom Lint v Bylnici. Foto: Jan Sůra

00:35 První spoj alternativních dopravců v novém jízdním řádu vyjel. Jednotka Siemens Desiro ještě v polepu Deutsche Bahn na lince L3 z Liberce do Semil. Pro cestující jde o zvýšení komfortu:  souprava je nízkopodlažní a klimatizovaná, dosud zde tyto vlaky zajišťovaly České dráhy s motorovými vozy 843. Průvodčímu se podle svědků nepodařilo zprovoznit prodejní terminál, takže cestující jeli zdarma.

719 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří

Prosím na kolenou vraťe to jak to bylo!!!!!!To je zlo a šrednost!!!!Spoje co fungovali a bylo na ně spoleh jsou fuč.A vlaky….Nemám slov..
Jsem milovník železnice a upřímě je to velkej šrám co se děje!Osobní dopravu by měla mít jen jedna společnost.Nebo takové co nebudou narušovat chod českých drah a zapadnou do grafikonu.

Eman

Děkuji všem zůčastněným papalášům za všechny zlepšení, zvýšený komfort, zpřesnění spojů. Tleskám! Tohle nedokázala za 40 let ani ta komoušská svoloč.

Jan Jurenka

Rychlík Rakovník – Praha, původně ČD R 1205, nezdil jsem s ním 2 roky a tímto jsem s tím skončil.
Stará, hlučná, neergonomická, houpající se souprava, bez vzduchu. Pracovat hodinu a půl na notebooku, jak jsem byl ráno zvyklý, je pasé, anžto je vám za 5 minut zle jak v autobusu. Zpoždění už ani nekomentuju, to je asi to nejmenší.
Zajímala by mě statistika úbytku cestujících po změně dopravce.

Vladimír D.

Pánové, u nás v jižních Ćechách jezdí ČD v pohodě. 😁

John

Kazisvěti z Arrivy na 40km trati Bylnice – Uherský Brod 32(!) minut zpoždění; rychlík Českých drah na ně bohužel musí čekat, což znamená, že všichni na trati Uherský Brod – Praha budou znevýhodněni zpožděním, které České dráhy nezavinily.

Leinad

U stržené troleje R8 pár modrogumáků tvrdilo, že za zpoždění může Regiojet, a má mít náhradní soupravu.
Možná i při zpoždění 32 minut mohly ČD vyslat náhradní soupravu včas.

Radim

Arriva Os 23208 z Horní Lidče asi 12 minut zpoždění, ČD Sp 1426 na Vsetíně směr Hranice na Moravě čekal…

Pavel

Ani dnes se Arrive nedaří. Os 23210 plny cestujících, cca 15 minut zpoždění. Ve Vsetíně Ex 520 nečekal. Prodej jízdenek nefunguje, v Horní Lidči za přepážkou cedulka, že z technických důvodů se neprodává.

Michal

Arriva spoj předtím měla asi 12 minut, osobák ČD na Hranice ale čekal…

Radim

Spoj Arrivy předtím asi 12 minut zpoždění, vlak ČD na Hranice na Moravě na Vsetíně čekal..

Petr Kraus

Zkušenost s dopravcem Arriva dnes 16.12. Zkolaboval vlak Arrivy v zastávce Doubí u Turnova stál tady cca 45 min blokoval autobus na přejezdu a pak se potupně vrátil zpět do Turnova. To je dopravce!

Cestující

Mě se až rozum hrbí jak to tam máte blbý. 😁

Tom

Tak osobní zkušenost, vlak Regiojet s odjezdem z Chomutova do Kadaně ve 23:40 zrušen bez náhrady. Žádný autobus, informace, nebo někdo, kdo najde řešení. Všechny své vlaky zrušili, náhradní autobus skončil v podvečer. Když jsem kontaktoval dopravce, aby mi uhradili hotel, nedostal jsem žádnou odpověď. Skvělý dopravce, který ani nevyjede a vůbec ho nezajímá cestující. Příště raději autem

Mesicek

R 1143 z Tanvaldu do Prahy +60 min už na odjezdu, to nám to dneska hezky začíná

Dominik

Sesuv půdy na trať.

Petr Zdobinský

Osobní porovnání dopravců – trasa Praha – Rakovník – Arrriva oproti sobotě s ČD – nepohodlné sedačky, umatlaný stolek, málo místa mezi sedačkami, žádný průvodčí. Z mého pohledu žádný bonus pro Arrivu. S ohledem na absenci 1. třídy nic pro manažery s počítačem. Ojeté motoráky z Německa, žádný pokrok – na místě u dveří je dost slyšet hluk motoru.

jan

Tam není ani první třída? To je teda síla:-) To budou mít radost.

PetrB

Chyba v clanku:
Prvním spojem byl dopravce AŽD Praha s odj. z Litoměřic horní nádraží v 00:24 hod. do Lovosic.
Ne onen osobak dopravce Arriva z Liberce do Semil.

Jirka

Arriva – 4330 +50, 12200 +37
ČD – 518 +46, 4631 +28

John

Neuvěřitelné, tak ani v pondělí vlak nepojede, a to po celé délce z Prahy na Slovensko. Takže hurá na bus a počítat s několikahodinovým zpožděním. Arriva.

https://is.gd/Gq9exn

John

Tak dle pana Sůry neděle na trati dopadla mírně pozitivně 🙄 evidentně se neprojel například na Zlínsku, kde to byla po celý den tragédie. Kdyby si nasrala Arriva jen do vlastního hnízda, ale ona totálně zpozdila na čas jedoucí vlaky Českých drah.

Rozhovor s nesoudným obdivovatelem nových dopravců ↓
https://is.gd/xBhAYa

Muflon

Nemel LEOs jezdit i Plzen Praha????

V. K.

Ne

Tomāš

Ja si ale taky pamatuju, ze jsem ho na twto trase v návrh GVD viděl, stejně jako na trase do Bratislavy, ale víc nevím

Jirka

V jízdním řádu je napsáno, že 2 páry Praha – Plzeň LEO Express pojedou od 14.6.2020

zesp

Dnes v poledne jsem zachytil pár průjezdů Regiojetu na lince R8 v mezistaničním úseku Ivanovice na Hané – Nezamyslice trati 300 Brno – Přerov:

https://youtu.be/hOoyBprretU

Drtikol

Interiér té „retro“ Arrivy mají běžně vlaky ČD v jihočeském kraji. Ariva to má alespoň čisté.

Hynek

Nechvalte dne před večerem, vy jste ten vlak viděl na obrázku, ale už tady někdo psal, že tím jel a taková hitparáda s čistotou to nebyla. Na to, že od rána do dopoledne tím nestihlo jet tolik cestujících…

V. K.

Cestuji právě teď s Leošem prvním nezrušeným komerčním spojem (odjezd 20:08). Souprava je nějaká pochybná. Nefungují informační obrazovky ani rozhlas a na záchodě se nelze zamknout.

Petr

Tak že první den,na který měli všichni dopravci plno času příprav jasně ukázal, že v současné době je jediný schopný dopravce v v ČR a to jsou ČESKÉ DRÁHY.Já z toho radost nemám,ale to je fakt, Jestliže například dnes mají poruchy souprav a nedostak, první den a ještě v nedeli, nedovedu si představit,co bude v plném provuzu v den pracovní v dalším roce. Tož ta změna k lepšímu je plně k horšímu.

xyz

„na který měli všichni dopravci plno času příprav“
Nechci obhajovat zejména nasazení netopící soupravy v teplotách okolo nuly, ale dodám, že zas tak „plno“ toho času nebylo – plusmínus rok včetně času na dořešení pořízení souprav, jejich úprav pro český provoz atd.

Mimochodem, takovému Pendolinu v prvních týdnech provozu do Ostravy „zamrzaly CD-ROMy“ navzdory tomu, že celý předcházející rok tyto jednotky zkušebně jezdily na spojích s cestujícími na jiných tratích (tzn. o to víc času na vyladění bylo). Tzn. i ČD měly své „počáteční problémy“.

Cestující

No joooo, teorerik a copywriter xyz.
Odborník na tarify i techniku z celého evropského prostoru….od monitoru.

Daniel Mach

Vy si ty problémy nepamatujete? Tak si to na tom monitoru zkuste najít.

Paja

No pokud by ČD dnes rovněž někde vyjížděly prvně a bez zpoždění a odříkání spojů, byla by to logická úvaha. Ale nic takového se nestalo. Ani ta první část, ani ta druhá.

erik

Ahoj. Nevíte, kdy bude jezdit spěšný vlak ze Žatce přes Lovosice do Ústí? Pan Hrdle z firmy Ažd se kdysi vychloubal, že jejich vlak to stihne za hodinu a v novém JŘ -není?

