„Hrozilo, že řidiči odmítnou jezdit.“ Ústí si pochvaluje omezení nástupu na přední dveře
Trolejbus 27Tr v Ústí nad Labem. Pramen: FB Dopravního podniku ÚnL
„Eliminovali jsme černé pasažéry,“ tvrdí dopravní podnik. Na „problémové sídliště“ se už lidé trolejbusem nedostanou.
Já vím, že to není podstatné, ale mám pocit, že ten trolejbus je focený v blízkosti zastávky sídliště Bory v Plzni. Je to tak ? 🤦😃
nevím kde přesně, ale v Ústí ne. To je tak, když si vezmete fotku z FB a nepřečtete si, že je to „Nový trolejbus, který bude v brzké době dodán do Ústí…“
Ano, je to zastávka u konečné Heyrovského na Borech
Ano, popisek je chybný, trolejbus skutečně není v Ústí (ač je pro něj určen a v současnosti v něm jezdí), nýbrž v Plzni. Snad se časem povede, aby doputovala i nějaká fotka skutečně z Ústí.
Jaký je rozdíl mezi autobusovou linkou č. 74 a linkou číslo 5? Trasa mi přijde téměř shodná. Děkuji.
Jestli se nemýlím, tak 5 jezdí jen z Krásňáku (resp. tak jezdívala).
5 a 74 jedou ze Všebořic shodnou trasu až do Krásňáku, tam se rozpojí, objedou Krásňák každá jinou cestou a pak ze zastávky Krásné Březno jede 5 na sídliště Pod Vyhlídkou, 74 pokračuje do Neštěmic a na Skalku.
Autore, nedal jste do článku náhodou těch uvozovek málo? Když už píšete článek, tak aspoň o tématu, o kterém se nebojíte objektivně psát, místo abyste každé slovo „problémový“ dával do uvozovek. Už jste se tam a v podobných ústeckých čtvrtích byl projet?
Jako vše má i toto řešení dvě strany mince. 1) Jsem rád, že jsou řidiči šťastní, nedochází ke konfliktům a není třeba uklízet ten svinčík. 2) Tomková plácá blbosti. Nástup předními dveřmi celý systém jen pozvolna umrtví, protože budou delší jízdní doby, bude to dražší a bude třeba víc řidičů. To jen zpočátku, aby se stíhaly jízdní doby. Jenže po čase přijde vystřízlivění, kdy MHD ztratí na atraktivitě, takže intervaly budou delší a každý spoj bude čím dál více ztrátovější. To aby pak ti šťastní řidiči měli vůbec nějakou práci, když již nebude potřeba tolik. Město nemůže problémy s nekalými… Číst vice »
V FM se nastupuje předními dveřmi x let a o nějakém zdržování se nedá mluvit. Je to o zvyku.
Je to mimořádně zdržující. V Opavě se nastupuje takto už mnoho let a je to katastrofa. V Ostravě to zkoušeli taky a raději od toho upustili. Nástup předními dveřmi bych akceptoval večer, řekněme třeba po 19. hodině. Ale nikoliv po celý den.
DAlší. Kolik že jezdí ve FM osmnáctimetrových vozů, ať už autobusů nebo T-busů? jaká je frekvence cestujících a frekvence spojení na linkách? kolikrát za den se stane, že na zastávce nastupuje přes třicet lidí do jednoho spoje?
Vtip je v tom, že ti neplatiči teď jezdí na Skalku (zadarmo), kde dělají bordel 24/7 (jít tam je teď o hubu)… Plus jsem od revizorů zaslechl, že mají ZAKÁZANO kontrolovat jízdenky mezi Skalkou a Květem. A řidiči teď odmítají jezdit pro změnu na Skalku, protože se problém přesunul z Mojžíře tam.
Takže udělali jsme opatření, máme PR a situace je ještě horší než byla.
Oni je celkem jedno, že jezdí revizor a policajt. Jsou to lidé, kteří nepracují a z dávek jiim nemůžou vzít nic. Takže zase jenom náklady na proužky, papír a přítomnost policie a revizora. Co s tím?
