Italové a Turci pohnali D3 k antimonopolnímu úřadu, ŘSD nemůže uzavřít smlouvu
Ředitelství silnic a dálnic se zadrhla hladká cesta k zahájení největší dálniční stavby současnosti, obchvatu Českých Budějovic. Italsko-turecké sdružení firem
Ředitelství silnic a dálnic se zadrhla hladká cesta k zahájení největší dálniční stavby současnosti, obchvatu Českých Budějovic. Italsko-turecké sdružení firem Astaldi a IC Ictas napadlo výběrové řízení na zhotovitele severní části obchvatu (úsek D3 Úsilné – Hodějovice) u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Deníku Zdopravy.cz to potvrdil mluvčí ÚOHS Martin Švanda s tím, že úřad už zahájil prvostupňové řízení. „Důvodem návrhu jsou zejména netransparentní změny zadávací dokumentace,“ uvedl Švanda.
ŘSD tak nyní nemůže uzavřít smlouvu. Ve zprávě z otevírání obálek s nabídkami uvedlo, že s nejnižší cenou přišlo sdružení Hochtief, Colas, M-Silnice. To je ochotno 7,2 kilometru dálnice včetně kilometrového tunelu Pohůrka postavit za 5,285 miliardy korun bez DPH. To je o 23 procent méně oproti předpokladům Ředitelství silnic a dálnic. Ve výsledkové listině jsou celkem čtyři účastníci, sdružení Astaldi a IC Ictas v ní ale nefiguruje.
S nejnižší cenou ale přišlo u navazující jižní části obchvatu v úseku Hodějovice – Třebonín, když nabídlo 3,944 miliardy korun. Odhadní cena ŘSD činila téměř čtyři miliardy korun. Obě stavby by měly začít současně, se zahájením řízení u antimonopolního úřadu se ale pomalu rozplývá sen ministerstva dopravy, že by se mohlo poprvé kopnout ještě letos. Oba tendry přitom trvají už déle než dva roky.