Italové vycouvali ze stavby obchvatu Českých Budějovic
Italská firma Salini Impregilo se fakticky stáhla ze stavby třináctikilometrového úseku D3 kolem Českých Budějovic. Zakázku získalo italsko-slovenské sdružení firem
Italská firma Salini Impregilo se fakticky stáhla ze stavby třináctikilometrového úseku D3 kolem Českých Budějovic. Zakázku získalo italsko-slovenské sdružení firem Salini Impregilo a Doprastav, Italové nicméně nyní oznámili Ředitelství silnic a dálnic, že jejich podíl ve sdružení klesl na 0,01 procenta. Původně měli ve sdružení polovinu.
Mluvčí ŘSD Jan Rýdl tuto skutečnost deníku Zdopravy.cz potvrdil s tím, že organizace nyní ještě „zintenzivní“ dohled na stavbě. Smlouva v hodnotě 5,8 miliardy korun nadál platí, neboť ŘSD ji má uzavřenou se sdružením, nikoliv jednotlivými firmami.
Naplňují se tak obavy, které ministerstvo dopravy i ŘSD chovaly od samého začátku angažmá Italů. „Zahraniční firmy nemají místní zdroje, takže jsme upozorňovali na to, že z titulu toho, že jsou ze zahraniční, nebudou mít žádné výhody. Na liniových stavbách bohužel zatím zahraniční subjekty neukázaly v České republice moc připravenost,“ upozorňoval v březnu při zahájení stavby tehdejší generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.
„Velmi dobře si uvědomujeme, jak velkou zodpovědnost máme. Cítíme to dvojnásob, neboť jde o naši první práci v České republice. Jsem si jistý, že se nám podaří stavbu dokončit včas a v náležité kvalitě,“ reagoval při stejné příležitosti výkonný ředitel italské firmy Francesco Pietro Miglio.
Pověst Salini Impregilo utrpěla v poslední době ve střední Evropě několik šrámů, když firma po neshodách opustila v březnu stavbu slovenské dálnice D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala a následně jí byly vypovězeny pro neplnění harmonogramu i dvě smlouvy v Polsku. Miglio v rozhovoru pro deník Zdopravy.cz vylučoval, že by se podobné problémy mohly opakovat i v tuzemsku.
Stavba D3 v úseku Hodějovice – Třebonín ale podle Rýdla ve skluzu není, otázkou nicméně je, zda bude mít Doprastav dostatečné stavební kapacity. V červenci totiž ve skluzu byla, což ministr dopravy Vladimír Kremlík řešil mimo jiné varovným dopisem italskému velvyslanci.