Sinep Anigav

´ze Žatce přes Lovosice ´ to je ale jiná modrá barva než je barva švestek … ? (ale kdyby přece tak přesnější je „Chrdle“ )

RKk

Už se moc těším, až za 2 týdny pojedu do Budějovic (200 km). Na 1 přestup si budu muset kupovat 2 lístky a otázkou je, zda vůbec nějak dojedu. Opravdu skvělá práce!

Paja

Nevím tedy odkud jste, ale spousta lidí si na 1 přestup kupovala 2 lístky i u té jediné správné dráhy, protože to díky její tarifní politice bylo podstatně levnější.

Jarda V.

No z Prahy vejdi většina lidí do Budějovic přes Tabot, je to o kousek rychlejsi, pohodlnější a těch vlaku jezdí o ně o vice, zhruba 3x . A pokud jedete ze severu doporučíme koupit PID až někam do Olbrovic a pak buď CD nebo jikord.

John

Vlak ČD přijel do stanice Staré Město/UH včas a už 40 minut čekáme na zasranou Arrivu!!

Dalibor

Dnešní výlet do Ostarvy a zpět s R8. Tam ráno prázdno, zpět odpoledne stále nebylo úplně plno. Takže tyto 2 vlaky považřuji za kapacitně dostatečné. Služby na palubě velmi vstřícný personál, cena občerstvení lidová. Připojení k WiFi na zábavní portál jelo. Připojení na internet nejelo. Vozy topily, otvíraly, zavíraly, záchody s hajzlpapírem funkční, zásuvky funkční, čisté. Takže já jsem žádný průšvih u RJ nezaznamenal.

Vlastimil Brůček

Zatím spíše ostuda než jásot. Pro mne jako bývalého vlakvedoucího na rameni Turnov-Praha je nasazení netopícího retro vlaku na rychlík opravdovým výsměchem. Snad si tyto porodní bolesti odpovědní vychytají. Je vidět,že někdo dostal velký balík peněz za vyhranou zakázku,ale pro kvalitu cestování zatím učinil pramálo…..(Arriva)

Paja

„nasazení netopícího retro vlaku na rychlík opravdovým výsměchem“
No kdybyste nenapsal, že jste bývalý vlakvedoucí … ale takhle je výsměchem hlavně to co jste napsal. Já jezdím na trase ČB – Písek (Tábor) – Praha už řadu let a nasazování retro souprav sestaveného z netopících vozů na rychlík bylo donedávna (tak 2 roky nazpět) běžným standardem.

Původní Pražák

Možná vás mate náborovy příspěvek, který vám třeba někde dali, ale za vyhranou zakázku nikdo, tím myslím dopravce, žádný balík peněz do ruky nedostane. Může si tak maximálně půjčit, pokud si na to z budoucích plateb za odježděné výkony vydělá.

Lovosičan

Zcela mimo soutěž oceňuji otevřený přístup pana Sůry.

Jiří

Já mu zas gratuluju, že dokázal zprostředkovat lepší informace o situaci v provozu než kdejaká zelená vlna.

Karel

NIKDY JSEM U LEO EXPRESSU NEVIDĚL LOKÁLKU

Jan Horák

Leo Express si na zálohu vypůjčil ze Slovenska od Podvihorlatského železničního spolku dvojici 810 v historickém červenobílém nátěru.
To už v Čechách nejsou žádné volné 810 k zapůjčení?

A.R.

Zoufalí dopravci dělají zoufalé činy.

Karel

ANO

Leinad

ČD prodává že šrotiště v Třebové, pokud si zájemce napřed zaplatí odhadce aby stanovil cenu. Aezi podmínkami ČD je, že to nebude jezdit na SŽDC.
Podle logiky ČD lepší platit likvidaci než prodat.

Pavlíkov, Modřejovice

Protože podnikám a možná se trochu vyznám, tak se ČD nedivím. dělám ve speciálním oboru taky pro teplárny a kdybych naboural speciál, tak se konkurence podojí blahem. A kdyby mne (nedej bože) stihla nějaká choroba a kluk to nemoh převzít po mně, tak auto raději zapálím a pojišťovny budou solit. To je logika reality, né nějakých pomakaných teorií o trhu, nad kerejma se tu opájí neználkové. A kdybych napsal, jak je to ze zakázkama, kolik jako musím solit, naposled v v Podbrdí, tak se z toho posadíte do vejšky. Být na místě drah taky šrotuji jak o život! Kluci, proberte… Číst vice »

Pavlíkov, Modřejovice

Jak to dopadne? Stejně jako z Prachatic do Volar. Za ČD jezdilo ve vlaku 10-15 lidí, dnes tím jezdí jedna paní, tuším že z Chrobol. Dle reklamy úspěch, dle selského rozumu strašlivý provar. To samé z Vodňan do Číčenic – před nástupem soukromníka ráno plno, dnes slabá pětina. Jak namrzne, tak nespolehlivost nehorázně roste – za ČD se motorák s vagonkem rozjížděl třeba nadvakrát, hlavně z Lázní prach., nyní nepřijede vůbec. Stížnosti lidí obce dávají na kraj, ale asi se nic nelepší. Tedy vyjma počasí, zatím dobré. Takže chcou li cestující poznat, jak to u nich bude, nechť se svezou… Číst vice »

A.R.

Já sice netrollím, ale ve skutečnosti nejsem A.R., nýbrž R.A. 🙂

Miroslav Veverka

Dopravce Arriva se zřejmě v Českých Budějovicích se spolehl na to, že cestující si sami nějak poradí a informace si prostě nějak seženou. Na nádraží není jediný zaměstnanec dopravce a v pátek umístěný jízdenkový automat nefunguje. Na celém nádraží není jediná informace dopravce o jeho vlacích a službách.

Lada

Myslím, že by bylo zajímavé zveřejnit po nějaké delší době statistiku závad, zpoždění a podobných příhod u jednotlivých dopravců. Bylo by to zajímavé srovnání. Pro dnešek nelze nic kromě dohadů usuzovat. Každý stroj je jen železo a může se porouchat. Takže-jsem zvědav za půl roku

PetrB

Muzete zvednout svoji zadel a ukazat co je ve vas. Zatim jen remcate…

A.R.

Zato Arriva a paštikář se dnes ukázali. A jen remcali, jak jsou skvělí.

Daniel Mach

Koukám, že to tu vypadá na informační válku zaměstnanců a příznivců Českých drah proti všem. Soukromníci si měli dát na první den větší pozor, protože věděli, že budou pod drobnohledem. To je pravda. Na druhou stranu zpoždění a netopící vozy těsně před sešrotováním … to je situace, kterou u Českých drah skutečně ale skutečně neznáme :). Tady v Semilech je provoz v pořádku – jak České dráhy tak Arriva. Jen jízdenka ČD Semily – Liberec s IN25 za 70 Kč při koupi na nádraží, s Arrivou bez slevové karty za 65 Kč.

Karel

Jasně, je to kampáň, účelouka, může za to kalousek…

dada

a socani!!! jeste ze mame ty motyle!

Jarda

Ze Semil do Liberce to u pokladny stálo 65 i předtím. Kdo v týhle relaci nejede na idol, je blázen 🙂 Budiž vám to do budoucna jako návod i na mnohem rychlejší rychlíky.

Daniel Mach

Na Idol to před zdražením stálo 55 Kč, nyní to stojí 69 Kč. 65 Kč to nestálo snad nikdy.

kix

za 65 tam jezdí i ČD..to je dle tarifu idol a ten platí jak v R tak v platil i v Os pod ČD a v pokladně ho Čd prodávají přednostně, Arriva žádný svůj tarif na Os Lomnice-Liberec nenabízí a bude jezdit čistě v idolu, při většim počtu osobu a zpáteční cestě naopak byl tarif ČD často výhodnější, takže tam ke zlevnění nedchází, ale ke zdražení pro větší skupiny

tomas

Netopící vůz u ČD jsem zažil minulou sobotu na Opavanu z Opavy do Prahy. Jednalo se o velkoprostorový vůz. Ve voze byla bvětší ziam než venku, nefungovalo vůbec nic, nejen topení, ale ani se nesvítilo, nefungovyl dveře… Takže to není nic neznámého.

