Infrastruktura Rozhovory Silnice Stavebnictví Zprávy

Šéf Salini Impregilo o D3: Problémy jako na Slovensku nečekáme, absolutně ne

D3 u Budějovic staví Salini Impregilo a Doprastav. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
D3 u Budějovic staví Salini Impregilo a Doprastav. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Italská společnost Salini Impregilo (ve sdružení s Doprastavem) v těchto dnech zahajuje stavbu jižní části obchvatu Českých Budějovic na D3. Je to první zakázka italské firmy na novostavbě dálnice v České republice. Výkonný ředitel Francesco Pietro Miglio říká, že cítí velkou zodpovědnost. Italská firma se podle něj bude hlásit i do dalších českých tendrů.

Výkonný ředitel firmy Salini Impregilo Francesco Pietro Miglio. Pramen: Salini Impregilo
Výkonný ředitel firmy Salini Impregilo Francesco Pietro Miglio.
Pramen: Salini Impregilo

Dálnice D3 je vaše první práce v České republice?

Ano, je to naše první práce v České republice. Když nepočítám, že jsme tu něco dělali někdy před 40 lety.

Jak to máte s Doprastavem rozdělené?

Podíly jsou rozděleny přesně padesát na padesát.

Odkud přivezete na jih Čech stavební kapacitu?

Jsme mezinárodní společnost s velkými kapacitami, které už sem postupně navážíme.

Kolik zde zaměstnáváte lidí?

Právě jsme začali, takže zde zatím žádné lidi nemáme. Ale přivedeme je.

Kolik lidí tedy v České republice zaměstnáte?

To záleží na více okolnostech. V tuto chvíli ještě přesně nevíme, kolik budeme zaměstnávat lidí vzhledem k tomu, že ke stavbě budou využívány i subdodávky. Odhadujeme, že celkově i se subdodávkami by se mohlo jednat až o 200 lidí. Dodavatele subdodávek budeme vybírat především z českých firem.

Ze Slovenska si nepřinášíte úplně dobrou reputaci, když jste nedokončili tunel Višňové

To je příběh, který mě velice trápí, protože jsem manažerem firmy i na Slovensku. Bohužel jsme tam skutečně měli problémy a mnohá nedorozumění. Chyba ale nebyla na straně naší společnosti.

V čem byl problém?

Naneštěstí byly problémy skoro se vším, s investorem, s inženýry, s místními politiky, a tak dále.

I s penězi?

Především s dokumentací. Projekt a data, která jsme obdrželi v tendru, byly úplně špatně. Tím to všechno začalo. Ale aktuálně je to za námi, uzavřeli jsme se státem dohodu a opustili stavbu.

Neočekáváte podobné problémy i tady?

V žádném případě. Absolutně ne. Pracujeme s výborným investorem (ŘSD, pozn. aut.), chová se velmi rozumně, projektant je skutečným projektantem, takže jsem velký optimista.

Plánujete účast i v dalších tendrech v České republice?

Jednoznačně.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
mfr
Host
mfr

A já doufal, že ten Salini bude v Pisárkách s Vodou s Čečic stavět ty šaliny…

liberal shark
Host
liberal shark

Rozumím tomu dobře, že nemají připravené lidi ? Aby nenarazil, až bude shánět ty subdodavatele.

Václav Novotný
Host
Václav Novotný

Hyn sa ukáže…

Vít
Host
Vít

Snad nebudou jak Toto Construkcioni, nebo jak se to píše, co nedotahli do zimy D1 u Humpolce.

Most
Host
Most

Ty problémy v SR mu věřím. Z vlastní zkušenosti v odlišném oboru, v jiném objemu, ale principiálně stejné. Prostě zvláštní mentalita za řekou Moravou.

MilanK
Host
MilanK

Italská mentalita je taky nějaká. Ty prolémy v SR mu věříte, protože máte určité předsudky, a tudíž tomu chcete věřit. Pro objektivní názor je ovšem potřeba minimálne i pohled z druhé strany. Realita je taková, že Italové uvěřili, že 8 km dálničního tunelu zvládnout i se ziskem postavit za relatívně málo peněz. Nezvládli, neplatili subdodavatele a s ostudou byli odejiti. Navíc, povyšovat se a moralizovat o dálničním a silničním stavitelství z pozice občana ČR je přinejmenším úsměvné. Vždyť se tady 10 let téměr nic nestavělo. Prodloužená Rudná se staví už snad 8 let. Na D8 se sesunul kus dálnice. S… Číst vice »

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

„Italská mentalita je taky nějaká.“
Souhlas: Italy bych za vzor spolehlivosti rozhodně nepokládal. Ale skutečně platí i to, že Slováci jsou proti Čechům v mnohém opravdu dost jiní.
V případě takovéhoto „obchodu“ ale nejde prioritně o mentalitu národa, ale o solidnost a spolehlivost konkrétních lidí ve firmě – a ty nezáleží ani zdaleka jen na „mentalitě národa“: vzpomeňte například na působení „západních“ osob ve vedení našich podniků už hned od 90. roků minulého století až po současnost.

Most
Host
Most

Nepovyšuju se a už vůbec ne z pozice občana ČR ve vztahu k dálničnímu stavitelství. Pouze mám v jiném oboru obdobné zkušenosti, jaké pán naznačuje v odpovědi na otázku „V čem byl problém ?“ Pro úplnost, že mám dobrou možnost srovnání, mám v tom samém oboru zkušenosti i v ČR, kde je situace diametrálně jiná (řádově lepší).

MilanK
Host
MilanK

„Prostě zvláštní mentalita za řekou Moravou“ je zcela jednoznačně povyšování. Implikuje, že před řekou Morava (ČR) je mentalita normální, za ní (SR) nikoliv. Nevymlouvejte se. O Vašem osobním problému na Slovensku nic nevíme. Možná je to pravda, možná ne, možná to taky vidíte svou optikou a realita je někde jinde, možná se nejedná o srovnatelnou věc. Neřekl jste žádné detaily a je irelevantní se o tom bavit. O čem se můžeme bavit jsou dálnice, o tom je tenhle portál. Šéf firmy, která něco nezvládla, logicky neřekne že je to jejich vina. To ale není dostatečný důvod na víru. A paradoxně… Číst vice »

Most
Host
Most

Tento portál je pouze o dálnicích ? Myslel jsem, že je obec o dopravě. Jinak vám samozřejmě závidím množství volného času, že napíšete románovou analýzu na celkem stručný výrok, že respondentovi v rozhovoru „věřím“ kvůli vlastní zkušenosti.

MichalM
Host
MichalM

Souhlasím, na Slovensku se dálnice staví tempem poměrně závratným, což naznačuje mj. i to, že to mají organizačně a procesně zvládnuté.

Záseky na slovenských dálničních stavbách srovnatelné s Českem – D3, D35, D11 nejsou mi známy…

Jaroslav
Host
Jaroslav

Toto podle mně není rozhovor hodný tohoto webu. Vypadá to spíše jako krátký PR „článek“ napsaný formou rozhovoru.

Drtikol
Host
Drtikol

Tak on samozřejmě česky neumí, takže se museli pokládat jednoduché otázky a asi během klepání na kámen nebyl prostor na delší rozhovor.

Partneři



CSCARGO
RSD