Stačí je vyhodit z přepravy. Platící cestujici se chtějí dostat čistým autobusem na daná místa, že budou nepřizpusobiví venku jim stačí.
Prostě nepojedou.
To se divím, že se paní starostka Tomková nepochlubila, že problémy se přesunuly do Neštěmic a na Skalku. Problémoví si z Mojžíře dojdou k OD Květ – cestou řev a dělání bordelu. Cestou z města si vyjedou až na Skalku a kopcem dolů pár stovek metrů jsou zase v Mojžíři.
Možná by stačilo paní starostku na tuhle skutečnost upozornit. Možná by takové upozornění bylo efektivní… Nebo rozhodně efektivnější než si stěžovat tady.
Pani starostka Tomkova je ve vedeni sveho obvodu dostatecne dlouho, aby vedela, jaka je skladba obyvatel jejiho obvodu a jake jsou s temito obyvateli problemy. Jenze to by misto letitych vymluv musela zacit neco delat, a neco podniknout ve spolupraci s magistratem. A ne se jen porad vymlouvat, ze na obvodu nic nemuzou delat.
Paní starostka na to byla lidmi dávno upozorněna a dělá mrtvého brouka!
Linka 74 s drobnými změnami, bývala pod jinými čísly už xkrát a pokaždné ji někdo zrušil a opět slavnostně zavedl.
A kvůli této lince se seškrtaly trolejbusy na Klíši v odpolední špičce o 50 % – kdy jezdí studenti z kampusu do města. Doteď trolejbusy narvané, 11ka narvaná, tak to ještě seškrtáme??? 😂😂😂 Kocourkov.
Dlužno podotknout, že v každém spoji linky 57 jede městský policista a revizor. Pokud by stejné složení jezdilo ve všech spojích MHD Ústí asi by problémy s problémovými cestujícími nebyli nikde.
Ona i ta bezpečnostní situace se na lince 57 zhoršovala již delší dobu, ale město ani DP s žádným řešením nepřišlo, krom několika málo mimořádných kontrol zaměřených na platební morálku cestujících.
Pouhý nástup předními dveřmi nic neřeší, pokud neexistuje kontrola. O tom by mohli vyprávět jiné linky v ústecké MHD…
Souhlasím viz můj příspěvek výše. V jiných kr. městech to jde. Byl jsem v CB svědkem razie revizorů na podobné bandy a ti se s nimi tak nemazlili jako v UL. Navíc prý – nevím co je na tom pravdy se známí koordinátorů měli vozit z Mojžíře i tak zadarmo.
Nevím, jestli jsem Vás zcela správně pochopil, ale podle Vás by tedy situaci vyřešilo, kdyby v každém spoji MHD jezdila trvale dvojice: policajt + revizor? Můžu tedy pár dotazů: kdo by to zaplatil? Město? Cestující? Kolik by stálo jízdné? Kdo by to celé zajistil personálně? Tedy pokud v Ústí není vyloženě nadbytek městských policistů, kteří nemají co na práci. Já chápu, že nepřizpůsobiví jsou celospolečenským problém a nejen v Ústí, ale tohle… Analogicky bychom mohli zcela vymýtit kriminalitu, kdybychom každému občanu této země přidělili jednoho policistu.
Takhle… pokud jsou někde problémoví cestující ve větším rozsahu než zdrávo, očividně nasazení policajta pomohlo. Nemusí se dělat čachry s rozdělením autobusové linky.
Získám ty peníze někde jinde?? Třeba efektivním plánováním provozu MHD a eliminací nulově vytížených spojů + eliminací obratů v centru města (3, 58, 61, 62)?? Nebo třeba nasazením Sd vozů místo kloubů/15M na okrajové výkony (noční, brzy ráno, pozdě večer, …)?? Nebo zavedením rozjezdu všech linek z 1 uzlu jako je třeba v Brně u hl.n.?
A jak zabrání řidič nástupu delikventa zadními dvěřmi, když je musí otevřít kvůli výstupu jiných cestujících?
To je práca revizorů. Myslím že pokud by tam nebyli, pak by spoluobčany řidič i těmi zadními pouštěl radši, aby se vyhnul konfliktu.