Tronda

A jel jste jako kompenzaci aspoň zadarmo jako tomu bylo u Arrivy?

dada

takze za mne cesta Brno Ostrava rano a ted 15:44 zpet naprosto v pohode, obcerstveni funguje, jen nemi Internetove pripojeni na mistni vifine. nicmene data mi fungujou, takze napohodu. mladej cuci na nejaky film na tom jejich portale. Skoricovy caj + jablecna buchta jisti svacinku, cena 35Kc za 2 porce je prijemna. Stevard slusnej, dosly mu drobny taj ksem mu rozmenil 200, maje drobnych plnou kapsu rad pomohu. Jen u Prerova „prace na trati“ takze chvili postavame, nez bude volna kolej.

dada

15 minut zpozdeni, Prerov… jinak vse v poradku.

Jirka

Tak na R8 je 15 min celkem pohodový čas.

zesp

U toho Přerova to kazí vyloučená kolej PR – Prosenice z důvodu probíhající akce „Rekonstrukce žst Přerov – II. satvba“. Ale kolj v nové stopě na oněch dvou místech je již položena, teď se tam činí drátaři, takže se snad brzy pojede.

Jirka

Taky se těším. Často se mi stává, že jedu suchdol – studénka a ve studénce právě kvůli přerovu mi ujede přípoj.

dada

takze do Brna dojel s 5 minutama zpozdeni. Za mne vse OK

lada13

Dnes jsem jel také. Ráno v 6.02 z hl. n. , v Bohumíně cca + 3. Zpět odpoledne 13.28 z Bohumína. V Brně +2 min. Ale jak již bylo řečeno u Přerova zdržení, ale po trase se to pokrátilo. Za mně vše v pohodě. Jo byly mouchy, nefungovalo ještě palubní objednávání občerstvení, takže jsem musel zajít osobně do bistra, ale jinak OK. Proti těm hnusům co na pro Moravu stěžejní trati Brno – Ostrava tam „národní dinosaurus“ provozoval a předváděl 30 let bez jakékoliv snahy cokoliv někam posunout…. za mě změna dobrá.

Dalibor

já objednával u stevardyk/stevarda, který šel kolem. Vše OK, teda až n ato, že nemělimátový čej, jako na vlycích RJ Brno-Praha. Nicméně je neměli ani v menu, jen jsem na ně zvyklý. Obsluha zvládla vše na 1 i když chvíli bojovali s kávovárošem, ale nakonec jej sprovoznili.

lada13

Jo a cena na kreditované jízdence 112 Kč bez jakékoliv strašně výhodné In karty. Kdo jel Ostravu v posledních měsících z Brna tak o cenách ČD ví co těch 112 znamená.

Dalibor

já jel dnes za 152Kč 1. třídou, vůz obsazenej 8 lidmi tam, 10 lidmi zpět. Úplně pohoda. 5vůz by skoro celou cestu víceméně prázdnej, v ostatních vozech tak 85% obsazeno (7:44 z Krpole tam a15:44 ze Svinova zpět). V ceně jízdenjy voda, pomerančový juice a sušenka. Cena jídla na palubě velmi příjemá.

Samuel Novák

Dnešní den vstoupí do dějin české železnice a bude tam zapsán zlatým písmem. Když to člověk pojme jak grotesku, tak to i pobaví. Výpadky, zpoždění, neschopný personál, netopící retro šroty, pokladna z kadibudky, autobus do Nitry, cukrátka zdarma, motor do kopce netáhne. Když si utřu slzy o smíchu, tak si řeknu zlaté České dráhy.

Petr

Jsem zvědavý jaký název dostane tato stříbrná neděle.

Jirka

Ještě jste zapomněl na slivovicu ve vlaku

dada

asi jak kde, Svinov – Brno 152 Kc, buchta caj na svacu, pomerancovy juice + voda a cookiska jako pozornost podniku, v 1. trode, zadny naval, volny mista v celym vlaku.Za mne zlepseni situace.

Jaromír

Zlaté České dráhy? Jel jsem včera Zábřeh na Moravě – Ostrava a zpět. Tam Ex 113: v 1.třídě smrad (asi někdo nedošel na malou na WC a pustil to v kupé, kde zrovna byl). Zpět R820, Os 3752: rychlík souprava asi vytažená z kopřiv 1. třída zřejmě ten nejstarší vůz A, který v ČR jezdí a úměrně tomu (ne)pohodlí a (ne)kvalita cestování, z Přerova osobní vlak jednotka 460 080 v nějakém retro nátěru zeleno krémové barvy, stará rozvrzaná, celou cestu jsme průběžně zvyšovali zpoždění, při výstupu jsme málem neotevřeli dveře… Dřív jsem na ČD nedal dopustit, ale po zkušenostech z… Číst vice »

Snake

Takže si stěžujete na cestujiciho-čuně. Děláte jako kdyby to to stejné čuně nepustilo i u jiného dopravce než čd.

Leinad

U jiného dopravce by možná vozem časem prošla úklidová četa. Nebo naopak, jezdil by znečištěný jěšště pár dnů.

koracino

…at zije koblihove ministerstvo dopravy a uplne zbytecni kreativni hejtmani…-mozna by mel pan troska krasny scenar na novou lidovou komedii pro masy…

Petr

Bohužel 90% úředníků MD je stejných ať je u vesla jakákoliv vláda a úředníci jsou ten krk co hýbe hlavou.

zesp

Což je ale u ČD běžný stav po dlouhé roky, některými zde diskutujícímii jaksi přehlížený…

zesp

Kolem poledne jsemm byl vysledovat, jak se RGJ vyjímá v krajině kolem Hané u Chválkovic a u změně soustav za Dřevnovicemi. Zhlédl jsem všehovšudy dva spoje za sebou v každém směru. Na Bohumín 5 vozů, oba spoje do Brna měly po 8 vozech. V čele vždy ten zeleno černo bílý Vectron… Zpoždění do 10 min. Fírové, když viděli, že filmuju, blikali, troubili a mávali na pozdrav… Zvuk tohoto typu houkačky je v této oblasti zcela nový…

Modré zábradlí

Počkejte na jaro, až bude kolem ještě žluto od řepky 🤡

zesp

No jo, to pak bude fakt bomba…. Díky za motiv…

Ondra

Jaký jiný Vectron by tam měl být?

zesp

Tak nevim, třeba v barvách RGJ???

Jiří Kocurek

Vlaky mezi Brnem a Přerovem prakticky bez zpoždění. Takže pochvala všem, co tam řídí provoz/mašinu za poslední týdny, že to zvládají stále stejně dobře i přes výluku u Přerova.

Jiří Kocurek

A to platí samožřejmě také pro R Brno−Olomouc, které jedou kus po téže trati.

A.R.

Tohle se teď objevilo na idnes:
Zdopravy: Dochází na nasazení zálohové jednotky Stadler Flirt, kvůli které zrušil Leo Express čtyři komerční spoje. Aktuálně na vlaku 20504
To je fakt podraz – zrušit čtyři spoje, byť komerční, na které ti cestující spoléhali. Jako cestující bych to bral jako podraz. „Dnes s námi nepojedete, protože jsme slíbili jezdit v závazku veřejné služby jinde.“ Na co mi jsou vrácené peníze, když se potřebuju přesunout?
https://www.leoexpress.com/cs/aktualni-informace?gclid=Cj0KCQiA0NfvBRCVARIsAO4930ng1xY38kYzqwtUy3-SRumeDoZsDF_VTjeYz60HV5qmoqjgQOL8w_QaAunvEALw_wcB

J.L.

Pane A.R., podle Vašich ostatních příspěvků v této diskusi byste s LE stejně nikdy nejel.

A.R.

Ano, nejel. Existuje nějaký důvod, proč bych s ním měl jet? Je nespolehlivý.

J.L.

Tak proč trolíte „Na co mi jsou vrácené peníze, když se potřebuju přesunout?“.

A.R.

To není trollení, ale logická otázka, kterou si položí každý. Máš pro to nějakou omluvu?

Tomáš

Za to České dráhy jsou naprosto spolehlivé a na 100% dokonalé

A.R.

To jsem nikdy nenapsal a ani si to nemyslím.

Paja

No tak vidíte, ČD taky umí zrušít osobák když jim klekne mašina na rychlíku. Prostě to řeší, ne každé řešení musí (či může) být win-win

A.R.

Konec reportáže. Docela vás obdivuju, že jste to zvládli, déle by to stejně ani nešlo, když jste jen dva. Den sice ještě nekončí, ale v diskuzi se nějaké postřehy určitě ještě objeví. Díky za zprávy. 🙂

Třicátáprvní Béé

Dobrý den, chtěl jsem se zeptat kde se dá sehnat nový jízdní řád, který měla tisknout společnost Avizer Z ? Na internetu jsem hledal, ale asi špatně 😉

Jirka

Hodně špatně. Stačí jít na hlavní stránku tohoto webu a kousek níž je obrovský článek s KJŘ kdy kde za kolik.

