Hyundai se po výměně vedení vrátilo na druhé místo, Škoda má už 38 % trhu
Třetí měsíc po sobě je Hyundai v Česku druhou nejprodávanější značkou. Stalo se tak půl roku poté, co skončily agresivní
Třetí měsíc po sobě je Hyundai v Česku druhou nejprodávanější značkou. Stalo se tak půl roku poté, co skončily agresivní marketingové kampaně doprovázené spory s prodejci. Korejská značka letos vyměnila generálního ředitele Hyundai Motor Czech Vladimíra Vošického, v březnu ho nahradila Martinem Saitzem.
Vývoj ukazují poslední data o registracích nových automobilů, které zveřejnil Svaz dovozců automobilů. Podle nich je sice za celý rok s poklesem o více než šest procent Hyundai ještě třetí, v listopadu, říjnu i září bylo druhé. V listopadu například dosáhly registrace 1861 vozidel, o 18 % více než před rokem. Celý trh v listopadu přitom rostl o necelých pět procent.
Za růstem je především vysoký počet registrací modelu i30, který v kategorii nižší střední třídy téměř vyrovnal Škodu Scalu. V kategorii SUV se stal model Tucson třetím nejúspěšnějším vozem.
Hyundai bylo dlouho dvojkou českého trhu, v posledních dvou letech ale oslabilo a spadlo na třetí místo. Zda je za současným růstem nová strategie prodejů nebo samotná modelová nabídka není jasné. Na třetí místo se vrátil Volkswagen, z pozice tuzemské trojky naopak mizí Dacia, která překvapila nízkým počtem registrací i v listopadu: byla až sedmá.
Českému trhu dál dominuje Škoda Auto, během listopadu tvořily registrace vozidel s okřídleným šípem celkem 38 % všech nově registrovaných aut. V žebříčku nejprodávanějších aut podle typu karoserie dál vede SUV, jejich podíl dosáhl už 36 %. V případě paliv dál vede benzín, nafta si drží zhruba třicet procent. Podíl elektromobilů je stále nízký, úspěšné jsou ale hybridy: jejich podíl na trhu nových vozidel se začíná blížit pěti procentům, meziročně registrace stouply na dvojnásobek.
Celkově registrace nových osobních automobilů klesly za období leden až listopad o 6,31% (231 208 ks).