Varování Italům: Ministr Kremlík napsal kvůli skluzu na D3 italskému velvyslanci

D3 u Budějovic staví Salini Impregilo a Doprastav. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářD3 u Budějovic staví Salini Impregilo a Doprastav. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Ředitelství silnic a dálnic musí na stavbě jižní části obchvatu Českých Budějovic na D3 řešit první problémy. Třináctikilometrovou stavbu buduje

Ředitelství silnic a dálnic musí na stavbě jižní části obchvatu Českých Budějovic na D3 řešit první problémy. Třináctikilometrovou stavbu buduje italsko-slovenské sdružení Salini Impregilo a Doprastav, které se dostalo do téměř třítýdenního skluzu. Ten se týká dokumentace stavby. Informaci o zpoždění přinesla agentura ČTK, do problému se přitom podle zjištění deníku Zdopravy.cz vložil i ministr dopravy Vladimír Kremlík.

Na ministerstvu i ŘSD totiž panují z první novostavby dálnice, kterou v tuzemsku stavějí Italové, nemalé obavy. Pověst Salini Impregilo utrpěla v poslední době ve střední Evropě několik šrámů, když firma po neshodách opustila v březnu stavbu slovenské dálnice D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala a následně jí byly vypovězeny pro neplnění harmonogramu i dvě smlouvy v Polsku. Výkonný ředitel Francesco Pietro Miglio odpovědnost firmy za problémy na Slovensku nicméně odmítl a v rozhovoru pro deník Zdopravy.cz nepřipustil, že by podobné problémy mohly vzniknout i v tuzemsku.

Obavy z dalšího vývoje na stavbě D3 nicméně vedly ministra dopravy Kremlíka 11. července k napsání varovného dopisu italskému velvyslanci v České republice. „Upozorňuje v něm na nedodržování termínů, jde o jakýsi apel a vytvoření tlaku předtím, než problém začne být vážný. Jednáme včas,“ sdělil mluvčí ministerstva dopravy Jakub Stadler.

Podle mluvčího ŘSD Jana Rýdla už nastalo zlepšení a termín dokončení stavby by měl být dodržen. „Nešlo o stavební zpoždění, ale o zpoždění v úkolech, které jsou úvodní pro zahájení stavby, především tam bylo zdržení v předání a schválení realizační dokumentace stavby. My jsme je velmi důrazně vyzvali, aby nám předložili harmonogram, který to zdržení napraví, ten nám předložili, my jsme ho schválili. V tuhle chvíli ho kontrolujeme a oni ten opravený harmonogram plní,“ řekl Rýdl.

ŘSD na D3 nasazuje v rámci technického dozoru i jeden výjimečný nástroj. Plnění týdenních harmonogramů hodnotí i pomocí dronu, což je v tuzemsku v takovém měřítku poprvé. Záznam má sloužit i pro případ soudních sporů.
„Na liniových stavbách bohužel zatím zahraniční subjekty neukázaly v České republice moc připravenost,“ upozornil v březnu při zahájení stavby tehdejší šéf ŘSD Jan Kroupa na nedávné selhání konsorcia Geosan, Toto Costruzioni Generali (Itálie) a SP Sine Midas Stroy (Kazachstán) při modernizace D1 u Humpolce nebo velké potíže portugalské Mota-Engil při stavbě I/11.

Úsek D3 Hodějovice – Třebonín vyjde na 5,8 miliardy korun, hotov má být v září 2022. Ministr dopravy Vladimír Kremlík je dnes na místě na inspekci.

Tagy D3 dálnice Ministerstvo dopravy ŘSD Salini Impregilo
10 komentářů