Třicátáprvní Béé

Na hlavní stránce jsem byl, i listoval po stránkách dále, ovšem ten obrovský článek se mi nějakým způsobem schovává.
Každopádně dík za odpověď, která mi nic neřekla 😉

Jirka

Pomůže obrázek? i.gyazo.com/22b2eac599d9c7bf76a857615d100499.png

A.R.

V prodejnách Pont, mimo jiné. Včera jsem koupil v Pontu na hlavním nádraží v Praze.

lol

Na vybraných nádražích a v prodejnách PONT kromě Opavy.

Třicátáprvní Béé

Supr, díky moc

Ondřej

V Kolíně ve 13:30 minimalne 20 kusů k dispozici.

dada

15:44 ostrava svinov. 2 trida zaplneno odhadem 60%, 1 tri±a 8 lidi, jede celkem 6vozu. zatim v pohode!! su zmrzlej, takze caj na rozehrati…

dada

Suchdol… porad je kde sednout. praskani ve svech se nekona.

Adam H

Praskání ve švech čekejte až kolem 18 hodiny. To jede hlavní proud na Brno.

Jirka

Samozřejmě, že se nekoná. Jedete moc brzo. Až další spoj má posledních 15 míst a ten za ním 7 volných míst ve druhé třídě (v první třídě 28/34)

dada

jedu timto, nemohu soudit jinej spoj. v kazdem pripade je razen jeden vuz, na kterej se neprodavaji listky pres rezervacni system, zatim tam sedi jeden Rom a v druhy pulce dalsi 4 lidi.

David

Rom znamená člověk. Takže tam jedem 5 lidí. Běžte si nafackovat za rasistický příspěvek.

dada

To jsou ty moje predsudky. Proste ja a mensiny, to nedela dobrotu.

Karel

Tak když je tam sám, tak mu snad můžeme věnovat víc pozornost a prozradit o něm i něco víc… Proč bychom ho měli házet do jednoho pytle s těmi dalšími čtyřmi, na kterých zřejmě není vůbec nic zajímavého, čím by mohli být označeni?

Jirka

Další dva spoje mají v rezervaci už jen tři místa ve druhé třídě. Ten další vůz se jistě využije.

dada

wifi jede, ale nemam konekt internetu. vse ostatni OK

dada

5 vuz 65 volnych mist, ostatni vozy cca 85% obsazeno, v 1. tride 10 lidi.

Martin Z

Aneb liberalizace železnic po česku. Zkrátka bordel na kolejích. Ale čecháčkové to určitě omluví, zlý ČD to přece dělali sto let a schválně, narozdíl od Garážníků. Fakt čím víc se utvrzuji, že žít tady v tom pseudostátě bez řidičáku se rovná sebevraždě. Začalo to rozsekáním ramen osobních vlaků podle krajů, pak rozsekáním a prakticky zlikvidováním dálkové dopravy napříč republikou, nástupem garážníků a skončí to rozvratem i toho zbytku co ještě zbyl. Přátelé hurá do aut.

David

No, tak se uklidníme, díme si kafe nebo něco ostřejšího a počkáme, až to přejde. Jinak zdravím vaše autíčko, užijte si ho.

A.R.

Nejdříve se měli uklidnit ti dopravci, kteří v zápalu vidiny peněz vzali i to, na co nemají sílu. Až by je ten entuziasmus přešel, pak se teprve mohli přihlásit do výběrového řízení.

Karel

Tak je fakt, že kdyby ta výběrová řízení byla dobře připravená a jejich vítězové by měli čas na přípravu, tak by se mohly přihlásit i solidní firmy a nejen tito střelci.

Dominik

Čas na přípravu měli, zjevně se přecenili

V.N.

Tak jsem byl v Mladé Boleslavi pro děti,které přijely z výletu.Retrovlak z Tanvaldu i jednotka z České Lípy jely s malým zpožděním.A ta 845 vypadá z venku docela solidně.

A.R.

Co je to v tom Zlíně za bordel? Proč si nemůžu koupit jízdenku z Vizovic do Otrokovic? Ve všech jiných krajích si jízdenku od ČD na e-shopu koupit můžu. A na iDnes jeden píše, že prý nemají elektronickou čtečku či co.

Josef Petrák

Tarif Zlínského kraje byl definovaný dost na poslední chvíli, takže je možné, že jej nestihly dráhy implementovat. Nebude to bude dodatečná specifická podmínka kraje či drah.

A.R.

No jo, všechno na poslední chvíli a výsledek je ještě horší než předtím. Ta česká prokrastinace mi fakt začíná vadit.

Filip

Na ČRo Dvojce jsem, myslím v pátek, slyšel, že Zlínský kraj nastavil ČD takové podmínky pro prodej krajského tarifu, že to nejsou schopny ČD akceptovat, ale v jednání o nových podmínkách se pokračuje.

A.R.

Aha, díky za informaci.

Vladimír

Při cestě ze Žatec západ do Ústí nad Labem nám průvodčí v RJ nebyl schopen prodat jízdenku DÚK až do Ústí, ale pouze do Mostu. Že mu to prý Ústí nad Labem nenabízí.

lol

Musím zastav průvodčího, neboť je to softwerová chyba. Žatec – Ústí je opravdu problém vydat.

A.R.

Jak je to možné? Nejsou nahrané všechny stanice?

Karel

No tak ať tu jízdenku vypíše ručně, když mu nefunguje strojek. Nebo to už dnes nikdo neumí?

Jiří Kocurek

Pokud Vám za doplatek jízdného prodá lístek z Mostu do Ústí, tak není problém ne?

Jiří

Leošův Flirt má na panelech napsané ať lidi nenastupují, Právě jsme projížděli UnO.

vrabcak

Leo na Os 20504 / Os 7169 už nasadil náhradní soupravu, přesun Flirtu se vyplatil.

A.R.

Jakou náhradní soupravu? Ty prošlé 810?

Jiří Kocurek

Prošlé 810 😀
Ještě před pár rokama byla polomáčená 810 v ohnisku všech šotoušů.

A.R.

Jenže já nejsem šotouš. 🙂

Ondra

Proč nenasadili Lint?

Haha

Ten, který nemají, nebo ten, který nejede? 😀

Martin

Tak Leo nakonec přeci jen použil FLIRT ze zálohy 🙂 viz. https://www.mall.tv/vlaky-a-tramvaje/oustecke-nadrazi

Jirka

Regiojet Ostrava – Brno
16:36 14 míst volných v druhé třídě 31 v první
17:36 11 míst volných v druhé třídě 35 v první
A to jsou jen cestující, kteří to koupili přes eshop. Co teprve ti, kteří koupí po cestě?
O půl šesté jede kámoš tak mi poví jak to tam vypadalo.

Karel Přikryl

Dotaz trochu mimo téma, pane Sůro odkud jste? Vidím, že jste vyjížděl dneska z Bylnice, což je kousek od mých rodných Valašských Klobouk…

Roman Svačina

Jak tak koukám na provoz v novém grafikonu od pobřeží Balatonu, tak jsem rád, že jsem s dětmi na příchod nového GVD odjel do Maďarska…

Arnošt

Provoz je vcelku v klidu až na nějaké výpadky především Arrivy a na Ústecku Regiojetu. Drtivá většina vlaků jede v pohodě.

dvojiteF

Osobní vlak z Turnova do Prahy v Mladé Boleslavi – tak ta suprava ČD je luxus 😀

Jackub

Osobní vlak??! Ty přece na této trati zůstaly ČD, ne?

David

„Však už o tom tady dobrou hodinu hovoříme, Mlho!“

Novotny

Predpokladam, ze Kraje a MDCR udeli prvni pokuty za zpozdeni, pripadne nedodrzeni kvality vozidel. Viz retro vozy Arriva a jine. Opet to odnese nevinny cestujici

Tronda

Nebo třeba za béčko a absenci bistra na jižním expresu.

Jiří Kocurek

Jo, já jsem pro. Stejný metr pro všecky. Ikdyž by bylo dobré to teď nehrotit.
Problém je v tom, že když nahradíte německý šrot pořádným klasickým béčkem… tak je to věc názoru. 😀

Martin Jarath

Dv poznámky:
Na spěšňáku z Letohradu do Hradce zásuvky jsou v řídícím voze. 😉
Bistro na Linec bylo slibováno až od jara, ostatně i v aktuálním JŘ na netu je pouze minibar, a navíc pouze do Budějc.

