Jak se dostane 50 tisíc lidí do zoo? Zborcení lávky odřízlo přístaviště parníků

Linka pražské paroplavby do zoo. Autor: Pražská paroplavební společnost.Linka pražské paroplavby do zoo. Autor: Pražská paroplavební společnost.

Pád Trojské lávky může mít kromě jiných důsledků i neblahý vliv na dopravu lidí do pražské zoologické zahrady. Od trojského

Pád Trojské lávky může mít kromě jiných důsledků i neblahý vliv na dopravu lidí do pražské zoologické zahrady. Od trojského břehu totiž odřízl přístaviště parníků na Císařském ostrově, které v sezoně k cestě za zvířaty využijí desítky tisíc lidí.

„Je to zásadní problém, hledáme nyní s městem a městskými částmi řešení,“ řekl deníku Zdopravy.cz šéf Pražské paroplavební společnosti Jan Hamza. Odhaduje, že linku do zoo, která je v provozu jen od dubna do října, využije ročně na 50 tisíc lidí. „Snažíme se o urychlené řešení, jeho nalezení dostal za úkol ROPID,“ řekl pražský radní po dopravu Petr Dolínek.

Organizátor pražské dopravy ROPID přitom podle mluvčího Filipa Drápala aktuálně jedná o urychleném zavedení přívozu. Řeka má ale u zoologické zahrady své vrtochy, je prudká a mělká. V úvahu by tak připadal například katamaran podobný tomu, jaký pendluje mezi Holešovicemi, Štvanicí a Karlínem. Jenže u motorového přívozu se nedá očekávat dostatečná kapacita, která by stačila na jednorázové převezení osazenstva celého parníku. Podle Hamzy by byl řešením například kapacitní přívoz založený na principu hodinového kyvadla. Ten je upoután na laně a k cestě mezi břehy využívá proudu. Podobný v místě fungoval v 19. století. ROPID také řeší, zda na přívozu bude platit tarif MHD nebo bude zdarma.

Město rovněž jedná se Správou státních hmotných rezerv o případném umístění provizorní lávky či pontonu. Podle Drápala z ROPIDU lodní linku do zoo nelze nahradit, neboť autobusová linka 112 je už nyní přetížená. Jednání všech zúčastněných je naplánováno na pondělí.

Tagy lávka parník paroplavba praha zoo
7 komentářů