No já nevím… neznamená nástup předním dveřmi víc kontaktu s řidičem? Asistenti přepravy a kontrola jízdného jsou ty hlavní faktory.
Znamená. Taky to znamená větší pravděpodobnost konfliktu. Napadení řidičů podle mě nebude ojedinělé.
Právě, mohlo tam jezdit to co předtím, akorát by se museli revizoři naučit přestupovat do protisměru na Skalce.
Problém s nastupováním předními dveřmi je, že to trvá dlouho, prodlužuje cestovní doby a tím docela hodně sráží atraktávitu spojení.
Což si vůbec nemyslí třeba v Londýně, Los Angeles či San Franciscu, kde jsme všichni zvládli nastoupit kolem řidiče a přesto se jelo včas.
Že by na to měli postavené jízdní doby?
Nemyslí, protože na to ještě nepřišli. Ale když jim vyhovuje ta delší cestovní doba, tak ať si ji klidně mají. Já nemám zájem.
Podle komentářů zdejších expertů je to jednoduché: Města, která uvádíte, jsou ve srovnání s Prahou, Brnem, Ostravou…..spíše vesnice a vedou je naprostí diletanti. xd
Je to tak. Delší linky PID, např. 381, naberou kvůli nástupu předními dveřmi (část lidí si u řidiče kupuje jízdenku, část „jen“ pípá kartu či mobil u terminálu, což není úplně rychlý úkon, občas řidič po delší marné snaze raději pustí cestujícího dovnitř) klidně 20 i víc minut. Část je započtena do jízdního řádu, ve špičkách to navíc nabírá zpoždění. Proto se počítá za pár let s nástupem všemi dveřmi.
Ono nejde jen o délku, ale někdy i o vytížení zastávek. Pokud je na každé zastávce jen pár cestujících, tak se to snad obvykle stíhá, ale pokud je na cestě nějaká větší oblast, tak ten nástup neuvěřitelně zdržuje. Na pražských konečných to reálně znamená, že bus buď přijede příliš brzo, aby nabral lidi včas, a pak pár minut ještě stojí, nebo přijede +- na čas a vyjíždí se zpožděním. A pokud je víc zastávek s vyšším počtem cestujících, třeba kvůli městu, tak se to nabírá. Třeba v Odoleně Vodě člověk pozná, jestli 370 jede z Kralup, nebo z Postřižína/Odoleny Vody.… Číst vice »
Jízdní doby hlavně prodlužuje prodej jízdních dokladů což se v Ústí u řidiče neděje.
Na bus linkách, kde existuje nástup PD již několik let k žádnému prodlužování jízdních dob nedošlo.
Naopak se prodloužila jízdní doba Tr linkám poté co dorazily nové trolejbusy. Údajně kvůli jejich horší akceleraci…
S tím tvrzením bych byl opatrný. V Ústí se poměrně často přímo ve vozidlech jízdenky kupují, buď kartou, nebo v terminálu u řidiče (protože ostatní terminály neumí jiné než klasické jízdné/legitky).
Hele, 1) nejvíc zdržuje EOS (prostě ta „transakce“ trvá, protože bezpečnost platby). Pak prodej jízdného (než řidič navolí jízdenku DÚK mimo 101/121, trvá to). 2) Že se na papíře neprodlužují jízdní doby neznamená, že se v reálu neprodloužily!!!! (a nenarostlo zpoždění spojů) Linka 11 DÚK je krásným příkladem (a nejen ta – vlastně většina linek)! Proč se teda musí do výchozí stanice přijíždět o 1-2 min před plánovaným odjezdem, zatímco dřív to nebylo potřeba??? Aby se stihly vyjezdit ty jízdní doby (což i tak mimo okrajových částí dne NELZE). A jen tak mimochodem většina jízdních dob, které se za 6… Číst vice »
Od zavedení hlídané linky č.57 se přemístili černí černý pasažéři jinam. Zadarmo se svezou z města na sídliště Skalka a po prohlídce místních popelnic sejdou z kopce do Mojžíře. Do města se jezdí zadarmo vlakem, nejlèpe na WC…
tudíž se stalo přesně to, co jsme čekali.
Radnice to ale asi nečekala?😂