Martin

Pár jich je i ve dvojce

Pomalu a pomaleji

railjet 74 pěkně vykrátil zpoždění, Brno +18, Praha +5

Haha

Je tam nová větší vatáž, ještě aby nekrátil… ÖBB totiž ty Verspätungen dost rozbíjejí síť…

malej-jarda

Včera večer taky rj 375 stihl stáhnout z Brna do Břeclavi ty 3 munuty, které navíc stál v Židenicích.

JménoJeštěNevymyslel

Zapisuje si ty minuty někdo, ať se to může ke konci dne sečíst a přidat k celoročnímu průměru.

Jirka

Projděte diskuzi a zapište si. Ono to tu všechno asi bude.

Kkarel

Jak to tu tak čtu tak je vše v pohodě. Jako každý jiný den.

libor

toto mě taky napadlo, takový normál…

Zdeněk

LE Os 20504 zrušen v úseku Hanušovice – Dolní Lipka. V úseku Dolní Lipka – Ústí nad Orlicí jede jako Os 120504. Aktuálně Jablonné +7

Zdeněk

Nakonec v ÚnO +6 minut a přijel Flirt

Zdeněk

A Flirt pojede i na obratovém 7169 směr Mlýnický Dvůr

anonym

7169 – v Letohradě přestup do jiné soupravy.

tmsq

Reportér z RJ : „Jeden lehátkový jede nepřestavěný, takže si člověk může i lehnout (v tomto voze se ale netopí).“
Reportér z ČD : “ Zklamání na Jižním expresu Praha – Linec (14:01 z Prahy)…zato jede oplyšované béčko.“

Takže v RJ je takový šrot a ještě netopící cajk, ale oplyšované béčko je „zklamání“. Zajímavé srovnání…

Haha

Navíc v řazení je psané Aee/ARmpeee829. 🙂

Panda

RJ tam jezdí první den, ČD trochu déle. Navíc u ČD se jedná o zahraniční expres, tzn. vlak nadřazený obyč. rychlíkům do ČB, na kterých jezdí často šroty horší než ten u RJ (netopí a ještě jsou dost špinavé)… To ale samozřejmě RJ neomlouvá, netopící vagón je prostě ostuda.

tmsq

To, že netopí, se může stát, ale že nasadí vyřazené německé lehátko v původním stavu je pro mě ve srovnání s těmi Béčky naprosto totožný propadák.

a8n

Je to Bcmz 005. Má to nálepky a odebrané horní palandy. A na WC na straně průvodce si lze prohlížet svorkovnici, která se za standardního stavu skrývá za zrcadlem, neboť západka nedrží a průjezdem po nerovnostech se neustále otvírá..

Jiří Kocurek

Rychlík vs. mezinárodní express. Nic proti, ale poslat AB349 do Mnichova fakt není košer, zatímco jako náhrada na vnitro se to … považuje za nejluxusnější vagon.

Anonym03

Ta Leošova pokladna je fakt hnus. Prestiž železnice už vážně spadla na nulu.

mgr.pavel

Mně to připadá jako zavřený vchod na záchodky tak ze 70.let..

jan

Možná to je pisoár..

Jiří Kocurek

Dlouho jsem nebyl v Kuřimi. Před mnoha roky tamní kasa IDSJMK vypadala podobně jako nonstop prodej cigaret v ghettu.
Takže nezbývá než doufat, že po novém roce to zmizne ve prospěch něčeho normálního. Dřív na to řemeslníky neseženete.

Student

Osobní vlak ČD Os 2940 byl odřeknut z důvodu napadení vlakvedoucího cestujícím? Os 2940 byl normálně ohlášen k 1.nástupišti. Vlak Os 2937 přijel na Mosty u Jablunkova s 12 minutovým zpožděním. Po nástupu nám průvodčí sdělil, že vlak jede bez cestujících…

Hodně štěstí

Ta kasa Leo expressu to je jako z pořadu Receptář Přemka Podlahy. Udělej si kasu doma v kůlně. 🙂

Míra

Tak to se Vám povedlo dobře okomentovat. Již dlouho jsem neměl záchvat smíchu.

Radek

Drobná otázka: pokud bude Arriva přidávat/ubírat jednotku na Kladně, jak to prosím zvládne za ty dvě minuty pobytu?

vlado

Jednoduse. Jestli nemaji ty jednotky automaticky sprahla tak po najeti jednotky od Rakovnika na uz cekajici na Kladne mezi ne vleze oranzovy clovicek a spoji je. Od Prahy rozpoji.Prace tak na pul minuty. Pak se za vyuziti radioveho spojeni udela zkouska brzdy a nasledne vlacek odjede. Jestlize firove nebudou diletanti tak ty dve minuty jsou v pohode dostacujici..

Radek

No, tak uvidíme 🙂
Oranžového človíčka platí kdo?

vlado

oranzovy clovicek = bud posunovac CD, nebo masinfira Arrivy . Nevim jak je to domluveno.

Posel

Pokud vím s posunem na Kladně nic domluveného není. Tak jestli si Arriva nepřiveze svého posunovače, tak fíra na Kladně od přední jednotky bude čekat, po příjezdu vleze mezi vozy, spojí, půjde dopředu a budou dělat brzdu. To je alespoň na 5 minut.

Zdeněk

Os 2940 nejede v úseku Mosty u Jablunkova – Český Těšín. Napadení vlakvedoucího cestujícím.

Viktor

To je ta železniční revoluce

Jarda

Kolik může být maximálně zmlácených vlakvedoucích, aby si udržela přízvisko sametová? 🙂

mgr.pavel

Pokud se mlátilo obuškem.. 😀

Jiří Kocurek

No tak to není hezké.

majo

Kdy začne pán Sůra mazat komentáře a blokovat uživatele?

Jirka

Proč by to měl dělat?

majo

Tak už tady bylo pár diskuzí kde ho pár lidí umlátilo argumentama a najednou táto část diskuze zmizela. Naposled co jsem postřehl u článku s RJ zpožděním 502 minut kdy argumentoval, že CD měli v Maďarsku 520min ale už nezmínil, zo to bylo kvůli mimořádne události. Pán co mu poslal odkaz byl na tu mimořádku měl najednou smazané celé vlákno.

Karel

Nic nesmazal, to nemohu říct.

A.R.

Zablokuj se sám a máš klid. 🙂

Vlastik

Nevidím tu žádný důvod, za co by se mělo začít blokovat. Diskutuje se slušně, i když je to tu hlavně vypadá na všichni proti jiným dopravcům, než jsou ČD. Ale to není žádný rozdíl oproti jiným článkům.

Filemon44

Vlastíku,když ono z těch nových dopravců lze bez výhrad chválit jen AŽD a s přimhouřením všech očí RJ,to je asi tak vše.Ti ostatní mají víc závad,než celé ČD,což je při poměru vlaků 95:5 dost zarážející.

Sinep Anigav

A kousek té pochvaly nechme po dnešku i pro Die Länderbahn, OK? Sice saské nápisy, ale zato dostatek papírové dokumentace (=harmonikový JŘ) v přihrádkách k dispozici i navečer; a ochotně vysvětlující paní vlakvedoucí. A že navečer čekali 1/4 hoďky v Chom na zpožděné přípojné Krušnocity, kurvíce si tím svou reputaci? To je dobrá ukázka zárodku spolupráce dopravců objednaných krajem a nábřežím, ku prospěchu cestujících…

JménoJeštěNevymyslel

Vůbec

Dalibor

přínosný příspěvek do diskuze!!

O.K.

Tak to je solidní groteska. 😀

Jiří Kocurek

To je tak, když někdo v velkou pompou nasadí nový vlak.

Pendolíno u Polomi, zamrzly mu cédéromy. Nohavica.
Peršink získal svoji přezdívku podle americké rakety krátkého doletu − když byl nový, nikdy nedojel moc daleko.

Arnošt

Který vlak, co dnes nasadili soukromí dopravci je nový? Největší problémy mají ty nejstarší vozidla.

Ondra

Vectrony od RJ

Jiří Kocurek

Nejstarší vozidlo v reportáži je to Tornádo, nebo se pletu?

Jiří Kocurek

Ale narážím především na to, že do spousty vozidel byl dosazen nový řídící systém a všelijak prošly rekonstrukcí … v českých firmách.
Takže přihodíme problémy Regionovy: Praskající kardan, vedlo to k trvalému snížení výkonu motoru. Je to hodně dávno, tak se na to už zapomnělo.

Filemon44

Pane Kocourku,bijete se za nové dopravce statečně,všechna čest,ale myslím,že autoři reportáže píší dost objektivně a závady u ČD nijak netají ani nebagatelizují.Takže se svými výkřiky spíš vlamujete do otevřených dveří.

Lesan

Celkem málo diskutovanou věcí je úprava JŘ linky R11, hlavně „východní větve“ z Budějovic do Brna. V minulém GVD tam bylo docela dost vaty, nyní se to vyšponovalo až za hranici únosnosti a je to znát. Ještě včera bylo možné jet v klidu, krátit zpoždění po cestě i delším pobytem v ČB, dnes stačí jedno zastavení navíc a už si zpoždění vezete až do cíle.
Aktuálně jede 7 spojů této linky, zpoždění od západu na východ 11-1-16-17-6-0-9.

Haha

Z Plzně se vezlo zpoždění od fialové smrti.

Lesan

Ano, vím o tom. 665 zkrátil za 4,5h jízdy do Jihlavy 9 minut, přičemž „jel furt“ (=čekaly vlaky naproti), tedy jediné zdržení bylo tříminutové čekání protivlak v Kostelci u Jihlavy.

Jiří Kocurek

Chtělo by to… je to jednokolejka. Na té se rekordy trhat nedají. Pro rychlé spojení je jedna kolej málo. Pak se dějí tyhle věci, kdy jeden vlak rozsype celou trať na zbytek dne. Mimo jiné proto je nesmysl tahat po jednokolejce. Buď šourák, nebo čas od času rozpad jízdního řádu za cenu ušetřených pár minut v jiné dny.
Chtělo by to… druhou kolej, alespoň u Plzně, z Budějovic na obě strany a ze Zastávky až do Brna.

Jiří Kocurek

Oprava: Mimo jiné proto je nesmysl tahat po jednokolejce … Esbahn.

Jaaaa

Nebo nechat ten rozvolněnej JŘ, čímž se zvýší jeho stabilita…

Libor

…sic jen jedna linka, ale AŽD neklamala. Tomu říkám profi příprava a propracovanost do posledního detailu. A ta švestka na zahájení provozu skvěle zahřála… D Ě K U J I .

AAA

Tak AŽD má tři + jednu záložní jednotku a jezdí na trati kde X let nic nejezdilo a kterou sami vlastní. Takže si tam mohli ladit doalelůja. Ostatní dopravci co museli naskočit takříkajíc přesnoc takový luxus určitě neměli.

Jarda

Proc pomalu v kazdem komentu vidim potrebu zasuvek a wifi..na masinach travim smeny a i tak zasuvku spis nepotrebuju, wifi uz vubec ne, mam data..to je fakt lidstvo tak zdegenerovany mobilama, tabletama a notasama ze bez to nemuze prezit blbou hodku, dve?

Jarda

Pokud se jedná o linku, kde jsou tyto služby dle JŘ nabízeny, je správné to zmínit.

A.R.

Na jednu stranu souhlasím, ale co takové WC? V některém vlaku samozřejmostí není a přitom se tím dopravce ani nepochlubí.

Lektor

Právě ta možnost zásuvek a intenetu a případná možnost práce či jiného využití je jedna z mála výhod které vlak oproti autu nabízí, tak by se toho mělo využíat co nejvíc.

Karel

Wifi je fajn na delsi cestovani v dalkovych vlacich (a urcite by se vyplatilo mit nejaky limit na data, protoze kolikrat je rychlejsi pripojeni pres mobil nez pretizena wifi ve vlaku, kde si lidi stahuji filmy, aby si setrili svoje limity doma…), pri kratkem dojizdeni osobakem v primetske doprave fakt nevidim duvod instalovat wifi jak je planovano v cityelefantech, radej bych upravil interier, tak aby bylo vic prostoru pro kovarky a kola, coz se v primetske doprave hodi daleko vic nez wifi zdarma. Jenomze to bychom nesmeli byt v CR, abychom nechteli vsechno zdarma…. Neni wifi a kafe zdarma tak… Číst vice »

Netris

Doma ještě mají lidé nějaké limity na data? To skončilo nejpozději kolem roku 2010 (spíš dříve)).

Jirka

Na data ne. Na rychlost. Omezení rychlostí zamezí tomu, aby někdo využíval celou kapacitu dat vlaku. Když se omezí rychlost tak jeden se může snažit jak chce a stahovat toho milion, ale nezablokuje tím celý vlak, ale jen sebe a zbytek vlaku bude mít stále rychlou odezvu.

Karel

Tak si pořiďte auto se zásuvkou a internetem, co vám brání. Spousta lidí během jízdy v autě pracuje, a je-li vůz dobře uspořádán, řidiče to ani nemusí moc rušit.

Jiří Kocurek

Jako stěžovat si na degeneraci lidstva kvůli internetu a před to položit „wifi nepotřebuju, mám data“ je poněkud protichůdné, není−liž pravda?

Jarda

Ja to beru jako bonus, ale typicky cesky cestujici mi obcas pripada ze to bere jako pozadevek ktery kdyz neni tak pres to nejede vlak. Pro me je dulezita vlastnost hlavne vcasnost, at to topi atd. Prikladem stiznosti typu, nejde wifi, neni obcerstveni atd..ale beru to, kazdy sme naky no

Jarda

Chápu, ale když je něco garantováno, není to bonus, ale standard. Jezdím zásadně vlaky bez WiFi a zásuvek, protože jsem se narodil na blbý místo, takže bych to přežil, ale je korektní to zmínit. Pokud je to zmíněno u vozů, kde to garantováno není (taky tam taková informace je), už je to ale informace navíc.

Jarda

Jiri kocourek..no s temi daty mam namysli typicke ceske kolenovrctvi..asi chapete jak sem to myslel..“prece si nebudu cerpat data, kdyz je tu wifi“

Jiří Kocurek

Pokud to bylo myšleno takhle, tak budiž. Jinak by to nedávalo smysl.

Tronda

Pokud je wifi ve vlaku nabízená a inzerovaná, tak je součástí ceny jízdenky a cestující má právo ji vyžadovat, protože si ji v té jízdence zaplatil. Je to stejné, jako kdyby vám v restauraci nedali příbor a ubrousek, protože jídlo můžete sníst rukama a příbor je jen příjemné překvapení.

Paja

Tak já to třeba nechápu, já mám sice data (a firemní, takže mě nic nestojí), ale v Bmz signál prostě nechytnu. Resp. leda tak v Praze na hlavním, ale někde u Benešova nebo za Pardubicema ani ťuk.

John

Překvapení : někdo ale ve vlaku maká na noťasu.

Jiří Kocurek

A z toho důvodu je lepší mít vlastní data. Bezdrát se hodí i jako záloha na homeoffice.

Andrej

Ak tak travis denne hodinu, dve, sprijemni to cestu vyrazne. Data su na videa, filmy, serialy k nicomu v sucasnej oligopolistickej situacii na „trhu“ s operatormi

Jan Šindelář

Když děláte online přenos a tři vlaky v řadě nemají zásuvku, je to problém, počítač chcípne 😉

Dalibor

Batoh s baterkou č2 se mi už několikrát velmi vyplatil. Teda ne ve vlaku, ale na oživovačcce technologií, kde k zásuvce bylo dál než dýlka mojí prodlužky…

Valašák

Tak asi se to zmiňuje i v kontextu toho, že tyto „vymoženosti“ byly v objednávce jednotlivých krajů.(A tak je třeba na to upozornit). Pan Čunek v jednom z rozhovoru, na dotaz co přinese nový dopravce, odpověděl wifi. Tak snad mu ve vlacích funguje.

Tronda

A hlavně jestli funguje všude i v Os Přerov – Břeclav objednávaných ZK.

koracino

…to je presne ono-jezdim u carga a dojizdim.zajima me jen par dulezitych veci-jestli se tam,kam chci,dostanu…,pokud mozno vcas a pak takove drobnosti jako je teplo,svetlo a zachod.zasuvky a wifi je rozmazlenost dnesni doby,ale bohuzel na takove kraviny skocila zastupitelstva kraju pri vyberovem rizeni…-jen ranni cerstve poznatky od dvou znamych na nadrazi v turnove-v deziru pekna kosa(a to nemrzne!) a v jinem spoji podrobna mapa mnichova a okoli…-v cechach,70 let po valce…:-))…-dekujeme pane Puto…

Karel

Víte, pane Jardo, vy jste drsnej nezdegerovanej chlap a určitě byste vydržel hodinku dvě v podělanejch trenkách, ale přece jenom je lepší se nepodělat. Dá se vydržet ve vlaku, kde je zima, špína, smrad, není tam internet a zásuvky, ale proč bychom to proboha měli dobrovolně podstupovat, když si z daní i na jízdném platíme lepší služby?

Jiří

Zajímalo by mě, jak vyúčtují kraji ty cestující co vezou zadarmo. Zaplatí za ně plné jízdné nebo je nepřiznají a kraj přijde o tržby. Je to nějak ošetřené ve smlouvě? Asi nepůjde o velké částky, ale jde mi o princip. Riziko tržby bere na sebe kraj, ale nefunkční terminál má dopravce a veze tedy cestující zdarma.

Pražák

Pokud je jízdné příjmem dopravce, tak je to jeho problém.
Pokud je jízdné příjmem objednavatele, tak mu to nějak dopravce kompenzovat bude muset.

Filemon44

Jen čekám,kdy bude tato diskuse po vzoru Novinek.cz zablokována:))))))))))))))

Pedro72

Na paranoiu bohužel nejsou léky příliš účinné. Ale nebojte, medicína dělá velké pokroky.

Anonym

Koukám diskuze začíná suplovat online zpravodajství, RJ se v Ústí taky zrovna nedaří a v článku ani zmínka. To zas bude co 30 min vyjádření, že za to může SŽDC a zítra článek, že to zas tak strašné nebylo.

Jiří Kocurek

Slvácký Express 17 minut, Valašský Expres 33 minut. Vše po průjezdu Přerovem, je tam rozkopáno, jezdí se po jedné koleji. A zpoždění tam kdejaký vlak chytal i před měsícem. Takže v takovém případě je na místě poukázat na SŽDC.

Zdeněk

EX 126 Val. Ex. +16 už na příjezdu do stanice Horní Lideč, aktuálně Brodek u Přerova +16

Jiří Kocurek

Jo, ale já měl na mysli ten z Prahy, který byl v Lidču, když jsem to psal.

Tronda

Takže zpožděnívinou dopravce. U jiných dopravců se také opožděný příjezd z ciziny za důvod neuznává.

pppqqq

Ad „Zpoždění nabral podle mluvčího Emila Sedlaříka Leo Express kvůli slabšímu výkonu motoru ve stoupání na Kralicku. Až do středy firma jezdí zdarma, dnes a zítra rozdává cestujícím kávu, čaj a cukroví.“
Co s tím budou dělat (až se souprava zaplní lidmi)? Posílí výkon motoru? Zjistili si dopředu, na jaké trati budou jezdit a zda pro ni mají vhodnou techniku?

Marťas

Pan Sůra již níže odpovídal, že důvodem nižšího výkonu je závada na motoru.

pppqqq

Ano, již jsem zaregistroval vysvětlení. V této souvislosti by mě zajímalo, jak mají pořešeno, pokud by jim jednotka na trati chcípla. Mají k dispozici vyprošťovací lokomotivu nebo dohodu s jiným dopravcem?

Karel

To není jako na moři, že každý je povinen pomoci i tomu, kdo to nepotřebuje?

Jarda

Zajedou do aaa chiptnungu a poladi to

Kylchap

Hlavně, že gubernátor Netolický nechce aby tam jezdily Pantery.

Jiří Kocurek

Závada motoru. Co s tím budou dělat? Totéž co dělají ČD s Tornádem, když jede jen na jednu polovinu − opraví ho.

anonym

Porouchaná jednotka stále není nahrazena, takže 20505 aktuálně +47.

Dominik

No zde to je hodně zajímavé, předtím na ČD tlačili, že se musí jezdit v elektrické trakci a soukromníkovi dají volnou ruku, holt Pardubický kraj chtěl liberalizaci za každou cenu, když mu nejdříve nabízeli Pce – Havlíčkův Brod, ale to z kapacitních důvodů nevzal, tak mu aspoň přihráli toto.

Jirka

Trhneme dneska 500 nebo 1000 komentářů?

Filemon44

Že se někomu něco nepodaří,to se dá pochopit.Ani služby ČD nejsou zdaleka bez chyb a to se o plno věcech člověk ani nedozví,pokud se ho přímo netýkají.Je jasné,že dnes nebo i v dalších dnech budou noví dopravci více pod drobnohledem,ať už těch,co jim fandí,nebo těch,co se radují z každého neúspěchu.Musím ocenit,že redakce se snaží měřit všem stejným metrem.To se už nedá říct o některých diskutujících.Všímám si toho už několik posledních dnů-nvím,zda by u ČD byl nadšeně kvitován postup Leoexpresu,kdy zajišťuje závazkovou dopravu pouze na úkor svých komerčních spojů,což je některými vydáváno za vrchol operativnosti,pro ěm je to spíš důkaz nepřipravenosti.… Číst vice »

BoH

Škoda nepřipravenosti Arrivy. Zrovna u takové firmy bych čekal větší profesionalitu. Nicméně u ostatních dopravců to vypadá poměrně dobře, za což jsem rád 🙂

Apollo

Pokavad budou zaměstnávat takové experty jako je třeba pan M ve zlínském kraji tak to půjde o desíti k pěti když se neumí ani chovat ke svým zaměstnancům během zácviku který probíhal v první fázi tak že se skolilo z materiálu Leo expressu protože svoje podklady pod hlavičkou arrivy nebyli schopni připravit

Karel

Ale tak snad už léta víte, jak profesionálně si Arriva počíná v autobusové dopravě. 🙂

Jožin

Kde jsou ti krajští radní co si namastili kapsy od soukromých dopravců za to, že je pustili na tratĕ u nich v krajích? Zapalují spokojenĕ adventní svíčky jak pan ministr? Nespokojení cestující jim nevadí.

JarynJarin

Autobusem do Nitry 😀

Haha

Cestující do stanic i ze stanic Pardubice, Olomouc, Přerov, Otrokovice – využijí vlak Českých drah
EC 117 do Olomouce a pak R 804 z Olomouce do Starého Města u Uherského Hradiště

V. K.

Samotný ten jejich motoráček nedává smysl. Netuším proč s ním do té Prahy vůbec jezdí, když je suverénně nejpomalejší.

Cestující

Lokomotiva Hektor v akci. 😀
Není v nějaké výtopně podezřele „živo“? 😀

Jiří Kocurek

Tu snad mají v depu jako posunovací pro běžnou denní službu, nebo šoupají vagóny něčím jiným? Aspoň RJ tahá z depa vlastní lokomotivu, když potřebuje odmáňovat nepojízdnou soupravu. Ten řev, kdyby mu to musely odmáňovat ČD, to by bylo!

Jiří Kocurek

PS: Máňa je služební vozidlo, odtahový vůz. Odmáňovat znamená odtáhnout nepojízdný vůz do vozovny.

Zrzek

Na to je moc propadlých kotlů. Bude schánka po rosničkach. NTM mělo to zprovoznit celý svůj depozitář.
Teď vážně. Všichni kromě Arrivy to nějak normálně zvládli. Fíra, který je sžitý s mašinou a zná trať, ví kde a co může čekat a ví kde nabere nebo dožene. Vzpomínám si na první jízdu na zamračený na Pacifiku, byl to dost blbý pocit koukat ze srazu dolů a věřit jen tomu, že to z kolejí nevyletí. Proto ty zácviky byly a proto tak dlouhý.

Jožin

Zlaté České dráhy. Cestující v krátkem čase zjistí, že ti “ jiní dopravci“ jsou jen zlatokopové.

Jiří Kocurek

Hlavně nevydělávat! Nikdy na ničem nevydělávat. Zisk je špatně! Nikdo nesmí být v zisku. Ani ten zlatokop co na poli sklízí víc brambor, než zasaditl. To je špatně!

Tronda

Proč si tedy ČD vždycky řekli ještě o víc, když jim nejde o zisk?

J.L.

Nemá někdo statistiku, jak vypadala zpoždění při změně GVD před rokem?

Jirka

Já si jen pamatuji jak jsem čekal na autobus po změně dopravce +75minut. Hned za ním jel další +15

Josef22

I kdyby nějaká statistika z minulého roku byla, tak nebude nijak odpovídající. Minulý rok nedošlo ke změně dopravce. Většina dnešních zpoždění je způsobená technickými problémy nebo nedostatečnou znalostí tratí u fírů, díky čemuž mohou jezdit o něco opatrněji/pomaleji než obvykle.

J.L.

Účelem mého dotazu bylo zjistit, zda a jak moc dnešní problémy se změnou dopravce souvisí.

Jiří Kocurek

Zboždění se dnes nevyhýbají nikomu. EC Polonia na příjezdu do ČR z Rakouska +20 minut.

A.R.

„…kvůli slabšímu výkonu motoru ve stoupání na Kralicku.“ To si snad dělá srandu, ne? Copak nemají ponětí o traťových poměrech?? Asi jako kdybych chtěl projet Rusko a jel na Pionýrovi. Neumětelové, nýmandi a diletanti tihle soukromníci.

A.R.

Tak proč to mluvčí neřekl? Jak jste se dozvěděl Vy, že jde o závadu?

Karel

Firmy a úřady, které se schovávají za mluvčí, jsou z principu nedůvěryhodné.

A.R.

A proč to tedy mluvčí nezveřejnil tak, jak to doopravdy bylo? Na první pohled to fakt vypadalo, že jde o slabý motorák než na poruchu.

Jiří Kocurek

Což o to, Pincek se v terénu vyzná sám o sobě. Zrovna do Ruska to není špatná volba, jen to bude nějakou dobu trvat. Na Fichtlech jich tam jela celá skupina Čechů. Sjaark Lucassen to zvládl ze Schalinu do Moskvy na Yamaha R1, což je silniční/okruhový stroj.

A jak píše p. Sůra, pokazit se může jakýkoliv stroj. Však se zeptejte na fóru, kolikrát se stalo, že řada 380 jela s vypnutým jedním trakčním motorem.

Dalibor

no svýho času to byl standart provozu týto mašiny 😀

Blackwolf

AEx 1063 nahrazen v celé trase Praha – Nitra autobusy… Více web Arrivy.

Arnošt

Arriva dnes opravdu válí. Odřeknut vlak z Prahy do Nitry, to je zatím zlatý hřeb dnešního dne 😀

Haha

Cestující do stanic i ze stanic Pardubice, Olomouc, Přerov, Otrokovice – využijí vlak Českých drah
EC 117 do Olomouce a pak R 804 z Olomouce do Starého Města u Uherského Hradiště. 😀

Anonym

Na tu ruskou retro soupravu to nemá.

Cestující

V Arrivě si asi hledají „provaz“.

anonym

No a teď v Holešovicích neschopná jednotka na 28127.

Jan Horák

Jsem zastánce liberalizace. Ovšem nepřipravenost Arrivy je zarážející. Chápu problémy prvního dne, ale takovou neprofesionalitu ne.
Pochvala pro AŽD Praha na Švestkové dráze, tak by to asi mělo vypadat.

Mesicek

Soukromnici trosku nezvladaji a to je Nedele,jsem zvedavy co nastane zítra

David

Zítra nastane pondělí.

A.R.

Trošku? To, co předvádějí, je vrchol diletantismu a neumětelství.

Paja

To vás mohu ubezpečit že není 🙂

Aslanex

Potřeba jednotek je v pd prakticky stejná.

Aleš

Hlavně že to všichni dopravci (Arriva, Regiojet,…) věděli dopředu že budou s nástupem 15. prosince obsluhovat více spojů a absolutně to nezvládli. Ve 21. století jezit ve vlacích ze 70. let je katastrofa. Za mě je to propadák od soukromých dopravců na plné čáře – zlaté České dráhy.

Ondra

RegioJet to věděl, proto chtěl ty Stadlera, co mu vyfoukly ČD, tak objednal Prsy, řekněte mi, kde je u RJ problém?

Arnošt

Že by byl problém ten totální rozklad jízdního řádu na Mostecku?

Filemon44

Sorry jako,ale žijeme už 30 let a měsíc v tržním prostředí,tak jaké vyfoukly??

J.L.

Wikipedie: Vozy řady 810 vyráběla Vagónka Studénka pro ČSD v letech 1975–1982 (prototypy v roce 1973).

Jiří Kocurek

Wiki: Motorový vůz 854, Rok výroby: 1968–1970; reko: 1997–2006
… to se zas bude spousta lidí vztekat nad fakty…

Radek

Ostuda to samozřejmě je, ale zrovna o vozech ze 70, let bych pomlčel. ČD tyto vozy nasazují pravidelně na rychlíkové linky (viz třeba R9, kde se úroveň služeb s příchodem nového grafikonu ještě zhoršila).

Jiří Kocurek

Aleši a co to Tornádo Českých Drah na trati 280? Dodávám, že v tomto případě se jedná o pravidelné řazení!

Karel

Tak což o to, ty vlaky ze 70. let jsou většinou lepší než ty dnešní, ale ty zmatky kolem toho jsou zbytečné.

Slunecnik

11:22 (Arriva) Cestující, kteří jsou v rychlíku do Tanvaldu taženým brejlovcem a bez topení, pojedou zdarma.P.S.ale tak v dobrym je to alespon neco pro zasmani at je dobra nalada.Ten brejlovec je dobrej a je to neco pro nas fandy urcite zpestreni.Avsak v tech vozech muselo byt jako v morně.Doufejme ze cesta zpet do Prahy jiz probehne v teple pro cestujici.:-):-).

Mirek

Když netopí tam, tak nebude topit ani zpět.

Almužny forever

Zřejmě nemáte absolutně žádný technicky přehled o jednotlivých radách železničních vozidel jinak by ste těžko napsal takový blábol..

Zdeněk

RJ 16608 a 16609 v úseku Kadaň – Kadaň Prunéřov nahrazeny náhradní dopravou

Vlastik

Berte to pozitivně, pro nadšence železniční dopravy, je to svátek, vidět na našich kolejí vozy, které by běžně neuvidí viz DB. Nebo ty, co jsou celý rok zavřené v depech a vyjedou jedenkrát za rok, třeba jen na nějaké pouti.

Bdtax Fan

12.42 Situace v žst. Turnov: Do Liberce odjel arriví Os 5410 z Lomnice nad Popelkou bez zpoždění. Souprava je Desiro v německých barvách ještě s propagačním polepem z Bavorska. Zároveň odjíždí bez zpoždění R 1149 (linka R21) z Tanvaldu do Prahy. Tímto směrem je to lepší než v opačném, Arriva nasadila čerstvě bohemizovanou 845, v interiéru jsou vidět ještě fólie na displejích, wi-fi funguje (dokonce bez přihlašovací obrazovky), zásuvky také, infosystém stabilní, avšak topení netopí. U všech sedadel chybí lístečky s rezervacemi, což způsobuje nepříjemné situace.

Bdtax Fan

Aktualizace: V jednotce na R 1149 nefunguje WC, průvodčí volá nadřízeným, aby zjistil, jestli se s tím dá něco dělat. Zatím radí cestujícím, aby si odběhli do stanic.

Bdtax Fan

Další aktualizace (R 1149): Průvodčí se chová velmi profesionálně, ale jeho pokladna nedokáže přečíst kupony PID spárované s bankovními kartami nebo InKartami. Tak cestujícím prostě věří. U aplikace PID Lítačka jízdenky kontroluje jen namátkově okem. Svědomitý spolucestující přes uličku sepisuje stížnost na webu Arrivy.

Bdtax Fan

Tak poslední aktualizace k R 1149: Do Vysočan přijel včas, ale WC a topení se do příjezdu nakonec Arrivě zprovoznit nepodařilo.

koracino

..a to je presne na velky smich..:-)..-wifi a zasuvky funguji…-jupiii!!!…-jen se netopi a neni kam jit s piskem…-a profesionalni steward komunikuje s vedenim arrivy,co s tim ma delat…-a oni mu poradi-jizdenky,cukrovinky a slivovice zdarma…-ne nadarmo pouzival nemec tyto „skvosty“arrivy jako jednotky pro primestsky provoz-proste jako tramvaj.tam neni zadne wc.tady je,ale s minimalni kapacitou…-a pak-zamek a konec. …-jsem jen zvedav,jak bude do medii vysvetlovat mluvci arrivy stav,kdy mu v jizerskych horach nastoupi banda 20 trampu po vikendovem potlachu na cestu ku praze a duchodce prostatik se uz v zeleznem brode nedostane na zachod…-ten naplnen po okraj…

Zdeněk Matěja

Už chybí jen, aby vyjela pára…

Jirka

Posledních 12 míst ve druhé a 50 v první třídě RGJ teď ze Suchdola nad Odrou do Brna.

Adam H

Tam to bude dneska masakr. Jezdím semtam kolem 18-20 hodiny z Hranic do Brna a bývá dost hustá atmosféra.

Jirka

Po 1. hodině je už je 33 druhá a 36 první. Snad máte místenku 🙂

Jirka

18

Jiří Kocurek

A ten vlak v objednávce je povinně místenkový?